Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” saņēmusi pirmos trīs jaunos “Škoda 24Tr Irisbus” trolejbusus.
Rīgai kopumā tiks piegādāti 150 “Škoda” trolejbusi. Tie izmaksās 63 miljonus latu un tiks piegādāti līdz 2009. gadam. Jaunie trolejbusi pasažierus sāks pārvadāt šā gada novembrī, pēc to testēšanas.Šobrīd SIA “Rīgas satiksme” rīcībā ir 318 trolejbusi, no tiem 54 iegādāti pēdējo sešu gadu laikā. Ar trolejbusiem tiek apkalpots 21 maršruts un pārvadāti 33,5 procenti “Rīgas satiksmes” pasažieru.
Pirmie piegādātie trolejbusi ir 12 metru gari. Tiem ir zemā grīda, durvju ailēs un salona ejās nav pakāpienu, un tie ir piemēroti pasažieru ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai. Pie pasažieru salona vidējām durvīm ir iekāpšanas rampa ar elektromehānisku pievadu. Pret šīm durvīm ir paredzēts laukums invalīdu krēsla un bērnu ratiņu novietošanai. Trolejbuss ir aprīkots ar mehānismu, kas nodrošina virsbūves nosvēršanos uz labo pusi, kas atvieglo pasažieriem iekāpšanu un izkāpšanu.
Trolejbusā ir 28 sēdvietas un 96 stāvvietas (ja salonā ir pasažieris ar invalīdu ratiņiem – 89 stāvvietas).
Trolejbuss aprīkots ar visām mūsdienīgam transportlīdzeklim nepieciešamām iekārtām, kas nodrošina ātru un drošu pasažieru pārvadāšanu, kā arī komfortu gan pasažieriem, gan trolejbusa vadītājam.
Trolejbusam ir salīdzinoši mazāks ieskriešanās un bremzēšanas laiks, automātiska augstsprieguma iekārtu izolācijas kontrole, efektīva apsildes sistēma un gaisa kondicionēšana salonā un vadītāja kabīnē, kontaktstieņi ar elektropneimatisko nolaišanas mehānismu, durvīs iemontēti sensori, kas nodrošina durvju automātisku atvēršanos, gadījumā, ja tajās ir šķērslis, pasažieru informācijas sistēma ar LCD displeju salonā.
Trolejbusa modeļa konstrukcijā ir paredzēta dīzeļa ģeneratora iekārtas iebūvēšana, kas nodrošina trolejbusa ekspluatāciju ārpus kontakttīkla – parka teritorijā un lai apbrauktu šķēršļus ārkārtas situācijās. Pirmie 20 trolejbusi ar iebūvēto dīzeļa ģeneratora iekārtu tiks saņemti 2008. gada martā un aprīlī. Trolejbusu ražotājs ir Čehijas uzņēmums “Škoda Elektrik s.r.o.”.
Jauno trolejbusu piegāde gandrīz sakrīt ar pirmā trolejbusu maršruta Daugavpils iela – Viestura dārzs atklāšanas gadadienu. Tas notika 1947.gada 4.novembrī plkst. 16.30 Krišjāņa Valdemāra ielas un Kalpaka bulvāra krustojumā. Pirmie Rīgā kursēja vēl pirms kara Jaroslavļas Autobusu rūpnīcā būvētie lietotie JTB trolejbusi. Pirmie trolejbusi bāzējās 1. depo (tagadējais 5. tramvaju depo) Brīvības ielā, vēlāk tie tika pārvietoti uz 2. tramvaju depo (tagadējo 1. trolejbusu parku) Ganību dambī. 1948.gadā uzbūvēja trolejbusu līniju no Centrāltirgus uz Sarkandaugavu, ko drīz pagarināja uz Mežaparku. Piecdesmitajos gados trolejbusu parks tika papildināts ar Engelsā (Krievija) ražotajiem trolejbusiem. Savukārt pirmās Čehijā ražotās “Škodas”, kas bija tehniski pārākas par Krievijā ražotajiem trolejbusiem, Rīgā ieradās 1961. gadā.
Dīvaini.Konkursā tak uzvarēja ungāru Ganz.Pēc tam bija kaut kāds kašķis,tad uz gadu viss noklusa,un pēkšni parādās Škodas.Tajā konkursā Škodas tika noliktas līdz ar zemi.
Ā,tas bija pie iepriekšējās domes'...viss skaidrs:).