Minirallija čempioni noskaidroti dramatiskā cīņā 2

24.septembris 2007 9:20

Kurzemes ceļos ar ralliju „Aizpute 2007” noslēdzies Latvijas minirallija čempionāts. Par pēdējā posma uzvarētājiem kļuva Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”, 4WD+ klase), Ali Jansons/Ivars Krievs („Subaru Impreza RS”, 4WD), Jānis Kārkliņš/Reinis Pozņaks („Renault Clio”, 1600+), Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VW Golf”, 1600), Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”, Road).

Komandu vērtējumā triumfēja „GM – Auto Rally team” (piloti Guntars Miķelsons, Didzis Blūms, Māris Freibergs). Absolūti labāko rezultātu uzrādīja Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds („Mitsubishi EVO VIII”), gūstot pirmo vietu „Sport” klasē. Čempionu titulus izcīnīja Dūcis/Anevics, Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza”, 4WD), Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”, 1600+),
Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis („VAZ 2108”, 1600), Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi EVO VIII”, Road) un „Veģi” (Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis, Nauris Bruņinieks) komandām.

Aizpute vairāk nekā simts rallijam pieteikušās ekipāžas sagaidīja ar nepārtrauktu lietu un bažām, ka ceļi pārvērtīsies dubļu masā, liedzot iespēju pilnībā izbaudīt klasiskos Vecpils, Podnieku un Kalvenes ātrumposmus . Tomēr sliktākais scenārijs nepiepildījās un sacensību dienā pat spīdēja saule.

Jaudīgākajā 4WD+ klasē čempionu cienīgu sniegumu nodemonstrēja Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”), gūstot piekto uzvaru septiņos posmos, kam nespēja patraucēt pat 20 nopelnītās soda sekundes. Trīskārtējie zelta medaļu ieguvēji plāno nākamsezon izmēģināt spēkus lielajā rallijā, tāpēc notiek intensīvi potenciālo sponsoru meklējumi. Otrajā vietā „Aizputē 2007” ierindojās ArvisArums/Arnis Krasovskis („Subaru Impreza”), ar šo rezultātu nodrošinot sudraba medaļas. Lielisks sniegums 2006. gada 4WD klases čempioniem, tikai pirmo sezonu startējot turbo klasē. Trešo pozīciju izcīnīja Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis, kuri šoreiz startēja ar „Mitsubishi EVO 9”. Tomēr šis sniegums brāļiem neļāva aizsniegties līdz kopvērtējuma bronzas medaļām – „bronza” nonāca ekipāžas Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins („Mitsubishi EVO VI”) īpašumā.

Dramatiska cīņa par čempionu titulu izvērtās 4WD klasē. Visi trīs titula pretendenti cīnījās sekunde sekundē. Ātrākie sešu ātrumposmu summā izrādījās Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 90 Quattro”), tomēr desmit sekunžu sods par ātruma pārsniegšanu pārbraucienā atmeta ekipāžu uz otro pozīciju gan rallijā, gan kopvērtējumā.

Ar viena punkta pārsvaru zelta medaļas izcīnīja Didzis Blūms/Aigars Rencis („Subaru Impreza RS”), kuri „Aizputē 2007” palika ceturtie. Pēc apsveikumu saņemšanas pilots atzina, ka panākuma pamatā šosezon bija taktika lieki neriskēt un vienmēr sasniegt finišu, kā arī izturīgā tehnika (sezona tika sākta ar „Mitsubishi Galant”), par ko īpašs paldies sakāms mehāniķiem. Par posma uzvarētāju kļuva Ali Jansons/Ivars Krievs („Subaru Impreza RS”), bet trešie gan rallijā, gan kopvērtējumā Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Audi 80 Quattro”).

1600 klasē Zigurda Kalniņa/Ģirta Dombrovska („VAZ 2108”) līderpozīcijas pirms pēdējā posma šķita vairāk nekā drošas – zelta medaļas viņi varēja zaudēt tikai gadījumā, ja paši neizcīnītu ne punkta, bet viņu sīvākie sāncenši Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”) uzvarētu. Sacensību dienas rīts Kalniņa ekipāžai sākās ar nepatīkamu atklājumu – vietējie garnadži pa nakti bija nolējuši degvielu no pie viesnīcas stāvošā sporta žigulīša, līdzi aiznesot arī benzīnbākas vāciņu.

Pēc pārliecinoši ātrākā rezultāta uzrādīšanas Vecpils „dopā”, neilgi pēc otrā ātrumposma starta vidzemnieku nepatikšanas turpinājās – pazuda sajūgs. Šāds notikumu pavērsiens atgrieza Andiņam/Ešmanim reālas izredzes aizstāvēt pērn izcīnīto titulu. Sākās izmisīga cīņa – Andiņam par pirmo vietu ar negaidīti ātri braucošajiem Arni Alksni/Armandu Pārupi („VW Golf”), bet Kalniņam ar tehniku. Pēc ceturtā „dopa” tobrīd vēl valdošajiem čempioniem izdevās izvirzīties vadībā, tomēr rallija izskaņā par divām sekundes desmitdaļām (!) priekšā izrādījās Alksnis/Pārupe, sasniedzot savu labāko rezultātu līdzšinējā minirallija karjerā.

Ar milzīgu savas komandas „Auto Stils rally team” atbalstu līdz finišam izdevās tikt arī Kalniņam/Dombrovskis un tādējādi pēc gada pārtraukuma viena no Latvijas talantīgākajām ekipāžām atkal čempionu godā. „Šī sacīkste bija grūtāka nekā visa sezona kopā” – vislabāk pārdzīvoto raksturo stūrmaņa Dombrovska teiktais. Jau pēc divām nedēļām šo ekipāžu varēsim vērot jaunā kvalitātē – rallijā „Latvija 2007” Kalniņš/Dombrovskis plāno startēt ar Somijā iegādātu N3 grupas „Renault Clio” automašīnu, kas pēc saviem parametriem varētu būt labākā Latvijā, bet nākamsezon iecerēts arī starts pasaules čempionāta posmā Somijā. Aizputes rallijā trešo pozīciju izcīnīja Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks („Lada Samara”). Kopvērtējumā sudraba medaļas Andiņam/Ešmanim, bet bronzas pozīciju izdevās nosargāt Ziedonim Bečam/Gatim Ulmanim („Toyota Corolla”), neraugoties uz izstāšanos tehniska defekta dēļ.

Pirms rallija izteiktās prognozes pilnībā piepildījās 1600+ klasē. Uzvaru  sacīkstē ar lielu pārsvaru izdevās izcīnīt duetam Jānis Kārkliņš/Reinis Pozņaks („Renault Clio”). Cerēsim, ka ar šo panākumu Kārkliņam izdosies pielikt punktu neveiksmju sērijai, kas ilga sešus rallijus pēc kārtas. Izcīnot otro vietu Aizputē, zelta medaļas kopvērtējumā nodrošināja Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”). Lielisks panākums, jo ekipāža nestartēja abos ziemas rallijos, dodot sāncenšiem pārdesmit punktu handikapu. Sīvu konkurenci Caunem junioram izrādīja Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („Renault Clio”), pēc pirmā apļa zaudējot tikai nepilnu sekundi. Līdz finišam šis pārsvars gan pieauga līdz 11,9 sekundēm, tomēr trešā vieta rallijā un otrā kopvērtējumā ir ļoti labs jaunā pilota sasniegums. Bronzas medaļas Kasparam Brencim/Armandam Ziemelim („Honda Civic TypeR”).

Kārtējo reizi cīņa par sekundes desmitdaļām risinājās „Road” klasē, kuras dalībnieki distanci veic pēc regularitātes principa, ievērojot noteiktu vidējo ātrumu. Labāko sadarbību parādīja Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”), ar šo uzvaru kopvērtējumā paceļoties uz otro pozīciju. Tikai 0,7 soda sekundes vairāk kā uzvarētāji nopelnīja otrās vietas ieguvēji Uldis Dūka/Pēteris Dūka („Opel Tigra”). Rallijā „Aizpute 2007” izcīnot trešo pozīciju, čempionu titulu nodrošināja Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”). Ekipāžas panākuma pamatā ir stabilitāte visas sezonas garumā – trīs pirmās vietas, trīs otrās un viena ceturtā. Ļoti iespējams, ka šo ekipāžu nākamgad redzēsim startējam 4WD+ klasē. Trešo pozīciju kopvērtējumā izcīnīja Andris Lūsis/Gatis Cimdiņš („Seat Leon”).

Komandu vērtējumā pēdējā posmā uzvaru svinēja „GM – Auto Rally team” (piloti Guntars Miķelsons, Didzis Blūms, Māris Freibergs), tomēr kopvērtējuma pirmo pozīciju izdevās nosargāt 2006. gada čempionvienībai „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis, Nauris Bruņinieks). Trešā labākā komanda desmit vienību konkurencē „Auto Stils rally team” (Edgars Piļka, Zigurds Kalniņš, Andris Lūsis).

Rallijā „Aizpute 2007” tika noteikta arī ātrākā „Sport” klases ekipāža. Ar iespaidīgu pārsvaru pārliecinošu uzvaru svinēja Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds („Mitsubishi EVO VIII”), kuri uzrādīja labākos rezultātus visos ātrumposmos. Jau šīs nedēļas nogalē Vorobjovam/Ervaldam paredzēts starts Vīlandes rallijā Igaunijā.

Cīņu par īpašo balvu aizmugures piedziņas „žiguļu” konkurencē uzsāka trīs ekipāžas, bet finišu diemžēl sasniedza tikai viena – Aivo Tamms/Gints Krišjanovs („VAZ 2105”).

Ralliju „Aizpute 2007” rīkoja „B&K Rallijs” ar Aizputes pilsētas domes, SIA „Winge”, „Netlogs”, „Latfencing”, „Kurzemes Kore” un veikala tīkla „Top” atbalstu.

Līdz ar to LAF Standartauto komisijas 2007. gada sezona ir noslēgusies un minirallija un ziemas autodaudzcīņas čempionāta laureāti var sākt uzlaikot tērpus gada apbalvošanas ballei, kas notiks 24. novembrī krogā „Sorbas” (Pleskavas šosejas 36. km).       

 
Latvijas minirallija čempionāts
7. posms, „Aizpute 2007”
4WD+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics („Mitsubishi EVO VIII”) 27:13,0, Arvis Arums/Arnis Krasovskis („Subaru Impreza”) +5,3 sekundes, Mārtiņš Skakauskis/Andris Skakauskis („Mitsubishi EVO”) +21,9.
4WD
Ali Jansons/Ivars Krievs („Subaru Impreza RS”) 29:50,3, Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš („Audi 90 Quattro”) +1,8, Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš („Audi 80 Quattro”) +5,3.
1600+
Jānis Kārkliņš/Reinis Pozņaks („Renault Clio”) 28:23,6, Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis („Honda Civic TypeR”) +39,1, Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis („Renault Clio”) +51,0.
1600
Arnis Alksnis/Armands Pārupe („VW Golf”) 31:20,9, Andris Andiņš/Māris Ešmanis („VW Golf II”) +0,2, Mārcis Strautiņš/Guntis Mūrnieks („Lada Samara”) +19,6.
ROAD*
Māris Freibergs/Edgars Trūps („VW Jetta”) 32,2 soda sekundes, Uldis Dūka/Pēteris Dūka („Opel Tigra”) 32,9, Mareks Vītols/Elvis Stankēvics („Mitsubishi Lancer”) 33,2.
* ROAD klases pārstāvji distanci veica pēc regularitātes principa.
Komandas
„GM – Auto Rally team” (piloti Guntars Miķelsons, Didzis Blūms, Māris Freibergs) 33, „Veģi” (piloti Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis) 31, „B&K Rallijs” (Mareks Vītols, Jānis Junkers, Uldis Zaharāns) 24.
„Sport” klase
Jānis Vorobjovs/Guntis Ervalds („Mitsubishi EVO VIII”) 25:23,6, Kaspars Šimkus/Armands Šimkus („Subaru Impreza”) +1:28,6, Mārtiņš Meldrājs/Gundars Vītols („Renault Clio”) +3:05,8.

Noslēguma kopvērtējums*
4WD+
Jānis Dūcis/Aivars Anevics 99 punkti, Arvis Arums 67, Guntars Miķelsons/Aivars Maļavkins 64.
4WD
Didzis Blūms/Aigars Rencis 74, Gatis Balgalvis/Lauris Kaktiņš 73, Mareks Švarcs-Švampāns/Didzis Putniņš 70.
1600+
Krišjānis Caune/Vilnis Vitkovskis 69, Jānis Fārenhorsts/Ingars Smaižis 64, Kaspars Brencis/Armands Ziemelis 60.
1600
Zigurds Kalniņš/Ģirts Dombrovskis 83, Andris Andiņš/Māris Ešmanis 75, Ziedonis Bečs/Gatis Ulmanis 57.
Road
Mareks Vītols/Elvis Stankēvics 90, Māris Freibergs/Edgars Trūps 76, Andris Lūsis/Gatis Cimdiņš 74.
Komandas
„Veģi” (Jānis Dūcis, Gatis Balgalvis, Raimonds Dūcis, Nauris Bruņinieks) 207, „GM – Auto Rally team” (Guntars Miķelsons, Didzis Blūms, Māris Freibergs) 199, „Auto Stils rally team” (Edgars Piļka, Zigurds Kalniņš, Andris Lūsis) 186.
* neoficiālie rezultāti


LAF SAK preses dienests
 
Visi komentāri
 
243543. viesis 24.septembris 2007 12:20
0 0 Atbildēt

Man prieks,ka iistie sportisti(Vorobjovs&Co) paraadija tiem amatieriem,ka veel daudz ir jaamaacaas braukt.

243548. viesis 24.septembris 2007 12:31
0 0 Atbildēt

KEMI visi taadi lohi? :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Austrālijā dzērājšoferis sagrauj mājas sienu; sods - 6 mēneši cietumā (+ VIDEO)

Austrālijā notiesāts šoferis, kurš Sidnejā februāra sākumā izraisīja smagu avāriju. Tiesa viņam piespriedusi sešu mēnešu cietumsodu. Lasīt vairāk

 

Shelby atjaunos 50.gadu jaudīgo Mustang ražošanu 3

Kompānija Shelby American paziņojusi, ka atjaunos 1967.gada Shelby GT500 Super Snake ražošanu, norādot, ka kopumā tiks izlaisti desmit eksemplāri. Lasīt vairāk

 

Piecos mēnešos dzelzceļa negadījumos gājuši bojā septiņi cilvēki

Šī gada piecos mēnešos Latvijā uz dzelzceļa jau notikuši 10 negadījumi, kuros bojā gājuši septiņi cilvēki, bet traumēti - trīs, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz). Lasīt vairāk

 

iAuto fotogalerija, "Aizvadīts rallijs Talsi 2018"

Sestdien Talsos noslēdzās tradicionālais rallijs "Talsi 2018". Rallijs "Talsi" katru gadu iezīmē rallija vasaras sezonas sākumu, tādēļ Talsos uz starta vienmēr stājās kupls dalībnieku pulks. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti