Ceturtdien, 27. septembrī notika kārtējā Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas jautājumu risināšanas, kā arī kravu tranzītpārvadājumu un loģistikas attīstības veicināšanas darba grupas sēde, kurā nolēma mēneša laikā izstrādāt risinājumus esošo kravu pārvadājumu problēmu novēršanai Latvijas ostās un dzelzceļā.
Liela vērība tikšanās laikā tika veltīta pastāvošajām konteineru kravu formēšanas problēmām Latvijas ostās. Uzņēmējiem grūtības rada transporta un muitas dokumentu noformēšanas process, jo tas ir laikietilpīgs, turklāt nereti viena un tā pati informācija par kravām ir jāiesniedz dažādām institūcijām. Savukārt elektronisko deklarēšanu pārvadātāji uzmanto maz. Šķēršļus rada arī tas, ka pārkraušanas termināli ne vienmēr strādā nakts laikā, kā arī svētku dienās un brīvdienās. Turklāt pārkraušanas procesā nepieciešama muitas pārstāvja klātbūtne, kas paildzina konteinera apstrādes laiku atļauju saņemšanas procesu un muitas darbinieku noslodzes dēļ.Lai veicinātu šo problēmu novēršanu, satiksmes ministrs Ainārs Šlesers uzdeva darba grupas locekļiem mēneša laikā izstrādāt gan īstermiņa, gan ilgtermiņa risinājumus, kas ietvertu priekšlikumus kā informācijas plūsmas sakārtošanai, tā arī ostu un dzelzceļa infrastruktūras attīstīšanai, nodrošinot ikvienam kravu nosūtītājam iespējas ātri un ērti nosūtīt kravas cauri ostām.
Daļa no kravām, kas šobrīd tiek pārvadātas pa autoceļiem, ir jānovirza uz dzelzceļu un daļa - uz ostām. Savukārt dzelzceļa kapacitāte galvenokārt jāizmanto ostu apkalpošanai, jo tās valstij rada lielu pievienoto vērtību, sēdes laikā uzsvēra ministrs.
Tikšanās laikā tika runāts arī par sadarbību ar Krieviju un kopējas darba grupas izveidošanu jauna robežkontroles punkta Opuļi – Mogiļi atvēršanai. Šobrīd tiek gaidīta atbilde no Krievijas, kad tieši darba grupa varētu tikties.
Pārrunāta tika darba gaita pierobežas kravas transporta terminālu un ceļu projektu realizācijā. Plānots, ka līdz 15. novembrim faktiski tiks pabeigts 9.7 km garais jaunizveidotais ceļa posms Nirza – Ploski, uz kura varēs izvietot aptuveni 800 kravas auto. Tas būs risinājums kravas auto rindu novēršanai uz šobrīd esošā ceļa. Līdz oktobra beigām plānots atklāt arī stāvlaukumu pie Terehovas, kurā varēs izvietot 250 automašīnas.
Otrdien, 25. septembrī valdība konceptuāli atbalstīja Satiksmes ministrijas izstrādātos grozījumus likumos „Par autoceļiem” un „Par nodokļiem un nodevām”. Tas pavērs ceļu nodevas par kravas transportlīdzekļu rindas organizēšanu uz Latvijas – Krievijas robežas ieviešanai.
Nākamā Latvijas – Krievijas robežšķērsošanas jautājumu risināšanas, kā arī kravu tranzītpārvadājumu un loģistikas attīstības veicināšanas darba grupas sēde notiks pēc mēneša.
AA
Tagad tikai no runaam pie darbiem ... . :P:)