Rīgas pašvaldība "park & ride" autostāvvietu izveidei ir paredzējusi 17 zemesgabalus pilsētas teritorijā, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta vadītājs Ivars Zarumba.
Sistēmas "park & ride" ieviešanai nepieciešams "ritmisks un ērts sabiedriskais transports" un augstas autostāvvietu cenas pilsētas centrā, sacīja Zarumba, paužot viedokli, ka pašlaik ir pēdējais brīdis šādas sistēmas ieviešanai. "Pilsēta ar šīm stāvvietām faktiski jau ir nokavējusi," piebilda departamenta vadītājs.Pašreiz tikai daļa no daudzlīmeņu autostāvvietām paredzētajiem zemesgabaliem ir savienota ar sabiedrisko transportu. Būtiska esot vienošanās ar Satiksmes ministriju, lai savienotu un integrētu piepilsētas vilcienus kopējā pilsētas transporta shēmā. Tuvākajā laikā tiks domāts arī par stāvvietu izveidi piepilsētās pie dzelzceļa stacijām. "Šobrīd sastrēgumu laikā elektriskie vilcieni ir vienīgais veids, kā efektīvi risināt transporta problēmas," uzskata Zarumba.
Pirmo "park & ride" autostāvvietu paredzēts uzbūvēt uz Rīgas pilsētai piederošā neapbūvētā zemesgabala Maskavas ielā, blakus Latgales priekšpilsētas multifunkcionālajam kultūras centram. Pie autostāvvietas paredzēts izveidot autobusa pieturu, no kuras varēs nokļūt Rīgas centrā. Otrajā kārtā paredzēts palielināt autostāvvietas ietilpību un pagarināt līdz tai 7. tramvaja maršrutu.
Tuvākajā laikā paredzēts izveidot arī autostāvvietu Vidzemes priekšpilsētā pie 6.tramvaja galapunkta. Ar laiku 6.tramvaja maršrutu varētu pagarināt līdz Garkalnei, lai autostāvvietu izveidotu pie tā saucamā "Ziemeļu koridora" autoceļa, kas gan vēl ir projekta līmenī.
Izklausas labi!