Gājēju dzīve pie Mūkusalas ielas apļa... 51

 
18.aprīlis 2007 13:30

Vai esat braukuši pa Mūkusalas apli? Nu, protams, teiksiet. Un viss jau tur it kā ir skaidrs... Tomēr, paskatoties uz to, kā tur brauc, izskatās, ka vēlreiz derētu palasīt Ceļu Satiksmes noteikumu grāmatiņu...



Sāksim ar to, ka loks nav nekas cits kā jebkura cita parasta iela/ceļš. Tātad veicot jebkādus manevrus tomēr vajadzētu rādīt pagriezienus. Tas, kas uz ceļu ar lokveida kustību drīkst uzbraukt no vairākām joslām vienlaicīgi nenozīmē to, ka no loka drīkst darīt līdzīgi. Nē! No loka nobraukt drīkst tikai no labā malējā stāvokļa. To daudzi autovadītāji neievēro (B punkts uz kartes) un pēc tam brīnās, kāpēc pie "Statoil" viņus aptur un sastāda pārkāpuma protokolus. To nosaka likums:
83. Pirms nogriešanās pa labi, pa kreisi vai apgriešanās braukšanai pretējā virzienā transportlīdzekļa vadītājam uz brauktuves laikus jāieņem attiecīgs malējais stāvoklis, kas paredzēts braukšanai attiecīgajā virzienā, izņemot gadījumus, kad jānogriežas, lai iebrauktu krustojumā, kurā jābrauc pa loku (409.ceļa zīme).

Un ne jau tikai joslas ir jāievēro, braucot pa loku. Nobraukšana no loka ir tieši tāds pats krustojums kā citi un uz to darbojas viens elementārs likums:
138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.
Un šis ir punkts, kuru (A un B punkti uz kartes) neievēro gandrīz neviens vadītājs. Nogriežoties no Mūkusalas ielas loka  centra virzienā uz Salu tiltu vadītāji nezin' kāpēc uzskata, ka viņiem tur ir priekšroka attiecībā pret gājējiem un velosipēdistiem.

Vakar pašam izdevās pārbaudīt šīs vietas šķērsošanu. Nu ziniet, tikai tad, kad līdzīgi pašnāvniekam metos uz ceļa, nerviem vājākais autovadītājs tomēr piebremzēja, lai dotu ceļu.

Ja jau savādāk nevar, iesaku arī policijai pakontrolēt ne tikai to, no cik joslām tiek veikts pagrieziena manevrs, bet arī to, vai gājējiem vispār ir iespējams tur "likumīgi" šķērsot brauktuvi.

Pašķirstiet CSN grāmatiņu - ļoti interesanta lasāmviela...

iAuto.lv redaktors
 
Visi komentāri
 
232410. viesis 18.aprīlis 2007 13:51
0 0 Atbildēt

Magistrs [?] 18.04.2007 13:37

man gan gandriiz nekad nav naacies nedz piipinaat, nedz stresot tajaa apli ;) viss normas robezhaas, ja brauc ar galvu.

a tu piipini lai paareejie zina ka tu brauc pats nesaproti kur, jo nav razmetkas ? :D :D :D

232412. viesis 18.aprīlis 2007 13:52
0 0 Atbildēt

138. noteikums diemžēl tiek ļoti bieži neievērots... par gājējiem viss skaidrs, bet atsevišķi krānveidīgi autovadītāji nez kāpēc iedomājas, ka riteņbraucēju var nelaist..

232416. viesis 18.aprīlis 2007 13:58
0 0 Atbildēt

Ja riteņbraucējs brauc pa gājēju pāreju tad braucu tam virsū! /nu apstājos jau kādus 5cm pirms tā/

232417. viesis 18.aprīlis 2007 14:02
0 0 Atbildēt

Nu redzi, ja tu nogriezies un tur brauc velopēds pāri pārejai, tev viņš ir jālaiž...

232418. viesis 18.aprīlis 2007 14:04
0 0 Atbildēt

ja gājējs iet pus metru blakus gājēju pārejai tad arī braucu tam virsū ...... nobremzēju pie kājām, lai sajūt nāves smaku!

232419. viesis 18.aprīlis 2007 14:06
0 0 Atbildēt

ja nogriežos tad laižu V-pēdistus ja tie brauc pāri pārejām tad nelaižu!

232420. viesis 18.aprīlis 2007 14:17
0 0 Atbildēt

Nu gan ir sūdi! Iauto redaktors pārvietojas kājām un pie tam vēl cīnās par gājēju tiesībām.

Iesaku šodien apmeklēt Stahanoviešu apli un tur pavērot, cik rindās no apļa griežas uz tilta. Un kas tur būs, ja tur kāds sāktu cīnīties par attiecīgā CSN punkta ievērošanu.

Egils

232421. viesis 18.aprīlis 2007 14:18
0 0 Atbildēt

gribu saciit autoram ka ritenbrauceejam peec noteikumiem ir jaaskeerso gaajeja paareja nevis paarbraucot bet gan paarejot un blakus stumjot riteni un otrs palasi gaajeeju noteikumus kaa jauzvedas gaajeejam uz cela un pie gaajeej paarejaam. Vispirms jaapaarliecinaas vai tuvojosaa automasiina ir drosaa ataalumaa un spees apstaaties lai juus palaistu tas ir rakstiits tavaa un citaas CSN graamatinaas

232422. viesis 18.aprīlis 2007 14:22
0 0 Atbildēt

Come on! Bija jau sazīmējuši brauktuvi sadalošos apzīmējumus, bet nu tā... Fūres regulāri brauca až pa divām joslām (ja var ticēt māleru sazīmētajam).

Respektīvi, kad zīmēs viņi tos baltos draņķus ATKAL (ņemot vērā braukšanas intensitāti, gan jau vajadzētu reizi pāris mēnešos), tad derētu aprēķināt arī katras joslas platumu, nevis uz bobi taisīt mākslu.

232423. viesis 18.aprīlis 2007 14:26
0 0 Atbildēt

Par pieminēto 138.punktu.

138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.

It kā jau viss skaidrs, bet nekur CSN nav pateikts CIK TĀLĀ POSMĀ no nogriešanās vietas auto vadītājam jādod ceļš gājējiem. Kartē ar "A" apzīmētā gājēju brauktuves šķērsošanas vieta no krustojuma atroda ~20m. Vai uz šo vietu atiecināms pieminētais 138.p. pat autovadīšanas instruktori 100% nevar atbildēt, parasti atbilde ir -labāk piebremzēt un palaist gājēju nekā uzbraukt tam.

jaaanis

232424. viesis 18.aprīlis 2007 14:40
0 0 Atbildēt

Kād es mācijos autoskolā man instruktors teica. Par apļveida kustību, pagrieziens jārāda tad, kad iebrauc aplī un kad izbrauc!

Peeeeteris

232425. viesis 18.aprīlis 2007 14:41
0 0 Atbildēt

Tad nu tā. Jāsāk ar to ka tajā aplī ir jāuzstāda luksofori (arī pie slāvu tilta). Vismaz citur pasaulē uz tāda lieluma apliem tie tiek uzstādīti un te nav svarīgi cik pilni ir piebraucamie ceļi, bet gan kustības drošība uz apļa. Nākošais par joslām uzskatu ka tur nav iespējams braukt vairāk kā 2 joslās neapdraudot apkārtējās automašīnas tur pat pēc likuma nesanāk noteiktais vienas joslas platums, ja būtu 3 joslas. Nākošais atkal no pasaules pieredzesir tā ka parasti 1 josla drīkst nogriezties pa kreisi un 2 nogriezties vai braukt taisni. Tā ka risinājums īstenībā ir vienkārš tikai jābūt vēlmei kaut ko darīt, kas gan LV nav bieži novērojama parādība.

232426. viesis 18.aprīlis 2007 14:43
0 0 Atbildēt

Jāpiekrīt Egilam. Es nezinu, kas par vājprātu būtu, ja visi taisītu labo pagriezienu pēc noteikumiem. Tā jau tur ir korķis uz urā.

232427. viesis 18.aprīlis 2007 14:43
0 0 Atbildēt

tb iepriekšējais koments bija domāts par Slāvu apli..

232428. viesis 18.aprīlis 2007 14:46
0 0 Atbildēt

atbildot '232423. viesis 18.04.2007 14:26'

gājējam ir jāiet pa ietvi. savukārt ietve piekļaujas brauktuvei. Tātad gājējs ir jālaiž nogriežoties krustojum tad, ja tas iet pa ietvi, kas piekļaujas tai brauktuvei no kuras jāgriežas nost.

232429. viesis 18.aprīlis 2007 14:52
0 0 Atbildēt

Par Slāvu apli.

Jautājums: kāpēc tur ir sastrēgumi?

Atbilde: Tāpēc ka tie kuri grib nogriezties tajās dažās nobrauktuvēs kurās ir luksofori salien tik tālu ka nošķērso ceļu pārējiem kuri tajā brīdī grib iebraukt aplī. Vai arī piemēram no krustpils ielas braucošie iebrauc aplī un apstājas, bet tie kas grib braukt uz Pļavniekiem viņu dēļ nekur netiek un sastrēgums gatavs. Salieciet taču beidzot luksoforus un papētiet kādiem intervāliem jābūt pie gaismu pārslēgšanās. Ja tie kas par to ir atbildīgi klausītos ko tauta saka, tad pašiem būtu vieglāk strādāt. Bet laikam viņi jūtas tik gudri.....

232430. viesis 18.aprīlis 2007 15:04
0 0 Atbildēt

tad kaa tur iisti ir? nedrikst nedz uzbraukt nedz nobraukt vai arii tikai vienu nedrikst, bet otru drīkst? :)

un ja nedrīkst, tad kapēc tur nevar savilkt baltās līnijas tā, lai negribētos stāties otrā rinda?

tad jau tā ir maldināšana, ja tur baltā pārtrauktā līnija skaisti atļauj visu un ar visiem!

232433. viesis 18.aprīlis 2007 15:13
0 0 Atbildēt

232429. viesis No Slāvu apļa tikt uz Pļavniekiem nu gan nav nekadas problēmas, bet virzienā uz Krasta ielu korķis ir tāpēc, ka tilts parasti ir pilns un neviens tur nevienam īpaši netraucē, ja pats neuzprasās.

Par tiem gājējiem un lokiem - Truth-is-out-there.

232434. viesis 18.aprīlis 2007 15:15
0 0 Atbildēt

Viesi numur 232425. 18.04.2007 14:41

Lūk tas būs interesanti, kad visi no labās joslas sāks griezt pa kreisi.

232439. viesis 18.aprīlis 2007 15:43
0 0 Atbildēt

Vel Mukusalas aplim i tada fishka, ka izbraucot uz Ziepchika tiltinja aplja labaa malejaa josla ir busa piecha nevis josla. Bet Slavu aplis ir vnk bistama vieta, kur daudzi tikai un vienigi droshibas pec nelien talak par 1.o joslu..

127.0.0.1 212.93.97.206

SEC-SGHC100G/1.0 UP.Browser/5.0.5.1 (GUI)

232440. viesis 18.aprīlis 2007 15:45
0 0 Atbildēt

A. god. redaktor !

Pateicos par problēmas aktualizāciju, tomēr nākas iebilst, ka CSN grāmatiņa nav akurāt tas pats kas bībele ticīgam cilvēkam. Interpretācijas ir daudzskaitlīgas, jo CSN uzbūve ir vāji hierarhiska. Ar šo gribēju teikt, ka nekāda joslu sazīmēšana tur neko nelīdzēs, kamēr tā būs mega stresu vieta vidējam Latvijas autovadītājam. Ok, "zaļajām vestītēm" tur būtu laba protokolu sastādīšanas (lasi, mēneša plāna izpildes) vieta, bet kārtības tur nebūs kamēr nebūs pārstrādāta kustības shēma kā tāda.

PS

Imho tur vajag kaut ko līdzīgu ieskriešanās un bremzēšanas joslām, bet nezinu gan vai tāda prakse tiek vispār kaut kur uz apļiem kultivēta :)

232442. viesis 18.aprīlis 2007 15:52
0 0 Atbildēt

vai tiešām ārzemēs, tur kur ir intensīva satiksme ir sazīmētas gājēju pārejas un luksofori???

es tādās vietās esmu ievērojis vai nu gājēju tuneļus vai tiltiņus, parastās ielās jā... bet pie mums jau nesagaidīsi... :(

bet tur uz abiem apļiem bieži ir pieredzēts, ka no labās joslas griež pa kreisi :)) un arī otrādi...

232443. viesis 18.aprīlis 2007 15:56
0 0 Atbildēt

Labs salīdzinajums, ka CSN txt nav bībele. Nav pat jāprot braukt, lai tajos txt atrastu kaut 50 muļķības un n-tās būtiskas neskaidrības. Lieki meklēt, kurš īsti ir šī rakstu darba autors, man tas savā laikā nav izdevies. Visa atbildība- kolektīva.

Savukārt, par Slāvu apli man reiz sagribējās pajautāt RD SatDepistiem, kādēļ tur netiek zīmēti ceļa joslu apz. Viņi toreiz atbildēja, ka šis krustojuims ir Pašregulējošs! tb, tur vispār nekas nav vajadzīgs.

Egils

232446. viesis 18.aprīlis 2007 16:09
0 0 Atbildēt

Pilngi piekrītu - pats katreiz kad kājām šķērsoju to vietu atceros CSN un brīnos - PAT MĀCĪBU AUTO NEAPSTĀJAS - johaidī!!!

232454. viesis 18.aprīlis 2007 16:24
0 0 Atbildēt

Ar Slāvu apli vēl gadiņi 5 jāpacieš un būs viss kārtībā :D

232457. viesis 18.aprīlis 2007 16:34
0 0 Atbildēt

Vispār jau jautrāks aplis ir tur kur pei Dirnavu ielas pienāk Mednieku iela, un vēl viena tur krustojas. Daudzi, kas baruc pa Dzirnavi, mēdz nepaman'ti, ka tur ir aplis, jo reāli tā dzirnavene tur tā arī taisni iet, un vēl jautrāk ir gājējiem, jo viņiem tur ir priekšroka, jo it kā pēc noteikumiem sanāk izbraukšana no apļa. Lai gan brauc visu laiku tasni.

232458. viesis 18.aprīlis 2007 16:35
0 0 Atbildēt

Jā, un cien. Redaktors varēja pilnai laimei pievienot trešo punktu - C. Kur? Kartē zem zilā rimbulīša ar 72c, tur, kur Mūkusalas iela tālāk aizvijās uz Bauskas ielu. Kāpēc? Tāpēc, ka tanī vietā ir jārāda labais pagrieziens, ko praktiski neviens NEDARA! Visiem liekas, ka tas ir taisns gabals (jā, tā izskatās), bet patiesībā tā ir nobraukšana no apļa! Tiesa tā darot citi domās, ka gribam nogriezties teritorijā.

P.S. Braukšanas eksāmenā par pagrieziena nerādīšanu tur nopelnam soda punktu.

Redaktors 18.aprīlis 2007 16:40
0 0 Atbildēt

Nu tas gan ir strīdīgi - tur nobraukšana ir "krustojumā taisni" un nav obligāti pagriezienu rādīt. Bet labāk gan parādīt.

232463. viesis 18.aprīlis 2007 16:53
0 0 Atbildēt

Aplis nav ceļš, bet gan apļveida krustojums un pēc CSN braucot pa apli tu brauc taisni nevis kartā nobrauktuvē no apļa griezies pa kreisi - tas nozīmē, ka kreisais pagrieziens nav jārāda un drīkst braukt pa labo malu, pat ja tu nenogriezies prom no apļa. Cita lieta, ka kustība aplī notiek ātrāk tad, ja iebraucot aplī pārkārtojies uz kreiso joslu, un labajā joslā iebrauc tikai pirms nobrauktuves kurā taisies nogriezties no apļa.

Ceļa apzīmējumus vajag gan Mūkusalas aplī, gan Slāvu aplī - tie, kas neveic šo posmu dienu dienā un nezin kā tur īsti notiek kustība, nākas to posmu izbraukt pēc izjūtas un veiksmes.

Par gājējiem - tādās vietās ar intensīvu satiksmi vajadētu salikt tos gājēju luksaforus vai vismaz zebras, ok - nobraucot no apļa tev ir jādod ceļš gājējam, bet tiem, kas grib uzbraukt uz apļa - gan nav jādod ceļš gājējiem.... tur arī sākas sūdi.

232466. viesis 18.aprīlis 2007 17:05
0 0 Atbildēt

Redaktor - NAV strīdīgi! Atkārtoju - CSDD braukšanas eksāmenā par pagrieziena nerādīšanu tur nopelnam soda punktu!

Redaktors 18.aprīlis 2007 17:08
0 0 Atbildēt

CSDD eksāmens nav nekāds rādītājs. Pats esmu beidzis instruktoru/eksaminētāju kursus un zinu, ko un par ko liek.

Ir viena nopietna lieta - neviens, nekur un nekad nav oficiāli definējis, ko nozīmē šis mistiskais "braukt pa loku". Un tāpēc nemaz nav pamata domāt, ka braukšana pa loku ir tas pats, kas braukt taisni.

Principā - jo vairāk tur pagriezienu rādīsiet (protams, nemaldinot citus) - jo labāk.

232469. viesis 18.aprīlis 2007 17:26
0 0 Atbildēt

Vispaar par apli neviens no brauceejiem neuzskata Gaujas ielu pie Brasas tilt, visos stuuros ir ziimes apljveida kustiiba. Tur taa padomaajot ir unikaala situaacija, staav aplja ieksheejaas malaas, aareejaas malaas + gaajeeju paarejas. Virzienaa uz brasas tiltu nemaz no aareejas(labaas) joslas nevar izgriezties uz tilta jo tur parasti staav masiinas malaa. Tas man skiet ir unikaalaakais aplis Riigaa, no tiem ko zinu.

232472. viesis 18.aprīlis 2007 17:44
0 0 Atbildēt

Labāk jau parādīt to pagriezienu, un laicīgi ,vismaz citi ar var ātrāk noreāģēt nevis minstināties kaut kur ne šur ne tur.Un vienīga problēma parasti ir tikt uz tā apļa,bet nu tas tā,kas kuram svarīgāks.:)))

232474. viesis 18.aprīlis 2007 17:51
0 0 Atbildēt

Par Gaujas ielas apli te jau bijis daudz diskusiju. Tur praktiski visas problēmas rodas no tā trambuļa, kurš apli šķērso. Citādi būtu normāls aplis, tagad ir 2 pusapļi.

232475. viesis 18.aprīlis 2007 17:52
0 0 Atbildēt

nu principā piekrītu alisteram ka tur ir jārāda pagrieziens, jo gājējam šķērsojot to vietu arī ir priekšroka pret auto! un nevar būt tā ka no viena ceļa turpinās divi galvenie ceļi!!!

232477. viesis 18.aprīlis 2007 17:55
0 0 Atbildēt

šis mūkusalas loks vai aplis ( nav būtiski ) ir laikam otrs debīlākais satiksmes risinājums pasaulē aiz slavenā SLĀVU apļa. un nejau aiz neko darīt vadītāji griežas no nepareizās joslas pa labi un nepamana kādā brīdī kādu gājēju. tā kā ... varbūt būtu sākumā vērts pakustināt smadzenes atbildīgajiem krēslu deldētājiem, atvainojos - amatpersonām, kā racionalizēt satiksmi šajā posmā?!

232478. viesis 18.aprīlis 2007 17:59
0 0 Atbildēt

braucot pa apli PAGRIEZIENA RĀDĪTĀJS NAV JĀRĀDA!

232479. viesis 18.aprīlis 2007 18:01
0 0 Atbildēt

Nezinu, man ar to apli nekādu prblēmu nav. Nebraucu gan tur katru dienu. Tā bišķi ir vairāk uzmanība jāpievērš, kas apkārt notiek, bet tā var diezgan ērti i uzbraukt i nobraukt, no kura sjoslas gribi nevienam netraucējot un iepriekš paredzot citu vadītāju kustības virzienus

232480. viesis 18.aprīlis 2007 18:20
0 0 Atbildēt

B p-tu skersoju regulari, un dodu celu gajejiem, ja tas pats ka auns nestav 2m no cela un mulkigi neblisinas.

Biezi tur dodu celu no Maximas nakosam mamminam ar ratiniem un velosipedistiem, ir gan gadijumi, kad kads pa kreiso joslu megina apsteigt vai vel kads daunis megina tauret, lai gan tas ir retak, kad taure (butu mana auto vieta kads mazauto, gan jau notauretu ka negudrs).

Busim pieklajigi!

232492. viesis 18.aprīlis 2007 19:41
0 0 Atbildēt

Nepartraukti rinkjojot pa apli pagrieziena signals ir jaaraada, kad maina joslas. Un izbraucot no loka, braucot taisni ari i japaraada labais pavarots. Brinos, ka pa to vel kads diskute..

127.0.0.1 212.93.97.206

SEC-SGHC100G/1.0 UP.Browser/5.0.5.1 (GUI)

232494. viesis 18.aprīlis 2007 20:16
0 0 Atbildēt

uz mukusalas aplja vislabaak (visdroshaak) ir uzbraukt no otraas (kreisaas) joslas un lekt uzreiz aplja treshajaa vai otrajaa. un tikai tad, kaad ir nepiecieshams nogriezties no aplja, paarkaartoties uz labo joslu. visbiistamaak ir braukt pa sho apli tikai pa aareejo (labo) joslu - dodu 100%, ka triis rinkju laikaa avaarija ir garanteeta.

ezs

232526. viesis 19.aprīlis 2007 9:48
0 0 Atbildēt

Pilnigs sviests, jau tagad tur izbraukt nevar, ja tur vel kadu kers tad stopors bus konkretais, ar galvu jadoma, nevis ar citu vietu uz ritena sedekla

232533. viesis 19.aprīlis 2007 10:34
0 0 Atbildēt

Man, kā cilvēkam no laukiem pat ir skaidrs par pagriezienu rādīšanu. Tur nav nekādu divdomību!

Uzbraucot uz apļa rādam labo. Ja braucam vairāk, kā 1/4 no apļa rādam kreiso un iebraucam 2. joslā, kur pārvietojamies nerādot pagriezienus, jo nemaldināsim citus. Kā arī tādejādi, tiem, kas uzgriežas uz apļa ir iespēja uz reiz griezties 1. joslā. Pirms nobraukšanas parādot labo iebraucam 1. joslā un rad jau arī lieta darīta.

Un tas ir situācijas jautājums, cik ilgi jāatrodas 1. joslā pirms nogriešanās.

Man presonīgi besī, ka daži mauc pa apli 3/4 pa pirmo joslu, un pārējie nevar iekļauties normāli aplī.

Pagaidām vienīgais patiešām anālais aplis ir braucot no Rīgas HES uz Salaspili!

232548. viesis 19.aprīlis 2007 13:18
0 0 Atbildēt

Es braucu katru dienu,nobraucu no tilta, tad pa apli un tad uz Bausku. Viena problēma ir-es labpraat braucu pa apla iekseejo malu, lai no Muukusalas ielas auto vareetu veiksmiigi iekaartoties un tikt uz uz apļa, bet , lai tiktu pie Bauskas ielas labeejaa joslaa reti kurs grib palaist un tad sanaak miiciities uz videejas joslas, lai nepaarkaaptu noteikumus.

Man maaciija, ka lokveida kustiiba ir bez pagriezieniem, protams, ja tu nemaini joslas, vai nenobrauc no apla. bet pagriezienus pie mums neraada vismaz tresdala brauceeju- iekrampeejusies stuuree maina joslas vismaz sesas reizes, kameer Tu no sava redzes leņka vari saskatiit...

232571. viesis 19.aprīlis 2007 19:08
0 0 Atbildēt

Cien. Alisters!

Varbūt CSDD braukšanas eksāmenā par pagrieziena nerādīšanu tur nopelnam soda punktu, CSDD braukšanas eksāmenā vēl daudz kas nesaprotams notiek :), bet nedrīkst aizmirst, ka tajā vietā (pie United Oils Mūkusalas ielā 72b), kur nobraucam no Mūkusalas ielas apļa un TAISNI iebraucam K.Ulmaņa gatves pievadceļā, kas ved arī uz Bauskas ielas pusi, pie tam pa labi tur var iebraukt United Oils teritorijā Mūkusalas ielā 72b.

Tātad saskaņā ar CSN 70. punktu pirms jebkura manevra — braukšanas sākšanas, pārkārtošanās, nogriešanās, apgriešanās braukšanai pretējā virzienā, apdzīšanas, transportlīdzekļa apturēšanas u.tml. — transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem. Ja gaismas virzienrādītāju nav vai tie nedarbojas, brīdinājuma signāls jādod ar roku atbilstoši manevram.

Tajā pašā laikā CSN 75. punkts nosaka, ka signāls ar gaismas virzienrādītāju vai ar roku jārāda laikus pirms manevra sākuma un jāpārtrauc tūlīt pēc tā pabeigšanas (signāla rādīšanu ar roku var pārtraukt tieši pirms manevra). Signāls nav jārāda, ja tas var maldināt citus ceļu satiksmes dalībniekus.

Tas nozīmē, ka CSN 70. punkta vispārējo prasību (pirms jebkura manevra jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem) konkretizē CSN 75. punkta pirmais teikums (signāls ar gaismas virzienrādītāju vai ar roku jārāda laikus pirms manevra sākuma un jāpārtrauc tūlīt pēc tā pabeigšanas) un ierobežo CSN 75. punkta otrais teikums (signāls nav jārāda, ja tas var maldināt citus ceļu satiksmes dalībniekus).

Ņemot vērā, ka tie vadītāji, kas no United Oils teritorijas Mūkusalas ielā 72b gaida izbraukšanu uz Mūkusalas apli var tikt pamatīgi maldināti ar jūsu minētā labā pagrieziena rādīšanu, bet signāls „es braucu taisni” nav izgudrots, šajā situācijā saskaņā ar CSN 75. punkta otro teikumu signāls NAV jārāda.

232584. viesis 20.aprīlis 2007 10:24
0 0 Atbildēt

Redaktoram taisnība.

Autobraucējiem vajag iejusties gājēju vai vēl labāk velosipēdistu ādā uz pāris dienām, lai sāktu kaut nedaudz cienīt arī citus satiksmes dalībniekus.

232678. viesis 23.aprīlis 2007 17:08
0 0 Atbildēt

Diezgan bieži sanāk braukt pa Mūkusalas apli, iebraucot no centra puses un tad uz Bauskas pusi. Man mācīja, ka iebraukt aplī var no jebkuras joslas, bet nobraukt tikai no labās, jo pa apļa pirmo jeb labo joslu braucošajam ir tiesības braukt taisni, t.b. pa apli un no otrās joslas griezt gribētājs tādējādi nonāks sānos pa pirmo joslu braucošajam. Kopumā braukšana pa to apli nesagādā īpašas problēmas. Protams, varētu pārveidot apļus, pārbūvēt tā, ka pa pirmo joslu nevar braukt pa apli (atzarošanās vietās), bet gan tikai nogriezties pa labi. Un no otrās joslas atļaut vai nu pa labi vai nu taisni. Un protams joslu marķējums obligāts. No otrās joslas nobraucošos ļotčikus visbiežāk redzu tajā vietā, kur no apļa uz Jūrmalas pusi laiž, vienu reizi deguna galā diezgan lielā ātrumā viens pim-paks nogrieza ceļu, labi, ka toreiz nebraucu kā parasti, t.b. bija kau-kāda jocīga sajūta, kā rezultātā tieši tajā vietā braucu lēnāk vai kau-kā tā, neatceros īsti. Karoč līdz avārijai nebija tālu...

232685. viesis 23.aprīlis 2007 20:47
0 0 Atbildēt

232421. viesi Viss jau būt lab, čalīt, tik toreiz, kad nonesu idiotu gājēju, kurš metās no aizsega, pistie menti izlikās ka šāda punkta par gājēju pārliecināšanos par satiksmes drošību pirms neregulējamas gājēju pārejas nemaz nav.....!

Pēc tam, kad iebakstīju ar pirkstu CSN grāmatiņā, šie mazie zaļie idiotiņi pateica - nu labi, ir, bet tu pie stūres, značit vainīgs. Sakārtojiet LIKUMDOŠANU un tad pišiet prātus!!!!

232686. viesis 23.aprīlis 2007 21:34
0 0 Atbildēt

Iesaku pamēģināt palaist gājējus nogriežoties no apļa- 95% ka kāds ievilks astē!!!

233209. viesis 30.aprīlis 2007 22:47
0 0 Atbildēt

CSN 27. Gājējiem aizliegts:

CSN 27.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai

vairākas braukšanas joslas;

Ticiet man: šajā vietā NAV divi ceļi - uz tiltu & no tilta. Esot viens ceļš ar divām brauktuvēm un 4-ām joslām kopumā. Kas nozīmē, ka līdz Rīgas Dome uzliks visas nepieciešamās ceļa zīmes - ar "?" apzīmētā vietā vispāt nedrīkst iet pāri brauktuvei !!!

Ļoti analogisks gadījumus tiks izskatīts par Mūkusalas vielu, vietā, kur to šķērso 10-ais tramvajs.... Neskatoties uz ļoti lielo sadalošo joslu esot VIENS ceļš ar visām no tā izrietošām sekām.

242367. viesis 7.septembris 2007 22:46
0 0 Atbildēt

Viss jau ir pareizi,bet vajag palasīt arī gājēju pienākumus un aizliegumus!27.1 un 27.2 punkti!Un tad sapratīsi vai mir jādod ceļš vai nav.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Vācijā uziet pamestu Lada un Kia autosalonu (+ VIDEO) 1

Youtube kanāla Forgotten Buildings autori ierodas Vācijā, lai uzfilmētu materiālu par autosalonu, kas sākotnēji nodarbojies ar Lada, bet vēlāk – ar Kia automobiļu pārdošanu. Lasīt vairāk

 

Latvijas munīcijas ražotne darbu daļēji varētu sākt līdz gada beigām (+ VIDEO) 2

Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kas ieguvusi finansējumu no Eiropas Komisijas fonda munīcijas ražošanas atbalstam. Kamēr līgumi vēl nav parakstīti, Aizsardzības ministrijā par summām un termiņiem izsakās piesardzīgi. Tomēr aizsardzības ministrs cer, ka rūpnīca sāks darbu jau šā gada beigās. Lasīt vairāk

 

Traģiska nāve, sajaucot ātrumus - miljardiere iet bojā savā Tesla (+ VIDEO) 29

Amerikāņu miljardiere un uzņēmēja, politiķa Miča Makkonela radiniece Andžela Čao noslīkusi savā Tesla pēc tam, kad viņas vadītā automašīna iebrauca dīķī un nogrima. Lasīt vairāk

 

Mercedes-Benz Vision EQXX iztiek ar 7 kWh vidēji un nobrauc 1000 km ar vienu uzlādi (+ FOTO) 12

Mercedes elektriskais prototips Vision EQXX veicis savu trešo tālās distances pārbraucienu ar vienu uzlādi veicot vairāk par 1000 kilometriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti