BMW Group nosaka kursu nākotnei 2

 
26.oktobris 2007 10:24

Minhene. 27.septembrī BMW AG valdes priekšsēdētājs Norberts Reithofers Minhenē prezentēja BMW Group jauno korporatīvo stratēģiju, skaidri nosakot uzņēmuma stratēģiju līdz 2020.gadam - BMW Group ir pasaulē vadošais premium produktu ražotājs un izcilas kvalitātes pakalpojumu sniedzējs individuālās pārvietošanās jomā.

BMW Group ir noteikusi virzienu panākumiem bagātai nākotnei, ieviešot stratēģiskus pārkārtojumus. “Mēs konsekventi pārkārtosim BMW Group, lai paaugstinātu rentabilitāti un ilgtermiņā palielinātu uzņēmuma vērtību,” teica BMW AG Valdes priekšsēdētājs Norberts Reithofers.

Kapitāla atdeves mērķis pārdošanā no 8% līdz 10% automobiļu segmentā

Nākotnes stratēģijas uzmanības centrā ir uzņēmuma ilgtermiņa panākumu nodrošināšana un tā neatkarības saglabāšana. BMW Group uzstādījusi īstermiņa mērķus pirmajiem pieciem gadiem – līdz 2012. gadam paredzēts automobiļu mazumtirdzniecības apjoma pieaugums līdz vairāk nekā 1,8 miljoniem automobiļu. Šajā periodā  uzņēmums plāno palielināt arī motociklu pārdošanas apjomus par 50% līdz 150 000 vienībām gadā.

Taču rentabilitāte ir svarīgāka nekā vienkāršs apjoma pieaugums. “Mēs visā organizācijā galveno uzmanību pievērsīsim kapitāla atdeves paaugstināšanai,” komentēja Reithofers. Automobiļu segmentā uzņēmums plāno līdz 2012. gadam sasniegt ieguldītā kapitāla uz vienu darbinieku atmaksu (Return on Capital Employed – RoCE) 26% un pārdošanas rentabilitāti no 8% līdz 10%.

BMW Group stratēģiskie mērķi laika periodam līdz 2020. gadam ir tikpat godkārīgi – uzņēmums paredz palielināt automobiļu mazumtirdzniecības apjomu līdz vairāk nekā diviem miljoniem automobiļu gadā.

Uzsākta programma efektivitātes potenciāla paaugstināšanai par sešiem miljardiem eiro

BMW Group uzsāks visaptverošas efektivitātes programmas īstenošanu, kas aptvers visas uzņēmuma struktūrvienības, un tas attiecas gan uz darbības rezultātiem, gan izmaksām. “Līdz 2012. gadam tiek plānots paaugstināt efektivitātes potenciālu par apmēram sešiem miljardiem eiro,” uzsvēra Reithofers. Jaunās programmas pamatā ir EfficientDynamics (efektīvās dinamikas) princips – stratēģija, kuru jau sekmīgi pielieto BMW automobiļiem – lielāka atdeve pie mazāka ieguldījuma.

BMW Group plāno iegūt papildu peļņu, uzsākot arī jaunus projektus. Līdztekus jauniem produktiem un noieta tirgiem BMW Group identificējusi potenciālu transportlīdzekļu kalpošanas laikā un autorūpniecības vērtības ķēdē. Pozitīvu ietekmi uz peļņu paredzēts iegūt arī nostiprinot pozīcijas premium (augstākā līmeņa) segmentā.

Turklāt BMW Group ir ieviesusi pasākumu kopumu, lai panāktu būtisku progresu izmaksu samazināšanas jomā. Paralēli visu izmaksu pārbaudei uzņēmums turpinās procesu standartizēšanu. Uzņēmuma mērķi ir samazināt izmaksas, proti, kapitāla izmaksas viena transportlīdzekļa izstrādei, ražošanai un pārdošanai, kā arī administrācijai izlietoto kapitālu. BMW Group plāno paaugstināt produktivitāti vismaz par 5% gadā, unificējot komponentes, moduļus un piedziņas sistēmas izstrādes un ražošanas procesos.

Pateicoties mērķtiecīgai produktivitātes izaugsmei, BMW Group paredz līdz 2012. gadam panākt plānoto apjoma pieaugumu ar tādu pašu nodarbināto skaitu kā šobrīd.

Tiks izvērsta dabiskā hedžēšana un iepirkumi ASV US dolāros

Lai nostiprinātu neatkarību no valūtas kursa svārstībām, BMW Group stratēģiski palielinās dabisko hedžēšanu, kā arī iepirkumus, galvenokārt ASV dolāros. Līdz 2012.gadam BMW Group palielinās ražošanas jaudu rūpnīcā Spartanburgā (ASV) t no pašreizējām 140 000 vienībām līdz 240 000 vienībām gadā. Šie ražošanas apjoma palielināšanas plāni tiek īstenoti jau šobrīd.

BMW Group paaugstinās arī Oksfordas (Lielbritānija) MINI ražotnes jaudu līdz 260 000 vienībām gadā, neveicot papildus investīcijas. Uzņēmums plāno uzsākt ražošanas jaudu palielināšanu Ķīnā no 30 000 līdz 44 000 vienībām gadā.

Izmaksu koeficienta palielināšana – 2007.gadam plānotas ievērojami augstākas dividendes

BMW valde ir pārliecināta, ka stratēģiskajiem pārkārtojumiem ilgtermiņā būs panākumi. Tāpēc uzņēmums plāno ļaut akcionāriem gūt vēl lielāku peļņu, ievērojami palielinot dividenžu izmaksas koeficientu. Valde BMW uzraudzības padomei un akcionāru pilnsapulcei ierosinās izmaksāt ievērojami augstākas dividendes jau par 2007.finanšu gadu.
BMW Group ir nolēmusi paturēt arī akciju atpakaļpirkuma iespēju. Taču tuvākajos divpadsmit mēnešos uzņēmums koncentrēs uzmanību uz dividenžu izmaksas koeficienta palielināšanu.

Līdz 2012. gadam BMW Group izlaidīs X1, Gran Turismo, MINI SAV, Rolls-Royce Coupe modeļus

BMW Group turpinās paplašināt grupas modeļu klāstu, visiem jaunajiem modeļiem izmantojot modulārās sistēmas izstrādē un ražošanā, lai palielinātu sinerģijas efektus. Jauns X1 modelis papildinās veiksmīgo X Sports Activity Vehicle (SAV) sēriju, kuru bez esošajiem X3 un X5 modeļiem papildinās Frankfurtes starptautiskajā autoizstādē demonstrētais BMW Concept X6. Uzņēmums gatavojas laist sērijveida ražošanā arī četrdurvju Gran Turismo modeli pēc Šanhajā parādītā CS konceptuālā modeļa parauga..

Vēl viens jaunās stratēģijas rezultāts ir tāds, ka BMW Group nebūvēs "space-functional concept". Tā vietā uzņēmums plāno ieviest fundamentāli izmainītu konceptu ar nosaukumu Progressive Activity Sedan (PAS). Šis konceptuālais risinājums iedibinās pavisam jaunu segmentu, piedāvājot unikālu sedana interpretāciju, kas papildināts ar bagātīgu, jaunu funkciju klāstu.

Savukārt nākamais MINI modelis būs Sports Activity Vehicle (sporta apvidus auto). Tāpat BMW Group paplašinās arī Rolls-Royce modeļu saimi – tuvākajā laikā tiks izlaists A Coupe kā trešais Phantom variants. Bet sagatavošanā ir vēl viens Rolls-Royce modelis. Tas ierindosies modeļu hierarhijā zem Rolls-Royce Phantom gan cenas, gan izmēra ziņā.

BMW Group turpinās paplašināt produktu izvēli arī BMW Motorrad un Husqvarna Motorcycles zīmoliem.


Dr. Reithofers: pārpirkšanas iespēja paliks plānā

BMW Group stratēģiskajā pētījumā izskatīja visas turpmākas izaugsmes iespējas, to skaitā arī iespējamās citu autoražotāju un zīmolu iegādes, lai izveidotu ceturto zīmolu. Lai īstenotu šo plānu,ir nepieciešams, lai jaunais zīmols pilnībā atbilstu BMW un tā stiprajām pusēm. Vienlaikus ražošanas apjoma palielināšanai būtu jāpanāk izmaksu samazināšanās uz vienu transporta līdzekļu vienību, tādējādi iegūstot mēroga ekonomiju. Jaunajam zīmolam būtu jādod līdzvērtīgs peļņas ieguldījums kā esošajām automobiļu ražotnēm. Taču detalizētā analīze uzrādīja, ka neviens no aplūkotajiem auto zīmoliem pašlaik neatbilst šīm prasībām.

Tomēr tas neizslēdz turpmākas iegādes iespējamību. Veiksmīgais darījums, iegādājoties tradīcijām bagāto Husqvarna zīmolu ar tā sportisko profilu ļāva BMW Group piesaistīt jaunas – arī gados jaunas – mērķa grupas motociklu segmentā.

“Mēs principā paturēsim savos plānos citu zīmolu iegādi. Stratēģiskajā pētījumā mēs esam definējuši skaidrus kritērijus potenciālajai iegādei. Tas mums ļaus nepieciešamības gadījumā rīkoties ātri,” apgalvoja Reithofers.

Kā vienmēr, BMW Group galveno uzmanību veltīs savām tradicionāli stiprākajām pusēm un tātad premium (augstākā līmeņa) transportlīdzekļu un pakalpojumu tirgum. Šis segments turpinās pieaugt daudz ātrāk nekā lielapjoma. Uzņēmums paredz, ka no 2005. līdz 2019. gadam premium segmentā pieaugums būs ap 40 procentiem, bet lielapjoma segmentā – tikai par nepilniem 20 procentiem.

BMW Group turpinās bagātīgi ieguldīt līdzekļus nākotnes tehnoloģijās ar mērķi izstrādāt pilnīgi jaunus individuālās pārvietošanās risinājumus, garantējot uzņēmumam līderpozīcijas inovāciju jomā arī nākamajā desmitgadē. Ar EfficientDynamics attīstības stratēģiju BMW Group jau ir ievērojami apsteigusi konkurentus, piemēram, oglekļa izmešu samazināšanā.

“Esmu pilnīgi pārliecināts, ka šī stratēģija palīdzēs mums arī turpmāk gūt panākumus,” paziņoja Reithofers.
 
Visi komentāri
 
245858. viesis 26.oktobris 2007 10:35
0 0 Atbildēt

Shii ir taa negjeeliigaa kompaanija kas izmanto vergu darbu ??

245870. viesis 26.oktobris 2007 12:14
0 0 Atbildēt

bildē laikām tas slavenais 1.6i dzinējs.... uz kura pamata šie savas ambicijas bīda... ;) :D :D :D :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 24

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti