Noteiks sodu par neatbilstošu transportlīdzekļu izmantošanu 29

 
27.jūlijs 2007 9:24

Lai palielinātu gan autovadītāju, gan citu satiksmes dalībnieku drošību uz Latvijas autoceļiem un samazinātu ceļu bojāšanu prasībām neatbilstošu transportlīdzekļu dēļ, Satiksmes ministrija rosina veikt virkni grozījumu Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.

Veicot pasažieru un komerctransporta kontroles pasākumus uz Latvijas autoceļiem, Valsts autotransporta inspekcija bieži sastopas ar situāciju, kad autobusu, kravas auto un citu speciālo transportlīdzekļu riepas ir nodilušas vai kā citādi neatbilst tehniskajām prasībām, tādējādi apdraudot paša vadītāja un konkrētā transportlīdzekļa pasažieru, un citu ceļu satiksmes dalībnieku veselību un dzīvību.. Šobrīd Latvijas normatīvie akti neparedz atbildību par to. Līdz ar to, pat konstatējot acīmredzamu riepu neatbilstību prasībām, inspektori nevar pieņemt pārkāpumam atbilstošus lēmumus.

Lai likvidētu šādu situāciju, Satiksmes ministrija rosina Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteikt atbildību par tāda transportlīdzekļa izmantošanu komercpārvadājumos vai pašpārvadājumos, kam ir nepietiekams riepu protektora dziļums vai tāds riepu bojājums, kas apdraud satiksmes drošību.

Izplatīts pārkāpums ir transportlīdzekļu atļautās faktiskās masas pārsniegšana. Šī problēma ir sevišķi aktuāla, jo katra pārsniegtā tonna rada ievērojamu kaitējumu autoceļiem (rises) vai pat izraisa to sabrukšanu. Lai arī atbildība par šo pārkāpumu likumā ir noteikta arī patlaban, problēmas izplatības dēļ paredzēts, ka pārkāpējiem būs grūtāk izvairīties no soda.

Būtisks jautājums ir arī autovadītāju darba un atpūtas režīma pārkāpumi — tie veido vairāk nekā pusi no visiem Valsts autotransporta inspekcijas konstatētajiem pārkāpumiem. Tas veicina negodīgu konkurenci un pasliktina autovadītāju darba apstākļus. Šobrīd Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā atbildība par darba un atpūtas režīma pārkāpumiem noteikta ļoti vispārēji, precīzi nenodalot, par kādiem pārkāpumiem ir paredzētas konkrētas sankcijas. Tāpēc radusies nepieciešamība konkretizēt galvenos pārkāpumus un noteikt atbildību par tiem.

Jāatzīmē, ka šie grozījumi neattieksies uz tā saukto vieglo transportu.

Lai padarītu pārskatāmāku Latvijas Administratīvo pārkāpuma kodeksa struktūru un tā piemērotājiem ļautu vieglāk orientēties konkrētajā jautājumā, atbildība par dažiem pārkāpumu veidiem ir izdalīta atsevišķi. Piemērs tam ir pārkāpumi bīstamo kravu jomā, ar dokumentāciju saistīto noteikumu pārkāpumi, kā arī jau minētie autovadītāju darba un atpūtas režīma pārkāpumi.

Ar mērķi palielināt šo prasību izpildi normatīvā akta grozījumi paredz plašāku atbildīgo personu loku, nekā šobrīd.

Grozījumu vispusīgākai izstrādei to projekts apspriests ar Latvijas Pasažieru autopārvadātāju asociāciju un Latvijas starptautisko autopārvadātāju asociāciju „Latvijas auto”. Tas arī apstiprināts Valsts sekretāru sanāksmē.

www.sam.gov.lv
 
Visi komentāri
 
239763. viesis 27.jūlijs 2007 9:56
0 0 Atbildēt

Ir OK, taču savi mīnusi arī - kamēr pāris dumas galvas domā, kā samazināt inflāciju, citas funktierē, kā pārvadātājiem palielināt izdevumus un pašizmaksu.

239766. viesis 27.jūlijs 2007 10:04
0 0 Atbildēt

Zini - palielināt izdevumus pārvadātājiem spiežot automošīnu apriepojumu uzturēt noteikumiem un ceļu satiksmes drošības prasībām atbilstošā līmenī, manuprāt ir NORMĀLI!

Interesanti zināt - ja kādu mūšu fūru noķer ar "liselīniem" uz bāņa, kādam vācu policistam rodas šaubas par nepieciešamību atbilstoši finansiāli izdrātēt šoferi un pārvadātāju?

Cik bieži mēs redzam uz saviem ceļiem kaut kur

"negaidīti" sprāgušas fūras riepas atliekas?

Graber - tākā mazuliet padomā par to, ko raksti.

239767. viesis 27.jūlijs 2007 10:04
0 0 Atbildēt

Kas ir ''neatbilstoši transportlīdzekļi'' ???? Nodilušas riepas, pārkjrautas kravas un neizgulējušies šoferi nav ''neatbilstoši transportlīdzekļi'' ....

239769. viesis 27.jūlijs 2007 10:13
0 0 Atbildēt

Es gribētu teikt, ka nevajadzētu aprobežoties tikai ar smagajiem. Tāpat varētu ņemt pie dziesmas arī visādus vieglos šrotvāgenus un vākt pa vienam no ceļa nost.

239770. viesis 27.jūlijs 2007 10:13
0 0 Atbildēt

neatbilstošu tarnsportlīdzekļu izmantošanu... īsāk sakot neatbilstošu izmantošanu, kā izmantošanu - transportlīdzekļu!!!

Nerauj nost galotnes, tad sapratīsi, par ko iet runa!!!!! :D

239772. viesis 27.jūlijs 2007 10:19
0 0 Atbildēt

Runājot par pārsniegtajām tonnām: 40t ir atļauts, bet mežinieki ar speciālām atļaujām var vālēt ar 52t, bet čakarēs jau tos, kuri būs uzkrāvuši 1, 2 vai 3 tonnas par daudz!

Debīlā zeme ar izdrāztajiem ceļiem un gruntiniekiem pilsētu centros! Eiropa sranā atradusies!

239773. viesis 27.jūlijs 2007 10:21
0 0 Atbildēt

vmartini runa IR, nevis IET ;)

239775. viesis 27.jūlijs 2007 10:23
0 0 Atbildēt

Palaidniex arī ārzemēs un pat vēcijā riepas sprāgst, tikai tur tos sūdus ātri vien novāc no ceļiem un tāpēc rodas ilūzija, ka tur viss ir kārtībā!

Vācijas kārtība ir skaisti uzburta ilūzija, kas sabrūk vācietim izbraucot ārpus ģermānijas!

239776. viesis 27.jūlijs 2007 10:23
0 0 Atbildēt

Un sabtransa riepas arī vajadzētu pakontrolēt.

239777. viesis 27.jūlijs 2007 10:24
0 0 Atbildēt

Hesus, ja nepatīk, brauc lasīt sēnes uz Īriju.

239780. viesis 27.jūlijs 2007 10:44
0 0 Atbildēt

Pļē, tā jau zināju - Palaidniex avīzes lasa no beigām :D

Lasi vēlreiz - IR OK, tikai piebilde, ka visiem kokiem 2 gali.

239781. viesis 27.jūlijs 2007 10:44
0 0 Atbildēt

239777. viesis 27.07.2007 10:24

Hesus, ja nepatīk, brauc lasīt sēnes uz Īriju.

Dēļ tādiem kā tu,kuriem viss patiik, daļa tiešām aizbrauc. Jo taads kā tu neko nemainiis....

239783. viesis 27.jūlijs 2007 10:52
0 0 Atbildēt

239781. viesis

Nav nekādas jēgas cīnīties ar vējdzirnavām. Izdzīvos tas, kas pielāgosies...

239786. viesis 27.jūlijs 2007 11:01
0 0 Atbildēt

Graberi - kokiem nav divu galu.

Ir lietas, kam ir jāatbilst - vai nu atbilst un viss ir bumbās vai nu neatbilst.

Ja neatbilst - tad - kas tas par pārvadātāju?

Skriet pēc santīma riskējot ar svešām dzīvībām?

239793. viesis 27.jūlijs 2007 11:44
0 0 Atbildēt

to: 239777. viesis 27.07.2007 10:24

Izcvālies vai braukt sēnes lasīt, vai arī nāksi man darbu lūgties!

239798. viesis 27.jūlijs 2007 11:54
0 0 Atbildēt

Palaidniex - es nestrīdos, kārtībai jābūt, taču, zinot mūsu 100 "gudrās" galvas un CP apbrīnojamo spēju mats matā pildīt norādījumus + reizēm pielikt klāt šo to no sevis, var paredzēt kārtējo pārcenšanos, kad pārvadātājiem principā nāksies mainīt riepas ik pa 20`000 km, kas salasās mēneša laikā. Cik TIRiem riepas un cik tās maksā, domājams, nav jāskaidro - vienam sakainam KAMAZam vien ir 6.

239804. viesis 27.jūlijs 2007 13:28
0 0 Atbildēt

Esmu pilnīgi pārliecināts ka atkal būs: "gribējām kā labāk sanāca kā viemēr"

Mums firmā stāv 6,5t Reno messenger ar kuru pat uz savām sporta spēlēm nevaram mantas aizvest jo pat pašpārvadājumiem vajagot hvz cik licenses, atļaujas, ripas u.t.t.

Es pilnīgi piekrītu ka ir jākontrolē gan smagie gan vieglie un noteikumiem jābūt stingriem, vienīgi sanāk tā ka policists ir divpirkstu pierīte kurš nevar noteikt katra idviduālā pārkāpuma būtību un tāpēc ir jātaisa un jāriktē visādi noteikumi, izmaiņas likumos un noteikumus lai grūtāk izsekot visam līdzi un varētu kāst vairāk naudas!

239806. viesis 27.jūlijs 2007 13:37
0 0 Atbildēt

Nu tad beidzot...

Panevežos jau sen tā ir.

239811. viesis 27.jūlijs 2007 14:18
0 0 Atbildēt

starp citu ir bijušas salīdzinoši daudz avārījas sprāgušu riepu dēļ. atbalstu kontoles pastiprināšanu

239812. viesis 27.jūlijs 2007 14:34
0 0 Atbildēt

šorīt un Jelgavas šosejas vienam ar smilšu kravu arī sprāga. labi ka bija normāla distance, bet tāpat sajūta kā Sahārā+lidojoši gumijas gabali. gribējās jau izkāpt un iedot bietē vai izdurt vēl kādu riepu bet kā parasti - slinkums:)

239816. viesis 27.jūlijs 2007 15:30
0 0 Atbildēt

devējs,skaties, ka tev tas šoferis kaut ko citu nebuutu kur citur iedevis

239818. viesis 27.jūlijs 2007 16:10
0 0 Atbildēt

Pirms izdot likumus, būtu labāk ceļus sakārtojuši! Kur smagajam ik pēc stundas apstāties? Vai ir uz šosejām stāvlaukumi? Rīgā pār tiltiem arī braukt no 7.00-10.00 braukt nevar, bet vai smagajiem ir kur palikt un gaidīt? Un par to riepu sprākšanu: ja auto, kura pilnā masa ir, piemēram 20T, un kuršs ir piekrauts atbilstoši likumam, ieskrienas līdz max 90 km/h un te pēkšņi uz kāda pampaka palecas 60 cm augstumā, tad kāda būs slodze uz to gumijas pūsli? It kā pie mums brāķus netirgotu! 

239819. viesis 27.jūlijs 2007 16:19
0 0 Atbildēt

To purnā devējiem! Manam sievastēvam ir 75 un vēl strādā uz kabluka par šoferīti. Vienreiz, pie jaunā Dienvidu tilta nepalaida krutu BMW braucēju. Tas izleca no sava Bumera in vilka pensionāru caur atvērto logu, bet kad atļāva šim izkāpt, tā dabuja pa šnobeli, ka minūtes desmit meklējis savas saulesbrilles. Labi ka vēl aculiecinieki nepiemeta!

Tā kā uzmanās - mūsu zemē vēl dzīvo PSRS armijas desantnieki!

239821. viesis 27.jūlijs 2007 16:41
0 0 Atbildēt

Kad beidzot saks cakaret troluku, jo tie brauc parkravusies lidz malam. Biezi ir nacies redzet un agrak pasam izbaudit iespiesanos pa durvim ta ka ciet neveras. Paskataties kadas rises izdzet sabieriskais transports. Un kas atbildes, ja sitads troluks avares?

239827. viesis 27.jūlijs 2007 19:24
0 0 Atbildēt

Graberi KamAZ ir 10 gumijas :)

239838. viesis 28.jūlijs 2007 15:36
0 0 Atbildēt

Bull_shit

239841. viesis 29.jūlijs 2007 3:42
0 0 Atbildēt

nu shitaa ir pareiza pieeja. pats esmu vairaakaaart redzeejis spraagstam riepas smagajiem. ar vieglo ta veel taa, bet ja mauc ar moci un shim peekshnji paarspraagst riepa, tad gan ir liikjis un miers.. nu tas ir risks kursh nav vajadziigs...

239872. viesis 30.jūlijs 2007 10:35
0 0 Atbildēt

Riepas ir viena lieta, tām jābūt kārtībā, bet kāda velna pēc tās stulbās šaibas??? Man piemēram šoferis ved kravu, brauc 1,5 stundas tad stāv stundu tad atkal brauc atpakaļ un tā 2x dienā, itkā jau strādā cilvēks 8 stundas, bet no tām sanāk nostāvēt kādas 2, bet tahogrāfs ta griežās, bet reāli stāv mašīna uz vietas! Vot tas ir stulbums, ka šādiem pārvadātājiem ir tās pašas 8 stundas kopējā darba, saprotams vēl lielajiem TIRiem kas brauc bez apstājas!

239880. viesis 30.jūlijs 2007 11:19
0 0 Atbildēt

nemuldies, viesi!

tahograafs griezhas un ieraksta staaveeshanu, ja mashiina staav uz vietas. un tavupraat ko - shoferim jaanjem peispiedu bezalgas atvaljinaajums uz taam divaam staaveeshanas stundaam?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti