Lasītājs: pārgalvīgie peļķu šķērsotāji (+ foto) 57

 
3.jūlijs 2007 10:07

Lielā ātrumā divas blakus automašīnas triecās peļķēs... Kurš uzvarēs? Kurš izdzīvos? ...

Apskatiet fotogrāfijas:








Ko domā vadītāji, kuri lielā ātrumā "metas" iekšā šādās peļķēs? Patīk ūdens šaltis? Nav bail, ka aizlies motoru? Nē, tie jau ir sīkumi - šādu ūdensbraucienu laikā 100% pazūd redzamība un ir pilnīgi skaidrs, ka vadītājs neko ne uz sāniem un uz priekšu neredz! Vai tas ir droši?

Piedomājiet pie šādu "dabas stihiju" rezultātu šķērsošanas - varbūt tomēr dariet to lēnāk (drošāk)?

Foto: Guntis, iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
237567. viesis 3.jūlijs 2007 10:17
0 0 Atbildēt

aizliet motoru? autoram tvaika dzineejs?

237568. viesis 3.jūlijs 2007 10:17
0 0 Atbildēt

Nerunājot jau par akvaplanēšanas iespējām, ja riepas nav iepriekš paredzētas šādam "ekstrēmam"...

237569. viesis 3.jūlijs 2007 10:19
0 0 Atbildēt

Štrunts par motoru, šitā var palikt bez priekšējiem numuriem.

237570. viesis 3.jūlijs 2007 10:20
0 0 Atbildēt

eksistē taču trotuārs, priekš kam braukt pa peļķi?

237571. viesis 3.jūlijs 2007 10:21
0 0 Atbildēt

Varbūt nevajag tik daudz uztraukties par tām "stihijām"? Man atkal krīt uz nerviem, ka visādi āksti uz ielas šķērso iedomātas kalnu upes un baļķu krāvumus.

237573. viesis 3.jūlijs 2007 10:24
0 0 Atbildēt

Lielākais risks nav motora aizliešana vai redzamības samazināšanās, bet gan auto uz brīdi kļūst praktiski nevadāms, liels risks akvaplanēšanai, tad sūdi garantēti.

237574. viesis 3.jūlijs 2007 10:25
0 0 Atbildēt

to 237567:

to sauc par hidrotriecienu. uudens caur gaisa filtru nonaak cilindros un kompresijas faazee notiek neatgriezeniska dzineeja deformaacija (piemeram klanis izlauzh caurumu blokaa (jaa man taa bija))

237575. viesis 3.jūlijs 2007 10:27
0 0 Atbildēt

Nav ko raustīties. Ja bail braukt, sēdi mājās.

237576. viesis 3.jūlijs 2007 10:28
0 0 Atbildēt

Nav slikta doma,kaa piespiest funkcionaarus domaat par Riigas kanalizaacijas probleemaam.Auto tak brauc nepaarkaapjot CSN,taatad avaarijas gadiijumaa zaudeejumus apmaksaas Celju Paarvalde-taapat kaa ar bedree sasistu riteni.Taa kaa uz priekshu nebadiisimies no peljkjeemm.

237577. viesis 3.jūlijs 2007 10:30
0 0 Atbildēt

CSN ir arī minēts, ka autovaditājam ir jāvadās pēc ceļa pastākļiem un citiem kritērijiem, vadot auto, tādejādi pēc nepieciešmības samazint ātrumu vai tml.

Zem tās pēlķes, arī ja skelas, var būt bedre, ja kas, kas atkal var mainīt neprognozējami auto trajektoriju.

237578. viesis 3.jūlijs 2007 10:33
0 0 Atbildēt

Tikai nevajag mīzt. Gan katrs pats zina, cik ātri vilkt cauri ūdenim.

Autors pacifists :) :)

237580. viesis 3.jūlijs 2007 10:46
0 0 Atbildēt

Lēnāk par 80 km/h cauri peļķēm brauc tikai gļēvuļi! :D

237587. viesis 3.jūlijs 2007 11:06
0 0 Atbildēt

uriz [?] 03.07.2007 10:30

CSN ir arī minēts, ka autovaditājam ir jāvadās pēc ceļa pastākļiem un citiem kritērijiem, vadot auto, tādejādi pēc nepieciešmības samazint ātrumu vai tml.

Zem tās pēlķes, arī ja skelas, var būt bedre, ja kas, kas atkal var mainīt neprognozējami auto trajektoriju.

____________________________________________________

A nafig tad akvaplanēšana? :D normāli braucot - " pārpeld"... pārējie, kuri samazina ātrumu, uz tam bedrem caursit riepas....

Atceresimies Salu tiltu pāris gadu atpakaļ... par to ka tur bija tik briesmīgas bedres es uzzināju tikai no ziņām....

237589. viesis 3.jūlijs 2007 11:10
0 0 Atbildēt

pamēģini pats uz jūrmalenes braukt uz 70 - 80 km/h lietus laikā, visi dibenu bakstīs.

starp citu - slapš cerams nepaliki šito iemūžinot.

koroč mīcam ko varam!!

237591. viesis 3.jūlijs 2007 11:12
0 0 Atbildēt

Autor - tev pakaļu plēš? Jābremzē, lai izraisītu avārijas situācijas? Ja pirms iebraukšanas peļķē redzi, ka priekšā viss tīrs, kādas problēmas??? Karoč, jefiņš tu esi! Un sēne.

237592. viesis 3.jūlijs 2007 11:13
0 0 Atbildēt

..pārsvarā šeit šodien komentē augstas klases autovadītāji, pat teiktu ekstrēmās braukšanas skolas instruktori, ja :D

237597. viesis 3.jūlijs 2007 11:28
0 0 Atbildēt

Nezinu kādā peļķē jāiebrauc, lai ūdens līdz gaisa filtram aizietu (līdz/pāri bamperim?). Šitā maucot iekšā jau vispār priekša paliek relatīvi sausa (peļķes ir seklas) tikai pa sāniem ir šlakatas un uz priekš tīri normāli var redzēt. Galvenais maucot caur peļķi ir stigri turēt stūri un lai riteņi ir taisni - visa zinātne. Starp citu jo dzilaka peļķe jo mazāk šlakatu, kādreiz braucot pa tukšu ielu speciāli ievanckāju kādā peļķē, lai sānus nedaudz noskalotu no putekļiem. Tomeŗ ja brauc pa ceļu, par kura seguma stāvokli tev nav/ir maza/ novecojusi info, labāk pirms peļķes labi piebremzēt, droši var braukt tikai pazīstamā apvidū, kur zini ka apakšā ceļš ir līdzens (ja tomēr nebūs - neko darīt - tough luck!)

237600. viesis 3.jūlijs 2007 11:33
0 0 Atbildēt

Vispirms šeit būtu jādomā domes atbildīgajām amatpersonām ...kāpēc tajā vietā pēc lietus vienmēr ir dīķis

237603. viesis 3.jūlijs 2007 11:35
0 0 Atbildēt

To: Ozxerovs [?] 03.07.2007 11:10

pamēģini pats uz jūrmalenes braukt uz 70 - 80 km/h lietus laikā, visi dibenu bakstīs.

Audi S8 quattro Jūrmalenē dibenu nebaksta pat ziemā... Vai Tev ir BMW?

237604. viesis 3.jūlijs 2007 11:37
0 0 Atbildēt

autor - kas gudrs tas pats sapratīs, kas muļkis tas uzskatīs ka ir gudrāks par parējiem.

Bet par motora aizliešanu - ja nav uzstādīts speciāls vārsts kā rallija mašīnām (air intake valve) motoru var nokaut mierīgi. Esmu to redzējis , un kas to ir izbaudjīs parasti ar nākamo auto cauri peļķēm brauc ļoti mierīgi.

237606. viesis 3.jūlijs 2007 11:37
0 0 Atbildēt

Probleema parasti ir iebraucot peljkjees ar vienas puses ratiem - uudens tomer nereti tiiri labi bremzee ritenjus. Ja shauj ar abiem ratiem, tad galvenais neraustiities un tureet rulljus taisni - sliktaakais kas var gadities tieshaam aizliet motoru, bet to var izdariit arii braucot lenaam.

237607. viesis 3.jūlijs 2007 11:37
0 0 Atbildēt

jāuzmanās, lai zivis nesalien motorā

237610. viesis 3.jūlijs 2007 12:05
0 0 Atbildēt

Kam vajag šļakatas lai taisa. Man vienalga. Kā kurš grib tā lai arī brauc caur peļķi. Ūdeņam ir ļoti laba pretestība un ja kāds vēlas pašļakstīties vietās kur nav gājēji - lūdzu.

P.S. Lielais vairums pēc peļķu forsēšanas pēc tam gaudo iekš radio - numurs pazūda, pats nokrita, atdodiet...

237611. viesis 3.jūlijs 2007 12:11
0 0 Atbildēt

Labā izklaide ;)

237612. viesis 3.jūlijs 2007 12:15
0 0 Atbildēt

Gudrīši! ūdens ar tādu pašu spēku kā šļakatas gar sāniem, tiek spiests riteņu arkās un mašīnas apakšā. Ja vien tev nav amfibija neviens autiņš no apakšas nav izolēts pret ūdeni. Citiem (parasti vāczemē sistiem) vāģiem pat trūkst tie plastmasi ko liek iekšā riteņu arkās, līdz ar to visas jūtīgās elektronikas vietas tiek pakļautas nevajadzīgi lielam ūdens spiedienam. Bez saucamā hidrotrieciena var panakt elementāru elektrības īssavienojumu un viss.

Kāpēc tad lielo plūdu laikā parasti peļķēs kopā ar veciem žiguļiem stāv arī pajauni autiņi? Ne jau dēļ bailēm no akvaplanēšanas vai nevienmērīgas bremžu darbības dēļ.

237616. viesis 3.jūlijs 2007 12:35
0 0 Atbildēt

Pirms daudziem gadiem zem Bauskas ielas pārvada ar II golfu ievērojami par ātru iemaucu tai peļķē (kad to pirmo reizi vispār redzēju pilnu). Rezultātā mans bamperis uzdzina tādu vilni, ka man pat uz haubes lija ūdens. Brīnos ka toreiz tur arī nepaliku. Varbūt tāpēc, ka gaisu ņema no spārna, un arku plastmasas nosargāja.

Katrā ziņā esmu pieredzējis lietus laikā dažādas akvaplanēšanas efektus, un neviens no tiem man nav tā "īpaši paticis". :)

237618. viesis 3.jūlijs 2007 12:46
0 0 Atbildēt

Kas taa jums visiem par elektroniku kuru var aizliet ar sljakataam ??? NU labi gjeneratoru var taa sabeigt - vairaak neredzu ko, ja nu vieniigi aizshauj salona ventilaaciju pilnu ar uudeni, tad mosh. Paareejo var dabuut mitru tikai ja reaali "nosliikst". Manam japiitim pat gaisa filtraa nekaa iekshaa nedabuusi kameer nebus uudens paari haubei. Un no apakshas shljakatas arii nekur svariigaas vietas nemaz netiek un es meedzu peec ziemas izklaideeties shaadi "skalojot" auto apakshu.

237619. viesis 3.jūlijs 2007 12:57
0 0 Atbildēt

problema parasti drusku cita, lai jau pielej katrs savu autinu ka grib, bet uz sosejas vai vairakjoslu ielas man nav nekada prieka sanemt loga slakatu makoni, kas medz but papildinats ar akmeniem!! tas tads pofigisms pret citiem drusku, ka jau te pie mums ierasts!

237620. viesis 3.jūlijs 2007 13:07
0 0 Atbildēt

Un vēl - tie, kam ir izdevies noslāpēt savu megadrošo vāģi braucot caur peļķi, pēc tam sastājušies ielas malā vai pat pa vidu un bola acis. A citiem grūtāk tikt garām. Tā kā mīnuss šādai braukšanai ir arī no šāda aspekta.

Plus peļķe var būt ar nevienādu dziļumu, kas akvaplanēšanu padara ar nobīdi no taisna virziena. Un neviena lietus riepa tur nepalīdzēs noturēties uz savas joslas.

237622. viesis 3.jūlijs 2007 13:41
0 0 Atbildēt

Ar bmw tādas peļķes mierīgi justu, ja nepaveiktos pat riepu atdauzītu, bet braucot ar savu Audi jūtas tikai maiga peldēšana pāri tādām bedrēm. Žēl bmw vadītājus, tādos gadījumos tad arī beidzot saprot ka ir nopirkuši metalalomu.

237627. viesis 3.jūlijs 2007 14:07
0 0 Atbildēt

237622. viesis 03.07.2007 13:41

Tu gan esi kompleksains :D

237628. viesis 3.jūlijs 2007 14:11
0 0 Atbildēt

Starp citu normāliem vāģiem visa elktrība ir normāli atdalīta un izolēta, tādēļ arī nekas tur nevar notikt. Tad jau auto nevar arī mazgāt peč autora domām. Tur taču mauc gan arkā, gan no sāniem, gan no priekšas, gan pakaļas, no augšas un lejas ar šļūteni kurā ūdens spiediens ir kudiš lielāks par peļķes šļakatām. Tā ka topik gavno, avtor ...

237633. viesis 3.jūlijs 2007 14:58
0 0 Atbildēt

Varu derēt ka 98,5% mašīnu kas brauca lielā ātrumā caur peļķēm bija - bmw ražojuma.

237634. viesis 3.jūlijs 2007 15:15
0 0 Atbildēt

Nez, man šad tad patīk izbraukt caur peļķēm un pašļakstīties. Tāpat kā ziemā tiek baudīti slidenie ceļi, tāpat pēc lietus vadītāji bauda peļķes! Pārējais uz pašu atbildību. ;)

237636. viesis 3.jūlijs 2007 15:31
0 0 Atbildēt

Pāris gadus atpakaļ šajā par pašā peļķē ir nācies braukt garām un smieties. Braucu lēnām un godīgi pa zālīti, jo daudzi autiņi, acīmredzot kā liela daļa viesu bij gribējuši uzspiest tik gāzi un pārpeldēt pāri. Bet nekā :D Palikuši bij peļķes vidū, vai tikuši ārā bet noslāpuši :P Dažiem kadriem bija paveicies tikt peļķei dziļākā vietā, sēdēja uz jumta, lai kājas nesaslapinātu :)

Tā ka mīļie viesi, maucat tik cauri peļķēm cik vien autiņš velk, bet es vēlāk lēnā garā pa maliņu aizbraukšu garām. Un arī nummurus nevajadzēs man pēctam meklēt ;)

237638. viesis 3.jūlijs 2007 15:59
0 0 Atbildēt

bez citu nošļakstīšanas ie viena tehniska problēmu ko šādi čakarē savam auto - katalizātorā sasprēgā keramiskās šūniņas un pec laika nesaprot kur paliek jauda un degvielas patēriņš aug !!!

davai davai , go go BMW malaģec !!!!

237639. viesis 3.jūlijs 2007 16:02
0 0 Atbildēt

Ar dīzeliu es maucu cauri peļķei parasti, bet ar savu bencīnnieku tā neuzdrošinos!

237640. viesis 3.jūlijs 2007 16:31
0 0 Atbildēt

UncleSEM [?] 03.07.2007 15:59

bez citu nošļakstīšanas ie viena tehniska problēmu ko šādi čakarē savam auto - katalizātorā sasprēgā keramiskās šūniņas un pec laika nesaprot kur paliek jauda un degvielas patēriņš aug ! !!

Vot sito gan nesapratu... Ir skaidrs, ka katalizators plaisa, to strauji iemercot udeni un atdzesejot. Bet vai vareu paskaidrot kada veida atra brauksana cauri pelkei to ietekme vairak, neka lena un lidz ar to ilgaka mercesana udeni?

237641. viesis 3.jūlijs 2007 17:07
0 0 Atbildēt

sen tas bija 2001 tris pelkes panjemu vienu nobraucot pie salenieka otru pie mola tresjo pie majas ta kad udens pari kapotam un ari daleji jumtam ka vilnis pari gaja. Rezultata piefikseju kad numurs zudis. Pec dedukcijas metodes pirmo parmeklejo pelki pie majas pec tam pie mola tur jau tadi knarini ari mekleja atradu divus citus numurus ko pecak ar saldumu komplektu iemainiju sikajam kas jau kadus 8 bija savacis pret savejo. Autinjs yaris benzins. Salona ventilacijas filtrs bija ar udeni. Velak nomainiju.

237643. viesis 3.jūlijs 2007 17:09
0 0 Atbildēt

Sviests. Cik auto, tik dažāda uzvedība peļķēs. Esmu braucis, kam momentā aizmet vējstiklu un ir, kam neesmu redzējis ne pili ūdens logā neatkarīgi no braukšanas ātruma. Gan šoferis zina, ko dara. Ja nezina, tad tūlīt uzzinās, lai mācās no kļūdām.

Tagad vajadzētu rakstu par to, ka palaižot gājējus pāri pārejai tiem jāuzsmaida. Īpaši blondīnēm.

237644. viesis 3.jūlijs 2007 17:14
0 0 Atbildēt

nu labi ja arī mašīnai nekas nenotiek, tik un tā pilnā ātrumā maukt paļķei cauri ir stulbi. Akvaplanēšanas efektus neviens vēl nav atcēlis - neglābs ne 4wd/awd, nedz arī DSC un TCS tie pie akvaplanēšanas vienkārši nestrādā.

237645. viesis 3.jūlijs 2007 17:20
0 0 Atbildēt

ko teikt autoram: Bailēm lielas acis.

237646. viesis 3.jūlijs 2007 17:55
0 0 Atbildēt

Labas bildes :) Izskatās kosmiski :)

237653. viesis 3.jūlijs 2007 20:04
0 0 Atbildēt

Ticu, ka Apkārtējiem skatīties šos skatus bija interesanti...

237654. viesis 3.jūlijs 2007 20:42
0 0 Atbildēt

1kaart - ja ceļš zināms (nav bedres utt) tad tik gāz cauri un stingri turi stūri.

2kārt - dziļās peļķes - var iečekot (paskatoties uz citām mašīnām) cik dziļa ir peļķe un tad izdomāt vai H2O sniegsies līdz gaisa ieplūdes trubai (jāņem vērā, ka braucot auto sev priekšā rada vilni)

3kārt - uzskatu par idiotiem tos, kas paļaujas tikai uz numura paliktni ... man vēl ir čerez alkitni ar samoreziem pieskrūvēts numurs :) (a idioti tapē, ka pēc tam vaimanā, ka numurs nozaudēts vai nozagts ...)

A par šļakstīšanos in general - patika pāris gājieni ziemā, kad pie mākslas muzeja uz Valdemārenes sētnieks stūma šļuru no trotuāra uz ietves (kaut gan zālājā bij vietas dafiga !), tad es pa to šļuru nodevu ar ratiem un sētnieks kļuva mitrs :D :D :D :D

237657. viesis 3.jūlijs 2007 21:06
0 0 Atbildēt

Autors laikam savam Cabrio jumtu nepaspēja uzlikt ... :)

237658. viesis 3.jūlijs 2007 21:21
0 0 Atbildēt

Peļķe ir ļoti bremzējošs faktors, līdz ar to ja zem ūdens izrādās kāda bedre vai tīri dziļumi zem riteņi ir dažādi, trajektorija var kļūt nekontrolējama.

No auto sabojāšanas viedokļa - jo modernāks un krutāks auto, jo lielāka iespēja kaut ko aizliet, saslapināt un nokaut pavisam (sevišķi elektroniku).

237659. viesis 3.jūlijs 2007 21:49
0 0 Atbildēt

S klases dizelmersim ir labs stuures pastiprinaataajs un pilnaa masa 2595 kg , un man nava taadu probleeku kaa Jums...

237660. viesis 3.jūlijs 2007 21:53
0 0 Atbildēt

Sūds ar tavu Mersi... ticu, ka tas labs, bet, ja blakus peļķē liekās smagais??? Tavas acis būs uz visām pusēm...

237661. viesis 3.jūlijs 2007 22:13
0 0 Atbildēt

Štais ir no vienas rallija tehnikas apraksta:

There are different techniques used in crossing the creek successfully. One method is not to brake and so try to aquaplane across the top of the water. Another method is to brake before the water and drive slowly through it. An often fatal method is to brake hard as you enter the water, making the nose of the car to dip down, allowing water to flow into the engine compartment and often into the engine.

Vēl var piebilst, ka Richard Burns rallijā (spēle) tiek minēts otrais variants. Ja kāds nezin, šams bija čempions. Nu jā, bet Latvijā jau ir pilns ar daudz lielākiem spečiem :)

237663. viesis 3.jūlijs 2007 22:34
0 0 Atbildēt

akvaplanēšana uz vismaz trīs riteņiem ar ir bīstama

237667. viesis 3.jūlijs 2007 23:26
0 0 Atbildēt

->237644. viesis

DSC kaa reiz paliidz, pats esmu to izbaudiijis (pashmasa 2.2t) regulaari braucot pa Ziepniekkalna ielu Bauskas virzienaa. Tur peec lietus vai ziemaa, slapjdrankjii, kreisaa josla ir pilna ar peljkjeem tieshi kreisajaa pusee. Autinsh aiziet liigani un taisni, lai gan ar kreisajiem ratiem sanaak ieplaneet peljkjees, ir juutams ABS/DSC sisteemas nostraadaashanas rezultaataa atsitiens pa stuuri vai kautkaa taa, nekas patiikams, speciaali to neizveelos, bet tomeer...

237670. viesis 3.jūlijs 2007 23:59
0 0 Atbildēt

Man arī šitā patīk :D

Henn

237767. viesis 4.jūlijs 2007 23:33
0 0 Atbildēt

A man ar NISSAN PATROL ir pilnīgi pie pakaļas

237845. viesis 5.jūlijs 2007 17:07
0 0 Atbildēt

Agraak,kad biju mazins,ar velosipeedu caur pelkeem braucu,tagad ar masiinu-ticat vai nee,bet prieki taadi pasi kaa beerniibaa!Paskatoties uz bildeem un komentaariem secinu,ka neesmu vieniigais so jautriibu cieniitaajs!

241964. viesis 1.septembris 2007 14:10
0 0 Atbildēt

Nav jau tik traki :-)

Vajg ieslēgt log tīrītājus un būs ok!

Nevajag atlaist akselātora pedāli, tad motoru neaizliesi :-)

253374. viesis 1.marts 2008 16:14
0 0 Atbildēt

Man arī gadījās Bolderājā pie uzpildes stacijas. Tur bieži veidojas (ezera) peļķe. Brauca smagais un nolēja tā ka neko neredz un ar dubļiem. Jūtos kā pēc rallija.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti