Audi izcīna visgrūtāko uzvaru savā Lemānas vēsturē

 
18.jūnijs 2007 13:32

Audi komanda 16. un 17. jūnijā izcīnīja septīto uzvaru prestižajās Lemānas 24 stundu izturības sacensībās. Bez tam šī ir ceturtā Audi komandas uzvara pēc kārtas un otrā uzvara pēc kārtas ar dīzeļdzinēju. Visas septiņas uzvaras Audi ir izcīnījis pēdējo astoņu gadu laikā.

Tomēr jāatdzīst, ka šī bija visgrūtāk sasniedzamā uzvara Audi vēsturē, kopš tā piedalās Lemānas 24 stundu sacensībās.

Jau pirms sacensību starta bija skaidrs, ka uzvaru izcīnīt nebūs viegli, jo sacensībām ar lielu apņemšanos pieteicās gan jau pazīstamie konkurenti no "Pescarolo Sport" komandas, gan Lemānas jaunpienācēji "Peugeot Team Total" komanda ar diviem LMP1 klases spēkratiem, kuros arī bija uzstādīti dīzeļdzinēji.



Pie pirmā no trīs Audi R10 TDI® vadības grožiem šogad sēdās Franks Biela, Emanuels Pirro, Marks Verners, otrā Audi R10 TDI® vadību uzņēmās Dindo Kapello, Toms Kristensens, Alans Maknišs, bet trešais sporta automobilis tika uzticēts DTM sacensību pilotiem Lukasam Lūram, Aleksandram Premā un Maikam Rokenfelleram.

Sacensību sākumā līderu pozīcijas piederēja Audi konkurentiem – Peugeot, bet jau pirmās sacensību stundas laikā Audi pilotam Dindo Kapello ar savu pieredzi izdevās izvirzīt Audi līderu pozīcijās. Un pēc pirmajiem pitstopiem Audi ekipāžām izdevās ieņemt visu pirmo trijnieku. Diemžēl pavisam neilgi pēc tam Audi pilotam Maikam Rokenfelleram neizdevās novaldīt jaudīgo Audi R10 TDI® sporta automašīnu, un tā izslīdēja no trases un atsitās pret aizsarg barjerām. Bojājumi automašīnai bija tik lieli, ka tā vairs trasē neatgriezās.



Tajā pašā laikā atlikušās divas Audi sporta automašīnas pārsteidza visus skatītājus un konkurentus ar savu ātrumu. Neviens pat no sīvākajiem konkurentiem nebija gaidījis, ka Audi R10 TDI® sporta automašīnas trasē būs tik ātras. Abas atlikušās Audi pilotu komandas darīja visu, lai savās rokās noturētu līderu pozīcijas. Abas Audi automašīnas ik pa brīdim uzlaboja trases rekordu. Kad sacensību dalībnieki bija veikuši pusi no 24 stundu garās sacensības, sacensību organizatori ar pārsteigumu paziņoja, ka abas Audi automašīnas no konkurentiem ir atrāvušās daudz tālāk nekā ierasts. Tas bija tikai apstiprinājums tam, ka Audi komanda ir pieredzējusi un stipra.

Diemžēl Audi komandas likstas nebija beigušās, Audi pirmā ekipāža trasē uzbrauca no kaut kurienes nokritušam betona gabalam, kas nedaudz sadragāja automašīnas virsbūvi un riteņu piekari, un šādas nepatikšanas Audi bija bīstamas, jo abi Peugeot spēkrati bija gatavībā pārņemt kādu no līderu pozīcijām. Mirkli vēlāk Dindo Kapello vadītais Audi R10 TDI® trasē vairakkārt palecās uz trases seguma negludumiem, un piepeši pazaudēja kreiso aizmugurējo riteni. Auto zaudēja vadāmību un ieslīdēja trases aizsargvalnī. Pilotam nekas slikts nebija noticis, bet auto vairs trasē nespēja atgriezties. Šī Dindo Kapello atmiņā noteikti paliks kā neveiksmīgākā dzimšanas diena viņa mūžā, jo tieši šajā dienā viņam apritēja 43 gadi.



Tālākie notikumi trasē nespēja vairs satricināt Audi komandu, pat stiprais lietus un izslīdēšana no trases vairs nespēja atturēt Audi no kārtējā uzvaras gājiena. Audi piloti Franks Biela, Emanuels Pirro un Marks Verners prasmīgi spēja Audi kontā nopelnīt vēl vienu uzvaru – otro uzvaru ar TDI dīzeļdzinēju. Tā šoreiz bija ļoti svarīga, jo cīņu starp Audi un Peugeot pasaule uztvēra kā dīzeļtehnoloģiju cīņu, kuras rezultātam bija jāparāda, kurš ražotājs spēj radīt labākos dīzeļdzinējus.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti