«Skandi Auto Rally Team» iestājas par drošību Latvijas rallijos 13

19.jūlijs 2007 7:06

"Skandi Auto Rally Team" rallija komandas ekipāža Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis ar "Mitsubishi Lancer WRC" rallija automašīnu rallijā "Kurzeme 2007" uzvarēja visos ātrumposmos un pašā rallijā, nodrošinot sev uzvaru LMT 2007. gada Latvijas atklātajā kausa izcīņā autorallijā "A plus" ieskaitē.

Tomēr, neskatoties uz šo uzvaru, "Skandi Auto Rally Team" vēlas pievērst rallija organizatoru uzmanību rallija braucēju un skatītāju drošībai rallija laikā.



Rallijs "Kurzeme 2007" bija ceturtais rallijs pēc kārtas šajā sezonā, kurā ekipāža Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis, pateicoties saviem atbalstītājiem "Parex Līzings", "Baltijas Apdrošināšanas Nams", "Pata AB" un "Vianor", startēja ar pasaules līmeņa rallija automobili "Mitsubishi Lancer WRC". Tas bija arī ceturtais rallijs pēc kārtas, kurā šī ekipāža izcīnīja uzvaru, kas ir devusi pietiekami daudz punktus "A plus" ieskaites kopvērtējumā, lai jau divus posmus pirms sezonas beigām svinētu uzvaru LMT 2007. gada Latvijas atklātajā kausa izcīņā autorallijā.

Pēc rallija finiša ekipāža izteica patiesu prieku par Kurzemes ceļiem un konkurentiem. "Kurzemes rallijs šogad bija ļoti interesants. Organizatori bija izvēlējušies ļoti labus, interesantus un sarežģītus ceļus, ar vairākām segumu maiņām, un jāteic, ka arī konkurenti rādīja labu sniegumu. Ar ātru braukšanu pārsteidza Mārtiņš Būčiņš, kā arī Lietuvas pārstāvis Vitautas Švedas. Ļoti labi nostartēja Ivars Caune, žēl vienīgi, ka Jānim Vorobjovam gadījās neveiksme," atzīst "Skandi Auto Rally Team" ekipāžas stūrmanis Valdis Spredzis.

Neskatoties uz uzvaru kārtējā rallijā, Latvijas ātrākās rallija ekipāžas pilots Ivars Vasaraudzis skaidro kāpēc ātrais rallija automobilis "Mitsubishi Lancer WRC" šoreiz trasē bija lēnāks kā parasti: "Kurzemē ceļi ir ļoti labi, un ātrumposmi bija izveidoti interesanti, sarežģīti un tajā pašā laikā ātri, bet, ņemot vērā to, ka nebija iespēja sastādīt precīzu stenogrammu, negribējās uzņemties lieku risku. Visu ralliju braucu ievērojot rezervi un tikai atsevišķās, sev labāk zināmās vietās atļāvos braukt ātrāk. Pat ātrumposmos, kas atkārtojās, sacensību laikā nebija iespējams izlabot kļūdas stenogrammā, kas atklājās, izbraucot ātrumposmu pirmo reizi. Līdz ar to es neesmu pavisam apmierināts ar mūsu rezultātu."

Ekipāžai Ivars Vasaraudzis un Valdis Spredzis tāpat kā daudzām citām ekipāžām šim rallijam neizdevās sastādīt pietiekami precīzu stenogrammu, jo rallija organizatori bija ieviesuši striktus ātruma ierobežojumus iepazīšanās laikā.

Valdis Spredzis: "Trases pierakstīšana bija ierobežota tā, ka vietējie iedzīvotāji varēja braukt ātrāk, jo tiem tajā pašā laikā bija atļauts pārvietoties ar 90 km/h. Dažās vietās ātruma ierobežojums bija pat 30 km/h. Tas ir smieklīgi! Jādomā būtu arī par sportistu drošību, jo nevar trasi pierakstīt ar 50 km/h un pēc tam viņā braukt ar 150 vai 200 km/h!"

"Nedrīkst būt tāda situācija, jo tas ir bīstami. Piekrītu, ka ir jāsamazina atļautais ātrums pie mājām un apdzīvotās vietās, bet, ja, iepazīstoties ar ātrumposmu, tevi apdzen kravas automobilis, kurš tur drīkst braukt ar 90 km/h, tad tas sāk palikt nenopietni. Kļūdas stenogrammā, kas radušās pārāk lēna iepazīšanās ātruma dēļ, var nest neprognozējamu iznākumu un smagas avārijas. Šāda situācija nedrīkst rasties," piebilst Ivars Vasaraudzis.

"Skandi Auto Rally Team", kas pēc pieciem čempionāta posmiem atrodas komandu vērtējuma pirmajā vietā, aicina rallija organizatorus turpmāk uzmanīgāk izanalizēt kādu ļaunumu var nest ierobežojumi, kas ieviesti drošības vārdā.
 
Visi komentāri
 
238749. viesis 18.jūlijs 2007 15:38
0 0 Atbildēt

Kāds var paskaidrot, kāpēc sportistiem obligāti bija jābrauc tik lēni? Kāpēc ātruma ierobežojumi rakstot trasi atšķiras no ikdienas ātruma ierobežojumiem konkrētajās vietās un ceļos?

238752. viesis 18.jūlijs 2007 15:46
0 0 Atbildēt

Noteikti pie vainas ir paši pagasti un to iedzīvotāji, kurus organizatori spēj pierunāt tikai vienai rallija dienai. Pierakstīšanas laikā, ja vien nebūtu tik drastiski ierobežojumi, trase jau tiktu izārdīta + iepazīšanās laikā ceļš būtu jāslēdz pārējai satiksmei, citādi tas būtu vēl bīstamāk. Pats esmu redzējis sekas, kad vietējie sabučojas ar "trases pierakstītājiem".

Tas ir koks ar diviem galiem:

vai nu jāslēdz trase arī pierakstīšanas laikā

vai arī nevar atļaut "lidot"

Tie 90km/h, kas te minēti paziņojumā katram ir savādāki - vietējie varbūt (uz grants) tos 90 izspiež uz taisna gabala, bet sportisti to darīs visu laiku, arī līkumos, kā arī - viņi taču brauks pa "pareizajām" trajektorijām - un te garantētas sadursmes ar pretimbraucošajiem (ja trase ir vaļā).

238754. viesis 18.jūlijs 2007 15:59
0 0 Atbildēt

Man šķiet, ka pietiktu arī ar ikdienas ceļu satiksmes noteikumu prasību ievērošanu, vienkārši uz trases rakstīšanas laiku vajadzētu nodrošināt pastiprinātu kontroli, kā arī pietiekami jūtamus sodus tiem sportistiem, kas pārkāps. Ja kāds brauc pa pretējo joslu ("pareizo trajektoriju", kā te tika minēts), tad tas taču ir CSN pārkāpums.

238755. viesis 18.jūlijs 2007 15:59
0 0 Atbildēt

ej, ej, piebremzē! Sportisti nav nekādi pašnāvnieki, lai līkumos lidotu ar 90 km/h, ja pat gonkā ne visos līkumos tādu ātrumu var uzrādīt. Protams, nav likumu bez izņēmumiem, taču arī rallisti ar galvu draudzējas un viņiem tās avārijas ir vajadzīga stikpat cik vietējiem!

238770. viesis 18.jūlijs 2007 18:08
0 0 Atbildēt

Pie mums ir verojama tada tendence ka visi grib but pirmie un labakie. Mes busim vis krutakie aizliedzot atri braukt, nakosie varetu vispar aizliegt iepazities ar trasi. Liepajnieki vispar bija galvu iespiedusi jo par atrumu tadus sodus prasit nu nav normali. kartibai ir jabut bet nevajag parak lobet vietejo brauceju prieksrocibas, kuri jau sen zin tos celus un viniem nevajag atri rakstit.

Un vel ir tada lieta ka organizatori ker ari parbraucot no dopa uz dopu rakstisanas laika. Tad tos sodus toc var nemaksat, jo nekur neesmu parakstijies ka arpus trases un sacensibu laika nevaru braukt pec kopejiem noteikumiem.

238772. viesis 18.jūlijs 2007 19:08
0 0 Atbildēt

>80

Noteikumi ir noteikumi un jebkurš dalībnieks parakstās, ka ar tiem ir iepazinies. Var diskutēt par to, vai tie ātruma ierobežojumi iepazīstoties ir vajadzīgi tik drakoniski, bet jebkuram potenciālajam dalībniekam ir arī tāda opcija kā nepiedalīties sacensībās.

Redaktors 18.jūlijs 2007 19:31
0 0 Atbildēt

Ārpus dopiem ķert pierakstīšanas dienā? Murgs! Tas nevar būt! Pareizāk sakot - ķert jau var, bet uzlikt īpašu sodu? Iepazīšanās ar trasi taču nav režīma sacensības!

238777. viesis 18.jūlijs 2007 19:31
0 0 Atbildēt

esmu par aatruma ierobezhoshanu bet 30 km/h nav nopietni ... bet no otras puses ... ja aatrumi ir lielaaki par 70 km/h .. sportisti pierakstot trasi liek mashiinu krustaam un pretiimbraucoshais paliek bez lukturiem

238804. viesis 18.jūlijs 2007 21:48
0 0 Atbildēt

Kaa vispaar organizators var zinaat, ka konkreetais auto pieraksta trasi un uz to attiecas aatrums 30km/h?!?! Ja var, vajag dot trasi pierakstiit vieteejam onkam ar gruzaviku, kas driikst braukt uz 90 km/h.

Redaktors 18.jūlijs 2007 21:51
0 0 Atbildēt

Mašīnām, ar kurām pieraksta trasi, uz loga ir īpaša uzlīme.

238967. viesis 19.jūlijs 2007 22:32
0 0 Atbildēt

nu un nez kaa var piekjert kaadu, kas pieraksta trasi nemarkjeetaa auto? :o

239076. viesis 20.jūlijs 2007 16:47
0 0 Atbildēt

Parbrauciena man nevajag nekadu uzlimi. Noperc dzeltenu vai baltu limplevi sagriez un lime kadus numurus tev nevajag. Un parbraucot no viena dopa rakstisanas uz citu man neviene neko nevar piesiet. Tad jau driz ari pateiks kura vieta vari est un kura d....st un pie kada atruma.

239491. viesis 24.jūlijs 2007 23:17
0 0 Atbildēt

d... st pie liela aatruma nav ieteicams :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nosaukti “Latvijas Gada auto 2019” titulu ieguvēji (+ VIDEO) 15

Konkursa "Latvijas Gada auto 2019" galveno titulu ieguvis "KIA Ceed" (ieguva 120 balles), bet otrajā un trešajā vietā ierindoti attiecīgi "Hyundai Kona" (105) un "Volkswagen T-Roc" (96) spēkrati, paziņots piektdienas vakarā, 7. decembrī, notikušajā konkursa svinīgajā noslēguma ceremonijā Vecrīgas viesnīcā “Avalon Hotel & Conferences”. Lasīt vairāk

 

Corsa, Grandland X, Vivaro, Mokka X – Opel elektriskie plāni 1

Vācu izdevums de.motor1.com uzzinājis tuvāk par Opel kompānijas plāniem attiecībā uz videi draudzīgiem modeļiem. Lasīt vairāk

 

Ieskaties! Zombiji īpašā misijā Rīgas ielās aicina nelietot mobilos telefonus pie stūres (+ VIDEO) 2

Lai mainītu mobilā telefona “nozombēto” satiksmes dalībnieku uzmanību un paradumus, Rīgas ielās devās zombiji – Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas “Izkāp no telefona!” vēstneši. Lasīt vairāk

 

"Tesla Model 3" automašīnu piegādes Eiropā sāksies februārī 6

ASV elektrisko automašīnu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" trešdien paziņoja, ka ilgi gaidīto masveida tirgum paredzēto automobiļu "Model 3" piegādes Eiropā tiks sāktas februārī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti