No OCTA Garantijas fonda izmaksāti 5 miljoni latu 1

6.septembris 2007 9:21

Desmit gadu laikā kopš transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskā apdrošināšanas ieviešanas Latvijā no OCTA Garantijas fonda izmaksāti 5 miljoni latu.

No tiem lielāko daļu 92 % veido maksājumi ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem un transportlīdzekļu īpašniekiem, savukārt 8% tika izlietoti OCTA polišu atlaižu kompensēšanai lauksaimniekiem un I, II un III grupas ar kustību traucējumiem invalīdiem.

Garantijas fonds ir nodrošinājums, ka ikviens ceļu satiksmes negadījumā cietušais saņems likumā noteikto kompensāciju. Gadījumi, kad izmaksas tiek veiktas no Garantijas fonda, gandrīz vienmēr ir saistīti ar rupjiem autoīpašnieka vai autovadītāja pārkāpumiem, piemēram, ceļu satiksmes negadījumu izraisījušais transportlīdzeklis nav apdrošināts, pametis notikuma vietu, bet traumas guvis kājāmgājējs vai velosipēdists, u.tml., tad no Garantijas fonda izmaksātās atlīdzības tiek piedzītas no vainīgā ar regresa prasībām. Tomēr ne visos gadījumos tas ir iespējams.

Garantijas fonda uzkrāto līdzekļu administrēšanu veic Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).

92% no izmaksām veido atlīdzības ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem

No Garantijas fonda 10 gadu laikā par nodarītajiem zaudējumiem ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem ir izmaksāti 4,7 milj. latu.

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs: „Šāds fonds ir garantija ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem, ka tie saņems likumā noteikto atlīdzību, kas pienākas arī gadījumos, ja vainīgais transportlīdzekļa īpašnieks nav savu civiltiesisko atbildību apdrošinājis vai arī zaudējumus radījis nenoskaidrots transporta līdzeklis, bet traumas guvis, piemēram, gājējs, riteņbraucējs vai automašīnas pasažieris.”

No Garantijas fonda gandrīz pusmiljons izmaksāts OCTA atlaižu kompensācijās

No 2004. gada septembra Latvijā darbojas sistēma, kas nodrošina atlaižu piešķiršanu OCTA polišu iegādei lauksaimniekiem, kā arī I, II un III grupas ar kustību traucējumiem invalīdiem. Kopš tās stāšanās spēkā kompensācijās izmaksāti jau gandrīz 400  tūkstoši lati.

J.Stengrevics: „Atlaižu kompensēšana invalīdiem un lauksaimniekiem viennozīmīgi ir atbalstāma lieta. Vienīgi mūs uztrauc, vai šo atlaižu  finansēšanas avotam būtu jābūt no OCTA Garantijas fonda, kura izveides mērķis ir pasargāt ceļu satiksmes negadījumos cietušos no zaudējumu neatlīdzināšanas. Diez vai, piemēram, pensionāram, kas iegādājas polisi būtu jāmaksā vairāk, lai savukārt lauksaimnieki un invalīdi polisi varētu saņemt lētāk.

Saskaņā ar likumu apdrošinātāja noteiktās apdrošināšanas prēmijas  maksājums par 40 procentiem tiek samazināts I un II grupas, kā arī III grupas invalīdiem, kuriem ir apgrūtināta pārvietošanās, bet lauksaimniecības produkcijas ražotājam šis maksājums tiek samazināts par 30 %.

Garantijas fondā uzkrāti gandrīz 18 milj. latu

Kopš 1997. gada, kad Latvijā tika ieviesta transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskā apdrošināšana, OCTA Garantijas fondā ir uzkrāti gandrīz 18 miljoni latu. 

J.Stengrevics: „Garantijas fondam ir ļoti liela nozīme OCTA tirgū, jo tas nodrošina nozares stabilitāti valstī. Iemaksas fondā kalpo kā garantija apdrošinātāja spējai nodrošināt finansiālās saistības maksātnespējas gadījumā, šādā veidā nodrošinot OCTA tirgus stabilitāti un pasargājot to no krasām svārstībām.”

Latvijā OCTA apdrošināšanas vēsturē vērienīgākās izmaksas no Garantijas fonda saistītas ar apdrošināšanas sabiedrības “AK Alianse” maksātnespējas atzīšanu 2002.gadā. Šīs apdrošināšanas sabiedrības apdrošinātu transporta līdzekļu izraisīti ceļu satiksmes negadījumi prasījuši izmaksas no Garantijas fonda pat vēl četrus gadus pēc sabiedrības maksātnespējas atzīšanas. Neskatoties uz to, ka „AK Alianse” aizņēma tikai ļoti nelielu daļu Latvijas OCTA tirgū, tās maksātnespējas rezultātā no fonda zaudējumu segšanai jau izdoti gandrīz 300 000 latu.

OCTA apdrošināšanas sabiedrības, papildus vienreizējai iemaksai 5 tūkst. latu apmērā, Garantijas fondā veic ikmēneša iemaksas par katru pārdoto polisi. To apmērs tiek koriģēts katru gadu, atbilstoši Ministru Kabineta noteikumiem „Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtība”.
 
Visi komentāri
 
242316. viesis 6.septembris 2007 20:51
0 0 Atbildēt

incanti, līdz cik miljoniem ir jākāpj uzkrājumam, lai maksājumi šajā fondā sāktu samazināties? Vai arī varbūt kāds kādreiz paņems kādu koferīti ar dažiem miljoniem un aizlaidīsies tālēs zilajās... jo būs uzkrājies viņaprāt pārāk daudz...

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pirmais Volvo bez dīzeļdzinēja – prezentēts jaunais S60 sedans (+ foto) 3

Zviedrijas autobūves kompānija Volvo prezentējusi jaunās paaudzes S60 sedanu, kas kļūs par markas pirmo modeli bez dīzeļdzinējiem. Lasīt vairāk

 

Par braukšanu ar 174 kilometriem stundā auto īpašniekam piemēros 360 eiro sodu 8

Valsts policijas (VP) pārvietojamais fotoradars pagājušā svētdienā konstatējis automašīnu, kas traukusies ar 174 kilometru stundā lielu ātrumu, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Ceļa remontdarbus kavē būvuzraugu trūkums (+ VIDEO) 1

Vispirms -- par, jāteic, pēdējā laika skaļāko kriminālprocesu, kas skar Valsts ieņēmuma dienesta spici. Šobrīd ir aizdomas, ka VID amatpersonas apmaiņā pret kukuļiem gadiem ilgi palīdzējušas uzņēmējiem apzagt valsts budžetu. Lasīt vairāk

 

Hyundai Kona Elektro – korejiešu otrais “elektriķis” startē no 34 000 eiro (+ FOTO) 2

Dienvidkorejas autoražotājs Hyundai atklājis sava otrā elektriskās piedziņas modeļa – krosovera Kona Elektro cenu. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti