Līdz lielajam Bauskas autokrosam – trīs nedēļas

8.maijs 2007 6:53

Arvien tuvāk ir tradicionāli lielākais autosporta notikums Latvijā – Eiropas autokrosa čempionāta posms Bauskā, „Mūsas” trasē. Sacensības, kuras Latvijā risinājušās katru gadu pēc valsts neatkarības atjaunošanas, šogad pulcēs vismaz pussimtu sportistu no dažādām Eiropas valstīm.

Šogad sacensības notiks ierastajās trīs klasēs – Divīzija 1, Divīzija 3 un Divīzija 3A. Visās kategorijās uz starta izies arī Latvijas sportisti. Lai gan Latvija allaž spēcīga bijusi vieglo salonautomašīnu klasē Divīzija 1, šosezon diez vai sacīkstes favorītiem pieskaitāmi mūsu valsts sportisti Aldis Zēbergs un Jānis Bogdanovičs. Abi pieredzējušie braucēji šogad galveno uzsvaru liks uz Ziemeļeiropas (NEZ) rallijkrosa čempionātu un sacīkstes Bauskā būs viņu „viesizrādes” autokrosā.

Divīzija 3 klasē atkal uz starta stāsies nenogurdināmais vecmeistars Aleksejs Jalūņins, kura pieredze Bauskas sacīkstēs ir tikpat liela kā Aldim Zēbergam – šķiet, bez šiem sportistiem Eiropas čempionāta posms „Mūsas” trasē nešķistu visai pilnvērtīgs. Arī Aleksejam par augstiem panākumiem nenākas sapņot – milzīgajā konkurencē labs sasniegums ir iekļūt finālā, ko Aleksejam arī novēlam. Jāņem vērā, ka pēdējos gados Jalūņins Eiropas autokrosa čempionāta posmos startē ļoti reti, kas nevar neatstāt sekas.



Lielākās cerības Latvijas fani noteikti liks uz Divīzija 3A klases braucienu. „Mazajos bagijos” (dzinēja darba tilpums līdz 1600 kub.cm) startēs seši (!) Latvijas sportisti, no kuriem vismaz viens – Jānis Boks – pieskaitāms pat pie uzvaras pretendentiem. Arī pārējo Latvijas vadošo sportistu – Gunta Kļaviņa, Anatolija Abrāmova un Arūna Matulēna – rīcībā ir konkurēt spējīga tehnika un visi šie braucēji var sagādāt kādu patīkamu sensāciju. Oskara Justamenta un Armanda Hohfelda tehnika nav Eiropas labāko bagiju līmenī, taču sportistu gribasspēks varētu aizvest abus latviešus līdz A finālam.

Nacionālajā klasē, kur startē sportisti ar vienas ass piedziņas automobiļiem (dzinēja darba tilpums līdz diviem litriem), piloti sacentīsies par „Rīgas Brīvostas kausu”. Šī būs principiāla cīņa, kāda notiek tikai reizi gadā: kuri labāki – priekšpiedziņas vai aizmugures piedziņas braucēji? Eiropas autokrosa čempionāta posma ģenerālsponsori ir Latvijas Mobilais Telefons un SEB Unilīzings, bet galvenie sponsori – Neste, Aldaris, Mazda, Alexela, Ipalco Rīga un Mažeiķu Nafta.

Eiropas autokrosa čempionāta posma Bauskā preses sekretārs
Mārtiņš Dzenītis
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pilsēta nav sacīkšu trase (+ VIDEO) 5

Izbraucot no līkuma, vadītājs "iemin grīdā" un nespējot savaldīt savu jaudīgo auto, ietriecas ielas malā stāvošā mašīnā Lasīt vairāk

 

EuroNCAP pārbauda Volvo XC40 un Ford Focus (+ VIDEO) 10

EuroNCAP drošības testos pārbaudīti pilnīgi jaunie Ford Focus un Volvo XC40, kam tāpat kā Nissan Leaf, nācās izturēt pārbaudes pēc jaunās, paplašinātās metodikas. Lasīt vairāk

 

Vidzemē divu rallija automašīnu sadursmē cietuši četri Krievijas sportisti 1

Vidzemē pagājušajā nedēļā divu rallija automašīnu sadursmē cietuši četri Krievijas sportisti. Lasīt vairāk

 

Aicina informēt par izsvīdumiem, kas karstuma dēļ var veidoties uz asfalta 3

Atbilstoši laika prognozēm, šodien un tuvākajās dienās Latvijā gaidāma īpaši augsta gaisa temperatūra. Autoceļu asfalta segumam uzkarstot, atsevišķās vietās var veidoties svīduma vietas, ceļš var būt slidens, tāpēc aicinām autobraucējus informēt par šādām vietām, zvanot uz VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) diennakts bezmaksas informatīvo līniju 80005555. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti