Rīgas Retro tramvajs kļuvis par Jūgendstila tramvaju 9

 
3.jūlijs 2007 0:00

Rīgas Retro tramvajs ieguvis jaunu veidolu un kļuvis par Rīgas Jūgendstila tramvaju. Jaunu tēlu pilsētas vēsturiskais tramvajs ieguvis pateicoties Rīgas mēra Jāņa Birka iniciatīvai, rosinot pilsētas iedzīvotājus un viesus iepazīt Latvijas galvaspilsētas bagāto jūgendstila mantojumu.

Rīgas Jūgendstila tramvaja uzdevums būs veicināt Rīgas starptautisku atpazīstamību, akcentēt jūgendstilu kā vienu no galvenajām pilsētas kultūrvēsturiskajām vērtībām un piedāvāt iespēju pilsētas viesiem iepazīt Rīgu atraktīvā veidā.

Rīga ir viena no retajām Eiropas pilsētām, kur rekonstruēts vērtīgs vēstures mantojums - 20. gadsimta sākuma tramvajs, kas ir darba kārtībā. Rīgas Retro tramvaja ārējā un iekšējā dizainā izmantoti jūgendstilam raksturīgi elementi. Savukārt, tramvaja vadītājs un gids būs ģērbušies jūgendstila laikmetam atbilstošos tērpos, ļaujot pasažieriem iejusties tā laika atmosfērā.

Retro tramvajs, kurā ir 18 sēdvietas un 10 stāvvietas, regulāros braucienus uzsāks 3.jūlijā, piedāvājot rīdziniekiem un pilsētas viesiem ekskursijas braucienu maršrutā „ Rīgas bulvāru loks” (Radio iela – Aspazijas bulvāris – Basteja bulvāris – Kronvalda bulvāris – Ausekļa iela un atpakaļ). Tramvaja brauciens tiks organizēts kā ekskursija, kuras laikā speciāli apmācīts gids – konduktors stāstīs par Rīgu, jūgendstilu, maršruta laikā aplūkojamiem arhitektūras pieminekļiem un ēkām. Pasažieriem tiks izdalīti tūrisma bukleti, kuros būs atspoguļots Retro tramvaja maršruts un Rīgas jūgendstila arhitektūras mantojuma spilgtākie paraugi. Informatīvos bukletus, kuri būs pieejami četrās - latviešu, krievu, angļu un vācu valodās, tramvaja apmeklētāji saņems nopērkot tramvaja biļeti.



Retro tramvaja koncepciju izstrādājis „Latvijas institūts”, bet tā zīmolu radījis mākslinieks Uldis Sosnovskis. Retro tramvaja rekonstrukcija veikta Rīgas pašvaldības SIA „Rīgas Satiksme” Elektrotransporta darbnīcās Romualda Ārmaņa vadībā, bet noformējumu izgatavoja SIA „Pilsētas līnijas”. Tramvaja vadītāju un konduktoru-gidu tērpu autore ir Iveta Haas.

Rīgas Jūgendstila tramvaja projektu pārrauga un turpmāk attīstīs „Rīgas kultūras aģentūra”, kura izstrādājusi tramvajā pieejamos tūristu ceļvežus četrās valodās. Sadarbībā ar Rīgas Tūrisma koordinācijas un informācijas centru ir izveidots informatīvais buklets „Rīgas bulvāru loks”, kurā sniegta informācija par tramvaja brauciena laikā pa logu aplūkojamiem arhitektūras pieminekļiem. „Rīgas Kultūra aģentūras” Jūgendstila centra projektu vadītāja Agritas Tipāne ir izstrādājusi arī ekskursijas maršrutu „Rīgas jūgendstila pērles”, kas iepazīstinās ar izcilākajām jūgendstila ēkām Alberta ielā. Krāsainajā bukletā akadēmiķa Jāņa Krastiņa aprakstu papildina fotomākslinieka R.Salcēviča jūgendstila ēku fotoattēli.

Paredzēts, ka šovasar no 3. jūlija līdz 31. augustam, Retro tramvajs katru dienu, izņemot pirmdienas, uzsāks braucienu no Radio ielas pieturas 12:00; 12:30; 13:00; 13:30;14:00; 16:00;16:30;17:00;17:30; 18:00 un 18:30. Savukārt, sākot ar rudeni (01.09. – 30.09.2007) katru dienu no 12:00 – 16:00.

Tramvajs uzsāks braucienu no pieturas Radio ielā (pirms 6. maršruta tramvaja galapunkta) un dosies uz Ausekļa ielu, kur apmetīs loku un brauks atpakaļ uz Radio ielu. Paredzēts, ka Retro tramvajs atkarībā no satiksmes intensitātes vizinās pasažierus 10 – 15 minūšu ilgā braucienā pa Aspazijas, Basteja un Kronvalda bulvāriem līdz pat Ausekļa ielai.

Ausekļa ielas galapunktā tūristi tiek aicināti doties pastaigā pa Elizabetes, Vīlandes, Rūpniecības, Strēlnieku, Alberta un Antonijas ielām, iepazīstot spilgtākos Rīgas jūgendstila arhitektūras paraugus. Ekskursijas maršrutu interesentiem piedāvās ceļvedis „Rīgas jūgendstila pērles”. Tramvaja apmeklētāji, kuri nevēlēsies doties kājāmgājēju maršrutā, varēs bez maksas atgriezties Radio ielas galapunktā

Ekskursijas biļetes cena ir 3 Ls. Atlaides studentiem, uzrādot ISEC karti-biļete maksās 2 Ls. Skolēniem līdz 12 gadu vecumam un pensionāriem- 1 Ls. Bērniem līdz skolas vecumam brauciens bez maksas. Retro tramvaja biļete izveidota kā atraktīvs suvenīrs.

Kā iepriekš ziņots, 2006.gada pavasarī toreizējais vicemērs Jānis Birks ieteica izmantot Retro tramvaju kā Rīgas pilsētas simbolu un tēla elementu. Rīgas satiksmes pārziņā esošais Retro tramvajs līdz šim pārvadāja rīdziniekus un Rīgas viesus 11. tramvaju maršrutā, un to greznoja saldumu rūpnīcas Laima reklāma.
 
Visi komentāri
 
237548. viesis 3.jūlijs 2007 5:30
0 0 Atbildēt

piedodiet-atvainojiet, bet tas zilais man drīzāk atgādina Bobrujskas etnogrāfisko apbūvi, nevis jūgendstilu, kuru neglābj pat ornamenti un ģīmis uz tramvaja. Nafig mums tik zilu jūgendstilu !

237551. viesis 3.jūlijs 2007 8:13
0 0 Atbildēt

Mums visi tramvaji ir retro

237555. viesis 3.jūlijs 2007 9:06
0 0 Atbildēt

vajadzēja nomainīt nosaukumu no retro trambuļa uz j;ugendstila trambuli jo pārējie trambuļi ir palikuši retro

237558. viesis 3.jūlijs 2007 9:30
0 0 Atbildēt

un cik šī retro tramvaja renovācija izmaksāja?

237566. viesis 3.jūlijs 2007 10:15
0 0 Atbildēt

Arī piekrītu 551 viesim - mūsējie trambuļi tiešām ir retro. Īpaši jau tramvaju vadu tīkls ar nemodernajām un neērtajām "štangām" . Interesanti, vai tiešām Rīgas Dome perspektīvajam ātrgaitas zemās grīdas trambulim gatavojas atstāt vecās "štangas" ?

237642. viesis 3.jūlijs 2007 17:09
0 0 Atbildēt

Doam jau laba! Tikai ta cena bikin pa dargu prieks 15 min! Ta teikt max eiropas limeni!!!

237662. viesis 3.jūlijs 2007 22:24
0 0 Atbildēt

to ..66viesis: Štangas nevar nomainiit tramvajiem, jo ir jaalikvidee pa priekshu to trolejbusi. Citaadi krustojumos, kur tramvaju vadi skjeerso trolejbusa vadus buutu laba ugunjoshana :)) Patiesiibaa trolejbusi ir riigaa lieki un tie nemaz taadaam pilseetaam nav paredzeeti. Trolejbuss der tikai lieliem gabaliem, kur var kaartiigi ieskrieties, bez vadu paarmijaam.

237664. viesis 3.jūlijs 2007 22:35
0 0 Atbildēt

Patiesiba, tiesam trolejbusi ir vistiraka padomijas atrauga, kuri nopietni trauce satiksmi Riga... nez kapec neviens pat nav aizdomajies, lai vinus nomainitu pret busiem...

237724. viesis 4.jūlijs 2007 13:55
0 0 Atbildēt

662 viesim: paga,paga - bet kā tad maskavā un sanktpeterburgā tie trambuļu un trolejbusu vadi visur krustojas bez īpašām problemām ? Tur jau arī tramvaji ir aprīkoti ar pantografa tipa strāvas noņēmējiem. Domāju, ka tās vadu pārmijas samainīt nebūtu liela un dārga problema . Viss ir iespējams. Atceros, man viens vecs TTP inženieris savulaik stāstīja, ka 1976.gadā, sākot ieviest TATRAS tipa trambuļus, Maskavas šefiem esot bijusi iecere pārveidot tramvaju vadu tīklus Rīgā, bet vecais TTP pārvaldnieks Zālitis bijis kategoriski pret .

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti