Pasaulē pirmie tikai LED diodes saturošie priekšējie lukturi 22

 
21.augusts 2007 12:07

Kopš 1992. gada sarkanās LED gaismas arvien biežāk tika izmantotas bremzēšanas apgaismojumam, kā arī aizmugurējos lukturos. Audi ir pirmais ražotājs, kas ieviesa papildu baltos LED dienas gaismas lukturos - vispirms Audi A8 W12 jau 2004. gadā, pēc tam arī Audi S6, Audi R8 un Audi A5/S5.

Tagad Audi piedāvā pirmos un vienīgos priekšējo gaismu lukturus pasaulē, kuros visu priekšējā apgaismojuma funkciju veikšanai izmantotas LED spuldzes. Papildus dienas apgaismojuma lukturiem šīs funkcijas ietver arī pagrieziena signālus, kā arī priekšējās tuvās un tālās gaismas. Vairākas LED grupas, veido precīzu gaismas starošanu un gaišumu. Katrā priekšējā lukturī ir iestrādāti 54 LED gaismas avoti.



LED tehnoloģiju priekšrocības ir zemais enerģijas patēriņš (50 vati priekšējām tuvajām gaismām, 6 vati priekšējām dienas gaismām), krāsa, kas ir līdzīga dienasgaismai un sniedz lielāku kontrastu un patīkamāku vizuālo izskatu, zemāka voltāža, kompakti izmēri un lielāka dizaina brīvība. Īpaša ES izsniegta atļauja ir ļāvusi ietvert priekšējā apgaismojuma LED tehnoloģiju sērijveida ražošanas procesā ātrāk nekā plānots. Tas ir tāpēc, ka atbilstošā ES regula stāsies spēkā ne ātrāk kā 2008. gadā. Audi ir viens no dalībniekiem darba grupā, kura tika izveidota 2003. gadā, ar mērķi panākt ātrāku atļauju modernizētas un spēcīgas apgaismojuma tehnoloģijas izmantošanai.

Apgaismojuma tehnoloģiju inovācijas bieži tiek balstītas uz jaunu apgaismes avotu izveidi. Halogēna spuldzēm sekoja ksenona priekšējās gaismas, kuras pēc tam tika iestrādātas arī gabarītu un statiskajos pagrieziena lukturos. Pateicoties LED tehnoloģiju straujajai attīstībai, drīz būs iespējams reproducēt tās pašas funkcijas arī šajos pusvadītāja elementos.

Katra apgaismojuma vienību veido korpuss, mikroshēma vai mikroshēmu matrica, plate un radiators. Elektriskie ventilatori nodrošina efektīvu karstuma izkliedēšanu, kā arī atkausē priekšējos lukturus.

LED priekšējie lukturi, kuri nākotnē pēc izvēles būs pieejami Audi R8, ir izveidoti no šādām sastāvdaļām: LED priekšējās tuvās gaismas kā primārā funkcija. To nodrošina divas LED matricas, kuras katra sastāv no četrām LED un brīvas formas reflektoriem. Papildu trīs divu LED matricas, kuras nodrošina apgaismojumu gaismēnu robežzonā un atrodas aiz lēcām. Tām tieši blakus atrodas priekšējās tālās gaismas, kuras veido viena četru LED matrica. 24 baltie dienas apgaismojuma LED ir izvietoti gar priekšējā luktura apakšējo malu.

Pagrieziena signāls ar astoņiem dzeltenas krāsas ļoti spilgtiem LED atrodas priekšējā luktura augšējā stūrī, kur tas savienojas ar dienas gaismas LED un veido rāmi ap priekšējo lukturi.

Audi LED tehnoloģiju koncepcijas pētījumi

2003. gada sākumā Detriotas autoizstādes laikā Audi pirmo reizi svinīgi prezentēja ekspluatācijai gatavu, plakanas formas LED miglas lukturi Pikes Peak izstādes modelī. Sākotnējā tikai LED tipa spuldzes saturošo priekšējo lukturu koncepcija tika prezentēta Audi Nuvolari quattro modelī Ženēvas autoizstādē tajā pašā gadā, un septembrī Le Mans quattro ar LED priekšējiem lukturiem tika prezentēts Frankfurtes autozistādē. Šajā brīdī priekšējo tuvo lukturu gaismas izkliedēšanas spēja jau atbilda likuma prasībām. Pilnībā funkcionāli LED priekšējie lukturi ar no alumīnija veidotām lēcām tika prezentēti Audi Allroad quattro koncepta automašīnā 2005. gadā. Shooting Brake koncepta automašīna bija aprīkota ar LED tehnoloģijas priekšējiem lukturiem ar bionisku dizainu, kuru forma atgādināja priedes čiekuru. Tā pati sākotnējā ideja šobrīd tiek pārnesta uz jauno Audi R8 sērijveida ražošanas risinājumu. Audi Q7 V12 TDI (Detroita 2007) jau sniedz ieskatu nākošās paaudzes risinājumos.

Audi tehnoloģiju ABC

LED: gaismu izstarojošās diodes. Pusvadītāja gaismas avots, kas izstaro aukstu gaismu ar zemu voltāžu – 3 līdz 4 volti. Revolucionārās, jaunās LED matricas Audi priekšējos lukturos veido 400 lūmenu gaismas plūsmu pie strāvas stipruma 1 A. Šāda gaismas efektivitāte ir tikai LED diodēm.

Lūmens: gaismas plūsmas vienība. Norāda gaismas avota izstarotā gaismas stipruma apmēru.
 
Visi komentāri
 
241216. viesis 21.augusts 2007 13:12
0 0 Atbildēt

Bet ko dariis tirgonji, jo taam diodeem darba muuzsh ir no 20 000-100 000 stundu :)

241217. viesis 21.augusts 2007 13:15
0 0 Atbildēt

"LED tehnoloģiju priekšrocības ir zemais enerģijas patēriņš (50 vati priekšējām tuvajām gaismām, 6 vati priekšējām dienas gaismām)"

a cik tad ir parastai tuvaas gaismas lampinjai? vai arii atkal kaads nemaak iztulkot.

241221. viesis 21.augusts 2007 13:30
0 0 Atbildēt

2 raimondsm

tirgonjiem jau arii konkreeti ZB, atbrauc visaadi aarzemnieki uz LV un brauc ar katru izdegushu lampinju uz servi lai ieliek jaunu - pilniigs kretinisms, njemot veeraa ka darba vinjiem taapat netruukst.

241224. viesis 21.augusts 2007 13:45
0 0 Atbildēt

Ir gan viena sāpe, kas LED lukturu konstrukciju ievērojami sarežģī: LED praktiski neizdala siltumu, tāpēc ir nepieciešami speciāli papildus sildelementi lukturu atkausēšanai ziemā.

Tas arī ir galvenais iemesls, kāpēc galvenos bremžu uguņus un aizmugures gabarītus nevienam neieteiktu pārtaisīt uz diodēm - braucot ziemā tos aizputinās, & jūsu auto kļūst 'neredzams'...

Vienam no saviem autiņiem joka pēc savām paša rociņām pagriezienos un gabarītos (gar sāniem un priekšā) saliku diodes, tā kā mazliet zinu, par ko runāju. :-)

241225. viesis 21.augusts 2007 13:46
0 0 Atbildēt

''sekoja ksenona priekšējās gaismas, kuras pēc tam tika iestrādātas arī gabarītu un statiskajos pagrieziena lukturos.''

Vai tā taisnība, ka pagriezienos un gabarītos ir xenons?? Kā mirgo pagreizieni?

241226. viesis 21.augusts 2007 13:55
0 0 Atbildēt

Tulku ir jānošauj par tādu tulkojumu, bet fakts ir interesants.

RXE, arī ksenons nesilda un kā zināms priekša līp ciet vēl ātrāk, bet nu nav redzēti bezuguņu braucēji ziiemā.

241227. viesis 21.augusts 2007 14:00
0 0 Atbildēt

2 RXE,

runaajot par aizmugures gunjiem - man pieredze liecina, ka lielaaka nelaime ir taada, ka aizmugures gunji uzsilda lukturi tieshi tik daudz lai pie taa meksimaali daudz kas pieliptu, bet neizkustu, tachu vareetu piekrist ka priekshas gaismaam buus mazliet citaadaak.

241229. viesis 21.augusts 2007 14:35
0 0 Atbildēt

Vispār jau tur tekstā par apsildīšanu ir pateikts.

241246. viesis 21.augusts 2007 16:24
0 0 Atbildēt

atļaušos norādīt, ka LED arī nozīmē "light emitting diode", un visas gaismu iztarojošās diodes var apzīmēt ar šo nosaukumu.

Bet par AUDI prieks :)

241253. viesis 21.augusts 2007 16:59
0 0 Atbildēt

manam auto ir prieksejie lukturi LED. Nu nekas ipass - teiksu kaa ir !

241259. viesis 21.augusts 2007 17:36
0 0 Atbildēt

to uculs:

kuraa vietaa tu esi redzeejis nesildoshu xenon? pieliec roku pie luktura un tad runaa!

241260. viesis 21.augusts 2007 17:36
0 0 Atbildēt

"..kas ieviesa papildu baltos LED dienas gaismas lukturos... "

Vai tad pareiz nav dienas GAITAS lukturi? Atceros kko ka par taadiem maaciijos un otrs moments bija, ka ja brauc ar muusu izpratnee "migliniekiem", kas ir aizliegts skaidraa dienas laikaa, tad kad CP aptur, atmazkai bija jaabuut ka tie ir "dienas GAITAS " lukturi, pret ko savukaart CP ir bezspeeciigs, jo tas ir atljauts un uz vietas nav pieraadams ka shie lukturi ir kaadi citi...

Kaukaa taa, bet varbuut arii nosapnjoju :D

241261. viesis 21.augusts 2007 17:37
0 0 Atbildēt

+veel palasi, kaadi ir xenon darbiibas principi. taa ir lokizlaade un taa jebkuraa gadiijumaa rada lielu siltumu!

241266. viesis 21.augusts 2007 18:07
0 0 Atbildēt

hmm, 400 lumeni - vai tas ir daudz? incanti, cik ir ksenonam? Un kur tad bildē ir redzams tas īpašais LED tuvās gaismas lukturis? Izskatās pēc parasta Xenon ;))

241272. viesis 21.augusts 2007 20:22
0 0 Atbildēt

mx black,xenons silda ļoti minimāli,salīdzinot ar halogēnspuldzēm.

241274. viesis 21.augusts 2007 20:27
0 0 Atbildēt

Nu nepatīk man šitās idejas. Kādreiz bija lamiņa, kurā bija kvēldiegs. Kvēldiegs ar laiku pārdega, lampiņu nomainīja un brauca tālāk. I lampiņa kapeikas maksāja, i pats visu varēja izdarīt. Tad parādijās visādas krutās lampiņas - ksenoni u.t.t. Viss jau būtu labi, gaisma viņām bija labāka, tikai maksāja viņas bezjēgā. Tad viņas palika lētākas, jo viņas sāka ražot ķīnieši. Tikai kvalitāte kā jau ķīniešiem. Un vēl tā jauno autiņu uzbūve, kur nav vienkāršs lukturis, bet vesels inženierdomaslidojums, kuru izjaukšanai un lampiņas nomaiņai speciāli kursi jāiziet.

Nu tagad tie LED parādijās. Strāva viņiem maziņa - tur piekrītu un tas ir labi. Gaismas stara kvalitāte strauji paliek labāka. Bet divas problēmas - cik tas lukturu bloks maksās. Un zinot inženieru vēlmi būvēt to visu vienā blokā, cik maksās viņa nomaiņa. Un pēdējais - tas par to 20000 h darbmūžu LED ir baigais fufelis. Var jau būt, ka ir tiešām kvalitatīvi vācu vai kādi citi ražojumi, bet nu tas, ko var Latvijā dabūt, mēdz nosprāgt ar pēc 1h. Un ja tam LED lukturu blokam vēl nāk iekšā radiators, ventilators un ar to saistīta elektronika - būs vēl sūdīgāk. Pieļauju, ka ražotāja garantijas laiku tas vēl strādās, bet pēc tam būs grūtības. Neticiet - atveriet datoru un paskatieties iekšā. Un tagad iedomājieties, ka tam visam liek strādāt no +30 līdz -30 grādiem, lej virsū ūdeni, ber iekšā sāli u.t.t. Un CSDD prasības tikai paliks lielākas - beigās vispār nonāksim pie tā, ka lukturi ik pēc divi gadi būs jāmaina viss bloks, kas modernam autiņam izmaksās vairāk kā šobrīd pilnīgi braucams šrotmobīlis ar visu apskati.

241278. viesis 21.augusts 2007 20:52
0 0 Atbildēt

progress,vecīt....progress.

241303. viesis 22.augusts 2007 11:34
0 0 Atbildēt

Gaišajā dienas laikā rīksts braukt ar

Tuvām gaismām

Miglas

Dienas gaitas

Tuvām gaismām+Miglas

Tuvām gaismām+Dienas gaitas

Avārijas signalizācijas gaismām

Tumšajā dienas laikā

Tuvās

Tuvās+Tālās

241309. viesis 22.augusts 2007 12:08
0 0 Atbildēt

var jau saslēgt 3 diodes virknē, balasta pretestību un visas metāla savienojošās daļas jauki ieliet epoksīdā un nekāda sāls netraucēs.

241353. viesis 22.augusts 2007 17:55
0 0 Atbildēt

241303,nekā nebij-gaišajā laikā NAV atļauts kopā slēgt tuvos+miglas,tumšajā IR atļauts tuvie+miglas.

raimondsm,Hella tādus jau ražo.

241373. viesis 23.augusts 2007 10:10
0 0 Atbildēt

Nu jau iet otrais gads, kad manam mo visi uguņi ir LED izpildījumā. Vienīgais tālais ir H7. Neko sliktu nevaru teikt, viss strādā perfekti, un apskati arī jau otro reizi izgāju, nekas atšķirīgāks nemanās, dienas gaismā, starpība ir redzama tikai krēslai tuvojoties. Un pats visu taisīju ar visiem E burtiem. Tuvā ir Xs ar linzu.

241457. viesis 24.augusts 2007 16:33
0 0 Atbildēt

xenons silda pamatigi, 1k ir lukturi, kuriem ir leecas un veel arii papildus plastmasas stikls priekshaa (Audi Allroad piemeeram) un tur to siltumu tieshaam nejuut.

var pataustiit acainaas E-klases ap `96 gadu, kuraam xenon ir reflektoros, tad var just, cik karsts ir xenon.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 15

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti