LMT Latvijas rallija čempionāts - «klusums pirms vētras»

26.jūlijs 2007 8:13

2007. gada LMT Latvijas rallija čempionāts norisinās septiņos posmos, no kuriem pieci jau aizvadīti - divi ziemas ralliji „Sarma” un „Vidzeme”, kā arī 3 vasaras ralliji „Talsi”, „Cēsis” un „Kurzeme”.

Šogad LMT Latvijas rallija čempionāts ir spraigāks un neprognozējamāks salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu sezonām - strauji augusi konkurence cīnoties par čempiona tituliem – N4 pilnpiedziņas un N3 viena tilta piedziņas klasēs.

N4 klase

Pēc aizvadītajiem pieciem posmiem, vadībā atrodas Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds (Mitsubishi Lancer Evo 9), kuri čempionāta „dzelteno līdera krekliņu” sev nodrošināja pēc pārliecinošās uzvaras „Cēsu” rallijā, un paši sev par pārsteigumu to noturēja arī pēc „Kurzemes” posma, lai gan viņiem nācās izstāties jau pēc pirmā ātrumposma ar sabojātu tehniku. Tuvākie sekotāji kopvērtējumā Vorobjova ekipāžai ir šīs sezonas pārsteigums – Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals (Mitsubishi Lancer Evo 9), kuri atpaliek tikai par 4 punktiem. Tas, ka jaunākais no brāļiem Neikšāniem ir ātrs ar jebkuru sporta auto, bija zināms jau iepriekš. Tomēr fakts, ka Anda Neikšāna ekipāža iesaistīsies cīņā par čempiona titulu jau pirmajā sezonā pie pilnpiedziņas Mitsubishi stūres, ir pārsteigums daudziem. Rallijā „Kurzeme” Andim nepaveicās – tehnikas problēmu dēļ rallija pēdējā ātrumposmā tika zaudēta gan vieta uz pjedestāla posmā, gan droša vadība čempionātā. Anda vecākais brālis Māris Neikšāns, kurš šogad tika uzskatīts par vienu no čempiona titula pretendentiem, pēc uzvaras pirmajā posmā Gulbenē, punktos ir finišējis tikai vēl vienu reizi un šobrīd ar 17 punktiem ieņem 5.vietu. Pēc veiksmīgi aizvadīta rallija „Kurzeme” Aivis Egle/Normunds Aizkalns ir pietuvojušies līderiem un ar 24 punktiem ieņem 3. vietu čempionāta kopvērtējumā. Egles ekipāža šobrīd noteikti var domāt par to, kā būtu, ja būtu – ja „Cēsu” rallijs nebūtu pabeigts grāvī un tabulā iegūta „0”. Savukārt, Mārtiņš Būčiņš/Renārs Francis pēc skaistās uzvaras „Kurzemē” ar 21 punktu ir pacēlušies uz 4. vietu, un sevi piesaka kā teorētiskos pretendentus uz uzvaru LMT Latvijas rallija čempionātā. Ņemot vērā līdzšinējos rezultātus un visu minēto ekipāžu ātrumu trasē, skatītāji var sagaidīt, ka čempiona tituls šajā klasē tiks noteikts tikai rallija „Latvija” pēdējā ātrumposmā 7. oktobra pēcpusdienā. 

N3 klase

„Ātrākais ne vienmēr ir pirmais” ir 2006. gada čempiona Dana Lešča šīs sezonas iecienītākā frāze TV intervijās pēc kārtējās uzvaras rallijā savā klasē. Ziemas rallijos Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs (Renault Clio) bez ierunām uzvarēja visos ātrumposmos un attiecīgi izvirzījās čempionāta vadībā. Tomēr pēc Štrausa ekipāžas izstāšanās „Talsos” un „Kurzemē”, kā arī pēc kūleņa „Cēsīs” par drošu čempionāta līderi pirms pēdējiem 2 rallijiem ir kļuvuši Dans Leščs/Jānis Vīksna ( Honda Civic Type-R) – šī ekipāža ir uzvarējusi 3 rallijos pēc kārtas.
 
Bet 2. un 3. vietu kopvērtējumā, atpaliekot par 13 punktiem, dala Arta Šrausa ekipāža ar Arvi Vecvagaru/Ainaru Kalniņu ( Renault Clio ). Visu sezonu stabili braucošais Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols (Renault Clio) kopvērtējumā ir apsteiguši sezonas sākumā par favorītiem uzskatītās Jāņa Kārkliņa (Renault Clio) un Krišjāņa Caunes (Honda Civic Type-R) ekipāžas, kuras attiecīgi ieņem 6. un 5. vietu kopvērtējumā. Gan Kārkliņa, gan Caunes ekipāžas ir ātras - tās ikvienā rallijā cīnās par pjedestālu un uzvaru, tomēr Kārkliņu jau piecas sacensības pēc kārtas (ieskaitot divus Minirallijus) vajā tehniskas problēmas, bet Caunes rezultātu ietekmē gan tehnika, gan paša kļūdas.
Lešča pārsvars pār konkurentiem ir pietiekoši nopietns, lai jau Aukštaitijā varētu tikt atrisināta čempiona titula intriga - ja Lešča ekipāža finišēs augstāk par Štrausu un Vecvagaru vai arī zaudēs ne vairāk kā ar 2 punktu starpību, čempiona tituls būs izšķirts. Tomēr, ņemot vērā augsto konkurenci un intrigu, veiksmes faktoram būs liela nozīme N3 čempionāta vietu sadalē.  

A Plus klase

LMT Latvijas rallija čempionāta ietvaros tiek izcīnīts Latvijas kauss A Plus un AL 2000 klasēs. A Plus klasē par kausa ieguvēju jau divus posmus pirms kausa izcīņas beigām ir kļuvusi Ivara Vasaraudža/Valda Spredža ekipāža, kuri četrus no pieciem posmiem pilotēja Mitsubishi Lancer WRC automašīnu, un bez ievērojamām kļūdām realizēja savu tehnisko pārākumu pār klases konkurentiem. Tomēr cīņa par pārējām pjedestāla vietām ir pietiekoši intriģējoša, jo trīs ekipāžu rezultāti ietilpst 2 punktu robežās – Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsalnieks ( Mitsubishi Lancer Evo 8), Arturs Priednieks/Jānis Kirkovalds ( Mitsubishi Lancer Evo 7) un Ivars Caune/Vladimirs Barinovs (Mitsubishi Lancer Evo 7) savā starpā sadalīs Latvijas kausa laurus.

AL 2000

Pēc rallija „Kurzeme ” par pārliecinošiem šīs klases līderiem ir kļuvuši siguldieši brāļi Egils Īle/Māris Īle (VW Polo), kuri jau Aukštaitijā var sev nodrošināt kausa ieguvēju titulu, finišējot ar 3 punktu pārsvaru pār saviem galvenajiem konkurentiem Normundu Verbeli/Igoru Bartaščenoku (Honca Civic) un Gintaru Ozoliņu/Māri Spēlmani (Toyota Corolla). Ņemot vērā brāļu Īles tehnisko aprīkojumu, nekādiem pārsteigumiem kausa kopvērtējumā nevajadzētu rasties. Un tomēr, rallijs ir neprognozējams, tāpēc cīņu par kausa ieguvēju ir pāragri dēvēt par izšķirtu.

Komandu vērtējums

Pateicoties Ivara Vasaraudža/Valda Spredža stabilajam sniegumam, pēc pieciem posmiem pārliecinošās līderpozīcijās atrodas „Skandi Auto rallija komanda”. Nullīte punktu tabulā „Kurzemē ”, uz 3. vietu ir atbīdījusi „Latvijas Mobilā Telefona rallija komandu”. Vēlreiz palikt bez punktiem brāļu Neikšānu un Arta Štrausa pārstāvētā komanda nevar atļauties, jo uz pēdām min „SEB Unilīzinga rallija komanda” ar Vorobjova un Īles ekipāžām.
 
Savukārt, ļoti veiksmīgais starts rallijā „Kurzeme” uz otro vietu kopvērtējumā pēc pieciem posmiem ļāva pakāpties „Liepājas rallija komandai 1” ko pārstāv Mārtiņš Būčiņš un Dans Leščs. Līdzīgi kā individuālajās klasēs, prognozēt čempionāta iznākumu ir pāragri, jo to būtiski ietekmēs sekunžu simtdaļas sīvajā cīņā N4 klasē, kā arī Arta Štrausa sekmes cīņā ar Danu Lešču N3 klasē.

Čempionāta izšķirošās cīņas norisināsies pēdējos divos sezonas rallijos, no kuriem viens tiks aizvadīts 24.-26. augustā Lietuvā - rallijs Aukštaitija, un otrs - rallijs „Latvija” 06.-07. oktobrī, Rīgas, Jūrmalas un Madonas apkārtnē. Jāatzīmē, ka šogad rallijam „Latvija” notiek īpaša gatavošanās – rallijs Latvijā svin savu 50 gadu jubileju un tā kulminācijas pasākumi norisināsies tieši šī pēdējā posma laikā.

LMT Latvijas rallija čempionāta un kausa kopvērtējuma rezultāti pēc pieciem posmiem:

N4 klase:

1.    Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds      32
2.    Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals     28
3.    Aivis Egle/Normunds Aizkalns    24

N3 klase:

1.    Dans Leščs/Jānis Vīksna    43
2.    Artis Štrauss/Raimonds Tihonovs    30
3.    Arvis Vecvagars/Ainars Kalniņš     30

A Plus klase:

1.    Ivars Vasaraudzis/Valdis Spredzis    52
2.    Mārtiņš Svilis/Aivis Aizsalnieks    26
3.    Arturs Priednieks/Jānis Kirkovalds    26

AL 2000 klase:

1.    Egils Īle/Māris Īle     30
2.    Normunds Verbelis/Igors Bartaščenoks    22
3.    Gintars Ozoliņš/Māris Spēlmanis    22

Komandu ieskaite:

1.    Skandi Auto rallija komanda    65
2.    Liepājas rallija komanda 1    52
3.    Latvijas Mobilā Telefona rallija komanda    43


LAF preses dienests
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

4000 km bez cilvēka palīdzības - bijušais Uber darbinieks radījis „perfektu” autopilotu (+ VIDEO) 2

Ar šo tehnoloģiju aprīkots Toyota Prius bez cilvēka iejaukšanas aizbraucis no vienas ASV piekrastes līdz otrai. Lasīt vairāk

 

Divās dienās trīs bojā gājušie satiksmes negadījumos

Pirmdien bojā gājuši divi notriekti gājēji, bet vakar satiksmes negadījumā nāvējošas traumas guvis vēl viens cilvēks Lasīt vairāk

 

Kā prasmīgi organizēt satiksmes plūsmu (+ VIDEO) 9

Dažādas situācijas, dažādi risinājumi. Video pierāda, ka ar modelēšanas paņēmienu iespējams organizēt raitu satiksmes kustību ar dažādu caurlaišanas plūsmu. Lasīt vairāk

 

Par 20% dārgāka degviela un kurināmais - ES rosina Latvijai apņemties ambiciozākus plānus "zaļās" enerģijas īpatsvara palielināšanā 30

Latvijai līdz 2030.gadam būtu jānodrošina vismaz 45% atjaunīgo energoresursu (AER) īpatsvars valsts enerģijas galapatēriņā, iepriekš prognozēto 40% vietā, teikts Ekonomikas ministrijas (EM) izstrādātajā nacionālajā enerģētikas un klimata plāna projektā 2021.-2030.gadam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti