Sestdien Jelgavā notika AMO Plant, kas ir Krievijas uzņēmuma ZIL un Latvijas a/s Ferrus kopuzņēmums, akcionāru pārstāvju sapulce, kuras laikā tika parakstīts sadarbības memorands par automobiļu rūpnīcas celtniecības uzsākšanu.
Lai gan AMO Plant iepriekš plānoja automobiļu rūpnīcas izveidē investēt 11 miljonus eiro, šobrīd iecerētās investīcijas ir 30 miljoni eiro.Uzņēmums AMO Plant plāno uzsākt vieglās kravas automobiļu montāžu Jelgavā, kuru noiets varētu būt ne tikai Baltijas, bet arī Krievijas un Eiropas tirgus.
Rūpnīcas būvniecību bija iecerēts sākt 2006. gada maijā, taču to uzsāks šovasar. Pirmais kravas automobilis Jelgavā varētu tapt 2009. gadā, bet nākotnē ik gadu rūpnīca saražos vidēji 1500 automašīnu. Automašīnu ražotne nodarbinās apmēram 200 darbinieku.
Automašīnu komplektējošās daļas ir plānots importēt gan no Krievijas, gan no ES, tomēr pakāpeniski iecerēts visus iespējamos komplektējošos mezglus un agregātus aizstāt ar vietējiem analogiem Latvijā, vai, piemēram, Austrumeiropas ražojumiem. Tāpat plānots izmantot Latvijas speciālistu - inženieru zināšanas.
nu un kāpēc tad neuzsāka ražot pagājušo gad?
cik ilgi jau ņemās viņi ap tām kravas mašīnām un bijušās VEF teritorijas izmantošanu, kaut kā nekas viņiem tur nesanāk...