Čaikai - (ГАЗ-14 Чайка) - 30 gadu jubileja 15

 
14.oktobris 2007 12:51

1977.gada 14.oktobrī Gorkijas autorūpnīcā tika salikts pirmais ГАЗ-14 "Чайка" automobilis. Septiņvietīgais auto atšķīrās no citiem ar augstu tehnisko līmeni un komfortu.



Automātiskā pārnesumu kārba, stūres pastiprinātājs, bremžu pastiprinātājs, gaisa kondicionieris, kā arī tiešām efektīva trokšņu izolācija deva īpašu komforta sajūtu gan pasažieriem gan vadītājam. Pateicoties veiksmīgai pamatīgo riepu un piekares saderībai, speciāli izstrādātiem amortizatoriem un garajai mašīnas riteņu bāzei, brauciens ar ГАЗ-14 bija līgans un maigs. Salons tika apsildīts ar trim sildītājiem, kas iekļauti dzinēja dzesēšanas sistēmā. Tā kā auto nebija izteiktu sliekšņu, tajā bija viegli iekāpt un izkāpt.



Čaika kļuva par savdabīgu jaunu konstrukciju, materiālu un tehnoloģiju izmēģinājumu poligonu. Tieši šim modelim pirmo reizi visā ГАЗ vēsturē parādījās disku bremzes, vārstu hidroizspiedēji, lampu mazgātāji, durvju slēdzenes ar eletropiedziņu, slēgtā dzeses sistēma, kas izmantoja antifrīzu, radiatora elektroventilators, divu pakāpju bremžu pastiprinātājs, stikla elektroapsilde un daudzas citas lietas, kas šodien ir atrodamas [gandrīz] ikvienā automobilī.



Auto tika aprīkots ar elektriskajiem stiklu pacēlājiem, inerces(!) drošības jostām, augstākās klases stereo radiolu, kuru varēja vadīt arī no pasažieru puses. ГАЗ-14 "Чайка"  uzstādīts V8 dzinējs ar tam laikam iespaidīgu jaudu - 220 zirgspēki, kas ļāva šim milzenim ieskrieties līdz pat 175 km/h lielam ātrumam.


Viena no modifikācijām - cabrio versija.

Lielākā daļa ГАЗ-14 bija četrdurvju virsbūve ar trijām sēdekļu rindām. Pēc specpasūtījuma automobilī varēja tikt uzstādīta stikla siena, kas nošķirtu pirmo rindu no pasažieriem.

Diemžēl, ГАЗ-14 "Чайка" tika ražots salīdzinoši īsu laiku - tikai 11 gadus. "Perestroikas" kampaņas laikā, cīnoties ar privilēģijām, šī modeļa ražošana tika pārtraukta 1988.gadā. Pavisam Gorkijas autorūpnīca paspēja izlaist 1114 šī modeļa automobiļus.
 
Visi komentāri
 
244930. viesis 14.oktobris 2007 12:55
0 0 Atbildēt

''Diemžēl, ГАЗ-14 "Чайка" tika ražots salīdzinoši īsu laiku - tikai 11 gadus.''

Neizprotams teikums. Kāpēc ''diemžēl'' un kāpēc 11 gadi ir ''tikai'' ??

Redaktors 14.oktobris 2007 12:57
0 0 Atbildēt

Parasti augstākās klases auto ražo krietni ilgāku laika posmu (tikai ik pa laikam uzlabojot).

244932. viesis 14.oktobris 2007 14:34
0 0 Atbildēt

Par autovaditāju komfortu - pārspūlēts... šīm ja pareizi atceros pat sedekli nevarēja normali pieregulēt - jo aizmugurē uzreiz atradas starpsiena - līdz ar to autovaditājs sēdēja visai neērtā un no satiksmes drošības bīstāmaja pozā.... ;)

Vel aizmirsa piebilsts ka auto bija nodublētās visas svarīgas funkcijas... Auto vajadzēja uzturēt telpā ar normālo mitrumu un +18.. +22 C temperatūru...... un maza nianse - izlaida vairāk nekā 1000 - bet reāli pēc 5 gadu kalpošanas nolietotus auto vienkarši iznīcināja....

244933. viesis 14.oktobris 2007 14:46
0 0 Atbildēt

un te links uz info - lai nebūtu tukšas runāšanas... ;) www.chaika13.ru/chaika/s3.html

244936. viesis 14.oktobris 2007 20:18
0 0 Atbildēt

Šitā Čaika nav nekāda Čaika. Vot iepriekšējais modelis gan ir ko vērts. Ne formas, ne dizaina. Es priekš sevis esmu stingri nolēmis, manās kāzās braukšu ar GAZ-13!!!

244940. viesis 14.oktobris 2007 23:06
0 0 Atbildēt

Man šķiet, ka tas par to vadītāja neērto pozu atiecās uz ZIL - vēl augstāko padomju limuzīnu.

Un 1988. gadā nevis vienkārši pārtrauca Čaikas ražošanu - iznīcināja visas ražošanas iekārtas, dokumentāciju, pat 1:43 modelīšu spiednes! 90. gados bija doma atjaunot ražošanu, bet nebija, no kā.

244945. viesis 15.oktobris 2007 9:03
0 0 Atbildēt

Es savās kāzās braucu ar šitādu! Šoferis ir 1.7 m garš un tā arī viņš teica, ka gārās cilvēks diezvai varētu pabraukt! kopumā ļoti ērts (aizmugurē)! Vilka viņš uz 120, ātrāk gan viņš pats baidījās braukt, jo baigi mīkstā piekare (šupojās)! Šo auto izvēlējos kāzām, jo visi LIMO jau piegriezušies! Pēc gadiem 30 būs labas atmiņas un atcerēšos uz visu mūžu!

244950. viesis 15.oktobris 2007 10:54
0 0 Atbildēt

2 244940. viesis 14.10.2007 23:06

ja šķiet - palasi linku ;)

244962. viesis 15.oktobris 2007 13:25
0 0 Atbildēt

Apskatot bildes, kas tādu mašīnu nav redzējis, var padomāt, ka tas ir kāds pajauns amerikāņu autiņš - pat pārliecinājos ar kolēģime :)

244983. viesis 15.oktobris 2007 17:05
0 0 Atbildēt

Diemžēl, šādi auto Latvijā maz ir saglabājušies. Kad sākās lielās prihvatizācijas, visi šie auto pārgāja privatpersonu rokās. Pārāk daudz jau to šeit nebija arī padomjlaikos - kāds parlamentā pa pārītim valdībai un cekai. Iespējams -arī čekai. Ar tām parasti vadāja augstos Maskavas viesus un čekas ģeneraļus. Vietējie bosi ikdienā vairāk braukāja ar volgām. Skaitliski vairāk bija vecās čaikas, no kurām viena vēl šodien ideali labi saglabāta , glabājas valdības garažās. Vecais modelis ir klasiskāks un greznāks, bet šis jaunais savulaik tiešām visus pārsteidza ar tehniskajām novitātēm, kādas nebija pat amerikāņu auto. Kādreiz klīda leģendas, ka Brežņevs tml. auto esot uzdāvinājis pat ASV prezidentam un tas bijis sajūsmā.

244997. viesis 15.oktobris 2007 23:52
0 0 Atbildēt

Pastāsti,kādas "tehniskās novitātes" konkrēti nebija amerikāņu auto!

245007. viesis 16.oktobris 2007 10:08
0 0 Atbildēt

Atceros,kā 1985.gadā RAFā šīs Čaikas pārbūvējām par katafalkiem ,spec pasūtījums Kubai!

245092. viesis 16.oktobris 2007 16:19
0 0 Atbildēt

:) Motors gan bija benzīnrijējs,virsū tam 2 četrrīkļu karburatori bija,kas 2xlielāki par gaz-53 karbuli.Taspats BTR motors jau bija,kas iepriekšējai gaz-13,klāt nāca tikai 2karbuļi un vārstu hidrokompensātori.

245173. viesis 17.oktobris 2007 0:41
0 0 Atbildēt

Tie takš visi ir Merši, gan interjērā, gan eksterjērā, tiesa gan, līdz nepazīšanai pārbūvēti... No turienes tad, droši, arī visas "fīčas, kuras nav amerikāņu auto"...

250996. viesis 27.janvāris 2008 23:30
0 0 Atbildēt

eu ve4i man oatiik 4ajki gribu dabuut to ka kaazas auto...kur var iziret???busu pateiciigs par info..

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 24

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti