Benzīnam tuvojas beigas 57

11.jūlijs 2007 0:32

Pasaulei sāksies grūti laiki pēc 2010. gada, jo pieprasījums pēc naftas krietni pārsniegs naftas eksportētājvalstu organizācijas (OPEC) iegūstamo naftas daudzumu, uzskata starptautiskā enerģijas aģentūra (IEA).

IEA ziņojumā teikts, ka sākot no 2010. gada pieprasījums pēc naftas būs lielāks par piedāvājumu, un, sākot ar 2012. gadu, OPEC krājumi būs minimāli.

IEA prognozes liecina, ka pasaules naftas patēriņš katru gadu palielināsies par 1,9 miljoniem barelu naftas dienā. Tas nozīmē, ka katru gadu nafta būs vajadzīga par 2,2% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Tādā tempā augot naftas pieprasījumam IEA uzskata, ka 2012. gadā vienā dienā būs nepieciešams saražot 95,8 miljonus barelu naftas dienā.
 
Visi komentāri
 
238202. viesis 11.jūlijs 2007 0:51
0 0 Atbildēt

talonu laiki nāk

238203. viesis 11.jūlijs 2007 1:00
0 0 Atbildēt

Nekas, padomijas beigās izkruķījāmies, izkruķīsimies arī tagad. Pāries visi uz dīzeli un lies izstrādātu saulespuķu eļļu

238204. viesis 11.jūlijs 2007 1:19
0 0 Atbildēt

kaadi veel taloni, nav jau padomija. litrs (ja tas vispaar buus pieejams) maksaas tik, lai visi to nevareetu atljauties. karoch buss d... galiigaa. live fast, die young.

238205. viesis 11.jūlijs 2007 1:53
0 0 Atbildēt

nu un kas ?

Padomju laikos cik cilvēkiem bija auto ? ļoti nedaudziem. Un pirms tām vēl mazāk. Un vispār kādreiz bez auto dzīvoja.

Tā ka pasaulei beigas nepienāks , bet turība var iet mazumā.

238206. viesis 11.jūlijs 2007 7:33
0 0 Atbildēt

jārok mucas ar benžu zemē :D

238207. viesis 11.jūlijs 2007 7:58
0 0 Atbildēt

nemaz ne talonu laiki, vienkārši ražos spirtu vairāk, no kartupeļiem un graudiem, vai arī kāds izdomās latvāņu pārstrādes tehnoloģiju :D

238210. viesis 11.jūlijs 2007 8:34
0 0 Atbildēt

Re kā, naftas īpašnieki sāk finiša reklāmas maratonu. Viņiem jau sen ir izstrādātas alternatīvās degvielas, kuras parādīsies tad, kad nebūs vairs naftas. Tagad tik jārada pamats cenu pacelšanai, lai pēdējo ( it kā) naftu pa dārgo var nogrūst un kārtīgi pēdējā cēlienā uzvārīties.

Un vispār- tas,ka kāds manipulē ar naftu, ir tas pats, kā noprivatizēt gaisu... ne viņi to naftu piedzemdēja, ne viņiem pieder.

238213. viesis 11.jūlijs 2007 9:00
0 0 Atbildēt

slumpitim vareetu piekrist - planeetas arii kaukaadi vikingu pedinji pamaniijushies tirgot nost pa kvadraatmetram vien......

238214. viesis 11.jūlijs 2007 9:05
0 0 Atbildēt

Kārtējais paņēmiens cenu celšanai. Naftas pietiks vēl ilgam laikam.

238216. viesis 11.jūlijs 2007 9:09
0 0 Atbildēt

Kādas alternatīvās degvielas????

Pasaule lielāko enerģijas daudzumu iegūst dedzinot fosīlo kurināmo!!! (es te domāju ne tikai elektrību) Pārējie enerģijas avoti - HES, AES - labi ja patsmit procenti kopā sanāk. Kas attiecas uz "alternatīvajiem" enerģijas avotiem (saule, vējš, biomasas dedzināšāna) tad pagaidām tur pat 1% kopā nesanāk. Nu labi - attīstot šo daļu varētu līdz pāris procentiem pacelt.

Piemēram lai Latvija varētu braukt ar rapša eļlu patreizējos apjomos - visa LV teritorija jāapsēj ar rapsi 2 līdz 4 reizes!!! (kā rēkina....) Protams ka tas nav iespējams.

īstenībā šos nenormālos cilvēku miljardus nevar uzturēt bez fosīlā kurināmā. Vismaz nekas alternatīvs nav izdomāts.

Un ar padomju laiku salīdzināt nevar. Jo padomju laikā benzīna nebija citu (novēršamu) iemeslu dēl.

2010 gads - tas jau pavisam tuvu...... Cerams ka ši prognoze ir kļūdaina...

238218. viesis 11.jūlijs 2007 9:10
0 0 Atbildēt

Nu automašīnām jau nu tā nav nekāda problēma. Pirmkārt, - gāze, otrkārt, - biodegviela... Nekur daudz virs biodegvielas (biodīzeļa, spirta) cenas benzīna cena iet nevar, tāpēc tukša muldēšana tas viss.

238219. viesis 11.jūlijs 2007 9:11
0 0 Atbildēt

Ja tiešām būs enerģija trūkums, visi "zaļie" pievērs muti un Latvijā būs normāli 3-4 AES...

238221. viesis 11.jūlijs 2007 9:23
0 0 Atbildēt

to 238218. viesis

Dabas gāzes (metāna) ir vēl mazāk kā naftas!!! Ja domā saškidrināto gāzi (propāns-butanāns), tad viņa ir naftas ieguves un pārstrādes pārpalikums - izbeigsies tieši tajā pašā laikā kā nafta.

Bidegvielu nevar saražot pietiekami tā vienkāršā iemesla dēl ka vairākas reizes par mazu ir zemes(planētas) platība.....

238222. viesis 11.jūlijs 2007 9:25
0 0 Atbildēt

Ronald...un kas teica, ka tikai fosilā enerģija pastāv? Tas, ka tev to stāsta, nenozīmē, ka tā ir. Padomā, ja tagad parādītos alternatīva, kas pirktu beņu? Nevarētu kāst piķi. Tu redzēsi, naftinieki sakāsīs pēdējo rāvienu un palaidīs plašā ražošanā ūdenŗažauto, stūķenražauto, auto, kurš darbojas ar puņķiem, trotilu, smiltīm un debesmannā.

Vienkārši-tagad nav izdevīgi ko tādu popularizēt. Miljardi nenāks.

238225. viesis 11.jūlijs 2007 9:39
0 0 Atbildēt

to slumpitis.

Bez ekonomikas diemžēl pastāv arī tādas zinātnes kā fizika un ķīmija. Padomā, palasi kādas enerģijas iegūšanas iespējas ir clvēces rīcībā! Nemaz tik daudz viņu nav!!!!

Un par udenražauto - udeņradi diemžēl nevar pumpēt no zemes, bet viņa ražošanai jāpatērē enerģija. Un enerģijas patērinš būs lielāks nekā saražotais H2 spēs izdalīt degot.

Protams ka naftas magnātiem negribas konkurentus. Bet diemžēl viņu nav. (oki - ir atomenerģijas izskatā, bet pumpēt naftu ir lētāk un arī drošāk) Drošā atomenerģija Fusion, kodolsintēzes reakcija vēl diemžēl ir bērna autiņos un izskatās ka tā vēl ilgi paliks. Ir pasaulē daži eksperimentāli sintēzes reaktori, bet viņi enerģiju pagaidām tikai patērē, nevis ražo (reakcijai nepieciešamo apstākļu uzturēšana prasa vairāk enerģijas nekā dod pati reakcija)

238227. viesis 11.jūlijs 2007 9:43
0 0 Atbildēt

Nu tad nekā...tad būs interesants laiks :D

238229. viesis 11.jūlijs 2007 9:48
0 0 Atbildēt

to slumpitis

Laiki točna būs interesanti - es negribētu viņus piedzīvot......

238230. viesis 11.jūlijs 2007 9:50
0 0 Atbildēt

vēl jau ir karbīda gāze :D

un vecie labie malkas gāzģeneratori

238232. viesis 11.jūlijs 2007 9:58
0 0 Atbildēt

Ronalds_ [?] 11.07.2007 09:48

to slumpitis

Laiki točna būs interesanti - es negribētu viņus piedzīvot...

nesāc nu īdēt...

238233. viesis 11.jūlijs 2007 9:59
0 0 Atbildēt

Pilseeta visi dabuus braukt ar 2-vietiigaam 300 kg smagaam mashinaam kas pa korkjiem stumdamies paterees max kaadi 5-6l litri ! :) Bet tas rii buus glabinjsh tikai uz kadi demsitgadi vai paaris un tad jau naksies visur sabuuveet pilnu ar atomelektrostacijaam shtromes pietiktu visam mashinam kas buus elektriibu ! ;)

238234. viesis 11.jūlijs 2007 9:59
0 0 Atbildēt

Nu i miers degvielas "piishljiem", buus iemesls zinaatnes attiistiibai.

238235. viesis 11.jūlijs 2007 10:02
0 0 Atbildēt

A kaada velna peec pilseetaas vispaar buutu vajadziigi auto - kaartiigi uzbuuvets (viegls) 2 vai 3 vietiigs velo braucamais ar jumtu un viss notiek. Jau tagad no ogleklja shkjiedras gatavatie velo ir super viegli ( tikai nu protams tiem nau kabiines utt. - bet kas traucee taadus izbuuveet.

238237. viesis 11.jūlijs 2007 10:23
0 0 Atbildēt

WALA, cilveeks savaa vairumaa ir vienkarshi dziivnieka limenii, kad runa iet par dabas saudzeeshanu pret savu eertiibu upureshanu- cilveks izveleesies lidz pedejam braukt ar eertu un lielu auto, nekaa braukt ilgaak, bet ar mazaaku...

Par naftu. Principaa ir taa, ka tekoshi esam nafta ieguves maximaa vai tuvu tam. To nenoliedz vairums tajaa biznesaa iesaistiito.

pie reizes varat pamekleet tadu dokumentalo filmu- the end of suburbia, interesanta filma...

238238. viesis 11.jūlijs 2007 10:28
0 0 Atbildēt

Jebkurš normāls veikals, zinot, ka drīz var beigties kāda prece, pēc kuras pieaugums aug, meklēs alternatīvu. Ne jau atteiksies no naudas, jo nav preces :)

238240. viesis 11.jūlijs 2007 10:33
0 0 Atbildēt

biodegviela ir tik lēta, jo tās saražošanā izmanto milzīgas subsīdijas, no naudas, ko valstis pelna pārdalot peļņu, ko iegūst pastarpināti sadedzinot fosilo kurināmo,

ūdeņraža ieguve pašlaik ir energoietilpīgāka, nekā rezultāts

ātomenerģijas dauduzms arī ir ierobežots - urāna rūda arī var beigties,

saule ir (gandrīz) vienīgais enerģijas avots uz zemes, gan hidro, gan vējš ir atkarīgs no tās. Pat fosilā enerģija ir miljonos gadu uzkrātā saules enerģija - un mēs to sadedzinam simts gadu laikā.

Tātad mums būs jāpaliek daudz, daudz mazturīgākiem, kad fosilais beigsies. Jeb jāstrādā 10 reizes ražīgāk (pašiem), lai noturētu pašreizējo labklājības līmeni.

Ja vien zinātne tiešām nav sagatavojusi kādu pārsteigumu...

238241. viesis 11.jūlijs 2007 10:37
0 0 Atbildēt

būs kā Mad Maxā, kad vecis ar bagiju mauc dienām ilgi caur tuksnesi un beigās samedī pudeli benzīna :D nevajag satraukties par lietām, kuras nevarat ietekmēt.

238244. viesis 11.jūlijs 2007 10:42
0 0 Atbildēt

ūdeņradis un bio ir lēts un zaļš tiem, kas domā, ka elektrība rodas rozetē un pienu ražo veikalā

238248. viesis 11.jūlijs 2007 10:50
0 0 Atbildēt

Vienu vārdu sakot - lai dzīvotu līdz laikam kad jaunas tehnoloģijas (kaut vai tā pati kodolsintēzē) ieies masās - jāsamazina enerģijas patērinš. Vienīgais veids kā to izdrīt nesamazinot konfortu ir cilvēku skaita samazināšana. Diemžēl.

238249. viesis 11.jūlijs 2007 10:50
0 0 Atbildēt

pienu tak ražo piena kombinātā :)

238250. viesis 11.jūlijs 2007 10:51
0 0 Atbildēt

Naftas ir cik uziet un vēl vairāk. Jā, lielāka tās ieguve ir dārgāka nekā līdzšinējo naftas iegulu pumpēšana (tikai nesaprotu, kādēļ mūsdienu digitālajā laikmetā netiek atrasti arvien lētāki risinājumi pumpēšanai), bet tas cenu celtu lēnām. Toties žurnālisti, kuriem ieborē (vai iemaksā) "vajadzīgo patiesību" to aizpūš tautās, uz vispārēja apjukuma fona naftas cena biržās tiek pacelta un šeihi var uzturēt katrs vēl 200 sievas.

Kādēļ šī ziņa parādījās uzreiz pēc tam, kad jeņķi pārbijās (nepamatoti pārbijās) par savu rezervju nepietiekamību un sastūma cenas griestos??? Žurnālisti!!! Pat ja jums maksā par šādu ziņu publicēšanu - jūs paši nebraukājat ar auto??? Paši nepērkat degvielu? Tiešām gribat vēl vairāk tos miljardierus atbalstīt???

Kārlis

238251. viesis 11.jūlijs 2007 11:01
0 0 Atbildēt

ieteiktu paskatities sho lapu www.lifeaftertheoilcrash.net/Index.html

visai forshi izskaidrotas musdienu "attīstītās" pasaules problēmas saistībā ar naftu.

atkarība no naftas nav tikai degvielas veidā, kas tiek liets vieglajā auto. visas plastmasas oglekļa šķiedras ražošan no naftas

arī saules baterijām un citām krutajām iekārtām vajag retus elementus (sudrabs, zelts, litijs...) kuru

ieguve un ražošana ar ir ļoti resursu ietilpīgi (nafta)

pat to naudu ko cilvēks ietaupa uz elektrības (krutas spuldzes), viņš (sekojot tirgus ekonomikas saprātam) noliek

bankā uz procentiem kaut depozītā banka aizdod citam biznesa attīstīšanai uzsākšanai vai atīstīšanai -> lielākam enerģijas patēriņam

... tirgus ekonomikā, privātīpašumā... nekāda taupība nevar būt

238253. viesis 11.jūlijs 2007 11:06
0 0 Atbildēt

Nu num, nebūs jau tik traki. Atnāks hotdogu nācija, ienesīs demokrātiju vēl kādā Allaha zemē un būs vēl ko sūknēt. Tagadējiem nedraugiem ta esot 4 lielākie krājumi, iepriekšējam ar bija... Un šie tagat ar to darās kā paši uzskata par vajadzīgu, tas jau OPECam galīgi nav izdevīgi, tāpat kā bija ar Sadamu :) Tas tā, pārdomas. Vēl nesen te bija raksts, ka pietikšot uz 40 gadiem...

238254. viesis 11.jūlijs 2007 11:09
0 0 Atbildēt

Ja vajag nopelnīt jāizdomā problēma :)))

238255. viesis 11.jūlijs 2007 11:12
0 0 Atbildēt

Ideots, problema ir taja, ka to top secret tehnologiju nav, lai gan daudzi uz tam cer.

Nafta, protams, nebeigsies momentaa, tacu uz doto briidi esam paterinja maximumaa un vairak iisti dabuut nevaram.

Tacu paterinsh turpina strauji augt, jo mums, redz, katru gadu vajag jaunu teluku, mixeri, berniem gredas ar rotallietaam utt...

Vnk dziivojam mes arvien izskeerdigaak...

238257. viesis 11.jūlijs 2007 11:14
0 0 Atbildēt

to 238253:

problēmas nesākas tad, kad tiek izsūkta pēdējā naftas pile no zemes, bet kad nav iespējams palielināt naftas ieguves apjomu tik cik vajag pieprasījumam...

izpumpē dienā mazāk kā patērē... galvenā problēma pasaulē ir Ķīna, Indija kur prezervatīvus nesaprot un gan jau visi grib ar auto pārvietoties un asv,

kur sūdīgs auto ir tāds kuram nav 5m3 brīva gaisa apkārt

238260. viesis 11.jūlijs 2007 11:21
0 0 Atbildēt

ieguve un ražošana ar ir ļoti resursu ietilpīgi (nafta)

pat to naudu ko cilvēks ietaupa uz elektrības (krutas spuldzes), viņš (sekojot tirgus ekonomikas saprātam) noliek

bankā uz procentiem kaut depozītā banka aizdod citam biznesa attīstīšanai uzsākšanai vai atīstīšanai -> lielākam enerģijas patēriņam

... tirgus ekonomikā, privātīpašumā... nekāda taupība nevar būt

>>>>>>>

Un padomaajiet ka 80% kjiinas teritorija labi ja uz 100 cilveekiem ir viens auto ! Un visnji attistas mezhoniigi un katram gribaas un katrs pusaudzis sapnjo kadreiz pie rulljiem paseedeet vel savas dzives laikaa ! Un vinji par to buus gatavi dargi maksaat un tagad jau pieprasa un maksaa ka paareeja pasaulee cenas arii uzlidos gaisaa taa kaa nemetaas ! ;)

238261. viesis 11.jūlijs 2007 11:25
0 0 Atbildēt

karoch, p|sdjec ir! :D

cerams, ka amiishi naakamos njems priekshaa krievus :)

238264. viesis 11.jūlijs 2007 11:26
0 0 Atbildēt

Var palielināt ieguves jaudas vēl ļoti stipri. Jā, tās ir mazliet dārgākas kā esošā pumpēšana, bet tas ir iespējams!

Vēl viena problēma ir zaļie, kuri neļauj būvēt jaunas pārstrādes rūpnīcas. Tās reāli pietrūkst un cenas atkal aug.

Kārlis

238266. viesis 11.jūlijs 2007 11:30
0 0 Atbildēt

gan jau lielie agri vai veelu saaks pluukties :)

238267. viesis 11.jūlijs 2007 11:53
0 0 Atbildēt

Es to redzu pozitīvā gaismā. Ja nafta beigsies, beigsies arī atkarība no tās. A) nebūs jākaro nez kur baltajam cilvēkam; B) ekonomika atgriezīsies normālā stāvoklī (piem. lauksaimniecības līdzšinējā "attīstība" lielā mērā balstās uz enerģijas resursu izšķērdēšanu, - t.s. "tehnoloģijas" ir izdevīgas, lielākoties, tikai lētas naftas dēļ, pie dārgākas enerģijas, visdrīzāk izdevīgāka būs bioloģiskā lauksaimniecība), beigsies bezjēdzīgais tūrsims un pārējā patērētāju kultūras ākstība; C) samazināsies starpība starp bagātām un nabagām valstīm, jo ražošanas procesi vienādosies, līdz ar to, mazināsies emigrācija un sabiedrības kļūs solidārākas. Kopumā naftas beigas būtu svētība. Negatīvā puse tam visam: cilvēku skaits būs pārāk liels, lai pie dārgas enerģijas to uzturētu, Eiropu tas varbūt skars mazāk, jo lauksaimn. zemes pietiek vietējam patēriņam, bet Āzijas valstis var nonākt grūtībās....

238268. viesis 11.jūlijs 2007 12:03
0 0 Atbildēt

aaaa!!! We ULL R GOING TU DAI!!!

238274. viesis 11.jūlijs 2007 13:28
0 0 Atbildēt

Ronalds_ [?] 11.07.2007 10:50

Vienu vārdu sakot - lai dzīvotu līdz laikam kad jaunas tehnoloģijas (kaut vai tā pati kodolsintēzē) ieies masās - jāsamazina enerģijas patērinš. Vienīgais veids kā to izdrīt nesamazinot konfortu ir cilvēku skaita samazināšana. Diemžēl.

====================================

Vēl ir variants samazināt cilvēka izmērus 2x, 3x, 4x ... (savulaik tāda ideja radās pārapdzīvotības sakarā)

238281. viesis 11.jūlijs 2007 14:57
0 0 Atbildēt

Nu tad samazinies, dārgais viesi, 4x, teiksim, nocērtot sev gandrīz visu rumpi, atstājot galvu un rokas - vairāk nekas nebūs vajadzīgs, lai rakstītu commentus :D :D :D

238286. viesis 11.jūlijs 2007 15:51
0 0 Atbildēt

vajag aizliekt autosportu un motosportu beztolkā nokurina degvielu :D

238288. viesis 11.jūlijs 2007 16:32
0 0 Atbildēt

pēdējām viesim.

nepaies ne 5 gadi un tas arī sāks notikt - autosporta ierobežojumi, dzinēju degvielas patēriņa ierobežojumi (ļoti brutāli, attieksies arī uz apgrozībā esošajiem auto), degvielas (enerģijas) kvotas uz degunu, transporta (avio, autobusi, dzelzsceļš, ...) minimālā pasažieru skaita ierobežojumi, etc.

Tas viss ir tuvāk, nekā jūs to varat iedomāties. Un tas nav nemaz tik smieklīgi .

238302. viesis 11.jūlijs 2007 19:43
0 0 Atbildēt

to msh - ja nezini nerunā. Tas bija par cilvēku ģenētisku modifikāciju, kad nākamās paaudzēs izaug mazāka izmēra cilvēki, ideja bija samazināt cilvēku augumu līdz 80cm.

238303. viesis 11.jūlijs 2007 20:09
0 0 Atbildēt

Ja 2010 gadā beigsies beņa..., diez aiznākamgad kredītu dos jauna auto iegādei? :D un to pārapdzīvotību gan jau kāds elementāri atrisinās, tāpat kā līdz šim to ir risinājuši... ;) uzriktēs vien riktīg kariņ, kaut ar atombumbulēšanu, un pārapdzīvotības probza atrisināta. :D

P.S.

mazliet atkāpīte. Vai kāds nav lietas kursā? Kā beidzās tā lieta ar sociālo izmaksu apkarošanu? Ar kuru datumu, un ir vai nav, stājušies spēkā Rīgas Domes noteikumi, ar kuriem tiek piešķirtas ekskluzīvas tiesības Rīgas pensionāriem ,šķērsot brauktuvi pie sarkanās gaismas? :D

238308. viesis 11.jūlijs 2007 22:12
0 0 Atbildēt

tad USA tok saaksies HARD DIE variants

238309. viesis 11.jūlijs 2007 22:53
0 0 Atbildēt

Jau tagad braucu ar 100% biodīzeli un iesaku to darīt arī citiem. Ziemā gan būs jājauc ar parasto dīzeli.

238314. viesis 12.jūlijs 2007 1:22
0 0 Atbildēt

... un šitais saits nomainīs nosaukumu - izirgs.lv vai ieezelis.lv :)

238315. viesis 12.jūlijs 2007 1:23
0 0 Atbildēt

TO SLUMPĪTIS - būs auto uz gurķūdeņraža,zirņpirdiengāzes un govskuņģagāzēm.

238318. viesis 12.jūlijs 2007 6:30
0 0 Atbildēt

iauto viennozimigi pazudis lidz ar naftas beigsanos. bet daudzus tukstosus gadu cilveki ir parvietojusies ar zirgiem, pie ta ari nonaks atpakal drizuma. Un protams divriteni.

238319. viesis 12.jūlijs 2007 7:31
0 0 Atbildēt

Nu, par to minimālo pasažieru skaita ierobežojumu - ja nu pēkšņi naktī savajadzēsies kaut kur vienam aizbraukt? :D Bet vēl par zupas patēriņu - naftu var ietaupīt, pērkot nevis dārgus intel augstā gala pročus, bet vidējus AMD Athlon 64 X2 EE pročus, ar tādiem štromes ietaupījums būtu vismaz 100w, parēķiniet, kādu ekonomiju dotu kaut vai bazārētāji, kas te tup :D

238321. viesis 12.jūlijs 2007 7:33
0 0 Atbildēt

Ak, jā, ja tik traki aizies [ar zupas ierobežojumiem], būs jānopērk kāds otrais golfiņš, jāieliek trešā golfiņa 1,9 TD bīdelis, cepamās eļļas barošanas iekārta un aiziet, maršrutā māja - darbs - restorāni - māja :D

238344. viesis 12.jūlijs 2007 10:23
0 0 Atbildēt

Nav ko satraukties. Cilvēce savā attīstībā ir gājusi cauri dažādiem lūzuma punktiem, kad pat pēc cienījamu zinātnieku aprēķiniem paredzama globāla un neizbēgama krīze.

Ar dažādām problēmām cilvēce ir saskaŗusies arī agrāk un vismaz līdz šim tās ir lielākā vai mazākā mērā spētas atrisināt.

Neapšaubāmi, enerģina arī nākotnē būs viens no attīstības stūrakmeņiem. Tikai jautājums, vai fosilajiem izrakteņiem nav alternatīva?

Visdrīzāk problēmu (arī ar vides piesārņojuma samazināšanu sakarā ar iekšdedzes dzinēju lietošanu) būtiski samazinās kodoltermiskās atomelektrostacijas.

Pirmais jau top Francijā un tā ekonomiskā izmantošana varētu sākties ap 2015 gadu.

Ieguvumi:

1)praktiski videi nekaitīgs;

2)šodienas skatījumā milzīgs lietderības koeficients (jauda-izejmateriāli);

3)izejmateriālu pieejamība (ūdeņradis).

Ir, protams, arī savu mīnusi. Vismaz patreizējā etapā reaktors ir ļoti dārgs, tāpēc to būvē daudzas lielvalstis kopīgiem spēkiem.

Vēl ir problēmas, vai teorētiskie aprēķini apstiprināsies un praksē būs iespējams nodrošināt nepārtrauktu kodolsintēzes reakciju. Citādi darbināšanas izmaksas varētu būt tikai nedaudz mazākas par iegūtās jaudas izmaksām. Galvenā problēma ir ārkārtīgi augstā temperatūra k. sintēzes vietā (vairāki simti milj. grādu) un dzesēšana. Cerams, ka dzesēšanu varēs veikt ar šķidra metāla sūknēšanas palīdzību, pie kā, starp citu, izpēti veic Latvijas zinātnieki.

Būsim optimisti. Atcerēsimies cik nesen vēl kā brīnums tika uzskatīts tvaika dzinējs un cik ārkārīgs bija tā lielums pret iegūto jaudu - pāris ZS! Agregāts svēra tonnas! Patreizējie iekšdedzes dzinēji ar līdzīgu jaudu sver tik pāris kg!

Attīstoties tehnoloģijām, gan jau kodolsintēzes reaktori arī kļūs aizvien mazāki un lētāki.

Tikai baidos vai cilvēce atkal nemēģinās milzīgo enerģijas daudzumu izmantot nevis labklājībai, bet savas sugas indivīdu ērtākai iznīcināšanai. Diemžēl līdz šim cilvēce ir gājusi tieši šo ceļu. No sākuma atklājums tiek izmantots ieroču radīšanai.

238375. viesis 12.jūlijs 2007 11:57
0 0 Atbildēt

karsh un slinkums - taas ir divas lietas, kas visvairaak sekmeejushas zinaatnes attiistiibu. Naftas truukums vareetu buut treshaa. :)

238477. viesis 13.jūlijs 2007 12:48
0 0 Atbildēt

Nesasprinkstat,domaaju so probleemu muusu gudrie atrisinaas,kaa saka-"ja buus pieprasiijums,buus piedaavaajums!"

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Internetā nonāk BMW 8.sērijas kabrioleta attēli (+ FOTO)

Globālajā tīmeklī publicēti BMW 8.sērijas kabrioleta attēli, kas uzņemti jaunā modeļa fotosesijas laikā Skotijā. Lasīt vairāk

 

Ķīnas marka Lynk&Co parāda savu pirmo sērijveida sedanu, ko ražos un tirgos Eiropā 13

Ķīnas marka Lynk&Co, kas pieder koncernam Geely parādījusi savu pirmo sērijveida sedanu 03, ko Eiropas tirgum ražos Volvo rūpnīcā Beļģijas pilsētā Ģentē. Lasīt vairāk

 

Lada Xray Cross debitēs augusta beigās 5

AvtoVAZ atklājis jaunu informāciju par Lada Xray Cross – hečbeka Xray modifikācju, kas atšķirsies ar plastikāta virsbūves aizsargiem un paaugstinātu klīrensu. Lasīt vairāk

 

Konkurences padome: Auto tehniskās apskates funkcijas jāuztic arī autoservisiem, nevis tikai CSDD 14

Valsts nepamatoti liedz privātajiem uzņēmumiem iesaistīties transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles tirgū, uzraudzībā par transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates jomu secinājusi Konkurences padome (KP). Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti