Vakar Rīgas mērs Jānis Birks un Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs kopā ar mediju pārstāvjiem apmeklēja Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumu, lai iepazītos ar paredzētajiem būvdarbiem un satiksmes organizāciju divu līmeņu šķērsojuma izbūves laikā.
Izbraukumā piedalījās arī pārstāvji no Rīgas domes Satiksmes departamenta, projektēšanas uzņēmuma SIA „BRD projekts” un būvdarbu ģenerāluzņēmēja A/s „A.C.B.”.Kā zināms, sastrēgumu mazināšanai, iebraucot Rīgā no Vidzemes puses, šogad tiks uzsākta Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķersojuma izbūve. Šī projekta realizācija tiek veikta ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu, un tas ir viens no lielākajiem projektiem, kura būvniecību šogad paredzēts uzsākt. Divu līmeņu šķērsojuma izbūvi paredzēts pabeigt 2008.gada vasarā. Šobrīd jau ir uzsākta remontdarbu zonas sagatavošana.
Plānots, ka divu līmeņu šķērsojuma izbūves rezultātā satiksmes caurlaides spējas šajā satiksmes mezglā palielināsies trīs reizes.
Pašreizējā situācija un projekta mērķis.
Šobrīd, iebraucot Rīgā un izbraucot no pilsētas, veidojas lieli sastrēgumi, kam par iemeslu, galvenokārt, ir lielās transportlīdzekļu rindas, kas gaida, kamēr citi transportlīdzekļi veic kreiso pagriezienu no Brīvības gatves uz Juglas ielu. Katru dienu šo krustojumu šķērso vidēji 30 000 automašīnu. Šādas augstas satiksmes intensitātes apstākļos līdzšinējā viena līmeņa Brīvības gatves un Juglas ielas krustojuma caurlaides spējas ir izsmeltas. Tāpēc krustojums tiks izbūvēts divos līmeņos, lai transportlīdzekļu plūsma, kas brauc taisni pa Brīvības gatvi un kas veic kreiso pagriezienu uz Juglas ielu, viena otru nekavētu. Brīvības gatve būs augšējā līmenī, bet pagrieziens uz Juglas ielu tiks izbūvēts tunelī zem Brīvības gatves. Sabiedriskā transporta kustības uzlabošanai būvdarbu laikā Brīvības gatvē tiks izbūvēta arī papildus sabiedriskā transporta josla no Silciema ielas līdz Juglas ielai, kurā tiks izvietota arī sabiedriskā transporta pieturvieta. Savukārt Juglas iela posmā no Pāles ielas līdz Brīvības gatvei tiks izbūvēta pa jaunu trasi, un līdzšinējais Juglas ielas posms no Brīvības gatves līdz Pāles ielai kļūs par vietējas piebraukšanas ielu.
Kādi uzlabojumi būs sabiedriskā transporta kustībai:
• Sabiedriskajam transportam no Silciema ielas līdz Juglas ielai vairs nebūs jāstāv sastrēgumā kopā ar pārējām automašīnām, jo šajā posmā tiks izbūvēta papildus atsevišķa sabiedriskā transporta josla, pie kuras tiks izbūvēta arī sabiedriskā transporta pieturvieta.
Kādi uzlabojumi būs autovadītājiem:
• Tiem, kas iebraucot Rīgā vai izbraucot no Rīgas, vēlēsies braukt taisni pa Brīvības gatvi, vairs nebūs tik ilgi jāstāv pie luksofora un jāgaida, kamēr citi transportlīdzekļi veic kreiso pagriezienu uz Juglas ielu.
• Tie, kas, iebraucot Rīgā, vēlēsies veikt kreiso pagriezienu uz Juglas ielu, bez apstāšanās pie luksofora varēs turpināt ceļu pa tuneli, kas būs izbūvēts zem Brīvības gatves.
• Tie, kas no Juglas ielas vēlēsies veikt labo pagriezienu uz Brīvības gatvi Berģu virzienā vai kreiso pagriezienu uz Brīvības gatvi centra virzienā, to varēs izdarīt bez apstāšanās, izmantojot rotācijas apli.
Satiksmes organizācija būvdarbu laikā.
Plānots, ka visā būvdarbu laikā satiksme tiks nodrošināta pa divām braukšanas joslām katrā virzienā tāpat kā līdz šim, tādējādi nesamazinot krustojuma caurlaides spējas.
Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma būvniecības izmaksas ir 15,6 miljoni latu apjomā (ieskitot PVN). No tām Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums- 4,4 miljoni latu; valsts līdzfinansējums- 294 tūkstoši latu; Rīgas pašvaldības finansējums- 10,9 miljoni latu.
AS „A.C.B.” projektu vadītājs Edmunds Zonbergs:
„Remontdarbus Brīvības gatves un Juglas ielas krustojumā plānots pabeigt 2008. gada vasarā, taču mēs ceram, ka būvdarbi satiksmi ietekmēs nebūtiski, jo tie tiks veikti, nepārtraucot satiksmes plūsmu. Turklāt tiks saglabātas četras braukšanas joslas – pa divām katrā virzienā. Tiesa gan, gribu brīdināt autovadītājus, ka braukšanas joslu izkārtojums būvniecības laikā var mainīties atbilstīgi veicamo darbu profilam, tāpēc aicinu visus autovadītājus būt maksimāli uzmanīgiem un sekot gan izvietotajām ceļazīmēm, gan ielu horizontālajam marķējumam. Būvdarbu laikā tiks izbūvēts satiksmes tunelis zem Brīvības gatves, paaugstināts Brīvības gatves līmenis, izbūvēts Juglas ielas pilnīgi jauns pagarinājums no Pāles ielas līdz Brīvības gatvei, kā arī ierīkotas jaunas nobrauktuves un uzbrauktuves Brīvības gatvei. Protams, būs arī vairāki gājēju tuneļi brauktuvju šķērsošanai. Jaunizveidotais satiksmes mezgls Brīvības gatvē no Silciema ielas līdz kanālam Brīvības gatvē ievērojami atvieglos automašīnu kustību augstās satiksmes intensitātes apstākļos, turklāt šis būs viens no patiesi mūsdienīgākajiem satiksmes mezgliem Rīgā.”
Kāpēc tuneļus nevis gaisa pārejas? Biezi esam? Cik zinu, tad tuneļi izmaksājot dārgāk.