Rīgā uz tiltiem pār Daugavu veiks autovadītāju aptauju 8

 
11.septembris 2007 9:58

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Andris Ārgalis (TP) šodien vadīja kārtējo Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekta vadības komitejas sēdi, kurā tika apspriesti aktuāli projekta attīstības jautājumi.

Nekustamo īpašumu atsavināšana Ziemeļu transporta koridora trasē, sadarbība ar Latvijas Republikas Satiksmes ministriju, sabiedriskās apspriešanas rezultātu apkopošana un autovadītāju aptaujas rīkošana.

Lai sekmīgāk plānotu pilsētas transporta infrastruktūras attīstību, no 11. līdz 22. septembrim uz visiem Daugavas tiltiem Rīgā norisināsies autovadītāju aptauja. Aptaujā tiks noskaidrots ikdienas satiksmes plūsmu sadalījums, kas ir nepieciešams, lai plānotu transporta sistēmas uzlabojumus Rīgā un tās apkārtnē. Aptauja tiks organizēta tā, lai būtiski neietekmētu transporta plūsmu.

Aptaujā paredzēts uzdot autovadītājiem jautājumus par brauciena mērķi, sākuma un beigu punktiem. Pilotpētījums šai aptaujai tika veikts šī gada augustā un parādīja, ka vidējais atbildes laiks ir 45 sekundes, kas neietekmē satiksmes plūsmu. Valsts policijas darbinieki rūpēsies par izpētes dalībnieku drošību un satiksmes organizāciju. Papildus vairākās pilsētas vietās tiks izdalītas arī pastkartes ar aptaujas jautājumiem.

Aptauju organizē Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments sadarbībā ar Lielbritānijas uzņēmumu „Faber Maunsell” un Latvijas „NK Konsultāciju biroju”.
Šādas aptaujas tiek plaši pielietotas arī citās pasaules lielpilsētās, lai plānotu tālākās darbības un investīcijas satiksmes infrastruktūrā, tās ir pierādījušas savu efektivitāti.

Izpētes laikā iegūtā informācija būs konfidenciāla un tiks izmantota tikai apkopotā veidā. Informācijas aktualizācija ir nepieciešama satiksmes uzlabošanas projektu izstrādes un realizācijas vajadzībām. Iegūtie dati tiks izmantoti Rīgas Ziemeļu transporta koridora projekta izstrādes gaitā. Pētījuma provizoriskie rezultāti būs zināmi septembra beigās, bet galīgie - decembra beigās.
Autovadītāji tiek aicināti būt atsaucīgiem un piedalīties aptaujā.
 
Visi komentāri
 
242488. viesis 11.septembris 2007 11:33
0 0 Atbildēt

ziepis - ganību dambis.

pa ceļam sīkais bērnudārzā

ar 19. trodzi vairāk kā stunda tikai taisnais maršruts.

ar auto stundas laikā paspēju gan bērnudārzu, gan korķos pasēdēt.

ar tramvaju diezgan līdzīgi, bet jāvelkas ar kājām klucis

242503. viesis 11.septembris 2007 13:31
0 0 Atbildēt

Uztaisiit Riigai apvedcelus vajag un peec tam iebliezt normaalu iebrauksanas maksu galvaspilseetaa(protams ar daziem izneemumiem) un kluus....mmjaa,veel par paaris maajaam Riigas domniekiem baltezera krastaa vairaak!:)

242507. viesis 11.septembris 2007 13:37
0 0 Atbildēt

Veikt aptauju uz tiltiem ir izcili saprātīgs risinājums. Vai priecāties ka to kāds vispār dara.

Man būtu daudz labāki risinājumi un es varētu precīzi izanalizēt satiksmes plūsmu ar IT metodēm. Tas mūsdienās ir izdarāms. Bet nē - ar sentēvu metodēm un vēl tādā vietā.

Patiešām , meklēju investoru lai uztaisītu šādu kantori. :) Starp citu bils geitss savā laikā savu biznesu sāka tieši ar šādas programmatūras izstrādi. Apmēram 30 gadus atpakaļ... Gaidīsim brīdi kad RD sasniegs šo līmeni.

242569. viesis 11.septembris 2007 16:15
0 0 Atbildēt

viesi ...507 - RD jau dara ar modernākām metodēm, tā vēsta Satdepa mājas lapa:

Satiksmes skaitīšana tiek veikta trijos veidos: ar segumā iebūvētām indukcijas cilpām, ar mikroviļņu radara iekārtu RTMS un manuāli (ar roku).

1. Indukcijas cilpas

2001.gadā tiltos pār Daugavu tika iebūvētas indukcijas cilpas. To darbības pamatā ir elektriskā lauka izmaiņas, kuras rodas pār cilpām pārbraucot automašīnai. Ar indukcijas cilpām iegūst ļoti precīzus (~99%) un daudzpusējus datus – automašīnu skaitu noteiktā laika intervālā, to klasifikāciju pēc garuma un ātruma. Satiksmes skaitīšana uz tiltiem tiek veikta, lai varētu analizēt satiksmes plūsmas dinamiku, sastrēgumu veidošanos un iegūtu datus, kurus varētu izmantot citu Daugavas šķērsojumu projektēšanā.

2. Mikroviļņu radara iekārta RTMS

Kopš 2000.gada Satiksmes departamenta rīcībā ir mobilā skaitīšanas iekārta X2, bet 2004.gadā to aizstāja modelis K3 W2400. Radars raida mikroviļņu staru un apstrādā atstaroto signālu, tā iegūstot informāciju par transportlīdzekļa atrašanās vietu (izšķir līdz 8 joslām), garumu (divu kategoriju robežās) un ātrumu. Iekārtas precizitāte ir ~90…95%, kura ir atkarīga no dažādiem blakus apstākļiem un papildus iestādījumiem.

Satiksme tiek skaitīta augstāko kategoriju ielās, pa kurām nav transportlīdzekļu intensitātes datu. Iegūtos datus izmanto lai noteiktu AADT (gada vidējā diennakts satiksmes intensitāte), kas ir nepieciešama, lai varētu noteikt asfaltbetona maisījuma darba formulu atbilstoši standartam “Ceļš 94”, palīdzētu noteikt atjaunošanai paredzētās ielas, kā arī gājēju pāreju un luksoforu izbūves nepieciešamību.

3. Manuālā skaitīšana

Manuālo metodi izmanto:

· lai veiktu gājēju plūsmas mērījumus;

· lai veiktu satiksmes plūsmas intensitātes mērījumus, ja nav iespējams uzstādīt attiecīgajā ielas posmā RTMS radara iekārtu;

· ja ir nepieciešami dati par īsu laika posmu (parasti 1 stundu).

Objektu un skaitīšanas stundu skaits

(tabula)

242579. viesis 11.septembris 2007 17:35
0 0 Atbildēt

Man ir labāka ideja - vajag izstrādāt un galvenajos krustojumos uzstādīt ierīci, kas līdzīgi stacionārajam radaram, fotografētu auto plūsmu, atpazītu auto numura zīmes un numurus ar detektēšanas vietas koordinātām noglabātu centralajā datu bāzē, pēc tam jau atliek tikai paanalizēt gatavus datus.

242580. viesis 11.septembris 2007 17:41
0 0 Atbildēt

Vai arī otra iespēja - numura zīmēs integrēt identifikācijas čipu un lielākajos krustojumos instalēt detektorus.

242584. viesis 11.septembris 2007 17:47
0 0 Atbildēt

Kāds varētu pie reizes uztaisīt diplomdarbu un atrisināt Rīgas satiksmes problēmu - te jau cilvēki ar to nodarbojas:

Generic sign board detection in images

portal.acm.org/citation.cfm?id=973288

242613. viesis 12.septembris 2007 8:49
0 0 Atbildēt

Nez uz Jelgavas šosejas pirms remonta sākšanas kāds analizēja plūsmu???? Vismaz MANUĀLI. Atlaist tos plānotājus un lauzt līgumu ar firmu, kas veic remontdarbus, jo viņi tos NEVEIC. 1,5 mēnešu laikā ir uztaisījuši 100m garu un 1,5m platu josliņu. KRETĪNI. Visus vadītājus piečakarē pat ~1h katru rītu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti