Pētījums tika veikts 2007. gada septembrī, aptaujājot 986 respondentus vecumā no 15 – 50 gadiem (963 iedzīvotājus un 23 medijus) visā Latvijā.
Pētījums parādīja, ka, lai auto tiktu nosaukts par ''pilsētas auto'', tam ir jābūt ''ērtam'', ''ar modernu dizainu'' un ''ekonomiskam''. Interesants ir fakts - kā nebūtisku aptaujātie cilvēki atzīmēja auto piederība populāram zīmolam.Kā vissvarīgāko laba pilsētas auto īpašību Latvijas iedzīvotāji atzīmējuši ''nelielus, kompaktus auto gabarītus'' (57%). Savukārt mediju pārstāvjiem svarīgi, lai pilsētas auto ir ''kompakts'' (69%), ''dinamisks'' (62%) un ar ''automātisko ātrumkārbu'' (54%).
''Pētījumu mēs veicām, lai labāk izprastu Latvijas iedzīvotāju vēlmes un vajadzības. Un man ir patiešām liels prieks, ka visbiežāk minētās ''īsta pilsētas auto'' pazīmes atbilst jaunajam, speciāli Eiropas tirgum radītajam Hyundai i30 modelim,'' atzīst Ainārs Liljē, Skandi Motors valdes loceklis, ''Hyunda i30 ir ērts un kompakts auto ar modernu dizainu - to atzinuši gan Latvijas, gan ārvalstu eksperti.''
Tā kā ''pilsētas auto'' svarīga funkcija ir ne tikai atvieglot tā īpašnieka dzīvi pilsētā, bet arī ātri un ērti aizvest viņu atpūsties ''zaļumos'' – un tikpat ātri un ērti atvest atpakaļ, respondenti tika izvaicāti par saviem atpūšanās paradumiem ''zaļumos''.
Interesanti, ka
- Lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju (41%) ar auto izbrauc ''vienkārši pie dabas'' un gandrīz tikpat daudz (40%) apmeklē draugu vai radinieku organizētos pasākumus. Savukārt masu mediju pārstāvju vidū ļoti nopietnu lomu spēlē ģimeniskās vērtības – 62% atbildējuši, ka labprāt apmeklē vecākus un radiniekus ārpus pilsētas.
- Ne īpaši aktīvi Latvijas iedzīvotāji ar personīgo auto dodas apmeklēt koncertus un publiskus pasākumus Latvijā vai ārpus tās – tikai ceturtā daļa šī iemesla dēļ ceļo ar auto valsts robežās un tikai 2% to dara ārpus tām. Mediju pārstāvji ir aktīvāki – nedaudz vairāk kā puse (54%) brauc uz publiskiem pasākumiem Latvijā ar savu auto un 8% no aptaujātajiem to praktizē arī ārpus Latvijas robežām.
- Lielākā daļa no aptaujātajiem atzina, ka, dodoties ārpus Baltijas valstu robežām, auto nav pirmā izvēle;arī apmeklējot publiskus pasākumus (koncertus, sporta spēles u.c.) ārpus mūsu valsts robežām, cilvēki priekšroku dod cita veida braucamajiem.
- Latvijas iedzīvotāji - 20 līdz 29 gadu vecumā salīdzinoši biežāk kā citu vecuma grupu respondenti iecienījuši ceļojumus ar auto pa Latviju (46% respondentu).
- Iespējams, tieši īsās un mainīgo laika apstākļu ietekmētās vasaras iespaidā visa vecuma un dzimuma Latvijas iedzīvotāji kā iecienītāko iemeslu ceļojumam ar auto ārpus pilsētas minējuši iespēju izbaudīt piknikus ar jaukiem cilvēkiem un patīkami pavadīt laiku ''zaļumos''.
- ''Īsts pilsētas auto'' noteikti ir ekonomisks, ērts un tāds, kuru var vienkārši novietot – to atzīst gan sievietes, gan vīrieši. Interesanti, ka gan automašīnas prestižs, gan jauda nebūt netika atzīti par svarīgiem šāda ''pilsētas auto'' kritērijiem.
- Tikai gandrīz puse (47%) no Latvijas iedzīvotājiem paretam apskata kolēģu un draugu auto – kas ar ko brauc, daži atzīst - tas viņus vispār neinteresē (9%). Savukārt mediju pārstāvjus daudz vairāk interesē (62%), ar ko brauc viņu kolēģi.
www.skandimotors.lv
skandi motors viedoklis par pašu tirgoto auto - ļoti objektīvi:))))