Karsta pekle SABI kausa 4. posmā

 
30.jūlijs 2007 9:08

Saule un lietus, bezkompromisu cīņas, favorītu neveiksmes, emocijas boksos un prieks un aizrautība skatitāju acīs visspilgtāk raksturo „SABI” kausa ceturtā posma sacensības autošosejā. Šis notikumu „mikslis” ir padarijis kopvērtējumu nokaitētu līdz baltkvēlei – priekšgalā ir izvirzījies Didzis Pope.

Sacensībām bija pieteikušies 25 dalībnieki, tomēr uz starta stājās 24. Ne tik veiksmīga atkal atgriešanās Nacionālajā klasē izvērtās Andrejam Gubarevam. Posmā bija neierasti daudz diskvalifikāciju sakarā ar apdzīšanām dzelteno karogu zonā, kā arī tika fiksēti vairāki pāragri starti. Patīkami, ka uz šo posmu bija ieradušies ne mazums līdzjutēju.



Pirmo starta vietu pirmajā braucienā bija izlozējis viens no kopvērtējuma līderiem – „HGK” komandā braucošais Kristaps Blušs, kas startā arī spēja saglabāt līderpozīciju. Otrais pirmo apli pabeidz Didzis Pope no „Eastnautic.com”. Lielisku lēcienu pirmā apļa laikā ir veicis Agris Petrovskis, kurš no vienpadsmitās vietas startā ir „uzlēcis” uz trešo. Zaudējusi divas pozīcijas startā, ceturtajā vietā atrodas Sabīna Kukute. Pēc pāris veiktiem apļiem parādās pirmās lietus piles un lietus arvien pieņēmās spēkā sacīkstes vidusdaļā, pierimstot tikai uz pašām brauciena beigām. Pielijušā trasē bija ne mazums autošosejai neierasto sanslīžu, kā arī izslidēšanas no trases. Sacīkstes vidusdaļā diezgan tuvu Petrovskim („srt.lv”) bija pietuvojies Gvido Elksnis („HGK”), taču šis duelis izpalika, jo Elksnim tiesneši bija pamanījuši pāragru startu un viņš devās boksos izpildīt „stop & go” procedūru. Par pāragru startu pirmajā braucienā tieši tāpat tika sodīti arī Jānis Ducmanis un Andrejs Gubarevs. Pirms lietus Pope spēja turēties aizmugurē Blušam, taču sākoties lietum, līderu grupiņa pamazām izretojās, vairāk domājot par to, kā nekļūdīties mainīgajos apstākļos, nekā par iespējām pakāpties kādu pozīciju augstāk. Tādas domas gan nebija prātā ar „Opel” braucošajam „AMB” pilotam Jānim Vankam, kurš sausos laika apstākļos brauca par augstām pozīcijām necīnoties, taču tiklīdz trase kļuva slapja, viņš nostiprināja sava „lietus vīra” reputāciju, apdzenot vienu braucēju pēc otra un braucienu piebeidzot piektajā vietā, līdz ceturtajā vietā finišējušajai Sabīnai Kukutei, kuras ceturtā vieta bija viņas labākā snieguma atkārtojums Nacionālajā klasē, Vanks nepaspēja aizcīnīties. Tāpat lielisks lietus laikā bija arī Elksnis, kurš neskatoties uz piespiedu pabūšanu boksos, izlauzās līdz pirmajam sešniekam. Izmantojot savu pieredzi un sacīkstes vidusdaļā pacīnoties ar Kārkliņu, trases saimnieks Indulis Rukuts finišēja septītais. Nesliktu sniegumu ar astoto vietu finišā pielijušajā trasē parādīja Miķelis Stengrevics, kurš startēja tikai no divdesmit pirmās starta. Ar devīto vietu bija spiests samierināties „srt.lv” pilots Jānis Kārkliņš. Pirmo desmitnieku noslēdza Gatis Lapāns. Vienīgā izstāšanās sacīkstē, neskatoties uz mānīgajiem apstākļiem trasē bija Andim Meilandam, kura mašīnai gadījās tehnisks defekts.

Uz otro braucienu trase jau bija nožuvusi un sportisti vairāk varēja domāt par apdzīšanām un augstākām vietām. Varbūt tieši tas bija galvenais faktors, kāpēc brauciens izvērtās ļoti skatāms un dažādiem notikumiem bagāts. Kā pirmais startēja Andris Misjuns, kā otrais Andis Meilands. Startā ātrāks ir Meilands, kurš izvirzās vadībā. Izsakot pretenzijas uz TOP3 braucienā, otrā apļa sākumā starta/finiša taisnes beigās Miķelis Stengrevics „uzsit” pa Jāņa Kārkliņa mašīnas aizmuguri, tādējādi sagriežot Kārkliņa mašīnu, kura uztriecas virsū Timaka mašīnai. Timaks pēc trieciena aizskar betonus trases malā un izbrauc grantī pie tribīnēm, nespējot turpināt sacīksti tehnisku problēmu dēļ. Jānis Kārkliņš atgriežas trasē, taču tā paša apļa beigās izstājas. Divi braucēji, kuri bija kopvērtējuma vadībā, izstājas no otrā brauciena. Par šo incidentu tiek brīdināts Stengrevics. Pēc sacīkstes Kārkliņš iesniedz protestu. Šo sadursmes situāciju izmanto Agris Petrovskis, kas bija tieši aizmugurē – tagad viņš „medī” Popi, kas ir trešais, un Stengrevicu, kurš pēc izraisītās avārijas ieņem otro vietu. Apļa laikā Petrovskis ir ticis galā ar savu medījumu, uzsākot pakaļdzīšanos Meilandam. Taču šai cīņai nav lemts notikt – Meilanda „golfam” atkal problēmas ar tehniku, šoreiz tā ir ātrumkārba, un viņš vairs nespēj braukt maksimāli ātri. Petrovskis sestajā aplī izvirzās vadībā un ar drošu atrāvienu vadību notur līdz brauciena beigām. Cīņa par otro vietu izvērtās par īstu uguņošanu, apdzīšanas sekoja viena otrai. Stengrevicu noķer Elksnis un „AMB” duets – Mārtiņš Kalniņš un Jānis Ducmanis. Cīņā par pozīciju trešo pozīciju Elksnis „elkonī” saķeras ar Ducmani, Ducmanis ir spiests mazliet pabraukāties pa zāli. Šīs sadursmes rezultātā Stengrevics spēj mazliet atrauties no kārotājiem uz otro pozīciju. Taču pēc brīža sekotaju trio pievienojas Pope, kurš jau ir spējis pakāpties no divdesmit trešās starta vietas. Mirkli vēlāk Stengrevics tiek diskvalificēts par apdzīšanu dzelteno karogu zonā „ozola” līkumā. Par to pašu pārkāpumu no sacīkšu tiesnešu puses tiek piespriestas vēl četras diskvalifikācijas – Kristapam Blušam, Sabīnai Kukutei, Andim Meilandam un Igoram Zubkovam. Veiksmīgākais no četrotnes – Ducmanis, Elksnis, Pope, Kalniņš, izrādās Ducmanis – otrā pozīcija finišā, savu otro goda pjedestālu šajā dienā iegūst Pope – trešā vieta. Tūliņ aiz goda pjedestāla sacīksti beidz Kalniņš, bet kā piektais finišē Gvido Elksnis. Sesto vietu iegūst Indulis Rukuts. Savu augstāko pozīciju šogad – septīto - iegūst Mārcis Kaktiņš. Kā astotais šīsdienas otro braucienu pabeidz Ingus Pantelis. Lapāns ir devītais. Pēdējo vietu pirmajā desmitniekā iegūst Vanks. Pēc sacīkstes tiek pārbaudīta vairāku braucēju mašīnu atbilstība tehniskajiem noteikumiem, tai skaitā otrā brauciena ātrākā vīra Petrovska spēkrats, tomēr neko aizliegtu tehniskā komisija neatrod.

Līderu Timaka un Kārkliņa izstāšanās otrajā braucienā un neveiksmīgais sniegums pirmajā, kā arī Bluša diskvalifikācija, un veiksmīgais Petrovska un Popes sniegums abos braucienos ir radījusi tādu situāciju kopvērtējumā, ka intriga – „kurš būs „SABI” kausa ieguvējs?” ir kļuvusi absolūti neprognozējama un TOP6 braucējiem teju visiem ir vienādas izredzes uz uzvaru kopvērtējumā. Par līderi pēc „SABI” kausa ceturtā posma pirmoreiz ar 124 punktiem ir kļuvis Didzis Pope no „Eastnautic.com”, par punktu apsteidzot Agri Petrovski („srt.lv”), kurš atkal par nieka punktu ir priekšā „HGK” karognesim Kristapam Blušam. Ceturto vietu ieņem Jānis Kārkliņš. „srt.lv” braucēja kontā ir 113 punkti. Dalītā piektajā sestajā vietā ir pa vēl vienam pārstāvim gan no „Eastnautic.com” – Uldis Timaks, gan no „HGK” – Gvido Elksnis. Septitajā vietā ir Jānis Ducmanis no „AMB” ar 82 punktiem. Viņam jau 29 punktus zaudē Aldis Fokrots.

Otrā brauciena uzvarētājs Agris Petrovskis: „Sacīkste, neapšaubāmi, izdevusies, pirmssacīkšu uzdevums izpildīts – vērtīgi punkti atgūti. Pirmajā braucienā savas vainas dēļ pārsitu karteri. Paldies mehāniķiem un skatītājiem, kas palīdzēja uz otro braucienu šo problēmu novērst. Pirmajā braucienā, kad sākās lietus, aizsvīda stikli, jo īsti labi nestrādāja ventilators salonā. Par otro braucienu – viss man padevās lieliski, kopumā jāsaka, ka daudziem maniem kolēģiem braukšanas kultūra ir diezgan svešs jēdziens.”

Otrā brauciena otrās vietas ieguvējs Jānis Ducmanis: „Ar savu sniegumu esmu apmierināts. Kopumā komandas cerēja, ka būs lietus, un pirmā brauciena laikā to arī sagaidījām, diemžēl, man tika fiksēts pāragrs starts, tāpēc nācās cerības uz augstu vietu atmest. Otrajā braucienā izvērtās ļoti spraigas cīņas, bija viss, ko gaida skatītāji. Sacīkšu karstumā mani mazliet pabakstīja Gvido Elksnis, taču emocijās gadās visādi. Katrā ziņā šī sacīkste parādīja, ka „Opeļi” ir konkurētspējīgi. Gatavosimies Pērnavai, pagājušogad arī tur „Opeļi” bija ātri, un uz to ceram arī šogad.”

Līdzšinējais „SABI” kausa kopvērtējuma līderis Uldis Timaks: „Visa nedēļas nogale sanākusi „baigi labā” – vispirms nespējam kvalificēties sacīkstēm Palangā, tagad avārija. Pirmajā braucienā nebiju gaidījis, ka būs lietus, tāpēc biju mašīnai uzlicis diezgan nodilušas riepas, cerot, ka būs sausa trase visu braucienu. Ar šādām riepām nebiju īpaši konkurētspējīgs lietū. Otrajā braucienā viss bija lieliski līdz starta/finiša taisnes galā man uztriecāš virsū Kārkliņs, kuru sagrieza Stengrevics. Ļoti nepatīkams moments, jo ātrums tai vietā ir liels, labi, ka viss kārtībā ar veselību. Nākamais posms Pērnavā – trase man patīk vislabāk – tā ir tāda „ritmiska”.”

Pirmā brauciena uzvarētājs Kristaps Blušs: „Pirmā brauciena sākumā radās tehniskas problēmas – „pazuda” piektais ātrums, tāpēc Pope spēja pietuvoties. Kad sākās lietus, tad vairs vajadzības pēc piektā ātruma nebija un varēju braukt problēmām ar tehniku. Spēju droši finišet pirmais. Otrajā braucienā mašīna gāja lieliski, atlika tikai cīnīties. Tomēr tiku diskvalificēts par apdzīšanu dzelteno karogu zonā. Pretenziju pret šo lēmumu nav, jo tiešām tur apdzinu vienu „golfu”.”

Pērnā gada Latvijas čempions un „SABI” kausa ieguvējs Nacionālajā klasē Normunds Šubeckis: „Baigi foršā sacīkste, ļoti skatāmas. Braucēju progress salīdzinot ar pagājušo gadu ir nenoliedzams. Ļoti pozitīvi ir tas, ka pārbauda automašīnu atbilstību tehniskajiem noteikumiem. Par to jau runāju pagājušogad, pārbauda, ja viss kārtība, brauc tālāk. Tāpēc jau tie tehniskie noteikumi ir, lai tos ievērotu un ik pa laikam pārbaudītu, vai tehnika ir atbilstīga. Par Stengrēvica manevru – tas noteikti nebija „smuki”, sacīkstēs gan visādi gadās, viņš vēl jauns, puika vēl tikai mācās.”

Nākamās sacensības gaidāmas 11. – 12. jūlijā Pērnavā, kur notiks cīņā par Baltijas un Latvijas čempionātu, kā arī par „SABI” kausa ieskaites punktiem. Tuvākās sacensības Rīgā ir paredzētas 1. – 2. septembrī.


www.srt.lv
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti