Japānas Ekonomikas, tirdzniecības un rūpniecības ministrija uzskata, ka līdz 2030.gadam ar ūdeņradi darbināmu auto un elektroautomobiļu cenas būs sasniegušas tradicionālo transporta līdzekļu cenu līmeni.
Kā teikts ministrijas izplatītajā ziņojumā "Nākamās paaudzes degvielas un automobiļu izplatības veicināšanas iniciatīva", lai prognozes piepildītos, tuvāko vismaz piecu gadu laikā nākotnes tehnoloģiju izstrādē ik gadus plānots ieguldīt vismaz 32 miljardus jenu jeb aptuveni 140 miljonus latu. Japānas amatpersonas uzskata, ka tādā veidā izdotos panākt cenu samazinājumu no, piemēram, 40 tūkstošiem latu līdz 13 tūkstošiem.Citiem vārdiem – valdība plāno subsidēt auto ražotājus, kas nodarbojas ar zaļo tehnoloģiju, piemēram, augstas ietilpības akumulatoru un degvielas šūnu elementu, izstrādi.
Vienlaicīgi ar investīcijām jaunu produktu izstrādē ekonomikas resors cer panākt četrkāršu no augu valsts produktiem iegūtās biodegvielas cenu samazināšanos. Vienam litram šādas degvielas 2030. gadā būtu jāmaksā aptuveni 40 jenas jeb 17 santīmus.
Virknē Japānas pilsētu jau šobrīd ir pa kādai degvielas uzpildes stacijai, kurā var iegādāties biodegvielu, taču ar to vēl nav pietiekami, lai alternatīvi darbināmie auto ietgūtu masu produkta statusu.
Tāpat dokumentā teikts, ka, izmantojot jaunākās informācijas tehnoloģijas, galvaspilsētā divkārt jāpalielina vidējais transporta kustības ātrums – no pašreizējiem 18 km/h līdz 36 kilometriem stundā.
Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem
labs ātrums. kāds tolks tad braukt ar mašīnu
bet nu ūdeņradis rullē