Renault turpina ražot videi draudzīgus auto

3.oktobris 2007 10:00

Renault Commitment 2009 plāna ietvaros Renault ir noteicis sev ambiciozu siltumnīcas efekta gāzu samazināšanas plānu. Tā pamatā ir trīs mērķi: būt pasaules labāko automašīnu izgatavotāju trijniekā pēc CO2 emisiju apjoma, piedāvāt automobiļus, kas darbināmi ar biodegvielu, un izstrādāt alternatīvo tehnoloģiju klāstu.

Pirmo reizi pie savas apņemšanās Renault sāka strādāt 2007.gada sākumā, kad tirgū tika ieviesti modeļi, kas bija darbināmi ar E85 etanolu un B30 biodīzeli, kā arī ieviests 100ZS TCE benzīna dzinējs. Drīz vien 2007.gada pavasarī uzmanība tika pievērsta Renault eco² ieviešanai, kas ir simbols Renault automobiļu ekoloģiskajām un ekonomiskajām priekšrocībām.

2006.gada sākumā Renault Commitment 2009 plāna ietvaros Renault apņēmās krasi samazināt CO2 emisiju apjomu saviem jaunajiem modeļiem, lai palīdzētu cīnīties pret siltumnīcas efektu. Līdz ar to tika noteikti trīs lieli mērķi:
•    Būt vienam no trim pasaules labākajiem auto izgatavotājiem pēc CO2 emisiju apjoma. Līdz 2008.gadam Eiropā Renault tiecas pārdot vienu miljonu automobiļu, kas emitētu mazāk par 140g CO2 uz vienu kilometru, savukārt trešdaļa no šiem automobiļiem emitētu mazāk par 120g/km.   
•    Piedāvāt automobiļus, kas darbināmi ar biodegvielu. Līdz 2009.gadam 50% no benzīna dzinējiem, kas tiek pārdoti Eiropā, būs darbināmi ar dažādiem benzīna un etanola maisījumiem. Līdz šim pašam gadam visi dīzeļa dzinēji varēs izmantot degvielas maisījumus ar 30% biodīzeļa piejaukumu.
•    Sagatavot pilnu alternatīvo tehnoloģiju klāstu. Apvienības ietvaros Renault gatavo pilnu alternatīvo tehnoloģiju klāstu, piemēram, hibrīdautomobiļus, elektriskos automobiļus un kurināmā elementus.

2007.gada maijā Renault nāca klajā ar savu galīgo vides aizsardzības apņemšanās komponenti – Renault eco² vides aizsardzības simbolu, kas apliecina, ka automobiļi ir ekoloģiski un ekonomiski. Tas ir rezultāts Renault pēdējo desmit gadu centieniem ierobežot visu automobiļa ciklu – izgatavošanas, lietošanas, kā arī produkta mūža cikla nobeiguma fāzes – ietekmi uz vidi. Renault tagad izgatavo Renault eco² automobiļus visa sava piedāvājuma klāsta ietvaros.

Jaunā Laguna 1.5 dCi 110 – pirmais Renault eco² automobilis sava segmentā

Jaunā Laguna ir izgatavota Francijas rūpnīcā Sandouville. 1998.gadā Sandouville kļuva par Renault grupas pirmo darbnīcu un salikšanas rūpnīcu, kas ieguvusi ISO 14001 sertifikātu. 110ZS 1.5 dCi dzinējs var lepoties ar tikai 5.1l/100km degvielas patēriņu, kas ir ekvivalents 136g CO2 emisiju uz vienu kilometru. Turklāt tā ir izgatavota no vairāk nekā 35kg pārstrādātas plastmasas, kas ir nepieredzēti augsts līmenis ražošanā, un 95% tās svara ir pārstrādājams.

Labāko trijniekā pēc degvielas patēriņa un CO2 emisiju daudzuma

Ar savu efektīvo dzinēju piedāvājumu Renault ir starp labākajiem attiecībā uz CO2 emisiju samazinājumu. Jāizceļ arī 20 gados panāktais progress attiecībā uz automobiļu degvielas patēriņa samazināšanu. 1993.gadā, piemēram, 93ZS Renault 19 1.9 DT varēja nobraukt 769km, izmantojot vidēji 6.5 litrus degvielas uz 100km un emitējot 172 CO2 gramus uz vienu kilometru. 2000.gadā 100ZS Megane ar 1.9 dTi dzinēju var paveikt 960km lielu attālumu patērējot 5.2 litrus degvielas uz 100km un emitējot 138g CO2 uz vienu kilometru. Šobrīd 105ZS Megane 1.5 dCi ar pilnu degvielas tvertni var nobraukt 1111km, jo tās degvielas patēriņš ir tikai 4.5l/100km, CO2 emisiju līmenis ir 120 g/km.

2007.gada maijā Renault iepazīstināja plašāku publiku ar savu 100ZS TCE benzīna dzinēju, kas ievietots jaunajā Clio modelī. Šis 1.2 litru dzinējs, kam ir 1.4 litru dzinēja jauda un 1.6 litru dzinēju bloka griezes moments (145Nm), ir raksturīgs Renault kompetencei. Jaunais Twingo GT ar TCE dzinēju var lepoties ar tikai 5.9 litru degvielas patēriņu jauktajā ciklā uz 100 kilometriem, kas pielīdzināms 140g CO2 emisijām uz vienu kilometru.

Renault savu kompetenci ir veltījis arī dīzeļa dzinējiem. Megane, kurai ir 105ZS 1.5 dCi dīzeļa dzinējs ar daļiņu filtru, kas emitē tikai 120g CO2 uz vienu kilometru. Jaunais automobilis Laguna ar tādu pašu 110ZS jaudas dzinēju jauktā ciklā patērē 5.1 litru degvielas uz 100km un emitē 136g CO2 uz vienu kilometru.

Bioetanols un biodīzelis: degvielas nākotne Eiropā

Renault uzskata biodegvielu par vienu no efektīvākajiem un ekonomiskākajiem risinājumiem, lai ierobežotu vidējo CO2 emisiju apjomu. Biodegvielas ir radītas no dārzeņu un augu masas un ir atjaunojams, dažādots enerģijas avots, kas palīdz mazināt atkarību no fosilajām degvielām. Šī degviela ir divtik izdevīga, jo to var ražot no vietējiem izejmateriāliem, līdz ar to pārvadāšanas dēļ nerodas CO2 emisijas.

Renault ir viens no nedaudzajiem automašīnu izgatavotājiem Eiropā, kas saviem klientiem piedāvā ar biodegvielu darbināmus auto. 2007.gada jūnijā tika laists klajā 105ZS Megane (Hatch un Sport Tourer modeļi), kas aprīkoti ar 1.6 litru 16V dzinēju, ko iespējams darbināt ar E85 etanolu. Lai arī Brazīlijā Clio un Megane modeļi, kas var sadedzināt E100, tiek tirgoti jau kopš 2004.gada, tas bija Renault pirmais mēģinājums ieviest bioetanolu Eiropas tirgū.

2006.gada beigās Renault nāca klajā ar 2.0 dCi Trafic 90ZS un 115ZS versijām, kā arī 2.5 dCi Master 100ZS un 120ZS versijām. Abi dzinēji ir darbināmi ar B30 biodīzeli un ir izveidoti uzņēmumiem, kas uztur savu automobiļu parku. Pirmais pasažieru auto, kas izmantos biodīzeli, tiks palaists tirgū 2008.gadā. Jaunais Twingo, kas tika demonstrēts pēdējā Ženēvas autošovā, būs pieejams ar 65ZS 1.5 dCi dzinēju, kas ir darbināms ar B30 degvielu. Turklāt kopš 2006.gada marta Eiropas Sintētisko Degvielu Alianses (ASFE) ietvaros, kura apvieno DaimlerChrysler, Volkswagen, Royal Dutch Shell un Sasol Chevron, Renault ir strādājis pie otrās paaudzes degvielām. Šķidrās biodegvielas ražo, apstrādājot gāzi, ogles vai biomasu ar Fišera-Tropša sintēzes metodi.

Renault izmantotās biodegvielas

Bioetanols tiek izgatavots, raudzējot un destilējot biomasu – augus, piemēram, kviešus un bietes Eiropā, cukurniedres Brazīlijā un kukurūzu ASV. Bioetanolu pēc tam dažādās proporcijās var samaisīt ar degvielu: degviela ar 5% bioetanola sastāvu ir pazīstama kā E5, 10% ir E10 un 85% ir E85. Mainīgās degvielas automobiļi, piemēram, Clio 1.6 16v Hi-Flex, kas tiek pārdoti Brazīlijā, var sadedzināt tīru etanolu.

Biodīzelis ir alkilesters, kas atvasināts no augu eļļas. Tas tiek izgatavots no labības un augiem, no kuriem var iegūt eļļu (Eiropā pārsvarā no rapša un saulespuķu eļļas, bet citās pasaules daļās arī no sojas un palmu eļļas). Procesā, kas saukts par transesterifikāciju, augu eļļa reaģē ar metanolu un rada biodīzeli, ko pēc tam var samaisīt ar tīro dīzeli. 30% biodīzeļa un 70% tīra dīzeļa maisījuma nosaukums ir B30.

Well-to-wheel princips

Lai izprastu biodegvielas priekšrocības salīdzinājumā ar fosilo degvielu, CO2 emisiju samazināšanas problēma ir jāskata visaptveroši, ievērojot well-to-wheel pieeju.

Analizējot visu procesu no degvielas ieguves līdz transportlīdzekļa kustības uzsākšanai, tiek noteikts koeficents degvielas efektivitātei, izrēķinot kopējo CO2 emisiju daudzumu, sākot no degvielas ražošanas brīža līdz pat tās sadedzināšanai automobilī. 

Fosilās degvielas rada CO2 emisijas arī to ražošanas (urbšana un rafinēšana) un pārvadāšanas laikā, kā arī, automobilim dedzinot degvielu. Biodegviela ir radīta no biomasas, t.i. augiem, kas ir īpaši audzēti šim nolūkam. CO2 apjoms, ko augi uzsūc augšanas laikā (fotosintēzes ceļā) tiek atskaitīts no kopējā biodegvielas CO2 emisiju apjoma. Biodegviela var tikt izgatavota no vietējām bioloģiskām izejvielām, tāpēc ir mazāka vajadzība transportēt to pa sauszemi un jūru uz dažādām sadales iekārtām. Arī tas ļauj ierobežot CO2 emisijas.

Vispārējais biodegvielas sniegums ir daudz nekaitīgāks videi nekā parastās fosilās degvielas. Salīdzinājumā ar benzīna dzinējiem, biodegviela var samazināt CO2 emisiju apjomu līdz pat 70% atkarībā no izejmateriāla, no kā tā gatavota. Dīzeļa vai biodīzeļa dzinēji rada par 20% mazāk emisiju.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Par ko viņš apvainojās? (+ VIDEO) 1

Satiksmes autobusa šoferis ar savu spēkratu apsteidz pie krustojuma stāvošo minivenu, taču vieglā transporta vadītājam liekas, ka viņam nodarīts pāri un metas atriebties, nogriežot busiņam ceļu. Lasīt vairāk

 

Limuzīna kareivīgā radiniece: bruņumašīna “Imanta” laiku lokos (+ FOTO) 1

Kopš 9. novembra Rīgas Motormuzejā skatāma unikāla interaktīva izstāde, kurā pirmo reizi klātienē ir iespēja apskatīt un izdzīvot stāstu par vienu no slavenākajiem spēkratiem Latvijas armijas vēsturē – bruņumašīnu "Imanta". Lasīt vairāk

 

No 25 000 eiro – Ķīnas elektriskais SUV arī Eiropas tirgum (+ FOTO) 7

Ķīnas kompānija Aiways ar elektrisko krosoveru U5 Ion pašmāju tirgū startē 2019.gada septembrī, bet Eiropas tirgū tā grasās ienākt 2020.gadā. Lasīt vairāk

 

Pirmdien Ķengaragā ceļu satiksmes negadījumā cietusi gājēja; Valsts policija aicina atsaukties notikušā aculieciniekus 1

Šā gada 12. novembrī ap pulksten 8.20 Rīgā, Maskavas iela, pretī namam Nr. 317, autovadītājs ar melnas krāsas taksometru uzbrauca gājējai. Cietusī sieviete ar miesas bojājumiem tika nodota mediķu aprūpē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti