Ceļu satiksmes drošības fondā iemaksāti gandrīz 2,5 miljoni latu 3

 
26.jūnijs 2007 12:30

Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) pastāvēšanas desmit gadu laikā Latvijā no kopējiem ieņēmumiem par OCTA polisēm gandrīz 2,5 miljoni latu ieskaitīti Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses fondā.

Tā darbības mērķis ir uzlabot ceļu satiksmes drošību, kā arī samazināt negadījumu un bojā gājušo skaitu uz Latvijas ceļiem. Lielākā daļa šo līdzekļu tiek izlietoti sociālo kampaņu veidošanai, lai veicinātu autovadītāju sociālo atbildību un uzlabotu braukšanas kultūru.

Ik gadu apdrošinātāji ieskaita speciālā Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses fondā (CSNNPF) daļu no ieņēmumiem par OCTA polisēm. Sākotnēji fondā tika ieskaitīti 0,6% apdrošinātāju ieņēmumu. Kopš 2004.gada, kad tika pieņemti jauni grozījumi OCTA likumā, apdrošinātāju ikgadējie ieskaitījumi fondā sastāda 2% no kopējiem OCTA ieņēmumiem. Desmit gadu laikā kopējā summa, kas pārskaitīta CSNNPF sasniegusi 2,5 miljonus latu, par ko liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Ja sākotnēji 1997.gadā apdrošinātāju iemaksas Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses fondā nebija vairāk par 160 tūkstošiem latu gadā, tad pērn kopējā ieskaitījuma summa jau pārsniedza 700 tūkstošus.

Iemaksu dinamikas pieaugums, pirmkārt, skaidrojams ar likumā 2004.gadā izdarītajām izmaiņām, kad apdrošinātāju ikgadējās iemaksas fondā tika palielinātas no 0,6% līdz 2% no kopējiem ieņēmumiem par pārdotajām OCTA apdrošināšanas polisēm. Ne mazāk nozīmīgs faktors iemaksu pieaugumam ir arī ik gadu strauji augošais automašīnu skaits Latvijā, kas joprojām ir augstākais visā Eiropas Savienībā.

Tādejādi ikviens OCTA apdrošināšanas ņēmējs, iegādājoties polisi, ne vien apdrošina savu civiltiesisko atbildību, bet arī piedalās ceļu satiksmes drošības nodrošināšanā uz Latvijas ceļiem, līdzdarbojoties sociālu kampaņu finansēšanā.”

Spilgtākās sociālās akcijas, kas finansētas no OCTA apdrošināšanas līdzekļiem ir „Izglāb draugu! Neļauj braukt reibumā!”, „Esi redzams!”, „Gaismaszīme”, vienota ārkārtējo izsaukumu telefona „112” ieviešana, „Piesprādzē! Neriskē!”, „Uzdāvini gaismu!”, „Dzer. Brauc. Pievienojies.” u.c. No OCTA polišu ieņēmumiem Ceļu policijas darba uzlabošanai iegādāti jauni radari, alkometri, glābšanas tehnika un inventārs.

Likumā par Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu noteikts, ka ik gadu 1% līdzekļu no nopirktajām OCTA polisēm izmanto Iekšlietu ministrijas padotībā esošās iestādes (tai skaitā Ceļu policija), bet 1% - citas institūcijas (tai skaitā CSDD u.c.). Līdzekļi tiek pārskaitīti ar mērķi realizēt ceļu satiksmes drošības programmas un veikt pasākumus ceļu satiksmes negadījumus novēršanai Latvijā. Par līdzekļu piešķiršanu konkrētajiem projektiem un budžeta izlietojumu lemj Ceļu satiksmes drošības padome.

OCTA Latvijā 10 gadus

OCTA sistēma Latvijā savu darbību pilnā apmērā uzsāka 1997.gada 1.septembrī, kad stājās spēkā šā paša gada 25.martā pieņemtais OCTA likums. Saskaņā ar likumu jebkuram transportlīdzekļa īpašniekam, lai piedalītos ceļu satiksmē, bija obligāti jāslēdz civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgumu, kas nodrošina ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem radušos zaudējumu atlīdzināšanu. Nolūks ieviest OCTA sākotnēji radīja lielas diskusijas gan no valdības, gan no sabiedrības puses - vai sistēma neveicinās „ļaunprātīgi” izraisītas avārijas un vai policijai netiks uzlikts papildu slogs negadījumu reģistrēšanā.

Ja sākotnēji liela daļa Latvijas sabiedrības uzskatīja OCTA par nevajadzīgu un autovadītājiem neizdevīgu sistēmu, tad šodien par tās lietderību neviens vairs nešaubās. Desmit gadu laikā OCTA attīstības jomā esam sasnieguši labus rezultātus, ko atzinīgi novērtējuši arī ārvalstu kolēģi.

Informāciju sniedza:
Juris Stengrevics
Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB)
valdes priekšsēdētājs

Informāciju sagatavoja:
LTAB sabiedrisko attiecību konsultante
Inese Ozoliņa
 
Visi komentāri
 
237000. viesis 26.jūnijs 2007 13:17
0 0 Atbildēt

nu beļģ....

izrādās, ka es pērku mentiem radarus.....

jotpvaimaķ

237018. viesis 26.jūnijs 2007 15:05
0 0 Atbildēt

Asfalta segumam gan nekā, tas drīz par grants ceļu pārvētīsies

237026. viesis 26.jūnijs 2007 16:39
0 0 Atbildēt

Jāāāā....

Ir gan traki!

Apzināti pārkāpis, ignorējis gan Ceļu satiksmes noteikumu, gan kustības regulētāja prasības, par izdarīto parkāpumu (kura sankcija ir 20 -100 Ls) saņēmis minimālo sodu un vēl vaid?!

Apprīnojama ir atsevišķu indivīdu vēlme pēc publicitātes.

Par to protokola anulēšanu, ko viņš te stāsta, viss ir pilnīgākais sviests! Neviens ments neko nekad neteiktu, jo protokolu anulēt var tikai attiecīgas pārvaldes priekšnieks, un neviens cits. Tā kā, te kādam ir rūgtums par savu 20,- ls, kuru apspēlē visai muļķīgā veidā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti