Četru apļu emblēmai 75 gadi 3

 
16.jūlijs 2007 8:26

Četri savijušies apļi: šis simbols apzīmēja četru Saksijas automobiļu uzņēmumu Audi, DKW, Horch un Wanderer apvienošanos, kā rezultātā pirms 75 gadiem, 1932. gada 29. jūnijā tika izveidots uzņēmums Auto Union AG.

1930. gadu beigās katrs ceturtais automobilis Vācijā tika izgatavots uzņēmumā Auto Union AG, un uz tā radiatora režģa dižojās četru apļu emblēma. Uzņēmums Auto Union AG tika radīts apvienošanas rezultātā un kļuva par otru lielāko automobiļu ražotāju Vācijā. Mūsdienās šie četri apļi ir AUDI AG firmas zīme.



Tomass Franks, uzņēmuma Audi Tradīciju departamenta vadītājs paskaidro: „Četri apļi pārstāv vienu no vadošajiem starptautiskajiem ekskluzīvu automobiļu ražotājiem un vizuāli pauž zīmola identitāti un kvalitāti, vienlaicīgi iemiesojot tiltu pār pagātni, tagadni un nākotni.” 

Vēsture

Spriedze Vācijas automobiļu ražotāju vidū palielinās jau kopš 1920. gadu vidus. Īpaši aktuāla tajā laikā bija automatizācija un montāžas līnijas. Nākotnes vīziju demonstrēja amerikāņu ražotāji. Turklāt automobiļi no ASV ieplūda arī Eiropas tirgū. Tie ražotāji, kas nespēja turēties līmenī vai apvienot spēkus ar citiem, tika izslēgti no spēles. 1929. gadā Lielā depresija ilgstošai spriedzei pakļāva arī četrus Saksijas automobiļu uzņēmumus. To apvienošanās ideju pirmo reizi izteica Saksijas Valsts Banka. 1932. gada 29. jūnijā šie uzņēmumi visbeidzot apvienojās, kļūstot par Auto Union AG. Savienībā dalību ņēma uzņēmums Zschopauer Motorenwerke J.S. Rasmussen AG, kas jau kopš 1928. augusta piederēja uzņēmumam Audiwerke AG, kā arī uzņēmums Horchwerke AG un uzņēmuma Wanderer Werke automobiļu nodaļa Kemnicā.

Uzņēmuma firmas zīme sastāvēja no četriem saistītiem apļiem, tādējādi simbolizējot nešķiramu četru dibināšanas uzņēmumu vienotību. Tika saglabāti arī Audi, DKW, Horch un Wanderer zīmolu nosaukumi. Lai jaunās grupas ietvaros novērstu konkurenci, katram no četriem zīmoliem tika iedalīts atsevišķs tirgus segments: motocikli un nelieli automobiļi DKW zīmolam, vidēja lieluma automobiļi Wanderer zīmolam, vidēja izmēra luksus segments Audi zīmolam, bet pašā tirgus augšgalā – luksus automobiļi Horch zīmolam.  

Apvienošanās rezultātā, centralizējot administrācijas, attīstības, testēšanas un mārketinga aktivitātes uzņēmuma galvenajā pārvaldes mītnē Kemnicā, izdevīgi tika summēti resursi. Tādējādi uzņēmums Auto Union zinātnes un izpētes jomā bija spējīgs kļūt par celmlauzi: Centrālais Testēšanas Institūts (ZVA) un Centrālais Attīstības un Dizaina birojs (ZEKB) veica būtiskus zinātniskus pētījumus. Jau toreiz plaši tika veikta materiālu tehnoloģiskā izstrāde, degvielas patēriņa izpēte, akustikas mērījumi, vēja tuneļa testi un sadursmju testi.

Četri apļi Audi emblēmā simbolizē Audi, DKW, Horch un Wanderer zīmolus, kas vēlāk tika apvienoti zem Auto Union nosaukuma. Auto Union un NSU, kas, savukārt, tika apvienoti 1969. gadā, ļoti būtiski veicināja automobiļu nozares attīstību. Uz uzņēmuma Audi NSU Auto Union AG bāzes 1985. gadā tika izveidots uzņēmums AUDI AG.
 
Visi komentāri
 
238514. viesis 16.jūlijs 2007 8:46
0 0 Atbildēt

Sveicieni jubilejā!!!

238546. viesis 16.jūlijs 2007 15:24
0 0 Atbildēt

Vispār, tie četri apļi ir radušies kaut kur Rēzeknes apkaimē!

238568. viesis 16.jūlijs 2007 23:30
0 0 Atbildēt

Kāpēc rēzeknes? :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 5

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Latvija/Lietuva 20.04.2024 - vai mūsējiem izdosies konkurēt ar šādām degvielas cenām? (+ FOTO) 54

Autovadītājs piefiksējis degvielas cenas vienā un tajā pašā dienā Latvijā un Lietuvā. Cenu starpība 23 un 24 centu apmērā par dīzeļdegvielu un benzīnu liek apšaubīt mūsu konkurētspēju un lozungus par atpalicības samazināšanu no kaimiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti