4x4: Eiropas trofi reidu skumjā nākotne 22

 
29.augusts 2007 14:30

25.-26. augustā Igaunijā, Valgas apkārtnē, notika Baltijas kausa trofi reidos trešais posms. Notika diezgan savdabīgā un neierastā formā.

Kad birokrāti mūs izēdīs no valsts mežu plašumiem un sadzīs atsevišķos bezceļa braukšanas poligonos, kas būs salīdzinoši nelieli privātīpašumi, tad šāds krosam tuvāks formāts būs vienīgā izeja. Pārdesmit hektāros mitra alksnāja, ielentot dažu kilometru garu aplīti un riņķot pa to līdz nelabai dūšai. Interesenti kādi zaimi būtu jāuzklausa organizatoriem, ja Rugāju kauss sastāvētu vienīgi no Medņu apļa?



Igauņi sāk mūs radināt pie 22 gadsimta trofi reidiem. Tiesa, pagaidām vēl bez betona klintīm, brasliem ar regulējamu ūdens līmeni un ar datoru vadāmu dubļu daudzumu. Manuprāt, šeit tomēr ir runa par jaunu sporta veidu – iespējams, ka to varētu saukt par trofi krosu. Turklāt vēl valodas barjera. Man tā arī neviens nepārtulkoja, kāpēc automobilī, kas traucas ar vidējo ātrumu 10 kilometri stundā, obligāti jālieto aizsargķiveres. Paliku neziņā, kāpēc 25 Tr1 automobiļiem tika sarīkots korekts prologs, kurā viņi izcīnīja starta vietas, lai šaurajā trasē, kur apdzīt varēja tikai stāvošus konkurentus, būtu mazāka jezga. Toties 23 apvienotās Tr2 un Tr3 klases dalībniekus sadzina tur iekšā visus reizē, turklāt relatīvi vājākos Tr2 palaida pa priekšu.

Protams, pirmajos dubļos Tr2 astes gals bija izveidojis skaistu aizsprostu vecā parauga Lādogas stilā. Skatītājiem varbūt tika varens šovs, bet no sportiskā viedokļa tik pat labi uzvarētāju varēja noteikt lozējot. Ne velti Latvijā un Krievijā no šādas prakses esam atteikušies.



Par spīti visām nejēdzībām, trīs stundas ilga kratīšanās pa celmiem daudz ko salika savās vietās.

Tie, kas bija pārvērtējuši savas tehnikas izturības rezerves, atsijājās viens pēc otra. Pareizākā taktika izrādījās nevis mēģināt tūlīt un tepat visus apdzīt, bet racionāli un „taupīgi” pārvietoties no starta uz finišu. Par lielāko sensāciju parūpējās Vilnis un Aigars Zeizas. Lādogā iepraktizējušies ar savu Tr2 uzvarēt „lielos brāļus” Tr3, viņi to atkārtoja arī Igaunijā. Apvienotajā lielo klašu braucienā viņi uzrādīja absolūti labāko laiku. Pārējie mūsu Tr2 neiztika bez tehniskām ķibelēm. „Jelgavas jenoti” uz beigām pa trasi pārvietojās aizdomīgi lēni un izcīnīja „tikai” trešo vietu. Skudriņa ekipāža laiku pa laikam bija manāma vingrojot ar „haidžeku” un staipot ūdens toverus – rezultātā septītā vieta. Zvinguļi pamanījās stūri no priekšējiem riteņiem atvienot uz pirmā ātrumu slāpējošā vaļņa un sacensības beidza tā īsti neuzsākuši. Kopvērtējumā rezultāti ir tikai sablīvējušies. Zeizas ir pietuvojušies Bergmanim un nedaudz atrāvušies no Zvinguļiem. Tālāk blīvā grupā seko divi igauņi un Skudriņš, kas vēl var pacīnīties par trešo vietu kopvērtējumā.



Tr3 klasē brāļi Vīduši pēc starta burzmā atkrituši uz pēdējo vietu, līdz finišam spēja pacelties līdz otrajai. Ivans Bergmanis sestajā aplī izvārīja no motora visu tosolu un palika piektajā vietā. Ainārs Kokarevičs pamanījās divreiz nolauzt stūres stieni no riteņa reduktora (tipiska Unimogu vājā vieta) un astotais rezultāts. Valentīns Kokalis devītais. Kopvērtējumā vadību pārņēmuši igauņi. Tīri teorētiski brāļi Vīduši vēl pretendē uz kopvērtējuma godalgām, bet pēdējais, izšķirošais posms „Vepskij ļes” ir pats smagākais, sarežģītākais un tāpēc arī visneprognozējamākais.

Tr1 klasē mūsu galvenās cerības bija saistītas ar brāļiem Mateiko. Prologā viņi ar savu hidraulisko vinču mēģināja izgāzt ar visām saknēm varenu priedi ap 40 centimetriem diametrā. Bet pamata sacensību pirmajā aplī vinča vairs nebija pierunājama darboties. Jānis Deksnis aprāva pusasi un arī izstājās jau pirmajā aplī. Jānis Dardzāns vienpadsmitais. Kopvērtējumā vadībā četri igauņi ar Lādogā iepazīto Vahuru Rometu priekšgalā. Mateiko piektais, Dardzāns sestais. Turēsim īkšķus, lai mūsējie Krievijā kādu tomēr nostumj nost no goda pjedestāla.

ATV ieskaitē Jānis Auziņš pierādīja, ka arī Igaunijā viņš ir Jānis Auziņš. No pēdējās starta vietas līdz viena apļa pārsvaram pār tuvāko sekotāju finišā – trīs stundas tīra prieka latviešu līdzjutējiem! Uz pēdējo posmu mūsējie dosies kā līderi. Otrie Konstantīns Deksnis un Andris Liepiņš. Lai nu saturas vepsu mežs, cīkstiņš par uzvaru solās būt sīvs!

Prieku sagādāja igauņu versija par Open klasi, jeb kā viņi saka „Vaba”. Līderi gluži ikdienišķi un profesionāli brauca un vinčojās un atkal brauca. Bet astes gals izcēlās ar cīņas sparu un, neatkarīgi no ekipāžas vecuma, jauneklīgu azartu. Sen nebija redzēti bobiki, kas katrā peļķē slauka sadalītāju, Ņivas, kas peļķē uzpeld, un ko stūrmanis striķī aizvelk līdz sauszemei. Īpaši izcēlās, kāds pilnīgi oriģināls Gaz 69. Pašbloķējošie diferenciāļi, bija vienīgais arguments, ko ekipāža varēja likt pretī dziļajiem dubļiem. Zilā eļļas dūmu mākonī, ar stumšanas un šūpošanas, atkāpšanās un ieskriešanās paņēmieniem ekipāža cīnījās uz priekšu, izraisot skaļas skatītāju gaviles. Ja nelīdzēja dziļāko bedru piekraušana ar kritalām un mazā mašīnīte nosēdās uz tiltiem, tad vīri piesēja tai garu virvi un iedeva skatītājiem, lai velk to ārā. Un šitā četrus apļus!!! Te bija emocijas un azarts, šovs un pāri visam milzīgs dubļu prieks!

Tad nu septembra beigās gaidiet ziņas no „Vepskij ļes” un 13. oktobrī tiksimies Madonas pusē, kur notiks Latvijas čempionāta priekšpēdējais posms.


Indulis
www.mazozoli.lv
 
Visi komentāri
 
241705. viesis 29.augusts 2007 14:39
0 0 Atbildēt

Foršs apraksts!

241707. viesis 29.augusts 2007 14:50
0 0 Atbildēt

Meži ir domāti peļņas gūšanai, nevis reidiem.

241712. viesis 29.augusts 2007 15:21
0 0 Atbildēt

Ja Tu, Induli gribi kautkur braukt, tad brauc pa koplietošanas ceļu, un nevienam nav jāļauj Tev gāzt pa mežu vai purvu. Tu pats pē c tam tur stādi jaunos kokus? Tu skaties, vai nesabrauc kādus aizsargājamus augus un/vai dzīvniekus? Tāpēc arī tikai loģiski būtu ka šitādas sacensības tiek atļautas tikai privātīpašumā. man nav nekādas vēlēšanās ieraudzīt, ka pāri manai zemei, piemēram, ir braukuši 50 džipi. Savā zemē Tu vari kaut stāvus drist, bet nevajag sabojāt to kas tev nepieder!

241714. viesis 29.augusts 2007 15:32
0 0 Atbildēt

Pievienojos Kaneelim.

241729. viesis 29.augusts 2007 17:17
0 0 Atbildēt

muļķības! apraksts ir lielisks, tāpat kā 4x4 sacensības!

241743. viesis 29.augusts 2007 20:13
0 0 Atbildēt

es jau ar par to, ka šādiem pasākumiem jānotiek poligonos, nevis mežos, turklāt būtu jāuzliek samērā liels resursu nodoklis, jo zupu tie draņķi rij nejēga, gaisu pieķēza arī labi - bet tas viss nevis vajadzību, bet iegribu apmierināšanai. Smagie, kas ved betonu tilta celtniecībai, vēl ir attaisnojami, bet šitā, sava prieciņa dēļ - lai tik maksā ragā, lieku reizi padomās vai šoreiz vajadzēja.

241750. viesis 29.augusts 2007 21:44
0 0 Atbildēt

Ak, šausmas, kādi Jūs visi esat tizleņi, mietpilsoņi un idioti.

Jūs vispār sajēdzat - kas ir sports?

To vien zinat kā ar saviem izrūsējušiem žiguļiem ap garāžu pamīcīties, totālākie idioti.

241751. viesis 29.augusts 2007 21:56
0 0 Atbildēt

sports tā pati mērīšanās ar krāniem vien ir, tik dažādās sfērās ...

241765. viesis 30.augusts 2007 1:23
0 0 Atbildēt

trofi reids

kofi hū

241769. viesis 30.augusts 2007 2:23
0 0 Atbildēt

Tas nav nekads sports, bet gan meeriishanaas ar kraaniem - gribi sportu - brauc ralliju, kartingu vai krosu, nevis sadirs dabu. viss.

241772. viesis 30.augusts 2007 6:40
0 0 Atbildēt

sports ir tad, kad 241750. viesis 29.08.2007 21:44 noskrien maratonu (vai vismaz pirmos 20km, lai suņiem nav jāsmejas), nevis tupot pie kompja, raksta komentārus par sportu :) bet lieku vecu gaisa filtru, ka sportot sporta nozīmē viņš nespēj.

241780. viesis 30.augusts 2007 9:50
0 0 Atbildēt

jautajums par ķiverem gan ir retorisks - tās ir sacīkstes.

241910. viesis 30.augusts 2007 20:32
0 0 Atbildēt

Eh, kolēgas auto braucēji... :-)

Katram ir savs prieciņš šai dzīvītē, & ir daži, kam tie ir dubļi līdz spoguļiem.

Tiem, kuri te aprej par dabas (ne)mīlēšanu: pabraukājiet pie dabas, un pasaktieites, cik ātri tā spēj atjēgties, ja to apzināti nekropļo. Trofi reidisti (pārvarā, нет семйи без урода, tā teikt!) ir dabu cienoši & mīloši ļautiņi, kas gonku vietas aiz sevis satīra. & Ļauj dabai atkal gadiņu atkopties. Atšķirībā no tiem, kuriem gribas visu pasauli noasfaltētu redzēt... :-)

241914. viesis 30.augusts 2007 23:37
0 0 Atbildēt

to RXE; pievienojos tvis tiktajam,un lai tie dabas "mīlētāji'"paskatās kā paši ******* un sabojā dabu.

241919. viesis 31.augusts 2007 8:58
0 0 Atbildēt

Re, kā ikauņu līdzjutējiem dublis patīk: foto.inbox.lv/armands_bc/ve...s/MVI-0230.avi ! ;-)

241967. viesis 1.septembris 2007 19:15
0 0 Atbildēt

Te jau drīz komentēs, kā Delfos!

241988. viesis 2.septembris 2007 20:16
0 0 Atbildēt

Varbūt, ka beidzot arī rakstīt sāks kā Delfos.

241991. viesis 2.septembris 2007 22:32
0 0 Atbildēt

Jūs gudrini! Vai zināt kas ir valsts un kam pieder tās īpašumi? Valsts pieder tautai un trofi reidu braucēji ir tās iedzīvotāji, tātad pilntiesīgi mežu un pārējo zemju īpašnieki. Meži nepieder kaut kādai noteiktai cilvēku grupai, piemēram mednieki, vai mistiskai organizācijai "latvijas valsts meži" tā ir tikai apsaimniekotājorganizācija kas tērē mūsu nodokļu maksātāju naudu. No manis rakstītā, protams ja pietiek smadzeņu, izdariet secinājumus. Latvijas autombīļu federācijas trofi reidu komisijas valdes loceklis Ģirts Pakulis.

242371. viesis 8.septembris 2007 20:11
0 0 Atbildēt

Vot tad arī brauciet pa tiem plašumiem, kas pieder valstij!!!

Un kad nospraužiet trasi, painteresējaties, vai šis meža gabals nav privāts.

Un vai Jūsu trase (arī pārbraucieni) neiet pāri privātām zemēm, pļavām u.t.t.

242720. viesis 12.septembris 2007 14:49
0 0 Atbildēt

Ģ. Pakulim - ja jau meži pieder visiem, tad viena daļa tos varbūt labprātāk nokurinātu vai izcirstu līdz saknei. Tādēļ jau ir tādi LVM, lai komunistiskās domāšānas adepti (viss pieder visiem) ātri vien nepataisītu mežus par sacīkšu poligoniem vai šašliku ceptuvēm.

242760. viesis 12.septembris 2007 21:08
0 0 Atbildēt

Njā,dažiem gan būtu jazin,ka trases tiek saskaņotas gan ar privātiem,ja to teritorija tiek šķērsota,gan arpašvaldībām utt.Tāpēc 242371 nesatraucies,neviens pa jūsu īpašumu bez atļaujas nebrauks,bet nu ko tur.Varu tik vēlreiz ieteikt apskatīties ko paši atstājat mežā un kā tur uzvedaties.:)))

246324. viesis 2.novembris 2007 13:01
0 0 Atbildēt

gribu teikt tikai to, ja trofi reidaa tieshaam saks pelkes dzilumu ar programmu reguleet, tad tas ir SVIESTS!!! gribu piebilst, tas ka izjaaj duuksti veel vairaak, tas ir nieks. saaksim padomaat par to, cik mees katru vakaru maisinus sametam miskastee!!!

a tie VALSTS mezhi, vispaar tracina, atsevishkai vecai padomju klikjei garanteeti ienaakumi. Nolikvideet organizaaciju!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti