Lielāks risks iekļūt avārijās ir mazu auto vadītājiem 17

25.septembris 2007 11:29

Tikai 30 procentiem pirmoreiz reģistrēto mazo automašīnu Vācijā un vēl mazākam procentam citās Eiropas valstīs reģistrēto automašīnu ir ierīkota dzīvību aizsargājošā sistēma – ESP jeb elektroniskā stabilitātes programmas drošības sistēma, liecina kompānijas „Bosch” pētījums, kas veikts vairākās Eiropas valstīs.

Tas nozīmē, ka tieši mazu automašīnu vadītāji visvairāk riskē iekļūt avārijās.

ESP jeb elektroniskā stabilitātes programma pašlaik faktiski automātiski tiek iekļauta vidējās un luksusa klases automašīnās, savukārt Eiropas piecos lielākajos automašīnu tirgos mazās un mini automašīnās šī sistēma izmantota tikai 13 līdz 15 procentos gadījumu. Tas konstatēts pētījumā, kuru nesen vairākās Eiropas valstīs veica kompānija „Bosch”.



Katra trešā Eiropā pārdotā automašīna pēc tās komplektācijas un izmēra ir uzskatāma par mazu, turklāt katra desmitā – par mini automašīnu. Vācijā 30 procentos mazo automašīnu kopējā komplektācijā ir iekļauta arī ESP sistēma, un tas ir stipri augstāks procents nekā vidējais rādītājs Eiropā, taču vēl joprojām divas trešdaļas mazo automašīnu Vācijā uz ceļa atrodas bez šīs dzīvību aizsargājošās sistēmas.

Eksperti uzskata, ka šīs sistēmas neiekļaušana automašīnās ir ļoti nopietns trūkums, jo ESP palīdz izvairīties no izslīdēšanas uz ceļa - katra riepa tiek bremzēta atsevišķi. Eiropas vadošā automašīnu asociācija ADAC ir uzsvērusi, ka pirms automašīnas iegādes pircējam ir jāpārliecinās, vai tajā ir iekļauta ESP sistēma. Tas īpaši būtiski ir tiem, kuri vēlas iegādāties jau lietotas automašīnas.
ADAC avāriju speciālisti pēc pēdējā laika datiem konstatējuši, ka mazākas automašīnas visbiežāk vada gados jauni autovadītāji, iesācēji  - no 18 līdz 25 gadus jauni, un tieši viņi divreiz biežāk ir iesaistīti nopietnās avārijās nekā autovadītāji 30 - 37 gadu grupā. Turklāt avārijas visbiežāk notiek uz līkumotiem ceļiem, kur automašīnas visgrūtāk novaldīt un tās sāk slīdēt. Tieši ESP aktīvā drošības sistēma šo risku ievērojami samazina.

Pozitīva attīstība, taču vēl darbs nav pabeigts

Par spīti šiem trūkumiem jautājumā par aktīvu drošības tehniku mazās un mini automašīnās, „Bosch” viedoklis par ESP attīstību Eiropā tomēr ir pozitīvs. 2006. gadā 43 procentiem pirmoreiz reģistrēto automašīnu Eiropā bija ESP sistēma, un tas bija par trīs procentu punktiem vairāk nekā iepriekšējā gadā. 2006. gadā jau 77 procentiem jaunu mašīnu Vācijā bija šis elektroniskais glābšanas riņķis, kaut iepriekšējā gadā tā varēja teikt vien par 72 procentiem jaunu mašīnu. Šajā ziņā Vācija Eiropā ieņem otro vietu aiz Zviedrijas, kur ESP tehnika izvietota jau 91 procentā mašīnu. Pat kompakto automašīnu grupā 96 procentos no jauna reģistrēto automašīnu Vācijā ir ESP sistēma, kas ir par četriem procentiem vairāk nekā iepriekšējā gadā. Tomēr piecos lielākajos mašīnu tirgos Eiropā vidējais procents šajā automašīnu grupā joprojām ir tikai 69 procenti. Piemēram, Lielbritānijā ESP sistēma joprojām nav tipveida tehnika pat vidējās klases automašīnās.



Apņemšanās ESP sistēmu atbalstīt visā Eiropā

ESP aktīvās drošības sistēmas efektivitāte pierādīta daudzos pētījumos, tādēļ gan politiskās grupās, organizācijās, gan arī automašīnu klubos to nolemts aktīvi popularizēt. Nupat sākusies “Izvēlies ESP!” kampaņa Itālijā. 2007. gada 8. maijā kampaņas atklāšanas ceremonijas laikā Eiropas Komisijas pārstāve Viviane Redinga un FIA prezidents Makss Moslijs brīdināja, kas notiks, ja ESP sistēmas attīstība veidosies pārāk lēni. Komisija vēlas, lai ne vēlāk kā 2012. gadā visās jaunās mašīnās ESP sistēma tiktu ieviesta automātiski.

Eiropā ir jaunu mašīnu vērtēšanas programma (Euro NCAP), un tās eksperti palīdzēs jebkuram Eiropas iedzīvotājam, kurš vēlas sev iegādāties jaunu automašīnu. Eksperti uzskaitījuši visus automašīnu modeļus, kādi pieejami dažādās Eiropas valstīs, norādot, vai ESP sistēma tajos ir standarta elements, izvēles elements vai arī vispār nav pieejama.

„Bosch” bija pirmais, kas 1995. gadā sāka ražot ESP sistēmas un piegādāja tās autoražotājiem. „Bosch” nepārtraukti turpina attīstīt un uzlabot sistēmas funkcijas un piemērot to individuāli katram automašīnas modelim. Pilnveidošanas galvenais mērķis – palielināt braukšanas drošību, uzlabot braukšanas ērtības un dinamiku. „Bosch” izstrādājumi un funkcijas, kas uzlabo ceļu drošību, palīdz Eiropas Komisijai sasniegt mērķi – līdz 2010. gadam uz pusi samazināt nāves gadījumu skaitu uz autoceļiem.

„Bosch Group” ir vadošais globālais tehnoloģiju un pakalpojumu piegādātājs. 2006. finanšu gadā aptuveni 260 000 asociētie partneri automobiļu un rūpnieciskās tehnoloģijas, plaša patēriņa preču un celtniecības tehnoloģijas jomās nodrošināja preču apgrozījumu 43,7 miljardu eiro apjomā. „Bosch Group” veido „Robert Bosch GmbH” un aptuveni 300 filiāļu un reģionālo uzņēmumu vairāk nekā 50 valstīs. Pasaules mēroga attīstība, ražošana un tirdzniecības tīkls ir turpmākas izaugsmes pamats. „Bosch” ik gadu tērē vairāk nekā trīs miljardus eiro izpētei un attīstībai, un 2006. gadā pieteicās vairāk nekā 3 000 patentiem visā pasaulē. Uzņēmumu 1886. gadā nodibināja Robert Bosch (1861-1942), nodēvējot to par „Precīzās mehānikas un elektrotehnikas darbnīcu”.
 
Visi komentāri
 
243620. viesis 25.septembris 2007 11:38
0 0 Atbildēt

mazi šroti nerulz tam jau tā kā defaultā būtu jābūt skaidram

243622. viesis 25.septembris 2007 11:46
0 0 Atbildēt

mazi shroti kaa reiz rulz - var ar tiem kartingiem kaartiigi paneesaaties :D

243623. viesis 25.septembris 2007 11:48
0 0 Atbildēt

arī taisnība...

243624. viesis 25.septembris 2007 11:49
0 0 Atbildēt

Redzēju uzrakstu uz Renault 5:

"Great lovers don't need big cars"

243629. viesis 25.septembris 2007 12:03
0 0 Atbildēt

Laikam Boscham elektronikas noites mazinaajies ka shaadi petiijumi jaabaro tautaas. :D:D:D

Neviens jau nepadomaa, ka ar to ESP cilveeki arvein vairaak saak paljauties uz elektroniku, un tad zhmiedz cik tas auto iet, tas nekas ka pat ESP pret stulbumu liidzeet nespees.

243631. viesis 25.septembris 2007 12:11
0 0 Atbildēt

Ir man masina ar ESP un ko nu? Nepatik man ta sistema - palidz vienigi zaudet uzmanibu un nejust realo masinas sakeri. ja tada izslid, tad savakt jau ir par velu...

243641. viesis 25.septembris 2007 12:30
0 0 Atbildēt

kādreiz to pašu teica par ABS.

tad izdomāja jaunu hņu, ko patērētājiem iesmērēt.

Vajag tikai izdomāt "pareizu metodoloģiju" un riskus varēs pievilkt kādus vien gribas.

P.S. es braucu ar vidējās klases auto, kuram nav ESP :)

243661. viesis 25.septembris 2007 13:27
0 0 Atbildēt

Seene, kas tad tev ir par auto marku, ja tev ESP var izslīdēt? Manam ņifiga, pat uz tīra ledus, ni un ni...

Nu, bet protams var jau ESP atslēgt un tad mazliet pabaudīt ziemas priekus...

243667. viesis 25.septembris 2007 14:03
0 0 Atbildēt

243661. viesis 25.09.2007 13:27

Seene, kas tad tev ir par auto marku, ja tev ESP var izslīdēt? Manam ņifiga, pat uz tīra ledus, ni un ni...

Nu, bet protams var jau ESP atslēgt un tad mazliet pabaudīt ziemas priekus...

Nav svarigi, kas par auto - ESP var valdit bremzesanas speku, bet ne jau centrbedzes speku, ja pagrieziens ir straujaks, neka sakere ar celu. Bet diemzel tas parak ilgi notur sakeri, lidz ar to nesanak sanslidi kontrolet, bet gan nekontroleti izlidot. Jeb varbut tavam auto ESP bloke ari sturi, lai pie zinama atruma varetu braukt tikai taisni?

243676. viesis 25.septembris 2007 14:40
0 0 Atbildēt

Piekrītu Sēnem,Kamēr vien būs iespēja,lietošu auto bez šitiem vipendroniem ( ESP,ABS ) ,ja jaunie nebūs piejami BEZ,tad braukšu ar vecu,bet BEZ!

Zoga.

243683. viesis 25.septembris 2007 15:07
0 0 Atbildēt

Švakam autoblaucējam nelīdzēs neviena no "ūbergudrajām sistēmām", jo tās tiek izgatavotas ar mērķi, ka auto tiks vadīts atbilstoši braukšanas apstākļiem, bez liekas automašīnas raustīšanas bremzējot vai izspolēšanas paātrinoties. Uz ledus vēlam bremzēt ar nesabloķētiem riteņiem, jo tad tiek nodrošināta lielāka saķere ar ledus virsmu. ABS labi palīdz mitrā laikā, kur saķere ir vēl kaut cik ievērojama, a uz ledus ABS, nejūtot nekādu pretestību, uzskatīs, ka auto ir apstājies un neveiks savas funkcijas pēc plāna, tāpēc iesācējiem ir vēlams pavingrināties dažādos apstākļos ar vecu, bez krutām sistēmām aprīkotu auto un tad tik pārsēsties uz jaunu auto, jo tad, liekot lietā savu braukšanas pieredzi, var panākt maksimālu atdevi no šīm sistēmām, nevis iedzīt bremžu pedāli grīdā un cerēt uz nezkādiem debesu brīnumiem!!!!!

243699. viesis 25.septembris 2007 20:32
0 0 Atbildēt

vadāmā sānslīde, ko tu neteiksi. Ir tikai veiksmīga un neveiksmīga sānslīde. Tie kam paveicās jūtās baigie meistari.

ESP paveic to, ko neviens profiņš nevar izdarīt (ar vienu bremzes pedāli)- piebremzē vienu pusi.

243702. viesis 25.septembris 2007 21:09
0 0 Atbildēt

Ja vien Tu neesi profs un nepārvaldi quattro braukšanas tehniku - ESP iebāzīs kloķi Tev kā likts.

Pagājušā ziemā intereses pēc pasacentāmies savā bariņā (neesam nekādi profi, bet visi esam savulaik sākuši braukt ar VAZ un moskvich, mana pirmā prakse pat bija ar gaz-52) - trase uz ezera, nu un veicām braucienus ar ieslēgtu ESP un ar atslēgtu ESP - ieslēgtais ESP apļa laika ziņā sita pušu atslēgto. Protams, protams ar ieslēgtu ESP braukšana nebija tik teatrāla - ne tur kārtīgi var samest autiņu, ne apgriezties ap savu asi, bet hronometrs nepielūdzami rādīja savu

243704. viesis 25.septembris 2007 21:35
0 0 Atbildēt

Super! Rallijs, spriedze un avārijas! Vienkārši superīgs video! Man patika!

www.videogaga.lv/video?id=nmbbtwccfyrcjlikmi

243738. viesis 26.septembris 2007 9:57
0 0 Atbildēt

Tas ka ar ieslēgtu ESP var veikt ātrāk apli uz ledus trases vēl neko nepierāda, tb pierāda ka sistēma darbojas. So what? Uz ceļa tak nav jātaisa gonkas - brauc atbilstoši ceļa, laika, savu riepu apstākļiem un būs OK.

243818. viesis 26.septembris 2007 18:30
0 0 Atbildēt

Nu riktīga smadzeņu skalošana šis raksts un pētījums ar, jo:

1) Bosch ir viens no lielākajiem ESP ražotājiem (paši auto ražotāji šīs sistēmas neražo, tikai saprogrammē kā pašiem liekas labāk

2) Nav dota nekāda atskaite starp avārijā iekļuvušām a/mašīnām ar/bez ESP

3) nav doti nekādi skaitļi par to, cik tad daudz ir avarējušas lielās mašīnas un cik mazās.

Tas, ka ESP nereti palīdz ekstrēmās situācijās ir taisnība, bet tam nav nekāda sakara ar mazauto

243842. viesis 27.septembris 2007 4:21
0 0 Atbildēt

Vāciešiem vairs nevajag torsen kvatru, tad nafig arī ESP? Ceļi sāk palikt dubļaini? :D Un atsevišķa riteņu bremzēšana ir baigais jaunums - jaunums kopš ABS ieviešanas :D Cita lieta, ka ABS tikai nodrošina riteņu nenobloķēšanos, kamēr ESP palīdz noturēt virzienu. Te gan neviens nebija ieminējies kāpēc mazauto nevajadzētu ESP - gan cenas dēļ - jo mazāka mašīna, jo lētāka, kā arī tādēļ, ka vienkārši mazāk vajag - jo mazāka mašīna, jo tā ir vieglāka, jo vieglāka mašīna, jo centrbēdzes spēks mazāks, kā arī smaguma centrs zemāks :) Tikpat labi kāds ērtībnieks ar savu 2t+ smago kašteli un ESP var izlidot no līkuma, kuram cauri vw golf2 iziet cauri ar kaucošām riepām :D

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

299 000 eiro - Vācijā pārdod Volga ar 500 Zs Mercedes motoru (+ FOTO) 19

Vācijas auto pārdošanas portālā Mobile.de ievietots sludinājums, kurā tiek piedāvāts GAZ M-2 Wolga V12 – kupeja, kuras pamatā ir krievu sedans GAZ-21 „Volga ” un Mercedes S600. Lasīt vairāk

 

Avāriju ar trim bojā gājušajiem Krustpils novadā izraisījušais šoferis bijis stiprā alkohola reibumā (+ VIDEO) 12

Avāriju ar trim bojā gājušajiem Krustpils novada Kūku pagastā izraisījušais automašīnas "Audi A4" vadītājs, 1984.gadā dzimis vīrietis bijis vairāk nekā trīs promiļu alkohola reibumā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Ieva Sietniece. Lasīt vairāk

 

Ženēvas autoizstāde startēs 8.martā, bet jau no 6.marta speciālās iAuto.lv reportāžas 4

8.martā durvis vērs 88.Starptautiskā Ženēvas autoizstāde, kas šogad gaida ne mazāk kā 700 000 apmeklētāju. Lasīt vairāk

 

Rīgas autostāvvietās atkal bloķēs automašīnu riteņus 28

Rīgas autostāvvietās atkal bloķēs automašīnu riteņus, paredz šodien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā atbalstītie grozījumi Rīgas pilsētas pašvaldības maksas autostāvvietu apsaimniekošanas un lietošanas noteikumos. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti