Sabiedrisko transportu Rīgā nosaka par prioritāti 22

10.oktobris 2007 9:34

Atsaucoties uz Rīgas mēra lūgumu, Rīgas domes Satiksmes departaments (RDSD) ir sagatavojis un iesniedzis virkni priekšlikumu turpmākajam rīcības plānam satiksmes plūsmas atvieglošanai Rīgā.

Rīgas domes koalīcijas padome konceptuāli atbalstīja būtiski palielināt priekšrocību sabiedriskajam transportam, kā arī sastrēgumstundās noteikt papildus kravu transporta satiksmes ierobežojumus.

  Ņemot vērā straujo automašīnu skaita palielināšanos un ierobežotās ielu tīkla caurlaides spējas Rīgā, departamenta priekšlikumi attiecas gan uz sabiedriskā transporta prioritātes nodrošināšanu, gan kravu transporta satiksmes ierobežojumiem sastrēgumstundu laikā atsevišķās vietās. Tāpat tika iesniegta virkne priekšlikumu nepieciešamajām izmaiņām valsts likumdošanā un normatīvajos aktos gan avārijas seku ātrākai likvidēšanai un transportlīdzekļu evakuācijai no brauktuves, gan sodu apmēra paaugstināšanai par transportlīdzekļu novietošanu neatļautā vietā, kā arī mācību automašīnu kustības ierobežošanai sastrēgumstundu laikā, preču piegādes optimizēšanai u.c.

Pēc koalīcijas padomes lēmuma Rīgas domes Satiksmes departaments mēneša laikā izstrādās konkrētu plānoto sabiedriskā transporta koridoru shēmu ar sabiedriskā transporta joslām un ielu posmiem, kuros būtu aizliedzama automašīnu satiksme pa tramvaja sliedēm. Tāpat paralēli tam tramvaju satiksmes uzlabošanai atsevišķās vietās, piemēram, Krišjāņa Barona un Miera ielā, jau tuvākā mēneša laikā tiks izskatīta iespēja ierobežot automašīnu satiksmi pa tramvaju sliežu ceļiem. Tāpat jau nākošnedēļ Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē izskatīšanai tiks iesniegts priekšlikums par nepieciešamajiem kravu transporta satiksmes ierobežojumiem sastrēgumstundu laikā.

Papildus 2006.gada rudenī RDSD izstrādājam rīcības plānam satiksmes plūsmas atvieglošanai, no kura jau realizēti aptuveni 80% darbu, piedāvāts veikt arī sekojošas satiksmes organizācijas izmaiņas:

1. Rīgas centrā mainīt ielu malās esošo stāvvietu novietojumu no t.s. „skujiņas” uz paralēlu brauktuvei:
• Elizabetes ielas posmā no Krišjāņa Barona ielas līdz Aleksandra Čaka ielai;
• Dzirnavu ielas posmā no Ernesta Birznieka- Upīša ielas līdz Brīvības ielai;
• Stabu ielas posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Baznīcas ielai;
• Kalpaka bulvāra posmā no Brīvības ielas līdz Reimersa ielai;
• Sporta ielas posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Vesetas ielai;
2. Sabiedriskā transporta joslas izveide Slokas iela – Uzvaras bulvāris – Akmens tilts – Krasta iela – Turgeņeva iela;
3. Sabiedriskā transporta prioritātes noteikšana Avotu ielā abos virzienos.
 
Visi komentāri
 
244667. viesis 10.oktobris 2007 9:40
0 0 Atbildēt

. Sabiedriskā transporta prioritātes noteikšana Avotu ielā abos virzienos

244668. viesis 10.oktobris 2007 9:40
0 0 Atbildēt

Hmm, iisti jeegu tai paraleelai likshanai uz Elzabetes ielas gan nesaskatu, a tur nestaaveetu visadi umniki, kas gaida atbriivojamies parking vietas, tad brivi kustiiba notiktos 2 joslaas. Pie paraleelas ietvei parkoshnaas taapat nesanaax vairaak par 2 joslaam.

Karoch kaads kaut ko dara bet iisti pat nesajeedz kaadeelj.

244671. viesis 10.oktobris 2007 9:52
0 0 Atbildēt

Kā būtu ar aizliegumu stāvēt Raiņa bulvāra malā sākot no Brīvības pieminekļa uz stacijas pusi? reāli tur tā viena josla varētu diezgan daudz ko izteikt. + Vajadzētu izdomāt kā kastrēt tos, kas pie sarkanā paliek krustojumā priekšā Raiņa bulvārim pie stacijas.

244672. viesis 10.oktobris 2007 9:55
0 0 Atbildēt

a kas vainas sporta ielai?!!

da lai kad brauktu, tur taa staavvieta nekad nav iipashi trauceejusi...luksafors paveraas un visi smuki pabrauc... sviesc kaut kaads... vispaar driiz ne pabraukt, ne auto nomest var...

244674. viesis 10.oktobris 2007 10:20
0 0 Atbildēt

Gribu redzēt ka aizliegs Raiņa bulvārī parkingu pie tās ministrijas un pie ASV vēstniecības...

Luksaforu signālplānu korekcija laikam ir kas nereāls...

Un kur paliek iespēja apbraukt Rīgu kā tādu? Iekšējā apļa vēl nav - nav nedz Dienvidu, nedz Ziemeļu tilta/tuneļa, bet Rīgas apvedceļš vairs sen nespēj veikt savas funkcijas...

244675. viesis 10.oktobris 2007 10:21
0 0 Atbildēt

varbūt satiksmes departamentam pirms atkal kaut ko sačakarēt vajadzētu pabeigt tos remontus, kas iesākti un tad skatīties, kas notiks???

kad būs saremontēts stakaņčiks daudzi nebrauks caur centru, kad saremontēs hesu utt sastrēgumi paši no sevis samazināsies, un būtu labāk staigājuši pa ielām un skatījušies kur veidojas korķi - un daudzus no tiem varētu likvidēt tikai mazliet pārregulējot luksaforus, gan auto, gan gājēju, daudzās vietās ir apgrūtināta pagriešanās, jo pie zaļā gājēji izlec priekšā un ar 3m distanci šķerso brauktuvi visas zaļās gaismas laikā...

besī tā trulā domāšana, galu galā Rīga nav lielākā pilsēta eiropā, bet tur kaut kā ar to tiek galā,

un beidzamais lai aizbrauc uz Londonu un pavēro, kādam jābūt SABIEDRISKAM transportam, kādam jābūt tā tīklam utt.

244677. viesis 10.oktobris 2007 10:45
0 0 Atbildēt

noteikt prioritāti tas ir apsveicami, bet neticu, ka mēneša laikā viņi novedīs ideju lidz apsveicamam risnājumam

244678. viesis 10.oktobris 2007 10:52
0 0 Atbildēt

Nja, atkal - ideja pati laba, bet izpildījums - kaut kā caur aizuguri.

Jā, 675 viesi - tu domā, ka neviens TUR nezin, kādam sabiedriskajam transportam vajadzētu būt? ;) Rīgas mērs palūdza, satdeps - sastādīja rīcības plānu. A sab. transporta kvalitātes uzlabošana ir sassodīti dārgs prieks.

244679. viesis 10.oktobris 2007 10:52
0 0 Atbildēt

Kaada Londona ar sabiedrisko transportu!!! Musu ministri labak brauc uz Kiinu, Indiju utt. :) Nevienam tak tas reali neinteresee. Galvenais atsedet savas dienas tur un sanemt naudu. Pareizi LNT top 10 pateica ka musu sat dep sez kimiki, fiziki un teologi!!!! Kur vel eiropa tads sviests redzeets!

244680. viesis 10.oktobris 2007 10:55
0 0 Atbildēt

Da kas tur sasodiiti daargs? Ja gribetu tad ari izdaritu. Labak buvet tiltu vai gaismas pili pa pus miljardu ls- tur var vairak kesa iebazt.

244681. viesis 10.oktobris 2007 11:01
0 0 Atbildēt

Kad beidzot risinās problēmu nevis kaut ko ierobežojot, bet ķeroties klāt problēmai un kau tko arī uzbūvējot? Tas tikai nozīmēs ka varēs pārkāpjot noteikumus tik ātrāk nekā nepārkāpjot, līdz ar to jau viss tā kā ir skaidrs.. nekas nemainīsies!

244686. viesis 10.oktobris 2007 11:41
0 0 Atbildēt

"jau tuvākā mēneša laikā tiks izskatīta iespēja ierobežot automašīnu satiksmi pa tramvaju sliežu ceļiem"

nu nu... super, atkal sākās, aizliegt, aizliegt,... infantīļi

tramvajus/sliedes rīgā jau sen vajadzēja aizvietot ar kvalitatīvu asfaltu un autobusiem.

244691. viesis 10.oktobris 2007 12:26
0 0 Atbildēt

675 to tomc

Es domāju, ka viņi to saprot, bet viņi nesaprot, ka tā ir pati sāls, da viņi var ierobežot satiksmi cik grib, es sēdēšu korķi arī 2 h ja vajadzēs, bet ĒRTĪBĀ !!!! nevis 30 min labākajā gadījumā piebāztā autobusā, caurvējā, pie zagļiem utt.

un dotajā brīdī ar sabiedrisko no sava darba uz mājām varu tikt 1h 20 min, ar savu auto, pat vislielākajos korķos neesmu tik ilgi braucis, jo caurmērā tas aizņem 30-40 min...

tiem ķīmiķiem un teologiem vajadzētu ieteikt šaha pulciņus, varbūt tad viņi sāks domāt vismaz 3 gājienus uz priekšu...

244692. viesis 10.oktobris 2007 12:44
0 0 Atbildēt

Nez, man jau sabiedriskais patīk - nāk ik pēc 2-3 min, tīrs, sakopts, neviens nelamājas, pieturas ar sakoptas, ar elektriskajiem tablo, kas norāda, cik vēl jāgaida nākamais transports, sēdvietu vienmēr var atrast... Tikai dārgs, maita.

Jā, diemžēl tas nav arī LV ;D

244693. viesis 10.oktobris 2007 12:47
0 0 Atbildēt

Jā, šodien pabraucu ar tramvaju - laikam jāmaina dzīvoklis uz vietu pie tramvaja sliedēm. Nu, vismaz tramvaji, un vismaz - pusdienlaikā, ir tīri, nebaidīšos šī vārda, baudāmi ;D

244695. viesis 10.oktobris 2007 12:56
0 0 Atbildēt

Sen bij' laiks. Tik domāju, ka nekas tur nesanāks, jo jau pirmajā dienā resnvēderi no Domes konstatēs, ka stipri ilgi jāstāv sastrēgumā un sabiedriskajā kārtīgs tautas pārstāvis nerādās.

244710. viesis 10.oktobris 2007 14:18
0 0 Atbildēt

nopirkšu ikarusu :-))

244713. viesis 10.oktobris 2007 14:23
0 0 Atbildēt

Tikai attīstot sabiedrisko transportu un centram apbraucamos ceļus var mazināt sastrēgumus. Ir jābūt iespējai normāli braukt ar sabiedrisko starp Rīgas rajoniem. Uz centru no jebkra rajona +/- var tikt ar sabiedrisko, bet pamēģiniet no Purvciema uz Ziepniekkalnu. Ja pavēro sastrēgumus, liekas, ka to veido tieši tie, kas braukā starp dažādiem Rīgas rajoniem, jo sastrēgumi, piemēram, uz Vanšu tilta ir arī vakarā virzienā uz centru. Tas nozīmē, ka cilvēki brauc kaut kur pa diognāli Rīgai. Tāpat no rīta Vanšu tiltā jau sastrēgums, bet iegriežoties centrā, (Raiņa bulvārī) mašīnu gandrīzs nav. Visi brauc kaut kur tālāk.

244721. viesis 10.oktobris 2007 16:21
0 0 Atbildēt

>kolumbs

Tas tiesa, mums vienkārši daudz gudru lēmēju ir bijuši. Kādreiz sabiedriskais transports brauca cauri centram, tad, kādu dienu plānprātiņu galvā ienāca ideja, ka no tiem, kas brauc no Purčika uz Ziepi taču labāk ir noplēst divas biļetes un lielākoties visas caurbraucošās līnijas tika likvidētas... Tas nekas, ka tagad sab. transports riņķo kaut kur Brīvības, Raiņa, Aspazijas bulvāru un Staciajs laukuma rajonā veidojot tur sastrēgumus... Bija vēl viens valdītājs mums, kas zināja, ka šeit esot "muļķu zeme", tas gudrinieks atkal "atrisināja" sastrēgumu problēmu uz Gaisa tilta, ļaujot braukt vieglajām mašīnām pa sliedēm, rezultāts, - sastrēgumi ir turpat, kur bijuši, tikai tajos stāv arī tramvaji (bail pat iedomāties kāds ir elektrības patēriņš pret kalnu lēni uzsākot braukt un bremzējot)... Taču ar to gudrība neizsmēlās, kādā dienā galvā ienāca ģeiāls risinājums: "aizliegsim kreisos pagriezienus visur". Jauki, kam no tā labums? Protams, tiem, kas brauc uz Rīgas rajonu, rīdziniekiem (nodokļu maksātājiem šeit) tagad caur viņu vecajiem, klusajiem rajoniem brauc satiksmes straume (praktiski visur - Teikā, Pārdaugavā, Klusajā centrā).... Un tad pēkšņi kādā brīdī mēs atjēdzamies, ka vidējais iedzīvotājs Rīgā ir kļuvis stipri nabadzīgs, nez kāpēc? Jo paskaitot varam konstatēt, ka visi lēmumi ir bijuši muļķīgi, bet tie, kas ir prātīgi NAV pieņemti... tā nu tas ir..

244722. viesis 10.oktobris 2007 17:31
0 0 Atbildēt

AIzliegt centrā novietot mašīnu un tad neviens nebrauks ar mašīnu uz centru un nemeklēs kur viņu noparkot..

244731. viesis 10.oktobris 2007 23:44
0 0 Atbildēt

NuNu:

Nu, ja šito visu pieņems (it sevišķi par to sab. transp. joslu izveidi), tad dir$ā ar satiksmi Rīgā būs! Jau tagad ir ļoti apgrūtinoši kaut kur nokļut laicīgi, drīz tas kļus neiespējami!

244733. viesis 11.oktobris 2007 7:55
0 0 Atbildēt

Interesanti, kā tiek uzlabota ielu caurlaides spēja novācot parkošanos skujiņā vietās, kur auto jau tā pa pusei stāv uz trotuāra (piem. Kalpaka bulv.). Kā šis pats uzlabojums palīdzēs sporta ielā, kas ir vienvirziena (minētajās robežās) un jau ar divām joslām?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā Latvijā ugunsdzēsēji nodrošina, lai auto nesabrauc šļūteni (+ VIDEO)

Lai vilks paēdis un kaza dzīva - lūk, kā ugunsdzēsēji nodrošina to, lai satiksme nav jāslēdz un paši var strādāt. Lasīt vairāk

 

Deputāti konceptuāli atbalsta apjomīgus grozījumus OCTA likumā 6

Saeima šodien pirmajā lasījumā atbalstīja Finanšu ministrijas (FM) sagatavotos apjomīgos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (OCTA likums). Lasīt vairāk

 

BMW X7 būs lielāks par Cadillac Escalade – BMW parāda savu krosoveru flagmani (+ FOTO) 15

Vācijas autobūves kompānija BMW publicējusi attēlus un informāciju par savu krosoveru flagmani – septiņvietīgo X7, kas tiek pozicionēts kā Mercedes-Benz GLS, Range Rover un Cadillac Escalade konkurents. Lasīt vairāk

 

Apgāžoties traktoram, Ciblas novadā gājis bojā vīrietis

Vakar Ciblas novadā, apgāžoties traktortehnikai, gājis bojā tā vadītājs, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Latgales reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Ksenija Belova. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti