Mazda ar izcilību atgriežas SUV tirgus segmentā 15

 
6.augusts 2007 9:34

Modelis Mazda CX-7, kuru pērn sāka pārdot Ziemeļamerikā un Japānā, tagad pieejams arī Eiropā, turklāt tas izveidots atbilstoši eiropiešu vajadzībām. Efektīvs motors ar turbopūti un aerodinamisks dizains vairo braukšanas prieku, bet Mazda inteliģentā pilnpiedziņas sistēma ļauj braukt arī smagos ceļa apstākļos.



Mazda CX-7 iekļaujas populārāko kompakto non-premium SUV automašīnu segmentā, kurš Eiropas tirgū ir starp visātrāk augošajiem. 2001. gadā šajā segmentā tika pārdots mazāk par 260 000 mašīnu, bet 2006. gadā šādu auto pārdošanas apjomi sasniedza 541 000. Minētā izaugsmes tendence varētu saglabāties līdz 2010. gadam - kaut vai tādēļ, ka dažādi autobūves uzņēmumi tirgū piedāvā arvien vairāk SUV automašīnu.

Aerodinamisks dizains

Starp konkurentiem Mazda CX-7 izceļas ar savu sportiskumu. Dizaina jomā tas aizgūts no tādām Mazda sporta mašīnām kā, piemēram, RX-8 un Mazda6 MPS. Sportiskās īpašības ir apvienotas ar SUV mašīnām raksturīgām funkcijām. CX-7 pamatā ir MX-Crossport konceptkārs, kurš 2005. gadā tika parādīts Detroitas Auto izstādē.

Savukārt CX-7 priekšdaļas stilizāciju ietekmējis pirms 12 gadiem prezentētais konceptkārs RX-01. Mašīnas priekšgalā, apakšā, ir liela gaisa tvērēja atvere, bet augstāk - maza radiatora reste un iespaidīgas līnijas, kas izceļ motora pārsega sānus. CX-7 priekšējais bampers ir izstrādāts no jauna, tādēļ atšķiras no Ziemeļamerikas un Japānas versiju bampera. Jaunais bampers nodrošina 17,5 grādu priekšējās pārkares leņķi. Starp citiem ārējā dizaina elementiem, kas ieviesti speciāli Eiropas tirgum paredzētajā versijā, ir priekšējie un aizmugurējie miglas lukturi, priekšējo lukturu mazgātāji un aizmugurējie dubļsargi. CX-7 sportisko veidolu papildina īsa aizmugures daļa, divi lieli izpūtēji, jumta spoileris un apaļi aizmugurējie lukturi.



Profilā modelis CX-7 izskatās stipri atšķirīgs no sāncenšiem. Par aerodinamiskajām īpašībām liecina A statnis 66 grādu leņķī un ļoti slīpais vējstikls. Jumta līnija laideni iet uz augšu līdz B statnim, bet pēc tam nedaudz pazeminās līdz D statnim, taču aizmugurējiem pasažieriem joprojām nodrošina pietiekami daudz brīvas vietas virs galvas. Pakāpeniski augšupvērstā viduslīnija automobilim piešķir pārliecinošu izskatu. Interesanta detaļa ir neliels viduslīnijas pacēlums pēc aizmugurējām durvīm. Savukārt SUV īpašību uzsvēršanai kalpo iespaidīgi spārni un 18 collu vieglmetāla riteņi ar 235/60 R18 riepām. Modeļa CX-7 riepas ir izstrādātas atbilstoši Eiropas prasībām - tās nodrošina attiecīgas gaitas īpašības un zemu rites pretestību.

Modelim Mazda CX-7 ir lieliskas aerodinamiskās īpašības: Cd koeficients - tikai 0,34. Tas ir ļoti labs rezultāts šajā tirgus segmentā, kur parasta lieta ir Cd lielumi no 0,35 līdz vairāk nekā 0,40. Ļoti labas aerodinamiskās īpašības panāktas, likvidējot gaisa plūsmas šķēršļus, piemēram, pie priekšējā bampera, A statņiem un sānu spogulīšiem; durvju savienojumi un pārējie ir ar minimālām spraugām. Priekšējā bampera spoilers, kā arī plūsmas virzītāji pirms katras riepas gan priekšā, gan aizmugurē minimizē gaisa pretestības koeficientu un mazina virpuļu veidošanos. Tieši šīs funkcijas, kā arī virsbūves slaikā forma ir Mazda CX-7 teicamo aerodinamisko īpašību pamatā.

Gana daudz vietas pieciem pieaugušajiem un bagāžai

Augsta izpildījuma kvalitāte izpaužas arī CX-7 salonā, kur tapsējums divās krāsās rada harmonisku gaisotni. Kontrolmērinstrumentu skalas ir novietotas zem jumtiņa, kas stiepjas visa priekšējā paneļa platumā. Skalas, kuras atrodas tieši pretī vadītājam, aizsargā papildu jumtiņš. Sarkani rādītāji uz melna fona vienmēr ir viegli nolasāmi. Luksusa gaisotni vairo eleganti centrālās konsoles dekoratīvie elementi sudraba krāsā ap skalām un durvju paneļiem.



Mazda CX-7 plašajā salonā ir vieta pieciem pieaugušiem braucējiem. Priekšējo sēdekļu konstrukcija un atbilstība ergonomikas prasībām nodrošina komfortu garākos braucienos. Tas tādēļ, ka šie sēdekļi ir platāki nekā parasti, ar labu sānu atbalstu, kas vadītājam un priekšējam pasažierim ļauj saglabāt pareizu pozīciju pat līkumainos ceļos. Automašīna Mazda CX-7 būs pieejama ar diviem aprīkojuma līmeņiem. Augstākajā Touring līmenī standartā ietilpst, piemēram, vadītāja sēdekļa regulēšanas elektropiedziņa, regulējams vidukļa balsts un ādas apdare. Savukārt aprīkojuma līmenī Elegance standartā ir stūres rats ar ādas apdari (tāds pats kā modelim Mazda MX-5) un ātrumu pārslēga roktura ādas apdare.

Virsbūves labās aerodinamiskās īpašības nemazina automobiļa praktiskumu, turklāt Mazda CX-7 nodrošina pietiekami lielu un daudzpusīgi izmantojamu bagāžas telpu. Kad neviens sēdeklis nav salocīts, bagāžas telpas tilpums sasniedz 544 litrus. Aizmugures sēdekļa atzveltnes dalījums 60:40 ļauj šo sēdekli salocīt, izmantojot Mazda unikālo Karakuri sistēmu - vienkārši pavelkot rokturi. Kad aizmugurējie sēdekļi ir salocīti, bagāžas telpas tilpums palielinās līdz 774 litriem, rēķinot līdz viduslīnijai, un līdz 1348 litriem starp grīdu un griestiem. Savukārt ūdensnecaurlaidīga apgriežamā bagāžas telpas grīda ļauj pārvadāt dubļainus priekšmetus, jo grīdas otrajā pusē ir viegli mazgājama plastmasa. Pasažieru salonā arī ir daudz dažāda lieluma sīkbagāžas kastīšu, kabatu un dzēriena trauku ligzdu, kas nodrošina papildu ērtības gan priekšējo, gan aizmugurējo sēdekļu pasažieriem. Centrālajā konsolē ir sīkbagāžas kastīte ar 5,4 litru tilpumu.

Piedziņa - 2,3 litru motors ar turbopūti

Mazda CX-7 piedziņai kalpo 2,3 l 190 kW (258 ZS) motors ar turbopūti un tiešo iesmidzi; tas nodrošina 380 Nm griezes momentu pie 3000 apgr./min. Tieši tāds pats motors tiek uzstādīts arī Mazda MPS modeļiem. Mašīna ātrumu no vietas līdz 100 km/h sasniedz 8 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir 210 km/h (ierobežots). Dzinēja MZR 2.3 DISI efektivitāti uzlabo sekvenciālās vārstu atvēršanas sistēma (S-VT), kas ieplūdes vārstu atvēršanu un noslēgšanu optimizē atkarībā no aktuālajiem braukšanas apstākļiem. Sistēma arī nodrošina aizdedzes aizturi, lai paaugstinātu izplūdes gāzu temperatūru, kas pēc motora iedarbināšanas katalizatoram ļauj ātrāk uzsākt efektīvu darbību. Pateicoties modernai tiešajai degvielas iesmidzei un turbopūtei, jaunā CX-7 automobiļa degvielas patēriņš jauktajā ciklā ir mērens - 10,2 l/100 km. Motors ir sajūgts ar sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu, kura speciāli paredzēta Mazda CX-7 Eiropas versijai.

CX-7 pamatā ir jauna platforma - pietiekami liela, lai nodrošinātu plašumu kabīnē un lielu bagāžas telpu, taču arī gana kompakta, lai saglabātu braukšanas prieku. CX-7 ir 4675 mm garš, 1870 mm plats un 1645 mm augsts auto ar 2750 mm garenbāzi. Tātad tas ir par deviņiem centimetriem īsāks nekā Mazda6 MPS, toties pārējie jaunā modeļa izmēri, ieskaitot garenbāzi, ir krietni lielāki. CX-7 riteņi novietoti pašos virsbūves stūros, lai mašīnas iekšienē būtu pēc iespējas vairāk vietas.

Eiropiešu gaumē

Eiropā pircēji pieprasa automašīnas ar ļoti labām gaitas īpašībām. Tādēļ kompānija Mazda ieguldījusi ievērojamus līdzekļus, lai Mazda CX-7 pieskaņotu eiropiešu gaumei; šis darbs veikts Mazda Motor Europe Pētniecības un izstrādes centrā, kas atrodas Oberurzelā, Vācijā. Eiropeiskajai Mazda CX-7, piemēram, ir stingrāka virsbūve, atšķirīgas riepas un citādi stūres mehānisma iestatījumi, nekā tās "māsām" Ziemeļamerikā un Japānā. Balstiekārta Eiropas CX-7 modelim gan ir tāda pati kā citur: Makfersona statņi priekšā un daudzsviru konstrukcija aizmugurē.

SUV auto savu nosaukumu attaisno tikai tad, ja tas ir lietojams arī smagos ceļa apstākļos. Mazda CX-7 inteliģentā pilnpiedziņa ļauj pilnībā un droši izmantot maksimālo 380 Nm griezes momentu. Pilnpiedziņas sistēma kontrolē pagrieziena leņķi, leņķa ātrumu, sānu paātrinājumu un droseļvārsta stāvokli, optimizējot jaudas sadali tiltiem - no tīras priekšpiedziņas līdz 50/50.

Līdzās inteliģentai pilnpiedziņas sistēmai par aktīvo drošību rūpējas arī, piemēram, ABS, elektroniskais bremzēšanas spēka sadalītājs, avārijas bremzēšanas palīgs, DSC un TCS. Visiem riteņiem uzstādīti liela diametra ventilējami bremžu diski (priekšā - 320 mm, aizmugurē - 302 mm), kas nodrošina ļoti efektīvu automašīnas apturēšanu. Vēl nav veikti CX-7 triecientesti Eiropā, taču US-NCAP frontālos un sānu triecientestos šī mašīna ir ieguvusi piecas zvaigznītes. CX-7 pasīvās drošības aprīkojumā ietilpst seši drošības spilveni, trīspunktu drošības jostas visiem pieciem braucējiem, jostu spriegojuma ierobežotāji un priekšspriegotāji vadītājam un priekšējam pasažierim, kā arī bremžu pedālis, kas sadursmes gadījumā automātiski atāķējas un pārvietojas uz leju.

Mazda CX-7 cena: EEK 449 600, LVL 20 560, LTL 99 890 (Elegance) un EEK 499 500, LVL 22 760, LTL 110 910 (Touring). Elegance standartaprīkojumā ietilpst, piemēram, automātisks gaisa kondicionētājs, priekšējo un aizmugurējo durvju logu stiklu elektropiedziņa, ceļojuma dators, kruīza kontrole, ārējo atpakaļskata spogulīšu elektropiedziņa un apsilde, radio/CD ar MP3 failu atskaņošanas funkciju un audiosistēmas vadība uz stūres. Savukārt Touring aprīkojumā papildus ir ksenona priekšējie lukturi, automātiski stikla tīrītāji, ādas apdare salonā, regulējams vadītāja sēdeklis ar elektropiedziņu, aizslēgšanas un iedarbināšanas sistēma ar viedkarti (bez atslēgas), augstvērtīga BOSE audiosistēma ar 6 CD mainītāju, MP3 atskaņošanas funkciju un deviņiem skaļruņiem. Pirmās Mazda CX-7 automašīnas tiks piegādātas rudens sākumā.
 
Visi komentāri
 
240237. viesis 6.augusts 2007 11:00
0 0 Atbildēt

cena?

240238. viesis 6.augusts 2007 11:01
0 0 Atbildēt

Droši vien ar redzi ir slikti?

240240. viesis 6.augusts 2007 11:12
0 0 Atbildēt

ir gan, paldies, bija slinkums lasīt to garo reklāmas tekstu. bet zinu, ka ir tādi frīki, kas ar baudu izlasa katru rindiņu par jauna auto parametriem, un vēl atceras no galvas, lai vēlāk varētu ar draugiem pie alus pudeles tos appspriest :)

240248. viesis 6.augusts 2007 12:57
0 0 Atbildēt

Dārgi, dārgi, dārgi. Un par pieskaņošanu Eiropiešu vajadzībām varētu runāt, ja būtu pieejams dīzelis ar automātu, nevis vienīgi visai jaudīgs turbo benzīnnieks, ar kuru reāli 10l neieliksies nu ne kādi. Pat ar inteliģento "iesmidzi":)

240252. viesis 6.augusts 2007 13:26
0 0 Atbildēt

Eiropai ir Rav4 D4D. Sitos pirks tikai mazdas fanaati un nepieaugusi jauneklji... varbuut sasniegs Captivas raaditajus.

240262. viesis 6.augusts 2007 15:13
0 0 Atbildēt

Izlasiju kadas divas rindkopas, ka taalaak to reklamas sviestu negribjeas lasiit.

"Mazda inteliģentā pilnpiedziņas sistēma"

Kads tai ir IQ?

"non-premium SUV"

kas tas taads???

240265. viesis 6.augusts 2007 16:18
0 0 Atbildēt

Mashiina vareetu buut tiiri OK, bet suudiigi, ka nav pieejama automaatiskaa kaarba. :( Nafig man to klokji raustiit!?

240267. viesis 6.augusts 2007 17:21
0 0 Atbildēt

Šitam Captivu neaizsniegt pat ar nūju...

3.2 Captiva mierīgi mēro to pašu sprintu, tikpat ātri un ēd tikpat ja ne mazāk!... Toties ir trumpis- dīzelis-atutomāts pa labu cenu!!

240268. viesis 6.augusts 2007 17:41
0 0 Atbildēt

X-Trails , Qashqai ar 2.0 dīzeļiem 150 / 173 zs ar automātu vpolne :)

240269. viesis 6.augusts 2007 17:42
0 0 Atbildēt

Garš raksts.Tiku līdz ''Cd koeficientam'',minēts pat vairākas reizes.Droši vien domāts gaisa pretestības koeficients,bet to gan apzīmē ar ''Cx''.

240272. viesis 6.augusts 2007 18:14
0 0 Atbildēt

nju dizains un motors ir topaa!

240281. viesis 7.augusts 2007 9:26
0 0 Atbildēt

Dizains ir Ok un motors arii.

KIA, RAV4, CAPTIVA izskats ir vecs un nodraazsts.

Kasskai mazinns, peec SUV neizskataas.

240346. viesis 7.augusts 2007 15:37
0 0 Atbildēt

Auto simpotnijs...sānskatā mazliet Leksīti atsit...tik tas gan tiesa,ka trūkst tā AT dīzeļa kārba!...

240360. viesis 7.augusts 2007 18:42
0 0 Atbildēt

Atkal kārtējā kaštele, ražotāju vēlme apmierināt slimniekus... Tas ka nav dīzelis, ir pozitīvi - dīzeļi ir dārgi [ekspluatācijā] un dod smukas atgāzes...

240363. viesis 7.augusts 2007 18:50
0 0 Atbildēt

to msh

Dīzeļi atmaksājās,ja auto izmanto braukšanai(ikdienā),nevis tas ir kā mēbele pagalmā vai garāžā...un pooo...par tām atgāzēm.

Mani abi auto ir dīzeļi...un diez vai nākotnē,meklējot nākamo es skatīšos uz benzīnu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

No 45 750 eiro - Toyota sākusi jaunā GR Yaris iepriekšpārdošanu

Ir sākusies jaunā Toyota GR Yaris iepriekšpārdošana, un tā cenas ir no 45 750 eiro. TOYOTA GAZOO Racing rallija programmā dzimušais un sacīkstēs rūdītais hečbeks debitēja pirms trim gadiem, bet pēc modernizācijas tas ir ieguvis dažādus dizainiskos, tehniskos un konstruktīvos uzlabojumus, kas braukšanu pacels jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 9

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti