Lai atbaidītu auto zagļus, lieti noderēs signalizācija 11

 
1.augusts 2002 11:15

Auto ražotāji, domājot par aizsardzību pret zagļiem, jau ražošanas procesā jaunos auto aprīko ar dzinēja bloķēšanas ierīci. Taču šīs ierīces nav pilnīgas un nepasargā no ielaušanās automobīlī. Turklāt šāds aprīkojums ir tikai pēdējos gados ražotajiem auto, bet ne tikai pilnīgi jauns auto ir jānosargā.

Garnadži neskādē arī jau dažus gadus lietotos auto. Protams, lai kāds arī būtu braucamais, tas jāpasargā no zagļiem kā viegla loma iegūšana. Kā? – konsultē auto elektriķis un speciālists Dzintars Geste (SIA Geste, Mūkusalas iela 45/47, Rīga). Signalizācijas pamatuzdevumi: #Pasargāt no ielaušanās auto. #Pasargāt auto aizdzīšanu nobloķējot dzinēju. Signalizācijas DEFA standarta aprīkojumā ietilpst: #Salonu sargājošs mikroviļņu sensors. „Šim sensoram ir jāsargā auto no iekšpuses, tas ir – auto salons. Tas veiksmīgi strādās gadījumā, ja, kāda iemesla dēļ, esat aizmirsis aizvērt, piemēram, logu vai lūku un kāds iekārojis kaut ko izņemt no auto. Šai signalizācijai minētais sensors nereaģēs ne uz vēja plūsmu, ne uz mušas lidojumu. Bet tā var nostrādāt arī uz dzīvnieka iekļūšanu signalizācijas apsardzes laikā”, stāsta speciālists. #Stikla saplīšanas sensors. Signalizācija sāk darboties stikla izsišanas gadījumā un arī tad, ja kāds cenšas atvērt durvis, bagāžnieku, motora pārsegu. Taču neieslēdzas sitiena iespaidā. Jāpiebilst, ka visās šajā sadaļā nosauktās īpašības atbilst tikai signalizācijas DEFA raksturojumam. Papildus uzstādāmi sensori: #Līmeņa izmaiņas un paātrinājuma sensors. Šis sensors dos trauksmes signālu, ja auto mēģinās pacelt ar domkratu un mēģinot to uzlikt uz treilera. Tas nodrošina efektīvu aizsardzību pret riteņu zagļiem. #Sitiena jeb trieciena sensors. Labs līdzeklis mazo zaglēnu atbaidīšanai. Protams, katram no sesoriem var regulēt jūtīguma līmeni arī sitiena sensoram. Taču ejot pa ielu bieži varam noteikt, kuram auto ir minētais sensors, jo tas reaģē uz dažādām vibrācijām, piemēram, uz mašīnas uzlec kaķis, vai pabrauks garām tramvajs, vai vienkārši kāds uzsit ar dūri. Ir bijuši pat tādi gadījumi, kad naktī zaglis uzsit pa iekāroto auto un saimnieks pa logu ar pults palīdzību trauksmes signālu izslēdz. Tā tas atkārtojas vairākas reizes līdz saudzējot savu un kaimiņu nakts mieru saimnieks signalizāciju noņem no apsardzes un aizslēdz to ar atslēgu. Rezultāts – no rīta auto pagalmā vairs nav. Veiksmīgi aizdzīts. Ja jūs iegādājaties lietotu auto, kuram jau ir signalizācija: #Pērkot lietotu auto ar uzstādītu signalizāciju, jums noteikti ir jāsaņem divi atslēgu komplekti un līdz ar to arī divas automašīnas pultis. Tas tāpēc, ka visos signalizāciju standarta aprīkojumu komplektos ir divas pultis. „Nevajadzētu vienkārši uzticēties, ja jums saka, ka otra pults ir pazaudēta. Kāds to noteikti ir atradis” iesaka Dzintars. “Ja tomēr auto veikalā nopērkat auto ar vienu atslēgu un pulti, tad vajadzētu iegriezties kādā no signalizācijas uzstādīšanas vietām un pārprogrammēt esošo pulti. Ja tas nav iespējams, būtu vēlams nomainīt esošo sistēmu pret jaunu.” Uzstādot signalizāciju, autoīpašniekiem jāpievērš uzmanība: #Ja signalizāciju jums sola uzstādīt ātri, lēti un kvalitatīvi. “Kvalitatīvi signalizāciju nav iespējams uzstādīt ātri. Būtu jārēķinās, ka signalizācijas uzstādīšanai tiks veltītas vismaz piecas – sešas stundas. Ja sola to izdarīt krietni īsākā laika posmā, maz ticams, ka darbs būs padarīts kvalitatīvi. Sarežģītāku un vairāku sistēmu uzstādīšana var ieilgt līdz pat divām dienām.” #Ja sola lētu signalizāciju. „Lēta signalizācija ir tā, kas maksā 40–50 latus ar visu uzstādīšanu – tā ir haltūras cena. Iespējams, tā ir šaubīgas izcelsmes, nekvalitatīviem savienojumiem, bez garantijām. Garantijas laiku sistēmai un uzstādīšanai parasti dod no 1 līdz pat 3 gadiem.” Nekvalitatīvi uzstādītas signalizācijas sekas: Iespējami traucējumi auto elektro sistēmā, īssavienojumi, līdz beigās sadeg auto elektro sistēma. Labs speciālists ātri varētu noteikt uzstādītās sistēmas kvalitāti. To var noteikt gan pēc paša bloka atrašanās vietas, gan pēc vadu savienojumu kvalitātes, gan citiem parametriem. Savienojumus, protams, ieteicams ir salodēt, nevis izmantot speciālos vadu savienotājus, nemaz nerunājot par vienkāršu vadu satīšanu. Signalizāciju kalpošanas ilgums Kvalitatīvai signalizācijai būtu jākalpo sešus līdz astoņus gadus, bet garantijas laiku signalizāciju ražotāji un uzstādītāji parasti dod līdz diviem gadiem. Ja jūs iegādājieties jaunu auto salonā un tai sertificēts meistars uzstāda signalizāciju, šajā gadījumā signalizācija DEFA, tad līdztekus auto salona 3 gadu garantijai signalizācijai DEFA arī tiek dota 3 gadu garantija. Zagļu metodes signalizāciju uzveikšanā: #Ne velti cauri gadiem mums līdzi nācis vecu vecais teiciens – Sargā pats sevi, tad Dievs Tevi sargās, un līdzi tam labais vienmēr ir cīnījies ar ļauno. Vieni pastāvīgi domā par auto un līdz ar to auto saimnieku drošību, bet otri vienmēr domās jaunas metodes kā to pieveikt. Dārgākai un kvalitatīvākai signalizācijai ir pieliktas daudz vairāk pūles to ražošanai nekā lētākām un vienkāršākām sistēmām. Bet tas nenozīmē, ka lētākās sistēmas ir nekur nederīgas, arī tās pietiekami labi un kvalitatīvi uzstādītas var droši kalpot. Jauniem un dārgiem auto, parasti iesaka, un tāda ir arī apdrošinātāju prasība, izvēlēties kvalitatīvāku signalizāciju, jo tā ir grūtāk vai arī, varētu teikt, nav neitralizējama īsā laika posmā. #Vēl, kas būtu jāievēro: izkāpjot no auto nevajadzētu no tā pārāk tālu aiziet aktivizējot signalizāciju. Ja gadās, ka spiežot pulti tā jums neklausa, uzreiz neslēdziet durvis ar atslēgu, bet mēģiniet vēlreiz. Ja vēlreiz nekas nesanāk, tad ir iespējams, ka kāds garnadzis stāv netālu ar kādu spēcīgu raidītāju traucē jūsu pults darbību. Tādā gadījumā labāk sēsties mašīnā un novietot to citur. Jaunās paaudzes signalizācijām, šī iemesla dēļ, nav pārāk liels darbības rādiuss – apmēram 4–5 metri. Tas tādēļ, jo tuvāk būsiet savam auto signalizācijas aktivizēšanas brīdī, jo mazāka iespēja, ka kāds iztraucēs aizslēgumu.” Signalizācijas detaļas, kas jāuzmana īpaši: #Signalizācijas pults - tā jāsargā no: - mitruma (lūkojiet, lai neiekrīt peļķē! Arī mazgājot drēbes neatstājiet to kabatās!); - triecieniem (nevilšus neuzkāpiet uz tās!) - no zagļiem. Nenozaudējiet otru pulti! #Signalizācijas sirēna – tā arī jāsargā no mitruma. Mazgājot motortelpu zem liela spiediena, to vajadzētu aizklāt. publicēts nedēļas laikrakstā "Kriminālā Latvija", Autore: Inga Akmentina
 
Visi komentāri
 
32925. viesis 1.augusts 2002 11:40
0 0 Atbildēt

Kas tas ir par sensoru, ka ja es otras mašīnas tuvumā aiztaisu savas mašīnas durvis, šī otrā mašīna sāk kaukt tā, it kā viņu jau zagtu? Nez kas būtu, ja es tai pieskartos - laikam sistu ar strāvu? Stāvvietā tāda manai mašīnai stāv blakus - sākumā pasmējos, bet pēc kādas trešās reizes kļuvu dusmīgs - man nemaz nepatīk, ja mani uzskata par zagli.

32931. viesis 1.augusts 2002 12:02
1 0 Atbildēt

Tā nav signalizācija, tas ir ******* ...

32942. viesis 1.augusts 2002 13:07
1 0 Atbildēt

Ja parunā ar apdrošinātājiem - tad parasti no nozagšanas pasargā visvienkāršākās ,,sekretkas,,

un vispār jocīgi blakus valstī -Igaunijā šīs problēmas nav, apdrošināšanas prēmijas 2 x mazākas kā Latvijā, ļoti šķiet ka kāds to Latvijā begrib sakārtot, jo nozagt jau nebūtu problēma arī aizbraukt uz Igauniju, bet nebrauc visi zog te.

32946. viesis 1.augusts 2002 13:35
0 0 Atbildēt

a ko lai dara ja es savam 20gadus vecajam auto gribu uzlikt siganlizāciju, bet saprāc saka ka tā nevar būt dārgāka par mašīnas cenu?

32947. viesis 1.augusts 2002 13:42
0 0 Atbildēt

Guntiss - pie vainas ir lēts trieciensensors ar maksimāli uzgrieztu jutību. Ja kaija uzliek mīksto, arī noteikti sāk kaukt. :)

Audimans - kāds saprācam pamats tā teikt? Nakur nav teikts, ka kādai automašīnā uzstādāmai sistēmai izmaksas nedrīkstētu pārsniegt kaut kādu robežu.

33211. viesis 5.augusts 2002 14:51
0 0 Atbildēt

Vai kāds nezin, kur uzstāda signalizācijas PANTERA SLK, ražotas ASV ?

34813. viesis 16.augusts 2002 16:37
1 0 Atbildēt

Reali rulle Autonama markesana. Par 30Ls iegusit daudz lielaku drosibu neka ar signalizaciju par 150Ls. Pec statiskas ir nozagts tikai nepilns viens procents no visam marketajam masinam, pie tam vairak ka puse no tam ir atrastas. Uzliekiet vienkarsu, bet kvalitativu signalizaciju par 50Ls, ierikojot viltigu sekretku par 15Ls un nomarkejiet savu auto par 30Ls. Kopa sanak 95Ls, bet varesiet gulet mierigi!

34960. viesis 19.augusts 2002 11:49
0 0 Atbildēt

Viesi 2002-08-16, vai Tu gadijuma pats nemarke auto, jo pat apdrosinataji saak teikt, ka markesana ir blefs (iznemot BTA, kas pats piespiez market ar savu kimisko markesanu), jo vienreiz pat nacas paskatities cik pedanti tiek izslipets markejums, ka pat nenojautisi par izbijusiem gravejumiem. Bet ar statistiku var speleties noklusejot istos iemeslus par nenozagsanu un atrasanu.

Bet kas ta par kvalitativo signalizaciju par 50Ls, ka tik ta nav pirkta pie puku kioska aiz stuura "Maskackaa".

36250. viesis 30.augusts 2002 10:10
0 0 Atbildēt

signalizaacijas uzdevums ir BRIIDINAAT nevis pasargaat

izlasiet uzmaniigi jebkuru signalizaacijas instrukciju

36259. viesis 30.augusts 2002 11:01
0 0 Atbildēt

TO:viesis 2002-08-16 16:37:33

Markeesana..:):)

Paskaties tajaa pashaa Rumbulaa cik markeetu miglenieku no BMW un Audi nepaardodaas!!! Da beidzamais #%$#^8 taa markeeshana - taa pat markeetos diskus un migleniemus skruuvees nost.

113656. viesis 4.februāris 2004 13:00
0 0 Atbildēt

Par 50Ls uzstādīšu (EUROSEC) signalizāciju bez" sliktā " triecien sensora.Un+20Ls ar labajiem salona ultraskaņjas sensoriem. JURA AUTOSERVISS (t.9242556)Kuldīgā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti