Jaunais TSI ar 122 zirgspēkiem: ekonomisks un jaudīgs 11

 
8.jūnijs 2007 7:20

Maksimāla jauda ar minimālu degvielas patēriņu – šī īpašība ļoti īsā laikā ir iekļāvusi TSI četru cilindru dzinējus Volkswagen jaunajā ekonomiskajā un vienlaicīgi arī sportiskajā dzinēju paaudzē.

Līdz šo brīdim bija pieejami divu veiktspēju TSI – 125 kW /170 ZS un 103 kW / 140 ZS. Ar tiem aprīkoti Golf, Golf Variant, Golf Plus, Jetta un Touran automobiļi. 2006. gadā un atkārtoti arī 2007. gadā tiem tika piešķirta iekārojamā "Gada dzinēja balva". Tagad Volkswagen prezentē trešo TSI dzinēju; tā jauda ir 90 kW /122 ZS, un šogad ar to tiks aprīkota Golf sērija.



Drīzumā jaunais TSI aizstās 1,6 FSI dzinēju ar 85 kW / 115 ZS jaudu. Jaunā turbo dzinēja galvenās priekšrocības: bez tā, ka tas spēj samazināt degvielas patēriņu par sešiem procentiem, būtiski ir uzlabotas arī dzinēja jaudas un griezes momenta īpašības. Salīdzinājumā ar 1,6 FSI dzinēju, maksimālā jauda tagad ir palielināta par gandrīz 30 procentiem, sasniedzot 200 ņūtonmetrus.

Turklāt šī jauda ir pieejama jau pie 1500 apgriezieniem minūtē. Bez tam 80 procenti maksimālā griezes momenta ir pieejami jau pie 1250 apgriezieniem minūtē. Zemākajā ātruma diapazonā TSI dzinējs salīdzinājumā ar savu priekšgājēju pat uzrāda ņūtonmetru palielinājumu par 66 procentiem. 

Tam ir arī ekonomiskas priekšrocības: ņemot vērā to, ka dzinēja maksimālais griezes moments ir pieejams plašā diapazonā, sākot no 1500 līdz 3500 apgriezieniem minūtē, apstākļi ir ideāli piemēroti, lai jaunajam TSI dzinējam pielāgotu lielākus un līdz ar to degvielu ekonomējošus pārnesumu koeficientus. Tieši šī iemesla dēļ Volkswagen plāno jauno dzinēju kombinēt ar pirmo septiņu pārnesumu divu sajūgu transmisiju (DSG) pasaulē. Arī tā tiks laista klajā 2007. gadā.
 
Galvenie svarīgākie fakti par jauno dzinēju:
•    Izmantots dažādos modeļos līdz pat Passat.
•    90 kW / 122 ZS jauda pie 5000 līdz 6400 apgriezieniem minūtē.
•    200 Nm maksimālais griezes moments pie 1500 līdz 3500 apgriezieniem minūtē.
•    80 procenti no maksimālā griezes momenta pieejami, sākot no 1250 apgriezieniem minūtē.
•    Maksimālais griezes moments ir par 30 procentiem lielāks kā 1,6 FSI dzinējam.
•    Par 66 procentiem lielāks griezes moments pie 1500 apgriezieniem minūtē.
•    Degvielas patēriņš ir par aptuveni sešiem procentiem zemāks. 
•    Īpašs 144 Nm griezes moments uz kubatūras litru.
•    EA111 sērijas četru cilindru 16 vārstu rindas dzinējs.
•    1390 cm3 kubatūra
•    Cilindra diametrs un virzuļa gājiens: 76,5 un 75,6 milimetri.
•    Kompresija 10:1.
•    Elektroniska tiešās iesmidzināšanas sistēma.
•    Elektroniska kartes aizdedze ar selektīvu cilindru detonācijas kontroles sistēmu.
•    Uzlabots sadegšanas process.
•    Jauna ieplūdes sistēma bez plūsmas vadības vārstiem.
•    Turbokompresors (maksimāli 1,8 bāri).
•    Maksimālais turbokompresora apgriezienu skaits minūtē – 220000.
•    Turbokompresors ar elektroniski vadāmu gaisa novadīšanas vārstu.
•    Ieplūdes daļā gaiss tiek dzesēts ar ūdeni.
•    Degviela: augstākā labuma bez svina piejaukuma (95E).
•    Kopējais dzinēja svars pēc DIN: 131 kilograms.

Auto Group Baltic,
Volkswagen importētājs Baltijā
 
Visi komentāri
 
235345. viesis 8.jūnijs 2007 9:33
0 0 Atbildēt

Ej nu tu te saproti par kaadu kobatuuru iet runa pa 1,6 l vai par 1390 cm^3. Bet vispaar 1,6 VVTi Toyota dzineejs izdod 127 Zs bez turbo.

UN vecais (lidz 2000 gadam) 1,6 bez VVTi bija no 105 liidz 110 Zs.

235351. viesis 8.jūnijs 2007 10:26
0 0 Atbildēt

...maksimālā jauda tagad ir palielināta par gandrīz 30 procentiem, sasniedzot 200 ņūtonmetrus.

vispār jau ņūtonmetros mēra griezes momentu.

235360. viesis 8.jūnijs 2007 13:20
0 0 Atbildēt

izsmeļošs raksts. it īpaši ir uzsvērta jaunā dzinēja kubatūra.:)))

235366. viesis 8.jūnijs 2007 15:13
0 0 Atbildēt

Pilnīgas auzas raksta autoram. Vai tik nav turības ekonomistos mācījies........

235375. viesis 8.jūnijs 2007 16:29
0 0 Atbildēt

sviests kkaads.par kaadu motoru iet runa vispaar????1.4TFSI,1.6 TFSI???neko jaunu shitajaa sviestainajaa rakstaa neredzu....

235390. viesis 8.jūnijs 2007 21:54
0 0 Atbildēt

.. i noooteikti shis supaadupaa uuberkrutais matoriic izceljaas ar "ilgmuuzjiibu"

235392. viesis 8.jūnijs 2007 23:17
0 0 Atbildēt

wv servisos ridas tik pieaugs uz dzinēja remontu, ūz resursa piegriešanas rēķina šis pieaugums tiek iegūts, kas mazlitrāzai ir īpaši sāpigs jautājums "dzinēja resurs".

video.google.com/videoplay?doc...1715&q=t5+over

Šadi te pārgrieztam vecalm volvo 850T-5 dzinēja resurs tiek nolaists līdz ~80kkm, Manejam xc70 pāgriezts dzinējs atmetās pēc 60kkm, tagat pec kap rem plānoju nobraukt tikpat , kautgan tagat izturos saudzīgāk, ir chujs ka karba ir nākamais pacients.

235396. viesis 9.jūnijs 2007 13:38
0 0 Atbildēt

Jo tālāk, jo smieklīgāk :D Dzinēju jauda samazinās, liek klāt ļurbīnas :D Man jau smiekli nāk par C5 pasāta 1,8T bīdeli - cik saprotu, 1,8 ar 8 vārstiem un ļurbīnu, un tikai 150 zirgi, otrā golfiņa G60 bīdelis ar G-lader kompresoru sasniedza 160 zirgus, trešā golfiņa 2.0 DOHC arī 150 zs, nafig ļurbīnu? :D

235400. viesis 9.jūnijs 2007 21:24
0 0 Atbildēt

Jūtu, ka te komentējošajiem indivīdiem ir dziļi garāžā pie Vovkas iegūtas praktiski-tehniskās izglītības.... Aizejiet pmācieties uz RTU meh. fakultāti un iespējams jums atnāks kaut kad apgaismība....

235401. viesis 9.jūnijs 2007 21:25
0 0 Atbildēt

P.S. raksts tiešām sūds.... 235400.viesis...

235410. viesis 10.jūnijs 2007 18:55
0 0 Atbildēt

******* jaudiigs, man M5 ar 400 hp liekas ka pietruukst, ar sito suudi cista butu srashna razganjatsa :D

SteelRat

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 50

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 

Bricis: Bīstamība uz ceļiem saglabāsies līdz otrdienas rītam (+ VIDEO) 3

Bīstamība saglabājas ne tikai šodien, bet vēl līdz rītdienas rītam. Rīt pēcpusdienā temperatūra visā Latvijā pakāpsies virs nulles, ilgstošie nokrišņi beigsies, intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja LTV laika ziņu redaktors Toms Bricis. Lasīt vairāk

 

Uzvaras visur, kur iespējams - Verstapens dominē Ķīnas Gran Prix

"Red Bull" pilots Makss Verstapens svētdien izcīnīja uzvaru Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta sezonas piektā posma - Ķīnas "Grand Prix" - pamatsacensībās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti