Ceļu policija soda iAuto ar 3Ls naudas sodu 23

 
19.augusts 2001 15:54

18. augusts, Rīga. Ap pusvieniem dienā, braucot pa Mūkusalas ielu centra virzienā, apmēram pretīm CSDD, pamanīju Ceļu policijas žigulīti ar numuru CK 1610, kas stāvēja tieši uz krustojuma, bez nekādām avārijas pazīmēm vai ieslēgtiem ziliem bākuguņiem. Jāpiebilst, ka uz Mūkusalas ielas šajā posmā ir 70 km/h ātruma ierobežojums - tātad divkārt bīstams krustojums. Nodomāju: atkal ...

Nepaspēju es padomāt, cik tas ir slikti, ka pamanīju, ka viens Ceļu policists mani mēģina apturēt un norāda apstāties tieši uz šī krustojuma. Labdien, ceļu policija - nomurmināja inspektors, kad es atvēru logu. Es tiešām nedzirdēju uzvārdu un tāpēc pārjautāju to. Ceļu policija, Ekermanis - sekoja jau manāmi nikna atbilde uz manu jautājumu. Kamēr sniedzu inspektoram Ekermanim vadītāja apliecību un citus dokumentus, jautāju par manas apturēšanas iemesliem. (Man ir tiesības uzzināt, kāpēc mani aiztur – Latvijas Republikas Satversme.) Uz to viņš atbildēja, ka šāda mašīna esot meklēšanā un palika īpaši nikns un paziņoja, ka JA jau es tā izrunājoties, TAD es braucot bez drošības siksnām un lūdza man doties pie tā paša žigulīša, lai izrakstītu man kvīti par 3 latiem. (Ja es nebūtu pajautājis apturēšanas iemeslu, būtu bijusi iespēja mierīgi turpināt ceļu.) Vai šo auto var sajaukt ar OPEL CORSA, piemēram? LR likuma "Par policiju" 5. panta 4. daļa nosaka, ka: "…. Ikreiz, kad policijai nākas ierobežot personu tiesības un brīvības, policijas darbinieks sniedz tām paskaidrojumu, kurā pamato katru konkrēto ierobežojumu. Šādos gadījumos pēc personu pieprasījuma policijas darbiniekam jānosauc savs uzvārds, amats un dienesta vieta, kā arī jāuzrāda dienesta apliecība." Apgalvojumam par CSN pārkāpumam es nepiekritu, piebilstot, ka es vēlos protokola sastādīšanu. Pirms protokola sastādīšanas es paskaidroju, ka mana automašīna nav aprīkota ar drošības siksnām un tā kā tā ir 1986. gada izlaiduma, tad drošības siksnas tai nav obligātas. Es Ekermanim pat citēju CSN noteikumus, ko viņš pilnībā ignorēja -- neuzklausīja manu viedokli. 26. Vadītājam ir šādi pienākumi: 26.1. pirms izbraukšanas pārbaudīt, vai transportlīdzeklis ir tehniskā kārtībā un vai tas ir aprīkots saskaņā ar šo noteikumu 180., 181. un 182.punktā minētajām prasībām; 26.2. ceļā uzraudzīt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli; 26.3. darīt visu iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, it sevišķi mazāk aizsargātie (gājēji un velosipēdu vadītāji); 26.4. braucot ar mehānisko transportlīdzekli, kura konstrukcijā paredzētas drošības jostas, būt piesprādzētam un nevest pasažierus, kuri nav piesprādzējušies (tas attiecas uz visiem pasažieriem, kuru sēdvietas aprīkotas ar drošības jostām). 180. Autobusiem, vieglajiem un kravas automobiļiem jābūt aprīkotiem ar: 180.1. avārijas zīmi; 180.2. medicīnisko aptieciņu (autobusiem, kuros ir vairāk nekā 25 sēdvietas, — ar divām aptieciņām); 180.3. ugunsdzēšamo aparātu (autobusiem ar pilnu masu virs 5 t — ar diviem aparātiem); 180.4. konstrukcijā paredzētajām drošības jostām. Šajā apakšpunktā minētā prasība attiecas uz automobiļiem un autobusiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t un kuri izgatavoti pēc 1987.gada 31.decembra. Sākās garais protokola sastādīšanas posms, kas tika pavadīts ar triju inspektoru nicīgiem izteikumiem ... visi tagad tik gudri palikuši... pie apturēšanas pat logam tikai šķirbiņu vaļā ver... Kad pienāca laiks aizpildīt aili protokolā par pārkāpēja darba vietu, viņam par pārsteigumu es paziņoju: interneta portāls “iAuto”, piebilzdams, ka mēs tieši nodarbojamies ar konfliktu gaitas aprakstīšanu un risināšanu. Tad Ekermanim atlika tikai pēdējā cerība: “Amats?” Un mana atbilde “Redaktors” lika izgaist visām cerībām par to, ka viss beigsies kā vienmēr – vadītājs paklaigā, padraud, bet pēc tam samaksā sodu un aizbrauc. Kopš šī brīža inspektori kļuva “maigāki”. Nē, Ekermaņa kungs! Tā tas nebeigsies. Es esmu gatavs samaksāt VCP tos 3 latus, ja tas tiks apstiprināts no augstāk stāvošu amatpersonu puses. Kamēr vēl tika turpināts aizpildīt protokolu, es jautāju inspektoriem, kāpēc viņu darba auto VAZ (v.nr. CK 1610) atrodas tam neatļautā vietā – uz bīstama krustojuma ? (Šeit bija tikko bija notikusi arī auto sadursme). Kā paskaidroja inspektors Ekermanis, Valsts Ceļu Policijai nepietiekot finansu līdzekļu, tāpēc auto šim neesot “normāls” akumulators un tas nevarot darbināt zilos bākuguņus (vecs). Uz jautājumu, vai avārijas trijstūra arī viņiem neesot, Ekermanis atbildēja, ka ir, bet tā kā viņam jau esot sabraukti (sabojāti) 2 personīgie avārijas trijstūri, viņš tagad tos vairs netaisoties izmantot. Šo divu iemeslu dēļ VCP patruļas auto atrodas uz bīstama krustojuma bez nekādām piespiedu apstāšanās pazīmēm. Ceļu Satiksmes noteikumos ir rakstīts: 89. Aizliegts apstāties un stāvēt: 89.1. uz tramvaja sliežu ceļa klātnes vai tās tiešā tuvumā, ja tas traucē tramvaja braukšanai; 89.2. uz dzelzceļa pārbrauktuvēm un tuneļos; 89.3. uz tiltiem, estakādēm, ceļa pārvadiem un zem tiem; 89.4. vietās, kur attālums starp brauktuves nepārtraukto ceļa apzīmējuma līniju, sadalošo joslu vai pretējo brauktuves malu un apturētu transportlīdzekli ir mazāks par 3 m; 89.5. uz gājēju pārejām un tuvāk par 5 m pirms tām; 89.6. brauktuvju krustošanās vietā un tuvāk par 5 m no šķērsojamās brauktuves malas, izņemot apstāšanos un stāvēšanu pretim sānceļam trīsvirzienu krustojumā, kur ir nepārtraukta 920. vai 921.ceļa apzīmējuma līnija vai sadalošā josla. Šajā apakšpunktā minētās prasības neattiecas uz vietām, kur uz brauktuves izbrauc no blakusteritorijas (pagalma, stāvvietas, degvielas uzpildes stacijas, uzņēmuma u.tml.); Savukārt administratīvajā kodeksā ir teikts: 122.1 pants. Ceļa zīmju prasību neievērošana, cilvēku vai kravas pārvadāšanas noteikumu un citu satiksmes noteikumu pārkāpšana Transportlīdzekļu vadītājiem par brīdinājuma signālu došanas noteikumu pārkāpšanu pirms pārkārtošanās, pagrieziena vai braukšanas virziena maiņas, kā arī par apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu - uzliek naudas sodu līdz pieciem latiem. Izriet, ka man uzliktais sods līdz 3,00 Ls (man tika piemērots maksimālais soda mērs - 3Ls) ir svarīgāks nekā līdz 5,00 Ls sods, ko vajadzēja uzlikt šim CP – Žiguļa autovadītājam par auto stāvēšanu neatļautā vietā. Kad tika sastādīts protokols, Ekermaņa kungs man caur savu žigulīša lodziņu piedāvāja parakstīt to. Uz manu jautājumu, vai es nedrīkstu paņemt šo protokolu uz savu auto, aizpildīt savu paskaidrojuma daļu, parakstīt un atnest atpakaļ, viņš stingri atbildēja, ka protokolu viņš nekur nest neļaušot un lika man rakstīt paskaidrojumu uz Žiguļa priekšējā motora pārsega. Jāpiebilst, ka, iespējams, tās pašas naudas trūkuma dēļ, auto tiek mazgāts tikai uz 18. novembri un es bijus spiests stipri nosmērēt savas drēbes pret nemazgāto CP auto. Kad es biju uzrakstījis 3 rindas šajā protokolā, lūdzu vai nebūtu vēl vienas paskaidrojuma lapas, kur turpināt rakstīt par notikušo. Ekermaņa kungs man uz to atbildēja, ka ja man ir iznācis vairāk par 3 rindām, neviens nav vainīgs un es varēšot turpināt rakstīt paskaidrojumu Klijānu ielā. Tātad šajā protokolā es paspēju uzrakstīt tikai to, ka es tiku apturēts un apvainots noteikumu pārkāpumā, bet apstākļus izskaidrot man nebija iespējas. (Parasti gan man tika dota tāda iespēja, pat uz vairākām lapām, bet inspektors Ekermanis laikam nedaudz uztraucās par mana paskaidrojuma saturu.) Savukārt tajā administratīvā pārkāpuma protokola pusē, kuru aizpildīja inspektors Ekermanis, aiz viņa paskaidrojuma palika dažas brīvas rindas. Uz manu lūgumu aizpildīt tās, kaut vai ar Z, man tika atteikts, sakot – nekas te netikšot aizpildīts. Lai paliek kā ir! Uz jautājumu, vai tiešām meklēšanā ir kāds OPEL SENATOR, Ekermanis, apzinoties, ka iAuto ir iespēja to noskaidrot, atbildēja: kaut kas taču viņam ir jāsaka. (Kā noskaidroja iAuto, neviens OPEL SENATOR nav bijis Valsts Policijas meklēšanā.) Tātad iAuto nākas secināt: Ceļu policija APZINĀTI pārkāpj Ceļu Satiksmes Noteikumus, MELO, lai varētu vieglāk apturēt un sodīt autovadītājus. Par šo notikumu un apstākļiem iAuto 20.08.2001. iesniedz oficiālu sūdzību, kuras rezultāti tiks publicēti vortālā. Elmārs Biele, iAuto redaktors Izmantoti materiāli no www.lcp.lv
 
Visi komentāri
 
957. viesis 19.augusts 2001 18:19
0 0 Atbildēt

Baigi garš raksts .

959. viesis 19.augusts 2001 18:55
0 0 Atbildēt

Ha ha!! Shitaa draazt jaanjtaarpus!! Taa tureet...

Redaktor varu dereet ka tajaa opelii ir gaazes iekaarta ;-P !

Kas notiktu ja visi taa dariitu? PISEC BUUTU :))))

Redaktors 19.augusts 2001 19:47
0 0 Atbildēt

OPEL SENATOR darbojas ar 98E benzinu!

964. viesis 19.augusts 2001 22:32
0 0 Atbildēt

Ohoho redzams ka esat naudiix vortaals :)))

Respect iz Smits

967. viesis 20.augusts 2001 9:01
0 0 Atbildēt

Tas ir labais! Bet loti interesee, kaada ir atbilde (ja vispar ir :-)) uz sudzibu, ko jus iesniedzat 15.augusta policiem. Atbildi vini solija piektdien...

968. viesis 20.augusts 2001 9:46
0 0 Atbildēt

Esmu te pirmoreiz, bet dazi secinaajumi jau radusies. Ko gan liidz siis te siikaas, skietamaas uzvaras, ja tas neizgliitotos tumsoniigos mentus sanikno tikai veelvairaak. Ja kauko vareetu izmainiit likumdosanas liimenii (ierobezot to drankju patvalju), tas jau buutu kaukas cits. Tikai to diemzeel nespeej neviens un ja speetu, vai autovadiitaaji buutu laimiigaaki? Es personiigi nezinaatu ko iesaakt, ja menti vairs nenjemtu "pieciisjus" un "diviisjus", jo oficeaalie naudassodi kaut vai par aatrumpaarkaapsanu cilveekam ar Latvijas meerogos videejiem ienaakumiem nav pavelkami. Turklaat taa "pazemosana" uz kuru speejiigi menti izbraukuma variantaa (CP patrulja) ir maza beerna sljupsti saliidzinaajumaa ar to izsmalcinaato on liidz pilniibai atstraadaato njirgaasjanaas sisteemu, kas darbojas Tallinas, Stabu un citu pilseetu tamliidziigaas ielaas un vietaas. Taapeec veelreiz gribas jautaat vai saadas "uzvaras" tiesaam kauko dod?

970. viesis 20.augusts 2001 11:08
0 0 Atbildēt

Man kaadreiz arii bija senators, un es kautkaa neatceros, ka tam nebuutu drossiibas jostas un kauns iAuto braukaat ar massiinu(luuzni) bez drossiibas jostaam, kad jaareklamee drossa braukssana.

Redaktors 20.augusts 2001 12:14
0 0 Atbildēt

SENATORS nav lūznis.

974. viesis 20.augusts 2001 12:25
0 0 Atbildēt

Beidzot kautkas notiek un atrodas autovadītāji, kas par savām tiesībām ir fatavi cīnīties! Tā turēt, iauto! Nepiekrītu, ka šī būs "maza, nenozīmīga uzvariņa", kas neko nedos! Visas lielas lavīnas sākas no maza akmentiņa. Ja mēs visi būsim tik kūtri un barosim CP ar viņu "nelielajiem piecīšiem", tad nekas nemainīsies un viņu nekaunība tikai augs lielumā!

Dotā gadījuma atrisinājums vai mana prognoze ir sekojoša: CP atvainosies, Ekermanim kāds pakratīs ar pirkstu, viņš un viņa draugi svēti nosolīsies atriebties iauto redaktoram, bet turpmāk šo opelīti turēs tikai tad, ja būs pietiekams iemesls un ja CP inspektoram būs pietiekami daudz uzņēmības tā riskēt ar savu uzvārdu.

Turpinām cīnīties par to, lai CP mums palīdzētu, sargātu, nodrošinātu kārtību, nevis darbotos kā bruņota reketieru banda!

Masteris

975. viesis 20.augusts 2001 13:03
0 0 Atbildēt

Draazt, draazt, un veelreiz draazt tos polichus, kuri ir peerkami un meegjina aptaukoties uz tautas reekjina ...

Jaacer, ka vairaak buus taadu polichu, kas taa kaa vakar, aptur, skaidri un gaishi staadaas priekshaa, paprasa dokumentus, laipni paskaidro, ka neiistaa apdroshinaashana iedota, un peec dokumentu paarbaudes veel noveel laimiigu celju

976. viesis 20.augusts 2001 13:15
0 0 Atbildēt

NJaa, mentinji dabuus rauties - cerams...

980. viesis 20.augusts 2001 15:18
0 0 Atbildēt

Labojums - jaa, Opel nedriixt godaat par luuzni!!

987. viesis 20.augusts 2001 18:44
0 0 Atbildēt

Super!man ari bijusas apmeram tadas problemas.Un tas vien tikai paarliecina par to, ka CP straadaa gatavie tumsonjas un trumulji.Un pie tam es nepstasjos pusceljaa un ciiniisjos par savaam tiesiibaam lai arii ko man tas maksaatu.Kad es pateicu ,ka es neredzu iemeslu par ko es esmu aiztureeta policijaa,tad policists man pateica, ka te neesot beernu daarzs un ielika karcerii uz 7 stundaam.Normaali.

988. viesis 20.augusts 2001 19:03
0 0 Atbildēt

Nu sorrrreee, kaa tad tev nav droshiibas jostu??? Mana brachka 84.g. Senatora ir gan prieksha gan aizmugure. Mosh likvideeji? hehe...

Nu ja tu taa turpinaasi, domaaju, ka tuvaakaa laikaa menti tevi ljoti neiemiiljos un gan jau atradiis kur piesieties.

Protams, ka menti savas tiesiibas stipri paarprot, bet nu arii vinjiem nav jau nemaz tik salda taa dziive. Vismaz jau tiem mazajiem.

Var jau kasiities, tomeer tad jau ar vienu dziivi buus pa maz.

Jauks un pamaacosh raksts. Ko tad nu dariisim kad buusim taa konkreeti sakasiijushies??? Iauto buus druumi populaars! hehehe Frontee pirmais...

989. viesis 20.augusts 2001 21:26
0 0 Atbildēt

Viesi - viss ok, visiem gribas izcelties ;)

990. viesis 21.augusts 2001 9:31
0 0 Atbildēt

iAUTO malači!

Vajag mācīt tos aunus

Edgars

1005. viesis 21.augusts 2001 21:40
0 0 Atbildēt

Nu i pats muljkjis. Ja neesi piespraadzeejies tad pats esi cirvis:))

1143. viesis 3.septembris 2001 13:33
0 0 Atbildēt

Man gan jaajautaa redaktoram, vai tieshaam 1987 gada Senators nav apriikots ar droshiibas jostaam? man bija 84 gada Rekords un tam bija droshiibas jostas priekshaa un pakaljaa!

Un kaads ir shaa raksta vadmotiivs?Atkal sliktie policisti? nezin kaapeec neviens neraksta par labiem policistiem , kuri nepiemeero sodus par paarkaapumiem?

Redaktors 3.septembris 2001 15:35
0 0 Atbildēt

Vins kadreiz bija aprikots, bet taka likums nepieprasa to obligati aprikot - tagad tas nav aprikots.

1162. viesis 4.septembris 2001 10:17
0 0 Atbildēt

...bet citeeju likumu"...braucot ar mehanisko transporta liidzekli, kura konstrukcijaa ir paredzeetas droshiibas jostas..." SENATOR konstrukcijaa viennoziimiigi ir paredzeetas droshiibas jostas.

Bet runaajot par droshiibas jostaam tik gari diskuteet vispaar nav veerts. Kaada jeega , piemeeram, ziemaa frontaali ielidot graavii mazliet iemiiciit auto purnu, bet pasham staigaat bez zobiem un ar sashuutu giimi.

1289. viesis 10.septembris 2001 13:28
0 0 Atbildēt

Preciizi mans scenaarijs (ar saniknoshanos peec aptureeshnas iemesla paprasiishanas). Tikai ar to atshkjiriibu, ka biju piespraadzeejies un viens no policistiem vienkaarshi meloja. Tomeer peec tam kad paluudzu sastaadiit protokolu tomeer tiku palaists valjaa.

Patiikami redzeet, ka neesmu vieniigais, kuru uzstrauc shiis 'siikaas' muljkjiibas un bezkauniibas ko straadaa LCP...

1722. viesis 27.septembris 2001 10:28
0 0 Atbildēt

Secinajums ir tāds, CP inspektori paļaujas uz cilvēku tiesibu un likumu nezinašanu un soda tos, jo nav izveidota neviena valsts struktūra, kas sodītu pašus CP par likumu un CSN neievērošanu un pārkāpšanu. Tas, ka CP vadība izsaka saviem padotajiem aizrādijumus ar to nepietiek un ar to nav atgriesta nelikumīgi iegūtā soda nauda no aut vadītājiem.

Mans priekšlikums būtu izveidot "neuzpērkamu" sruktūrvienību, kas sodītu CP inspektorus un CP vadību arī!

1818. viesis 30.septembris 2001 7:45
0 0 Atbildēt

Vechi, ja katrs, vienalga, kaajaamgaajeejs, vai autovadiitaajs atrastu laicinju apstaaties un shiem aizraadiit, vai, kaut vai, pazvaniit un pajautaat kaapeec piem. ekipaaza Nr.XXX paarkaapj noteikumus un rada biistamas situaacijas, vai arii nepilda savus tiesos pienaakumus, iespeejams patiesaam kaut kas mainiitos...Mees tacu maksaajam siem algas, lai vareetu drosi un bez probleemaam paarvietoties, nevis, lai mums trauceetu dariit savu darbu (prof. soferiem, kam iespeeja tikt "izrautiem" ir krietni lielaaka nekaa vidusmeera autovadiitaajam)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti