Latvijas autobraucēji, pieņemot lēmumu par jaunas automašīnas iegādi, arvien biežāk apsver iespēju izvēlēties tieši Hyundai, liecina pētījums, ko šogad veicis TNS Emor, vadošā tirgus pētījumu kompānija Baltijas valstīs, sadarbībā ar Hyundai Motor Baltic.
Savukārt lielākā daļa aptaujāto Hyundai īpašnieku atzina, ka iegādātos šīs markas automašīnu atkārtoti. Saskaņā ar pētījumu, aizvien vairāk autovadītāju labprāt iegādātos arī Volkswagen, Škoda un Subaru. Pētījums liecina, ka autovadītāju vidū aizvien augstāk tiek novērtēta Hyundai izdevīgā cena, labais bāzes aprīkojums, kā arī zemās ekspluatācijas izmaksas.Aptaujātie autovadītāji zemo automašīnas uzturēšanas izmaksu ziņā Hyundai ierindoja pirmajā trijniekā (pirms diviem gadiem Hyundai ieņēma septīto vietu). Pēc autovadītāju domām salīdzinoši zemas ekspluatācijas izmaksas ir arī Opel un Volkswagen markas automašīnām.
Ainārs Liljē, Hyundai dīlera Latvijā Skandi Motors valdes loceklis, saka: “Pētījums liecina, ka panākumus ir guvusi mūsu cīņa pret tirgū esošajiem negatīviem stereotipiem par Hyundai. Aizvien vairāk mūsu klientu atzinīgi novērtē to, ka Hyundai ir labākā kvalitāte par piedāvāto cenu - abi šie rādītāji ir optimāli sabalansēti. Iegādājoties Hyundai cilvēks apzinās, ka par brenda nosaukumu šeit nemaksā, kā tas ir ar prestižajiem zīmoliem.” Veiktais pētījums arī liecina, ka autobraucēji kļūst aizvien zinošāki par piedāvājumu auto tirgū un prot konkrēti definēt savu izvēli. Salīdzinot ar iepriekš veiktajiem pētījumiem, šogad tikai divi procenti no aptaujātajiem autobraucējiem nevarēja nosaukt nevienu automašīnas marku, kuras modeli viņi labprāt iegādātos. Pirms diviem gadiem šis rādītājs bija 27 procenti.
Raksturojot situāciju Latvijas auto tirgū, Ainārs Liljē atzīmē tendenci, ka aizvien vairāk iedzīvotāju vēlas iegādāties tieši jaunu, nevis lietotu automašīnu. Kā norāda A. Liljē, tas ir saistīts ar pieaugošajiem cilvēku centieniem uzlabot dzīves kvalitāti, kā arī pievilcīgajiem līzinga piedāvājumiem un intensīvajām auto reklāmām. Pēdējo divu gadu laikā Latvijā ir strauji audzis jauno automašīnu tirgus. Ja 2007. gada pirmajā ceturksnī Eiropā kopumā jauno automašīnu tirgus ir samazinājies, tad Latvijā, salīdzinoši ar to pašu periodu pērn, tas ir pieaudzis par 63 procentiem, liecina Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati (2005. gadā tirgus pieaugums bija - 48%, 2006. gadā – 54%).
Pētījuma, kuru veica TNS Emor 2007. gada sākumā, mērķis bija uzzināt automašīnu modeļu atpazīstamības līmeni un respondentu priekšstatus par dažādām automašīnu markām. Par respondentiem tika izvēlēti autobraucēji ar vismaz 7 gadu stāžu, kuri jau ir izvēlējušies savu auto modeli, vai arī plāno šogad iegādāties jaunu automašīnu. Pētījumā piedalījās 502 respondenti.
Nevar būt! Riktīgais latvietis tak nebrauks ar H! :P
Vāczemes pacmitgadīgais mūžīgi mūžos! :D
P.S. Vaita Getz nebija lamuvārda vietā?! :P