Lai atbaidītu auto zagļus, lieti noderēs signalizācija 11

1.augusts 2002 11:15

Auto ražotāji, domājot par aizsardzību pret zagļiem, jau ražošanas procesā jaunos auto aprīko ar dzinēja bloķēšanas ierīci. Taču šīs ierīces nav pilnīgas un nepasargā no ielaušanās automobīlī. Turklāt šāds aprīkojums ir tikai pēdējos gados ražotajiem auto, bet ne tikai pilnīgi jauns auto ir jānosargā.

Garnadži neskādē arī jau dažus gadus lietotos auto. Protams, lai kāds arī būtu braucamais, tas jāpasargā no zagļiem kā viegla loma iegūšana. Kā? – konsultē auto elektriķis un speciālists Dzintars Geste (SIA Geste, Mūkusalas iela 45/47, Rīga). Signalizācijas pamatuzdevumi: #Pasargāt no ielaušanās auto. #Pasargāt auto aizdzīšanu nobloķējot dzinēju. Signalizācijas DEFA standarta aprīkojumā ietilpst: #Salonu sargājošs mikroviļņu sensors. „Šim sensoram ir jāsargā auto no iekšpuses, tas ir – auto salons. Tas veiksmīgi strādās gadījumā, ja, kāda iemesla dēļ, esat aizmirsis aizvērt, piemēram, logu vai lūku un kāds iekārojis kaut ko izņemt no auto. Šai signalizācijai minētais sensors nereaģēs ne uz vēja plūsmu, ne uz mušas lidojumu. Bet tā var nostrādāt arī uz dzīvnieka iekļūšanu signalizācijas apsardzes laikā”, stāsta speciālists. #Stikla saplīšanas sensors. Signalizācija sāk darboties stikla izsišanas gadījumā un arī tad, ja kāds cenšas atvērt durvis, bagāžnieku, motora pārsegu. Taču neieslēdzas sitiena iespaidā. Jāpiebilst, ka visās šajā sadaļā nosauktās īpašības atbilst tikai signalizācijas DEFA raksturojumam. Papildus uzstādāmi sensori: #Līmeņa izmaiņas un paātrinājuma sensors. Šis sensors dos trauksmes signālu, ja auto mēģinās pacelt ar domkratu un mēģinot to uzlikt uz treilera. Tas nodrošina efektīvu aizsardzību pret riteņu zagļiem. #Sitiena jeb trieciena sensors. Labs līdzeklis mazo zaglēnu atbaidīšanai. Protams, katram no sesoriem var regulēt jūtīguma līmeni arī sitiena sensoram. Taču ejot pa ielu bieži varam noteikt, kuram auto ir minētais sensors, jo tas reaģē uz dažādām vibrācijām, piemēram, uz mašīnas uzlec kaķis, vai pabrauks garām tramvajs, vai vienkārši kāds uzsit ar dūri. Ir bijuši pat tādi gadījumi, kad naktī zaglis uzsit pa iekāroto auto un saimnieks pa logu ar pults palīdzību trauksmes signālu izslēdz. Tā tas atkārtojas vairākas reizes līdz saudzējot savu un kaimiņu nakts mieru saimnieks signalizāciju noņem no apsardzes un aizslēdz to ar atslēgu. Rezultāts – no rīta auto pagalmā vairs nav. Veiksmīgi aizdzīts. Ja jūs iegādājaties lietotu auto, kuram jau ir signalizācija: #Pērkot lietotu auto ar uzstādītu signalizāciju, jums noteikti ir jāsaņem divi atslēgu komplekti un līdz ar to arī divas automašīnas pultis. Tas tāpēc, ka visos signalizāciju standarta aprīkojumu komplektos ir divas pultis. „Nevajadzētu vienkārši uzticēties, ja jums saka, ka otra pults ir pazaudēta. Kāds to noteikti ir atradis” iesaka Dzintars. “Ja tomēr auto veikalā nopērkat auto ar vienu atslēgu un pulti, tad vajadzētu iegriezties kādā no signalizācijas uzstādīšanas vietām un pārprogrammēt esošo pulti. Ja tas nav iespējams, būtu vēlams nomainīt esošo sistēmu pret jaunu.” Uzstādot signalizāciju, autoīpašniekiem jāpievērš uzmanība: #Ja signalizāciju jums sola uzstādīt ātri, lēti un kvalitatīvi. “Kvalitatīvi signalizāciju nav iespējams uzstādīt ātri. Būtu jārēķinās, ka signalizācijas uzstādīšanai tiks veltītas vismaz piecas – sešas stundas. Ja sola to izdarīt krietni īsākā laika posmā, maz ticams, ka darbs būs padarīts kvalitatīvi. Sarežģītāku un vairāku sistēmu uzstādīšana var ieilgt līdz pat divām dienām.” #Ja sola lētu signalizāciju. „Lēta signalizācija ir tā, kas maksā 40–50 latus ar visu uzstādīšanu – tā ir haltūras cena. Iespējams, tā ir šaubīgas izcelsmes, nekvalitatīviem savienojumiem, bez garantijām. Garantijas laiku sistēmai un uzstādīšanai parasti dod no 1 līdz pat 3 gadiem.” Nekvalitatīvi uzstādītas signalizācijas sekas: Iespējami traucējumi auto elektro sistēmā, īssavienojumi, līdz beigās sadeg auto elektro sistēma. Labs speciālists ātri varētu noteikt uzstādītās sistēmas kvalitāti. To var noteikt gan pēc paša bloka atrašanās vietas, gan pēc vadu savienojumu kvalitātes, gan citiem parametriem. Savienojumus, protams, ieteicams ir salodēt, nevis izmantot speciālos vadu savienotājus, nemaz nerunājot par vienkāršu vadu satīšanu. Signalizāciju kalpošanas ilgums Kvalitatīvai signalizācijai būtu jākalpo sešus līdz astoņus gadus, bet garantijas laiku signalizāciju ražotāji un uzstādītāji parasti dod līdz diviem gadiem. Ja jūs iegādājieties jaunu auto salonā un tai sertificēts meistars uzstāda signalizāciju, šajā gadījumā signalizācija DEFA, tad līdztekus auto salona 3 gadu garantijai signalizācijai DEFA arī tiek dota 3 gadu garantija. Zagļu metodes signalizāciju uzveikšanā: #Ne velti cauri gadiem mums līdzi nācis vecu vecais teiciens – Sargā pats sevi, tad Dievs Tevi sargās, un līdzi tam labais vienmēr ir cīnījies ar ļauno. Vieni pastāvīgi domā par auto un līdz ar to auto saimnieku drošību, bet otri vienmēr domās jaunas metodes kā to pieveikt. Dārgākai un kvalitatīvākai signalizācijai ir pieliktas daudz vairāk pūles to ražošanai nekā lētākām un vienkāršākām sistēmām. Bet tas nenozīmē, ka lētākās sistēmas ir nekur nederīgas, arī tās pietiekami labi un kvalitatīvi uzstādītas var droši kalpot. Jauniem un dārgiem auto, parasti iesaka, un tāda ir arī apdrošinātāju prasība, izvēlēties kvalitatīvāku signalizāciju, jo tā ir grūtāk vai arī, varētu teikt, nav neitralizējama īsā laika posmā. #Vēl, kas būtu jāievēro: izkāpjot no auto nevajadzētu no tā pārāk tālu aiziet aktivizējot signalizāciju. Ja gadās, ka spiežot pulti tā jums neklausa, uzreiz neslēdziet durvis ar atslēgu, bet mēģiniet vēlreiz. Ja vēlreiz nekas nesanāk, tad ir iespējams, ka kāds garnadzis stāv netālu ar kādu spēcīgu raidītāju traucē jūsu pults darbību. Tādā gadījumā labāk sēsties mašīnā un novietot to citur. Jaunās paaudzes signalizācijām, šī iemesla dēļ, nav pārāk liels darbības rādiuss – apmēram 4–5 metri. Tas tādēļ, jo tuvāk būsiet savam auto signalizācijas aktivizēšanas brīdī, jo mazāka iespēja, ka kāds iztraucēs aizslēgumu.” Signalizācijas detaļas, kas jāuzmana īpaši: #Signalizācijas pults - tā jāsargā no: - mitruma (lūkojiet, lai neiekrīt peļķē! Arī mazgājot drēbes neatstājiet to kabatās!); - triecieniem (nevilšus neuzkāpiet uz tās!) - no zagļiem. Nenozaudējiet otru pulti! #Signalizācijas sirēna – tā arī jāsargā no mitruma. Mazgājot motortelpu zem liela spiediena, to vajadzētu aizklāt. publicēts nedēļas laikrakstā "Kriminālā Latvija", Autore: Inga Akmentina
 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
32931. viesis 1.augusts 2002 12:02
1 0 Atbildēt

Tā nav signalizācija, tas ir ******* ...

32942. viesis 1.augusts 2002 13:07
1 0 Atbildēt

Ja parunā ar apdrošinātājiem - tad parasti no nozagšanas pasargā visvienkāršākās ,,sekretkas,,

un vispār jocīgi blakus valstī -Igaunijā šīs problēmas nav, apdrošināšanas prēmijas 2 x mazākas kā Latvijā, ļoti šķiet ka kāds to Latvijā begrib sakārtot, jo nozagt jau nebūtu problēma arī aizbraukt uz Igauniju, bet nebrauc visi zog te.

34813. viesis 16.augusts 2002 16:37
1 0 Atbildēt

Reali rulle Autonama markesana. Par 30Ls iegusit daudz lielaku drosibu neka ar signalizaciju par 150Ls. Pec statiskas ir nozagts tikai nepilns viens procents no visam marketajam masinam, pie tam vairak ka puse no tam ir atrastas. Uzliekiet vienkarsu, bet kvalitativu signalizaciju par 50Ls, ierikojot viltigu sekretku par 15Ls un nomarkejiet savu auto par 30Ls. Kopa sanak 95Ls, bet varesiet gulet mierigi!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

280 km/h ar “BMW” - vācu policija aptur 18-gadīgu karstgalvi no Šveices 10

Vācijas ceļu policija apturējusi kādu 18 gadus vecu šveicieti, kurš ar savu “BMW” markas spēkratu traucies 280 km/h šosejas posmā, kur atļautais ātrums ir 120 km/h. Lasīt vairāk

 

Hakeri nozaguši 57 miljonu "Uber" klientu un šoferu datus 1

ASV kopbraukšanas pakalpojumu kompānija "Uber" otrdien paziņoja, ka hakeri nozaguši 57 miljonu šīs kompānijas klientu un šoferu personīgos datus, bet šis hakeru uzbrukums vienu gadu ticis slēpts. Lasīt vairāk

 

Pasaulē ātrākais auto "Venom F5" no iekšpuses (+ foto) 3

Amerikāņu kompānija "Hennessey Performance", kas solījusi uzbūvēt pasaulē ātrāko sērijveida automobili, ļāvusi ielūkoties par "Venom F5" nosauktās supermašīnas salonā Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti