«Common Rail» degvielas iesmidzināšanas sistēmai - 10 gadi 8

 
31.maijs 2007 0:00

„Bosch” „Common Rail” sistēma pirmo reiz tirgū parādījās tieši pirms 10 gadiem. Patlaban ar šo sistēmu ir aprīkoti vairāk nekā 33 miljoni automobiļu dzinēju, un tai vēl joprojām tiek prognozēta stabila izaugsme ASV un Āzijā.

Pateicoties šīs degvielas iesmidzināšanas sistēmas uzlabojumiem, tā nodrošina visstingrāko izmešu ierobežojumu ievērošanu un ir pieejama arī lētākām automašīnām. Ņemot vērā „Bosch” „Common Rail” panākumus tirgū, var droši teikt, ka „Bosch” tehnoloģija visā pasaulē kļūst par dīzeļdzinēju standarta tehnoloģiju.



„Sistēma „Common Rail” nodrošina labāku dīzeļdzinēja veiktspēju un lielāku griezes momentu. Vienlaicīgi šī tehnoloģija ievērojami samazina dīzeļdzinēja degvielas patēriņu, trokšņa līmeni un izmešu daudzumu,” „Common Rail” sistēmas 10. gadadienas pasākumā sacīja Dr. Ulrihs Dole (Ulrich Dohle), „Bosch” dīzeļsistēmu nodaļas prezidents.
Dīzeļdzinēju straujš progress aizsākās 1997. gadā, kad pirmo reizi „Bosch” vadībā tirgū tika ieviesta „Common Rail” degvielas iesmidzināšanas sistēma pasažieru automašīnām. Pirmās automašīnas, kurās tika pielietota šī tehnoloģija, bija „Alfa Romeo 156 JTD” un „Mercedes-Benz C 220 CDI”.
 

„Common Rail” sistēma pasaules tirgū

Pēc „Bosch” dīzeļsistēmu nodaļas prezidenta vārdiem „Common Rail” sistēma ir spējusi pārliecināt tik daudz automašīnu ražotājus visā pasaulē, ka patlaban gandrīz ikvienas pasažieru automašīnas dīzeļdzinējs ir aprīkots ar šo sistēmu.

Arī autovadītāji ir pārliecināti par „Common Rail” tehnoloģijas lietderīgumu. 2006. gadā Rietumeiropā katra otrā no jauna reģistrētā pasažieru automašīna bija aprīkota ar dīzeļdzinēju. Savukārt 1997.gadā, kad šī tehnoloģija tikko bija parādījusies tirgū, šie rādītāji bija vien 22%.
Situācija Eiropā 2006. gadā: dīzeļdzinēju procentuāli bija visvairāk Beļģijā, sasniedzot 74 % no tirgus. Tai sekoja Francija (71%), Spānija (68%) un Portugāle (65%), kā arī Austrija (62%) un Itālija (59%). Savukārt Vācijā ar dīzeļdzinējiem bija aprīkotas 44 % jaunās pasažieru automašīnas.
 Šogad „Bosch” prognozē pieaugumu Rietumeiropā, kas sasniegtu vairāk nekā 52% no tirgus, jo „Common Rail” tehnoloģijai piemīt ievērojams dīzeļdzinēju turpmākas uzlabošanas potenciāls.

„Pateicoties šai tehnoloģijai un īstenojot arī citus pasākumus, mēs spēsim izpildīt pat visstingrākos šobrīd izstrādes procesā esošos izmešu standartus,” sacīja U. Dole. Tā nodrošina atbilstību pat Kalifornijas izplūdes gāzu standartiem, kas ir visstingrākie pasaulē. Vairāki autoražotāji ASV, Eiropā un Japānā ir sākuši dīzeļdzinēju kampaņu, kuras mērķis ir ASV tirgus. „Bosch” sagaida, ka dīzeļdegvielas pasažieru automašīnu tirgus daļa pieaugs, pārsniedzot pašreizējo līmeni, tas ir, aptuveni no 6% līdz 15% 2015. gadā. Dīzeļdzinēja galvenie komerciālās veiksmes argumenti ir tā samazinātais degvielas patēriņš un zemāks CO2 izmešu līmenis.

„Bosch” prognozē, ka „tīrā dīzeļdegviela” vispirms varētu iesakņoties Āzijas jaunattīstības valstu tirgos. Šīs attīstības virzītājspēks ir izmešu standarti, kurus iespējams izpildīt tikai ar augstspiediena iesmidzināšanas sistēmu palīdzību.

Šogad „Bosch” pārdos vismaz 100 000 „Common Rail” sistēmu Ķīnā un tikpat daudz – Indijā. Paredzams, ka līdz 2010. gadam katrā no šīm valstīm būs apmēram 1,3 miljoni šādu sistēmu. Pašlaik tikai viena piektdaļa no uzņēmuma augstspiediena iesmidzināšanas sistēmu kopprodukcijas ir paredzēta Āzijas un Amerikas tirgum, taču līdz 2015. gadam šis skaitlis varētu sasniegt teju 50%.

Pašlaik „Bosch” „Common Rail” komponenti tiek ražoti 15 ražotnēs 11 valstīs. Šogad uzņēmums „Bosch” vien pārdos vairāk nekā 8 miljonu sistēmu, kas būs gandrīz par vienu piektdaļu vairāk nekā pagājušo gadu, kad tika pārdoti 6,8 miljonu sistēmu. Kopš 1997. gada ar „Bosch” „Common Rail” tehnoloģiju tika aprīkoti vairāk nekā 33 miljoni dzinēju.

Tīrs un ekonomisks

„Modernie dīzeļdzinēji ir tīrāki nekā jebkad iepriekš. Tas padara šo tehnoloģiju ārkārtīgi daudzsološu gan nākotnes perspektīvā, gan pašreizējo prasību izpildē,” saka Ulrihs Dole. Kopš 1990. gadu sākuma tvana gāzes, slāpekļa oksīda un ogļūdeņraža izmeši ir samazināti par vairāk nekā 95%. „Bosch” „Common Rail” tehnoloģijas attīstība nodrošina, ka dīzeļdzinējs patērē par aptuveni 30% mazāk degvielas nekā benzīna dzinējs, izdalot atmosfērā apmēram par 25% mazāk CO2. „„Common Rail” tehnoloģijai būs galvenā loma plānoto Euro 5, Euro 6 un US07 Bin5 izplūdes gāzu standartu izpildē. Tā rezultātā „Common Rail” tehnoloģijas un izplūdes gāzu apstrādes kombinācija nodrošina dīzeļdzinēja nākotni,” apgalvo Ulrihs Dole.

Piedāvājot visaptverošu „Common Rail” tehnoloģijas portfeli, „Bosch” izpilda visas mūsdienu tirgus prasības. Piegādātājs piedāvā sistēmas ar iesmidzināšanas spiedienu 1 350, 1 600 un 1 800 bāru apjomā. Dzinēju ražotāju daudzveidīgās prasības tiek izpildītas, izstrādājot sistēmas ar elektromagnētiskā vārsta un pjezovārsta tehnoloģiju. Turklāt drīz parādīsies nākamie „Common Rail” tehnoloģijas uzlabojumi.

„Bosch” sola izmantot jebkuru „Common Rail” tehnoloģijas turpmākās attīstības potenciālu. Pavisam drīz sistēmas iesmidzināšanas spiediens tiks paaugstināts līdz pat 2 000 bāriem, ļaujot ieviest ļoti augsta tehniskās sarežģītības līmeņa dzinēju modeļus. 2 000 bāru sistēmas parādīsies sērijveida ražošanā līdz šī gada beigām. Tāpat tiek izstrādātas īpaši izdevīgas „Common Rail” sistēmas ar iesmidzināšanas spiedienu no 1 100 līdz 1 450 bāriem jaunattīstības tirgiem, piemēram, Indijai un Ķīnai. Tās ir galvenokārt paredzētas lētāku transportlīdzekļu segmentam un tiks laistas klajā 2007. gada beigās. Kas attiecas uz vidējās cenu kategorijas tirgus segmentu, pašlaik „Bosch” izstrādā jaunas sistēmas, lai pakāpeniski samazinātu izmaksas un degvielas patēriņu.
 
Visi komentāri
 
234849. viesis 31.maijs 2007 9:04
0 0 Atbildēt

Būtu vismaz iecepuši principu kā jams darbojas un ar ko atšķiras no citām diesel sistēmām ...

234859. viesis 31.maijs 2007 11:14
0 0 Atbildēt

Delfos pie shitas pashas relizes bija pareizi atzimets, ka Bosch nebija pirmais: "In 1995, DENSO launched the world’s first common rail system"

234911. viesis 31.maijs 2007 17:42
0 0 Atbildēt

Kaut kur dzirdēju, ka pateicoties jaunajām eko prasībām, pēc pieciem gadiem, dīzeļi ies mazumā, atkal sāks pirkt benzīniekus, jo tie būs patēriņa ziņā līdzīgi dīzelim. Starp citu, smagajos ar EURO 5 ir uzradusies vēl viena bāka, kur lej iekšā amonjaka šķīdumu!

234916. viesis 31.maijs 2007 18:47
0 0 Atbildēt

komonreila tehnoloģijai ir vaismaz 50 (piecdesmit) gadu.... sākotnēji to izmantoja zemūdenēs un citā kara tehnikā.... tikai tolaik nebija tehnoloģijas, kas ļautu pietiekami precīzi un lēti vadīt sprauslas.... tāpēc par komonreila vieglajiem autiņiem, pie tam ar mainīga lāpstu leņķa turbīnām tolai varēja pat nesapņot....

protams bošs savos reklāmrakstos NEMELO viņi saka, ka "boša komonreilam ir 10 gadi"

:D:D:D

234926. viesis 31.maijs 2007 22:29
0 0 Atbildēt

en.wikipedia.org/wiki/Common_rail

cieniijamajam raxta drukaataajam.. tb skribentam: iesaku palasiities ;)

234943. viesis 1.jūnijs 2007 9:46
0 0 Atbildēt

nez man ir jeb nav tāds..?

234948. viesis 1.jūnijs 2007 10:40
0 0 Atbildēt

nez Tev ir jeb nav tāds..?

antris 22.novembris 2018 12:10
0 0 Atbildēt

Vot tagad objektā čakatējamies ar common railu kurš uzlikts ir HIDROMEK ekskavatoram uz Isuzu dxinēja. Viens devējs aizgāja uz kapiem un kurš, to uzminēt nevar. Neviens serviss Latvijā nevar diagnosticēt problēmu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti