«Maserati» uzņem apgriezienus 1

12.jūlijs 2007 8:22

Slapjajā trasē, kas bija izveidota Bukarestes pilsētas ielās, pateicoties optimālai stratēģijai un Pirelli riepu veiksmīgajai darbībai, uzvaru izcīnīja Andrea Bertolīni un Andrea Pičīni no Scuderia Playteam Sarafree komandas ar Maserati MC12 GT1.

FIA GT čempionāta 3. posmā Rumānijā, Bukarestē, kas risinājās lietus laikā, daudz noteica pareiza sacīkšu stratēģijas izvēle. Abu vārdabrāļu, Bertolīni un Pičīni, automašīnai izdevās izturēt visu divu stundu braucienu ar vienu riepu komplektu. Tā bija Scuderia Playteam Sarafree komandas pirmā uzvara FIA GT čempionātā.

Otrajai ekipāžai, kas brauc ar Maserati MC12 GT1, Migels Ramušs/Kristians Montanari, riepas nācās mainīt divas reizes, taču viņi spēja izcīnīt trešo vietu aiz Lamborghini pilotiem Kristofa Bušū un Stefana Mīkes. Vitaphone Racing Team komandas piloti Tomass Biadži un Fabricio Gollins, kas pēc panākuma iepriekšējā posmā saņēma FIA noteikumos paredzēto “soda” balastu automašīnai, finišēja sestie. Līdzšinējais Vitaphone vienības līderis Mihaēls Bartelss sacīkstēs nevarēja piedalīties, jo nav pilnībā atlabis pēc nieru operācijas.

Šis panākums lietainajā Bukarestē ļāva Maserati pilotiem pietuvoties čempionāta individuālā kopvērtējuma līderiem Bušū un Mīkem. Savukārt komandu ieskaitē līderi ir Vitaphone Racing Team vienība, bet ražotāju vērtējumā tagad Maserati arī ir pirmie, apsteidzot Corvette un Aston Martin.

Aiz muguras – tikai trešdaļa

Līdz šim FIA GT autošosejas čempionātā aizvadīti tikai trīs posmi no 10. Pirmajā posmā Ķīnā, Žuhajas trasē, Maserati braucējus vajāja tehniskas neveiksmes un komandas kļūdas, kas ir neizbēgamas sezonas sākumā, bet izvēlēto sacīkšu stratēģiju izjauca drošības mašīnas parādīšanās trasē un tiesnešu haotiskie lēmumi. Rezultātā augstas vietas izcīnīt neizdevās, taču vismaz daži punkti čempionāta kopvērtējumā tika nopelnīti gan Biadži, gan Ramušam un Montanari. Mihaēlu Bartelsu diskvalificēja par pilota maiņu dažas sekundes pirms atļautā laika.

Otrajā posmā Lielbritānijā, Silverstounas trasē, kas paralēli bija arī leģendārās Tourist Trophy sacīkstes, ļoti pārliecinošu uzvaru izcīnīja Vitaphone Racing Team ekipāža, kur Tomasam Biadži pārī tika pieaicināts Mika Salo. Triumfu nespēja atņemt pat piespriestās 30 soda sekundes par apdzīšanu dzeltenā karoga zonā – tik liels bija Maserati MC12 pārākums pār divām Corvette automašīnām. Savukārt Andrea Bertolīni un Andrea Pičīni no Scuderia Playteam Sarafree finišēja piektajā vietā aiz Aston Martin ekipāžas. Tā Maserati izdevās reabilitēties pēc kļūmīgā Ķīnas posma.
Nākamais FIA GT čempionāta posms notiks 25. jūnijā Itālijā, Moncas trasē, bet desmit posmu sacīkšu seriāls beigsies 21. oktobrī Beļģijā, Colderas aplī.

Divas veiksmīgas komandas

Šogad FIA GT pasaules sporta automobiļu seriālā, GT1 klasē ar superkāru Maserati MC12 un rūpnīcas atbalstu piedalās divas komandas – Vitaphone Racing Team un Playteam Sarafree, katra ar divām ekipāžām. Vitaphone Racing Team komandas piloti jau vairākus gadus ir vieni no līderiem: pagājušajā gadā Andrea Bertolīni un Mihaēls Bartelss kļuva par FIA GT čempioniem, bet 2005. gadā Timo Šaiders un Mihaēls Bartelss ierindojās otrajā un trešajā vietā. Komandu vērtējumā Vitaphone abus gadus bija pirmā.

Savukārt Playteam Sarafree uz FIA GT čempionātu tā pa īstam pārcēlās tikai šogad, pēc tam, kad tās piloti Tonijs Vīlanders un Džambatista Džannokaro (viņš arī komandas īpašnieks) kļuva par 2006. gada Itālijas čempioniem GT1 klasē. Protams, tagad Maserati Corse sacīkšu nodaļai darba kļuvis vairāk, taču iespējams elastīgāk plānot stratēģiju gan atsevišķās sacīkstēs, gan visā čempionātā. Arī pilotu sastāvs pirms 2007. gada sezonas pārcieta variācijas, toties tagad abu komandu spēku samērs jau tikpat kā izlīdzinājies.

Maserati MC12 GT1 superkārs nu jau stabili ir viens no pārliecinošākajiem un ātrākajiem GT1 klases sacīkšu automobiļiem pasaulē, līdz ar to izraisot pastiprinātu tiesnešu un tehnisko komisāru uzmanību. Uz 2007. gada sezonu tam bija nepieciešamas pavisam nelielas izmaiņas, kas saistītas ar riepu piegādātāja maiņu. Šogad Maserati brauc ar Pirelli riepām. Kā apgalvo pilots Fabrico Gollins, kas stājies Mihaēla Bartelsa vietā: “Maserati MC12 ir pārsteidzoši viegli vadāms. Tā spēja mainīt virzienu ir vienkārši neticama. Otra īpašība, kas mani patīkami pārsteidza, ir uzvedība bremzēšanas laikā: pat vissarežģītākajās trases daļās automašīnas aizmugure saglabā stabilitāti. Neatkarīgi no trases konfigurācijas, auto saķere ar asfaltu ir superīga.”

Uzvarētāju kaujas auto

Maserati MC12 uzvaras nav nekāds pārsteigums autosacīkšu faniem, jo šis superkārs ir tehniski ļoti augstvērtīgs. Tas vienlaikus tika projektēts gan sacīkšu, gan ielas versijā un “izauga” no Maserati MCC konceptkāra. Koncepcijas autors ir Džordžeto Džudžāro, izteiksmīgo dizainu ar garu aizmuguri veidoja Frenks Stefensons, bet visu konstrukciju – Džordžo Askanelli. Uzdevums bija pavisam vienkāršs un reizē ārkārtīgi grūts – radīt visātrāko GT1 klases automašīnu. Par izejas punktu kalpoja Ferrari Enzo, taču Maserati MC12 ir pavisam cits auto, kas vairāk domāts sacīkstēm, nekā braukšanai pa ielu. Maserati MC12 oficiāli debitēja FIA GT čempionātā 2004. gada 5. septembrī Itālijā, izcīnot otro un trešo vietu, bet jau nākamajā posmā Vācijā ekipāža Mika Salo/Andrea Bertolīni svinēja pārliecinošu uzvaru, visus konkurentus apsteidzot par apli.

Platā un zemā MC12 Competizione (saukta arī par MC12 GT1) pamatu veido karbona monokoks ar alumīnija palīgrāmi priekšā un aizmugurē. Aiz sēdekļu atzveltnēm iemontēts V12 cilindru sešu litru darba tilpuma dzinējs ar FIA tehniskajiem noteikumiem atbilstīgu gaisa ieplūdes restriktoru, kas samazina jaudu līdz 620 ZS/456 kW, kas tāpat joprojām ir labākais rādītājs GT1 klasē. Maksimālais ātrums atkarībā no aerodinamikas regulējuma un pārnesumu attiecībām ir vismaz 315 km/h, bet uzrāviens no vietas līdz 100 km/h – aptuveni 2,7 sekundes. Sacīkšu modifikācija, kurai noņemamo jumta paneļu vietā uzstādīts stingri fiksēts jumts, ir jūtami atvieglota un sver tikai 1100 kg. Maserati pamatoti var lepoties ar sešpakāpju sekvenciālo ātrumkārbu ar elektrohidraulisko pārslēgšanu, kā arī bremžu diskiem, kas izgatavoti no keramikas.
 
Visi komentāri
 
238352. viesis 12.jūlijs 2007 10:45
0 0 Atbildēt

Prieks par vinjiem, tachu nevaru nepiebilst ka konkreetais auto tikai ar nagu galiem vispaar speeja iekljautais shajaa saciikshu klasee, taa kaa iipashi nebuutu jaabriinaas ka niknaakais auto klasee uzvar.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

No 69 900 eiro - jaunais BMW X5 sasniedz Latviju (+ VIDEO) 3

Jaunās paaudzes BMW X5 ieradies Latvijā un jau pasūtāms pie ražotāja dīleriem. Cena – no 69 900 eiro par bāzes versiju. Lasīt vairāk

 

Apaļa nulle - Nissan NP300 Hardbody izgāžas drošības testos (+ VIDEO)

Nissan NP300 Hardbody pikapu var uzskatīt par vienu no nedrošākajiem transportlīdzekļiem pasaulē. Tas noskaidrojies GlobalNCAP drošības pārbaudēs, kur Dienvidāfrikas tirgum ražotais pikaps saņēmis apaļu nulli. Lasīt vairāk

 

Savvaļas ugunsgrēka liesmās gājis bojā unikāls rodsters (+ FOTO) 6

Ugunsgrēkā, kas joprojām plosās Kalifornijas (ASV) štata apkaimē, sadegusi Garija Červeni automobiļu kolekcija, tostarp unikāls 1948.gada rodsters. Lasīt vairāk

 

Fotoreportāža: Atklāti autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona atjaunotie posmi; tagad ceļš asfaltēts visā garumā (+ FOTO) 6

Riebiņu novada Rušonas pagasta Kastīrē un Krustpils novada Atašienes pagasta svinīgi atklāti autoceļa Krāslava–Preiļi–Madona (P62) divi pārbūvētie posmi – no Bašķiem līdz Preiļiem un no Steķiem līdz Atašienes krustojumam uz autoceļa Jēkabpils–Rēzekne (A12). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti