Frankfurtē CITROËN prezentē jauno C-Cactus konceptu 5

 
14.septembris 2007 9:05

Frankfurtes autoizstādē, kas norisinās no 11. līdz 23.septembrim, savu pirmizrādi piedzīvo īpaši asprātīgais CITROËN konceptmodelis C-Cactus.



CITROËN ar C-Cactus saista ambiciozus mērķus: optimistiskā un pievilcīgā stilā veidoto videi draudzīgo hečbeku, kas aprīkots ar hibrīda HDi dzinēja mehānismu, paredzēts pārdot par līdzīgu cenu kā kompaktklases modeli C4.

CITROËN C-Cactus konceptmodelim izmanto jaunas dizaina formas, lai pazeminātu tā ražošanas izmaksas. Šis modelis ir pozitīvs un videi draudzīgāks, jo tā aprīkojums, stils un tehnoloģijas ir izveidotas, atsakoties no automašīnas funkcijām, kas nav būtiski svarīgas braucēju komfortam.

Videi draudzīga automašīna

CITROËN C-Cactus ir videi īpaši draudzīga automašīna, kā radīšanā salīdzinoši daudz izmantoti otrreiz pārstrādāti vai pārstrādājami materiāli, turklāt šis modelis, tāpat kā augs, kā vārdā tas nosaukts, patērē pavisam maz resursu. C-Cactus, ar masu tikai 1180 kg un hibrīda HDi dzinēja mehānismu uz 100 km patērē tikai 2,9 l degvielas, savukārt CO2 izmešu daudzums ir 78 g/km.



Turklāt C-Cactus neizmaksā dārgāk kā vidēja līmeņa ģimenes automašīna. Zemās ražošanas izmaksas panāktas, pateicoties šī modeļa izbūvē izmantotajiem ekonomiskajiem un atjautīgajiem risinājumiem, racionālam konstruēšanas procesam un izmantojot mazāku skaitu detaļu. Kabīne veidota tikai no nedaudz vairāk kā 200 detaļām, kas ir gandrīz uz pusi mazāk nekā identiska izmēra tradicionālam hečbekam. Piemēram, durvju paneļi ir izgatavoti no divām daļām, kamēr tradicionālajiem hečbekiem to ir divpadsmit.

Automašīnas salonā nav mērinstrumentu paneļa - tā funkcijas pilda viduskonsole un stūres ratā fiksētā rumba. Viduskonsolē ietverti aktīvie skaļruņi, pārnesumkārbas vadības elementi un pieskārienjūtīgs ekrāns, kas nodrošina piekļuvi borta datoram, navigācijas sistēmai un gaisa kondicionētāja vadības pogām.



Vienkāršība izpaužas arī automašīnas priekšējās daļas dizainā – to veido tikai divas detaļas: fiksēts dzinēja pārsegs, kas ietver arī priekšējos spārnus, un atveres pārsegs, kas ļauj piekļūt automašīnas daļām, lai veiktu tehnisko apkopi (eļļas uzpildi, vējstiklu šķidruma pieliešanu u.c.).

C-Cactus radīšanā īpaši daudz izmantoti otrreiz pārstrādāti vai pārstrādājami materiāli, piemēram, vējstikls un logi ir izgatavoti no otrreiz pārstrādājama stikla. Otrreiz pārstrādājamas ir arī riepas un durvju paneļos izmantotais tērauds. Daudzas detaļas ir izgatavotas no korķa, kas ir dabisks, no ozola mizas iegūts materiāls.

Pievilcīga un moderna automašīna

CITROËN C-Cactus ir automašīna, kas piedāvā visas būtiskākās funkcijas, ietvertas elegantā un pievilcīgā veidolā. Izveidojot šo konceptmodeli ar tā saistošo un neordināro stilu, CITROËN ir radījis jaunu izpratni par ekonomisku un ekoloģisku automašīnu.

C-Cactus aizdedzes atslēga ir portatīvs MP3 atskaņotājs ar pieskārienjūtīgu ekrānu: kad to ievieto stūres ratā fiksētajā rumbā, automašīna to atpazīst, un to var iedarbināt.



CITROËN sadarbojās ar Michelin, izstrādājot zemprofila riepas ar lielu diametru un ierobežotu platumu. Nelielā berzes virsma ierobežo degvielas patēriņu, bet nelielais platums ļauj kontrolēt ražošanas izmaksas, jo riepu izgatavošanai vajadzīgs mazāks daudzums gumijas.

C-Cactus sniedz augstu komforta līmeni un plašu, ģimenes automašīnas cienīgu salonu. Automašīna ir 4,2 metrus gara un 1,8 metrus plata un piedāvā bagātīgu aprīkojuma klāstu, tostarp gaisa kondicionētāju ar automātisku temperatūras regulēšanu, kvalitatīvu audio sistēmu, panorāmas lūku, kruīza kontroli un ātruma ierobežotāju.

Vēl viena atjautīga šī modeļa iezīme ir piestiprināmā somiņa pasažiera pusē, tā aizstāj cimdu nodalījumu un ir izmantojama arī, lai pārnēsātu priekšmetus ārpus automašīnas.
 
Visi komentāri
 
242857. viesis 14.septembris 2007 9:35
0 0 Atbildēt

Izklausās nekā...

242948. viesis 15.septembris 2007 9:47
0 0 Atbildēt

He! Baigi labais dizains! Es labprāt tādu nopirktu!

242959. viesis 15.septembris 2007 15:52
0 0 Atbildēt

Jā, ļoti interesanta vienkāršība. Un arī dārga. Ja motoram rodas kaut kādi gļuki, pat nevar paskatīties, vai kāds vadiņš vai trubiņa čupā. Interesanti, vai servisos ņems nost "motora pārsegu" vai kā, un cik par to vien noplēsīs :D Un kas notiek, ja smagāk sabuktē vienu spārnu? Parastajām, sarežģītajām mašīnām to nomaina. Vienkāršajam C-Cactus vienkārši nomaina abus spārnus un haubi, bet maksā tas vairs ne vienkārši :D Bez tam, kas notiks, ja šāda aparāta īpašnieks būs ar šķūnēšanas ievirzēm un gribēs krutos buferus salikt? :D Kur dabūs aftermarket buferus, kas iet kopā ar visādiem citiem autiņa elementiem? :D

242960. viesis 15.septembris 2007 15:54
0 0 Atbildēt

Aizmirsu piebilst, ka ekonomiskās šaurās riepas latvijā būtu sevišķi gudra izvēle - ziemā noteikti ar šaurām ziemenēm varētu braukt kā pārējie, kas brauc ar vasarenēm :D

242971. viesis 15.septembris 2007 20:52
0 0 Atbildēt

msh- paga, paga! Tu kaut ko jauc!

Uz mūsu "tīrajiem un kvalitatīvajiem" ceļiem neprāts ir likt platās riepas virs 225 collam, pat vasarā! Garantija ka uzpeldēs!

Ziemā - jo šaurāka, jo labāka saķere! Ledus trasēs vispār izmanto riepas, kas vairāk atgādina moču spidveja riepas ar 2,5- 3cm garām tērauda naglām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti