Vecākos britu autovadītājus varētu pāreksaminēt 15

4.septembris 2007 9:46

Lielbritānijas valdībā iesniegta petīcija par obligātās pāreksaminācijas ieviešanu vadītājiem, kas sasnieguši 70 gadu vecumu.

Kā ziņo Pisnon Heads, pēc britu apdrošinātāju datiem, gados vecāki vadītāji trīs reizes biežāk iekļūst avārijās. Turklāt Lielbritānijā uzskaitīti vairāk nekā 3 miljoni 71 gadu vecu autovadītāju un pat 312 šoferīši, kas ir 101 gadu veci.

Ja britu valdība īstenos šo priekšlikumu, attiecīgu vecumu sasniegušiem autovadītājiem būs jānokārto rakstisks eksāmens ceļu satiksmes noteikumu pārzināšanā, kā arī jāpārbauda redze.
 
Visi komentāri
 
242105. viesis 4.septembris 2007 9:51
0 0 Atbildēt

Latvijā vajadzētu pāreksaminēt visus, kas vadītāju apliecību ieguvuši pēdējo 10 gadu laikā, varbūt beigtos bezpriģels uz ielām, un atfiltrētos tie, kas tiesības nopirkuši kopā ar auto.

242108. viesis 4.septembris 2007 10:07
0 0 Atbildēt

to DM:

kāpēc tu domā, ta tie kas nopirkuši tiesības, ja vajadzēs tās nenopirks arī otrreiz?

Bet arī es būtu tikai par to, ka Latvijā visus vajadzētu pāreksaminēt vismaz ik pēc 10 gadiem. Citādi tie, kas tiesības likuši pirms 30 gadiem, domā, ka tagad noteikumi tie paši un viņi visus tos zina.

242112. viesis 4.septembris 2007 10:27
0 0 Atbildēt

Šorīt aktivizējušies tie, kam stāžs < 2 gadi ;-) Principā jau pāreksaminācija patreiz spīd tiem, kas punktus savāc, cits jautājums vai satiksme tiek pienācīgi kontrolēta un cik no mazkrāniņiem dabū tos punktus.

242118. viesis 4.septembris 2007 11:32
0 0 Atbildēt

nu iisteniibaa teoreetiskais eksaamens reizi 10-20it gados vareetu arii nebuut slikta doma.

242120. viesis 4.septembris 2007 11:36
0 0 Atbildēt

tā jau sēdi rindā pa 1 mēnesi, gaidi braukšanas eksāmenu CSDD, kas tad būs ja ik pēc 10 gadi jāpārliek?

242122. viesis 4.septembris 2007 12:01
0 0 Atbildēt

Zinu, ka japanaa motociklistiem, kuriem ir pilnaa A (musu izpratnee, viniem tur savadaak), ir taa diezgan regulari japaarliek, bija kaut kas vai reizi 5 gados vai pat atraak. Eksamena gruutiba tada, ka tika 5% noliek...

Tapec shie arii brauc ar 400cc pamataa, jo tai kategorijai tiesiibas dabut viegli.

Kas attiecas uz vecumu, tad vajadzetu testeet ne tikai redzi, bet arii reakciju. Tas arii ir butiski. Diemzheel vecums ir vecums un vairs nespeji pietiekami adekvati reageet, braukshanai jamet miers ka savas ta citu interesees. :(

242131. viesis 4.septembris 2007 14:25
0 0 Atbildēt

Šaubos, ka jeb kurš autovadītājs jeb motociklists, kas kārtojis eksāmenus, kaut vai gadu atpakaļ, spētu atrisināt kādus 20 jautājumus bez kļūdām. Mana sieva kārtoja eksāmenus, kad mans braukšanas stāžs bija 14-15 gadi. Pats biju šokā par savu noteikumu nezināšanu!

242134. viesis 4.septembris 2007 15:01
0 0 Atbildēt

Tiesu izpildītājiem kvalifikācijas eksāmens jākārto ik pa cik tur gadiem, šoferīšiem ar to pašu vajag :)

242146. viesis 4.septembris 2007 16:33
0 0 Atbildēt

baigie noteikumu spechuki novākušies, a jūs paši varētu to eksi nolikt??????

242149. viesis 4.septembris 2007 16:57
0 0 Atbildēt

Ar kādām tiesībām var kaut ko pāreksaminēt. Cilvēkam ir tiesības vadīt auto, tās ir cilvēka dabiskās tiesības. Valsts nosaka zināmu licenzēšanas kārtību, jo šo tiesību realizēšanai nepieciešamas specifiskas iemaņas. Tikko tu esi apliecinājis savas prasmes pēc valsts noteiktajiem standartiem valstij vairs nav tiesību ierobežota tavas dabiskās tiesības un punkts!!! Protams, ja sastrāda kaut ko (punkti, alko), tad ir pamats tavas tiesības ierobežot (atņemt) un noteikt speciālu atgūšanas kārtību (pāreksaminēšanu), jo tava rīcība rada šaubas vai tu vairs esi spējīgs adekvāti savas tiesības izmantot. Ja persona nav neko sliktu izdarījusi, tad nevienam nav pamata apšaubīt vīņas iespējas vadīt auto. Katram cilvēkam ir individuālā atbildība novērtēt savu varējumu un, saprotot, ka vairs nespēj vadīt auto neapdraudot sevi un citus, to pārtraukt darīt. Tas, ka atsevišķi indivīdi to nespēj novērtēt, nav pamata ierobežot veselas indivīdu grupas, kas neko nav apdraudējušas. Tas vnk ir nepareizi, ja vēlamies dzīvot brīvā valstī.

P.S. Brīvībai ir savi mīnusi, gadās nogāzt podus un radīt smagas sekas, bet domāju labāk dažas atsevišķas nelaimes, nekā pastāvīgi ierobežojumi un konstata neapmeirnātība.

242158. viesis 4.septembris 2007 18:38
0 0 Atbildēt

Labi teikts - 242149. viesis 04.09.2007 16:57.

Tieši šogad bija 10.gads un attiecīgi veselības pārbaude un vadītāja apliecības maiņa. Un, paldies Dievam, ka nekādu eksāmemu. Nesen pamēģināju eksāmenu testus - katra ceturtā-piektā atbilde kļūda. Bet pēc tam, kad paanalizēju tās kļūdas, tad kļuva skaidrs, ka praksē uz ielas rīkotos pareizi, bet tie jautājumi tikai teorētiķu samudžināti, līdzīgi kā agrāk pirmklasnieku aritmētikas "cietie rieksti" (istabā 4 stūri, katrā stūrī 1 kaķis, katram kaķim pretī sēž 3 kaķi, cik kaķu iztabā?).

Ja kas, tad visas muļķības sastrādāju pirmajos 1,5 gados - bija gan smaga avārija, gan alko, gan ātrums....., bet tagad labi ja reizi 0,5gadā kāds paņem uz ātrumu, pie tam nebūtiski, tā kā pārsvarā aprobežojas ar brīdinājumu (5īšus utml. principā nekad nēsmu devis, ja vainīgs - samaksāju, neiešu pazemoties).

Kāpēc man tagad vajadzētu minēt tos satiksmes un valodas teorētiķu samudžinātos situāciju aprakstus.

242180. viesis 5.septembris 2007 10:40
0 0 Atbildēt

Vēl varētu Latvijā ieviest valsts valodas pārbaudi, teiksim, ik pēc 3 gadiem (īpašu akcentu liekot uz gramatiku). Tad pēc kādiem 10 gadiem paliktu kādi 10% pilsoņu no visiem iedzīvotājiem. :-)

242182. viesis 5.septembris 2007 10:47
0 0 Atbildēt

Pēc 20 gadu braukšanas ar auto lieku moča A kategorijas tiesības. Protams, pirmās medicīniskās palīdzības apliecību esmu pakāsis. Nācās atkārtoti iet palīdzēšanas kursos - un ieteiktu to vismaz reizi 20 gados atkārtot visiem! Ikdienā nelietotas zinības aizmirstas!!!

242184. viesis 5.septembris 2007 10:57
0 0 Atbildēt

Tā apliecība, kuru tu pakāsi pirms 20 gadiem ir derīga tikai 5 gadus :D

242238. viesis 5.septembris 2007 22:47
0 0 Atbildēt

Jā, pirmā palīdzība, Sarkanais krusts, tas tiešām derēti atkārtoti

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko viņš apvainojās? (+ VIDEO) 1

Satiksmes autobusa šoferis ar savu spēkratu apsteidz pie krustojuma stāvošo minivenu, taču vieglā transporta vadītājam liekas, ka viņam nodarīts pāri un metas atriebties, nogriežot busiņam ceļu. Lasīt vairāk

 

"Uber" zaudējumi trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānijas "Uber" tīrie zaudējumi šā gada trešajā ceturksnī pieauguši līdz 1,1 miljardam dolāru (973,7 miljoniem eiro), salīdzinot ar 891 miljonu dolāru (788,7 miljoniem eiro) iepriekšējā ceturksnī, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā. Lasīt vairāk

 

499 vienībās - briti apvieno retro Mustang ar elektromotoru (+ VIDEO) 4

Britu kompānija Charge Automotive izlaidīs 499 elektriskos Mustang, apvienojot klasisko retro virsbūvi ar 408 Zs jaudīgu elektromotoru. Lasīt vairāk

 

Jaunu auto no salona motivē iegādāties drošība par tehnisko stāvokli; visbiežāk pērk Nissan 9

Drošība par auto tehnisko stāvokli, tostarp garantija (75%), vēlme mainīt veco pret jauno (43%) un iespēja izvēlēties sev vēlamo auto komplektāciju ir trīs galvenie apsvērumi, kāpēc autovadītāji pēdējo trīs gadu laikā ir izvēlējušies iegādāties jaunu auto no salona, liecina Swedbank aptaujas dati*. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti