Fiat 500 „Euro NCAP” testos ir saņēmis piecu zvaigžņu novērtējumu (kopā savācot 35 punktus), tādējādi ieņemot pirmo vietu drošības novērtējumā savā klasē.
Tas ir ļoti būtisks sasniegums, kas apvienojumā ar nesen saņemtajiem drošības novērtējumiem Fiat Bravo, Grande Punto un Fiat Croma, tikai apliecina to, cik lielu vērību braucēju un pasažieru drošībai piešķir Fiat Automobiles Spa.Fiat 500 sniegums bija tik izcils, ka jauno automobili var uzskatīt par vienu no drošākajiem visā automobiļu klāstā. Lai sasniegtu tādu vērtējumu, inženieri pārbaudīja katru iespējamo negadījumu veidu: frontālās un sānu sadursmes, kūleņus un aizmugures sadursmes. Tika ņemti vērā arī dažādie ātrumi, notiekot sadursmei, dažādu veidu iesaistītie šķēršļi un pasažieru ar ļoti dažādām fiziskajām atšķirībām aizsardzība.
Šī tik iekārojamā balva tika iegūta, uzlabojot vairākas iekārtas, kas ir Fiat standartaprīkojumā, sākot jau ar pasīvās drošības ierīcēm - 2 divpakāpju priekšējie drošības gaisa spilveni, 2 sānu drošības gaisa spilveni krūškurvja/ iegurņa aizsardzībai, 2 aizkarveida drošības spilveni un drošības spilvens vadītāja ceļu aizsardzībai. Priekšējās drošības jostas ar dubulto „pretensioner” nospriegošanas sistēmu un slodzes ierobežotāju arī ietilpst standartaprīkojumā.
Turklāt jaunais automobilis nodrošina vienmērīgu un līganu gaitu – pie stūres sēdošais viegli tiks galā ar mašīnas vadību pat kritiskās situācijās. Auto dinamisko gaitu nodrošina ne tikai augstā snieguma bremžu sistēma, bet arī citas uzlabotas elektroniskās ierīces no bremžu līdz piekares aprīkojumam: ABS ar EBD (elektroniskā bremzēšanas spēka sadales sistēma) un, jo īpaši, ESP (elektroniskā stabilitātes programma) – sistēma, kas automātiski palīdz vadītājam ārkārtējās situācijās, lai nodrošinātu auto stabilitāti. Šī iekārta ietilpst modeļa „Fire” 1,4 16v ar 100 ZS dzinēju standartaprīkojumā.
To iespējams pasūtīt arī tā paša modeļa automobiļiem ar pārējo divu dzinēju versiju ESP, kas ierīkots Fiat 500 modelī, ietver arī virkni citu sistēmu - ASR (pretslīdēšanas kontrole), kas ierobežo riteņu slīdēšanu sliktas saķeres apstākļos; MSR (motora slīdes momenta regulētājs), kas iedarbojas pēkšņas pārnesumu slodzes maiņas laikā, atjaunojot dzinēja griezes momentu un novēršot pārmērīgu slodzi uz velkošajiem riteņiem; HBA (hidrauliskā bremžu asistēšanas sistēma), elektroniska hidrauliska iekārta, kas iedarbojas ārkārtas bremzēšanas gadījumos; un visbeidzot arī „hill-holder” (slīpuma turēšanas mehānisms), kas vadītājam palīdz uzsākt braukšanu pret kalnu.
Īsāk sakot, Fiat 500 ir automašīna, kas veidota, lai sasniegtu augstākos kvalitātes rādītājus, ko arī apliecina Euro NCAP testi. Turklāt tas ir sekmējis arī modeļa komerciālos panākumus: kopš tā izlaišanas Francijā un Itālijā vien ir saņemti jau 70 000 pasūtījumu. Tas ir lielisks panākums pirms automobiļa laišanas apgrozībā lielākajos Eiropas tirgos - no 27. oktobra Vācijā, kam pēcāk sekos Spānija, Polija, Šveice un Austrija.
Latvijā Fiat 500 būs iegādājams un apskatāms šī gada beigās.
un neviena komentāra... jauks auto :) ka tik tagad nepievāc Eiropas gada auto titulu ;)