Profesionālu psihologu piesaiste, izglītojot un apmācot autovadītājus, varētu uzlabot satiksmes drošības situāciju Latvijā. Šis ir galvenais secinājums, ko izvirzīja Latvijā pirmo reizi rīkota satiksmes psiholoģijas starptautiskā semināra dalībnieki.
Visā pasaulē statistika liecina par līdzīgām tendencēm, raksturojot iemeslus, kādēļ tiek izraisīti ceļu satiksmes negadījumi. Arī Latvijas dati īpaši neatšķiras no citu valstu rādītājiem. Tikai divdesmit procentos gadījumu par iemeslu negadījumam kļūst nekvalitatīvi, slikti aprīkoti ceļi. Toties aptuveni 80% negadījumu notiek cilvēka subjektīvo faktoru iespaidā, informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas Sabiedrisko attiecību speciāliste Džoanna Eglīte.Kristīne Čaloupka, Austrijas satiksmes psiholoģe, šo tendenci skaidroja ar to, ka "cilvēki ir noskaņoti pārkāpt noteikumus. Turklāt transportlīdzekļu vadītājiem parasti nav iemaņu vai zināšanu problēmu, bet gan ir gribas problēmas."
Ātruma pārkāpšanas izaicinājums dominē visu pasaules valstu pārkāpumu priekšgalā. Tomēr atšķiras pārkāpēju īpatsvars un pārgalvība. Zviedrijas speciālists atgādināja, ka ātruma ierobežojumi un cilvēku vēlme tos pārkāpt ir tikpat seni kā auto vēsture. Auto pirmsākumos motorizētajiem transportlīdzekļiem bijis noteikts ierobežojums - nebraukt ātrāk par zirgu pajūgiem. Šobrīd esošie ierobežojumi ir balanss starp drošības apsvērumiem un motorizēto transportlīdzekļu ātruma uzņemšanas iespējām.
Speciālisti atzīst, ka liels nopelns darbā ar autovadītāju uzvedības maiņu ir satiksmes drošības kampaņām, soda sistēmai par pārkāpumiem un satiksmes psihologu darbam ar pārkāpējiem.
Sagatavots pēc www.atverts.lv materiāliem
Man lūdzu tādu psihologu vecumā ap 20 gadi, glītu, labi koptu bābu, kura saprastu manu konkrēto problēmu konkrētā situācijā, rastu risinājumu un nomierinātu manu pārkarsušo dvēseli pēc kamasutras instrukcijas!!!!!
Citus psihologus lūgšu nepieteikties!!! HE HE HE