Latvija neatbalstīs projektu par nodokļa palielināšanu degvielai 3

 
8.maijs 2007 0:00

Latvija neatbalsta projektu par automobiļu nodokļiem, kuriem apliek vieglos automobiļus, jo direktīvas projektā paredzētie ES vienotie noteikumi transportlīdzekļu reģistrācijai un ikgadējo nodokļu aprēķinam ir nepamatoti sarežģīti un sadārdzinātu administrēšanu.

Šādu Latvijas viedokli otrdien, 8.maijā Briselē notiekošajā Eiropas Savienības Ekonomisko un finanšu jautājumu padomes (ECOFIN) sanāksmē paudīs Latvijas finanšu ministrs Oskars Spurdziņš. Latvijas pozīcija visos padomes darba kārtības jautājumos tika apstiprināta Ministru kabineta ārkārtas sēdē pirmdien, 7.maijā.

Paredzēts, ka ECOFIN sanāksmes laikā pēc Vācijas prezidentūras ierosinājuma finanšu ministri apspriedīs Padomes direktīvas projektu par nodokļiem, ar kuriem apliek vieglos automobiļus. Tas ticis izstrādāts, lai uzlabotu iekšējā tirgus funkcionēšanu, kā arī īstenotu Kopienas stratēģiju samazināt CO2 emisiju no vieglajiem automobiļiem. Būtiskākie Vācijas prezidentūras identificētie jautājumi šim brīdim ir:

1. Automobiļu reģistrācijas nodokļa un transportlīdzekļu ikgadējās nodevas atmaksas sistēmas radīšana.
2. Reģistrācijas nodokļa atcelšana.
3. Automobiļu reģistrācijas nodoklis un transportlīdzekļu ikgadējā nodeva aprēķināšana, pamatojoties uz CO2 emisiju.

Gadījumā, ja direktīvas projekts tiktu apstiprināts un īstenots tā patreizējā redakcijā, Latvijā būtu būtiski jāmaina nodokļu un nodevu sistēma automobiļiem, kā arī jāveic izmaiņas to administrēšanā.

Tādēļ Latvija pēc būtības neatbalsta direktīvas projektu, jo tajā paredzētie harmonizētie noteikumi transportlīdzekļu reģistrācijai un ikgadējo nodokļu aprēķinam ir nepamatoti sarežģīti, kā arī nodokļa aprēķināšanas, iekasēšanas un atmaksas sistēma tiktu balstīta uz vairākiem subjektīviem kritērijiem. Direktīvas projektā paredzētā nodokļu harmonizācija būtiski sadārdzinātu nodokļu administrēšanu. Latvija uzskata, ka šī nodokļa piemērošanas jautājums ir dalībvalstu kompetencē un ir jāmeklē citi, efektīvāki instrumenti, ar kuriem veicināt CO2 emisijas samazināšanos.
 
Visi komentāri
 
233474. viesis 8.maijs 2007 12:37
0 0 Atbildēt

Kas ta musejiem noticis? Nevar but, ka kadu nodokli negrib uzlikt. Gan jau ka megina izdomat kaut ko lielaku.

233479. viesis 8.maijs 2007 13:59
0 0 Atbildēt

Audi A8 4,2 motors :) ir viens no iemesliem :D

233505. viesis 8.maijs 2007 16:45
0 0 Atbildēt

noteikti CSDD iekasē vairāk naudiņas vecajā sistēmā, nekā tajā ko piedāva ES!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti