„Neprecīzi saprasta un pasniegta informācija” ir vārdi, kas raksturo runas par Cadillac neveiksmēm pārdošanā un marku, kas patiesībā eiropiešiem un Latvijas iedzīvotājiem ļoti patīk, bet šo leģendāro auto savam gaumes un prestiža apliecinājumam var atļauties tikai nedaudzi.
Kopš aprīļa, kad par šīs markas oficiālo pārstāvi kļuvis „Viking Motors”, Cadillac tirdzniecības apjomi pieauguši par 217 procentiem. Eiropas auto tirgotāji un atbildīgie par šo tirgu ir neizpratnē, ka nelielajā un nebūt ne tik bagātajā Latvijā dažu mēnešu laikā ir iespējams pārdot tādu skaitu luksusa klases apvidus auto – Cadillac Escalade un Cadillac SRX. Lai iepazīstos ar mūsu tirgu un sveiktu „Viking Motors” ar labajiem rezultātiem, ciemos brauca Cadillac un Corvette Eiropas vadība. Šeit viņi pārliecinājās, ka teksts par Latviju kā „džipu valsti” atbilst patiesībai. Cadillac SRX ar visu riteņu piedziņu, kā arī Cadillac Escalade, kas ir viena no lielākajām, spēcīgākajām un greznākajām apvidus automašīnām pasaulē, nevar palikt bez ievērības mūsu tirgū, kur papildus pievienoto vērtību sniedz Cadillac vārds un produkta augstā kvalitāte. Tikmēr citur Eiropā lielāku popularitāti iemanto sportiskie sedani – Cadillac STS, CTS un rodsters XLR.FOTO (no kreisās): SIA “Viking Motors” valdes loceklis Raivo Saļms, Krister Schmiedt no Zviedrijas, Peter Kalli no Igaunijas un Cadillac un Corvette Eiropas izpilddirektors Gerard C.A. Jansen no Nīderlandes.
Ar lielajām cerībām uz jaunā luksusa sporta sedana Cadillac BLS parādīšanos, 2003.gadā kļūstot par ekskluzīvo Cadillac pārstāvi Eiropas tirgū, Nīderlandes uzņēmums „Kroymans” izteica prognozi līdz 2007. gadam Eiropā pārdot 20 000 automašīnas. Tajā pat laikā ražotājs bija iecerējis šo skaitu sasniegt tikai līdz 2010. gadam. Pirms četriem gadiem izteiktās „Kroymans” prognozes nepiepildījās un viņi izdarīja korekcijas pārdošanas plānos. Jaunais plāns paredz līdz šī gada beigām Eiropā pārdot 10 000 Cadillac.
Cadillac BLS, kas publikai pirmo reizi tika prezentēts 2005. gada Frankfurtes auto izstādē nenesa cerēto rezultātu, iespējams, tādēļ, ka eiropiešu zemapziņā joprojām mīt priekšstats, ka Cadillac automašīnas ir konstruētas Amerikas ceļiem. Tā nav patiesība. Un Cadillac BLS, kā arī viss jaunais Cadillac modeļu klāsts, kuru manevrēšanas un braukšanas spējas tiek pārbaudītas Vācijas sacīkšu trasē Nirnbergringā, to pierāda.
Jāatgādina, ka šī gada aprīlī SIA “Viking Motors” pārņēma visas uzņēmuma “E&S Auto” saistības Latvijas tirgū. Četrpadsmit gadu laikā uzņēmums “E&S Auto” no neliela, specializēta servisa kļuva par SAAB un KIA oficiālo dīleri. Šogad, uzsākot “Cadillac”, “Hummer” un “Corvette” marku tirdzniecību Latvijā, uzņēmums ar jauno nosaukumu “Viking Motors” nolēma atteikties no KIA tirdzniecības, saglabājot tikai garantijas apkopju un remontu veikšanu saviem klientiem.
Protams! Kāds sakars GM ar KIA?