LTAB: Regresa kārtībā atgūti 2,08 miljoni latu 1

30.oktobris 2007 10:50

Latvijas transportlīdzekļu apdrošināšanas birojs (LTAB) desmit gadu laikā kopš transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas ieviešanas Latvijā regresa kārtībā ir piedzinis 2,08 milj. latu.

Tā ir naudas summa, ko LTAB atguvis no tiem autovadītājiem, kas izraisījuši CSNg un nav bijuši apdrošinājuši savu civiltiesisko atbildību, kā to paredz likums.

Saskaņā ar pēdējām izmaiņām OCTA likumā, turpmāk ceļu satiksmes negadījumos vainīgās personas, kuras nebūs nokārtojušas saistības ar OCTA Garantijas fonda turētāju LTAB, tiks iekļautas Kredītu reģistrā.

No OCTA Garantijas fonda tiek veiktas apdrošināšanas atlīdzību izmaksas ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem, ja vainīgā auto īpašnieks vai auto vadītājs ir bijis atbildīgs par šī ceļu satiksmes negadījuma rezultātā radītajām sekām – cietušā veselības kaitējumu vai cietušā auto bojājumiem, un rupji pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus - piedaloties ceļu satiksmē ar auto, kuram nav veikta OCTA apdrošināšana. Šādos gadījumos no OCTA Garantijas fonda izmaksātās atlīdzības regresa kārtībā tiek piedzītas no vainīgā. Veicot šo ar likumu uzlikto pienākumu, LTAB bieži ir spiests vērsties tiesā, lūdzot piedzīt šos līdzekļus piespiedu kārtā, jo vainīgā auto vadītājs vai auto īpašnieks ir atteicies labprātīgi atlīdzināt naudas summu, ko LTAB viņa vietā izmaksājis cietušajam.

Baiba Gribuste, LTAB valdes priekšsēdētāja vietniece: „Lai neizveidotos situācija, ka par citu autovadītāju rupjiem ceļu satiksmes pārkāpumiem ir jāmaksā godīgajiem braucējiem, tad pret vainīgajiem izmaksāto līdzekļu atgūšanai saskaņā ar OCTA likumu tiek izvirzītas regresa prasības.

LTAB par katru izmaksu, kas veikta no OCTA Garantijas fonda, vēršas ar regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumā vainojamo auto vadītāju vai tā īpašnieku (ja tāds ir noskaidrots). LTAB ilggadējas pieredzes ceļā ir izveidojis sistēmu, kādā noris izmaksāto atlīdzību piedziņa regresa kārtībā. Sākotnēji LTAB cenšas situāciju atrisināt pirmstiesas ceļā, sazinoties ar personu, kas atbildīga par nodarītajiem zaudējumiem, kā arī, nepieciešamības gadījumā, skaidrojot likuma normās noteikto. LTAB, ņemot vērā personas maksātspēju, piedāvā šai personai iespēju vienoties par pieprasītās summas atlīdzināšanu pa daļām. Tomēr LTAB salīdzinoši bieži ir spiest piedziņas procesu veikt tiesas ceļā.

Katru gadu palielinās regresa kārtībā atgūto līdzekļu apjoms. No vienas puses tā ir pozitīva tendence, bet no otras – jāatzīst, ka joprojām ir autovadītāji/autoīpašnieki, kas nav apdrošinājuši savu civiltiesisko atbildību, kā arī ir autovadītāji, kas pēc ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanas pamet negadījuma vietu.”

Regresa prasību nemaksātāji tiks iekļauti Kredītu reģistrā

Regresa prasību ļaunprātīgos nemaksātājus skars jaunā kārtība, kas OCTA likumā iekļauta ar 2007. gada 27. septembrī pieņemtajiem grozījumiem, tie stāsies spēkā ar 2007. gada 1. novembri. Turpmāk personas, kuras nebūs atmaksājušas OCTA Garantijas fondā regresa kārtībā pieprasītos līdzekļus, tiks iekļautas Kredītu reģistrā. 

Baiba Gribuste: „Likuma grozījumi paredz, ka LTAB sniedz Latvijas Bankai tās noteikumos minēto parādnieku informāciju, t.sk., informāciju par to saistībām un šo saistību izpildes gaitu. Tas nozīmē, ka personas, kuras nepildīs savas saistības pret Garantijas fonda turētāju – LTAB, tiks iekļautas Kredītu reģistrā. Attiecīgi kredītiestādes varēs ierobežot kredītu izsniegšanu šiem cilvēkiem. Manuprāt, tas būs nozīmīgs ierocis, lai cīnītos ar nemaksātājiem.”
 
Visi komentāri
 
246090. viesis 30.oktobris 2007 17:07
0 0 Atbildēt

Kāpēc nav cipars, kādu apdrošinātāji ir piedzinuši no OCTA īpašniekiem par it kā "rupji" pārkāptiem noteikumiem?

Summiņa būtu vēl iesapidīgāka!

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Internetā nonāk BMW 8.sērijas kabrioleta attēli (+ FOTO)

Globālajā tīmeklī publicēti BMW 8.sērijas kabrioleta attēli, kas uzņemti jaunā modeļa fotosesijas laikā Skotijā. Lasīt vairāk

 

Ķīnas marka Lynk&Co parāda savu pirmo sērijveida sedanu, ko ražos un tirgos Eiropā 13

Ķīnas marka Lynk&Co, kas pieder koncernam Geely parādījusi savu pirmo sērijveida sedanu 03, ko Eiropas tirgum ražos Volvo rūpnīcā Beļģijas pilsētā Ģentē. Lasīt vairāk

 

Lada Xray Cross debitēs augusta beigās 5

AvtoVAZ atklājis jaunu informāciju par Lada Xray Cross – hečbeka Xray modifikācju, kas atšķirsies ar plastikāta virsbūves aizsargiem un paaugstinātu klīrensu. Lasīt vairāk

 

Konkurences padome: Auto tehniskās apskates funkcijas jāuztic arī autoservisiem, nevis tikai CSDD 14

Valsts nepamatoti liedz privātajiem uzņēmumiem iesaistīties transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles tirgū, uzraudzībā par transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates jomu secinājusi Konkurences padome (KP). Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti