VAS „Latvijas Valsts ceļi” informē, ka ceturtdien, 27. septembrī pulksten 13.00 Saulkrastu apvedceļa 21,9. kilometrā pie pirmā satiksmes pārvada Lilastē notiks svinīgs jaunā Saulkrastu apvedceļa un rekonstruētā autoceļa posma Skulte – Svētciems atklāšanas pasākums.
Pasākumā piedalīsies satiksmes ministrs Ainārs Šlesers, VAS „Latvijas Valsts ceļi” valdes priekšsēdētājs Tālis Straume, kā arī a/s „A.C.B.” un ceļu būves firmas „Binders” vadība.Saulkrastu apvedceļa būvniecību uzsāka 2005. gada septembrī. Divu gadu laikā Skultes pagastā uzbūvēts 20,2 km garš autoceļš ar 11,5 m platu asfaltbetona segu no Lilastes līdz Dūčiem. Apvedceļā ir 17 dažādas satiksmes būves – tilti, satiksmes pārvadi, gājēju tuneļi, kā arī pievedceļi, kopumā 13 km garumā. Būvdarbu laikā uzbūvēti septiņi divlīmeņu ceļa pārvadi ar apgaismojumu un seši jauni tilti pār Inčupi, Ķīšupi, Aģi, Pēterupi un divi pār Mazupīti. Gājēju un riteņbraucēju ērtībām uzbūvēti divi tuneļi – pie Inčupes kompleksa un Ķīšupes stacijas, un celiņi 4,4 km garumā. Atsevišķās vietās izbūvētas arī prettrokšņu sienas, blīvžogi un metāla sieta žogi, kā arī veikti egļu dzīvžogu stādījumi. Projekta ietvaros rekonstruēts arī esošais Saulkrastu ceļš posmā no Lilastes līdz Skultei.
Būvprojekta autors ir a/s „Ceļuprojekts”. Būvdarbus 1. un 2. posmā veica a/s „A.C.B.”, bet 3. posmā pilnsabiedrība ”Binders un „A.C.B.” Būvdarbus finansēja no valsts budžeta un Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Kopējā būvdarbu līgumcena ir EUR 113006726.
Arī autoceļa E67 posma Skulte- Svētciems rekonstrukcija tika finansēta no valsts budžeta un Eiropas Savienības Kohēzijas fonda. Būvdarbu līgumcena ir EUR 44470249. Rekonstrukcijas laikā ir paplašināta un izbūvēta izturīgāka ceļa brauktuve. Turpmāk no Skultes līdz krustojumam ar ceļu P11 Kocēni-Limbaži-Tūja asfalta seguma platums būs 11 m, bet no šī krustojuma līdz Svētciemam – 8 m. 1,5 m platas neasfaltētas nomales būs visā rekonstruējamā posma garumā. Projektētais kustības ātrums – 100 km/h.
Rekonstrukcijas ietvaros uzbūvēti jauni tilti pār Liepupi un Vitrupi. Paaugstinot satiksmes drošību, veikta gājēju un veloceliņu izbūve 2,7 km kopgarumā . Ierīkots ceļa apgaismojums pie Minhauzena muzeja, Liepupē, krustojumā ar autoceļu P11 Kocēni-Limbaži-Tūja, stāvlaukumos pie Oltūžiem un Stopbāra, kā arī Vitrupes šķērsojuma zonā. Izbūvētas arī 43 pasažieru platformas un 36 nojumes autobusu pieturās. Atsevišķos posmos izbūvēta jauna drenāža un rekonstruētas caurtekas.
Būvprojekta autors ir SIA „Pro Via”, bet būvdarbus veica pilnsabiedrība „Binders un partneri”.
Pulksten 12.00 no Satiksmes ministrijas uz pasākuma vietu aties autobuss.
Izklausās jau it ka pat ļoti ok. Cerams, ka realitātē nav tam ceļam kādi potenciālie bojāgajēju krustojumi vai "gājēju pārbrauktuves".