Gājēju dzīvības glābs Latvijas bruņotie spēki 8

 
2.novembris 2007 10:41

CSDD sadarbībā ar Valsts policiju, Iekšlietu un Satiksmes ministrijām šogad ar jaunām sabiedrības uzrunāšanas metodēm pievērsīs uzmanību gājēju drošībai. Iepriekšējās satiksmes drošības kampaņās par atstarotāju lietošanu tika uzrunāti gājēji. Šogad galvenā mērķauditorija būs autovadītāji, kuriem diennakts tumšajā laikā ir jābrauc tā, lai viņi laikus varētu pamanīt tumšos lielceļu gājējus.

Gada tumšākajos mēnešos gandrīz katru dienu uz ceļiem iet bojā kāds gājējs.

Traģēdiju iemesli ir trīs:

• autovadītājs nav pamanījis gājēju bez atstarotāja,
• autovadītājs diennakts tumšajā laikā ir braucis par ātru un nav paguvis nobremzēt,
• gājējs pārvietojies nepareizi – pa nepareizo ceļa pusi

2007. gada statistika:

Pozitīvās tendences:

• Par 53 % samazinājies bojā gājušo velosipēdistu skaits,
• Par 6 % samazinājies bojā gājušo skaits tumsā un krēslā,
• procentuāli maz bojā gājušo ir bērni (šogad 4).

Negatīvās tendences:

• 2007. gadā par 12 % palielinājies bojā gājušo gājēju skaits:
2006. gada 9 mēnešos - 84 gājēji;
2007. gadā – 95 gājēji;

• Par 8 % palielinājies ievainoto gājēju skaits:
2006. gada 9 mēnešos - 882 gājēji;
2007. gadā – 960 gājēji.

• Gājējiem bīstamākie mēneši ir oktobris, novembris, decembris, janvāris.

Oktobra (provizoriskā) statistika - bojā gājuši 18 gājēji, no kuriem 4 sievietes, 2 jaunieši un 2 velosipēdisti. 3 gājēji notriekti Rīgā, 7 – Rīgas rajonā, uz autoceļa Rīga – Ērgļi bojā gājuši 2 gājēji. 90% traģēdiju notikušas diennakts tumšajā un krēslas laikā – no plkst.18:30 vakarā līdz plkst. 8:00 no rīta.

Ar katru gadu situācija gājēju drošības jomā uzlabojas. Tas notiek gan pateicoties kampaņām par atstarotāju lietošanu, gan arī privātai iniciatīvai - aizvien vairāk uzņēmēju saviem klientiem dāvina atstarotājus. Pētījumi liecina, ka iepriekšējo gadu kampaņu rezultātā par 20% palielinājies to gājēju skaits, kuri lieto atstarotāju. Kampaņu „„Gaismaszīme” starptautiskie eksperti ir atzinuši par vienu no labākajām atstarotāju kampaņām Eiropā. „Tomēr situācija vēl aizvien ir nopietna – katrs trešais bojā gājušais uz Latvijas ceļiem ir gājējs. Tādēļ šogad mēs situāciju mēģināsim uzlabot ar radikālākām metodēm. Proti, talkā esam aicinājuši Nacionālos bruņotos spēkus,” uzsākot kampaņu „Par gaišāku nākotni” skaidro Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) direktora vietnieks Ģirts Rorbaks.

Valsts Policijas CP biroja vadītājs Edmunds Zivtiņš teica, ka pirms kampaņas atklāšanas Rīgas apkārtnē noticis reids, kurā pārbaudīts, kā gājēji ievēro ceļu satiksmes noteikumus. Reida laikā atklājušās divas problēmas: cilvēkiem nav atstarotāju un viņi neiet pa pareizo ceļa pusi. No pirmdienas visā Latvijā reidi tiks turpināti. Sods par atstarotāju nelietošanu ir brīdinājums vai naudas sods līdz Ls 20. Reidu laikā policisti dalīs kampaņas atbalstītāju SIA „Maxima Latvija” atstarotājus.

Kampaņas aktivitātes:

CSDD sadarbībā ar Valsts policiju, Iekšlietu un Satiksmes ministrijām šogad ar jaunām sabiedrības uzrunāšanas metodēm pievērsīs uzmanību gājēju drošībai. Iepriekšējās satiksmes drošības kampaņās par atstarotāju lietošanu tika uzrunāti gājēji. Šogad galvenā mērķauditorija būs autovadītāji, kuriem diennakts tumšajā laikā ir jābrauc tā, lai viņi laikus varētu pamanīt tumšos lielceļu gājējus.

• Kampaņas laikā tiks translēti video un audio klipi, šoseju malās būs izvietoti vides plakāti „Nenobrauc” un caur dažādiem kanāliem tiks dalīti atstarotāji un apģērbi ar atstarojošām lentēm.
• Rīgas samariešu apvienība (RSA) aicinās pašvaldību sociālos dienestus apzināt tos cilvēkus, kuriem ir nepieciešamas siltās jakas ar atstarotājiem. Līdz mēneša beigām tiks apkopota informācija un decembra pirmajās divās nedēļās iespēju robežās tiks nosūtītas siltās jakas ar atstarojošām lentēm. ( rsa@rsa.lv)
• Militārā policija rīkos reidus un neredzamajiem gājējiem dāvinās vestes ar atstarojošām lentēm.
• Kampaņas atbalstītājs SIA „Maxima Latvija” ziedos turpat 100 tūkstošus atstarotāju, kurus reidu laikā dalīs Valsts policijas darbinieki un kuri par brīvu būs pieejami Maxima veikalos.

Satiksmes drošības kampaņa „Par gaišāku nākotni!” finansēta no OCTA līdzekļiem.
 
Visi komentāri
 
246297. viesis 2.novembris 2007 11:03
0 0 Atbildēt

a es domāju ka šaus ar bazukām pa agresīvajiem, kas nebremzē pie pārejām ...

246308. viesis 2.novembris 2007 11:43
0 0 Atbildēt

Es par to,lai visus par jaantaarpiniem sageerbtu...!

246315. viesis 2.novembris 2007 11:50
0 0 Atbildēt

tos neredzamos klaunus vajag izglītot .....

246322. viesis 2.novembris 2007 12:26
0 0 Atbildēt

Šogad galvenā mērķauditorija būs autovadītāji, kuriem diennakts tumšajā laikā ir jābrauc tā, lai viņi laikus varētu pamanīt tumšos lielceļu gājējus.

---

Ko tad no manis gribēs? Vai es vainīgs, ka pašnāvnieki nepareizi staigā un bez atstarotājiem?

Vai viņi ierosinās man braukt uz 30km/h diennakts tumšajā laikā, lai paspētu nobremzēt?

īsti tā arī nesapratu ko man mēģinās iemācīt šī kampaņa

"NENOBRAUC" - varētu padomāt, ka es pa nakti braucu ar domu - kaut varētu kādu notriekt un sasist savu personīgo automašīnu, lai pēc tam par vismaz 1000ls varētu viņu labot.

:sick:

246331. viesis 2.novembris 2007 13:30
0 0 Atbildēt

30 km/h?

Sapņo tālāk - tagad ir rudens ar savu slapjumu un lapām, tūliņ būs ziema. Rēķini, braucot ar 30, tu sekundē nobrauc > 8m.

Tuvajās gaismās, ja neviens nespīdina acīs tu gājēju ieraudzīsi 40 metru attālumā, pie tam, ja īpaši centīsies saskatīt. Taču reāli tie būs kādi 20-30 metri. Ziemā šāds attālums ir jau 2x lielāks par BREMZĒŠANAS ceļu, tātad nobremzēšanas pasākums principā ir neiespējams.

Cik mums ir oficiālais vidējais reakcijas laiks? Man šķiet 1.2 sekundes, pieredzējušiem vadītājiem - 0.2-0.3. Pie tam, tas ir brīdis, kamēr tev no acīm aiziet līdz smadzenēm un atpakaļ. Vēl jau ir ne tikai jāpiefiksē, ka pa ceļu kaut kas kūņojas, bet arī jāsaprot, ka tur kāds iet.

Jebkurā gadījumā, gājējs būs jau spļāviena attālumā, kamēr tu tikai sāksi bremzēt.

246340. viesis 2.novembris 2007 14:30
0 0 Atbildēt

Man gan sķiet, ka CP šo problemu risina visai teatrali - izliekas, ka viņiem tas interesē. Bet, faktiski, pat Rīgas ielās ,kuras ir bez ietves, redzam, ka gājēji atstarotājus neizmanto. Katru dienu rīto un vakaros Zolitūdē, Jūrkalnes, Priedianes, Enzelīna ielās var manīt VAIRUMU gājēju, kuri tumsā staigā bez atstarotājiem, tādejādi riskējot ar savām dzīvībām. Bet, kaut kā vēl nav manīts, ka CP ķertos pie gājēju pāraudzināšanas. Cik dzirdēts, šobrīd šis process aktīvi ir Sācies Igaunijā. Jau vasarā mani paziņas, kuri bija ar aizbraukusi uz Sāremā pavizināties ar velosipediem, stāstīja, ka esot visai nopietni noštrāfēti par braukšanu ar velosipediem bez atstarotājiem un lampām. Bet mūsējiem CP joprojām velk uz tiem krūmiem ar radaru sēdēt - nu nekādi netiek no tā ieraduma vaļā. It kā nebūtu arī citu sabiedrībai nepieciešamu CP nodarbju.

246348. viesis 2.novembris 2007 15:10
0 0 Atbildēt

"bojā gājuši 18 gājēji, no kuriem 4 sievietes, 2 jaunieši un 2 velosipēdisti"

laps literārais stils...

246370. viesis 2.novembris 2007 21:22
0 0 Atbildēt

Nu Rīgas ielas ir sīkums. Kas notiek uz šosejām? Kas notiek uz tādām šosejām, kuras iet gar kādiem miestiem vai savieno tos? Laucinieki ar kājām iet no viena kartupeļu lauka uz otru. Iet no vienām lauku mājām ciemos uz otrām. Atļautais ātrums tur nav 50km/h kā zoļikos vai citur pilsētā. Tur ir 90km/h, pie tam daudzi brauc uz ierastajiem 110km/h. Forša sajūta braukt pa tādiem ceļiem, ka tu tā vienkārši pamani kaut kādu pleķi pusmetru no mašīnas kapota un nepaspēj nemaz pakustināt kāju pie pedāļa, ka to cilvēku vairs neredzi. Tas bija veiksminieks, bet kāds var uz kapota uzkrist. Nav svarīgi vai 90km/h vai 110km/h. Neredzamos nevar pamanīt. Visvairāk gribas lamāties brīžos, kad tu pa tumsu normāli uz sotaku velc pa šoseju, pretī nāk auto, kura gaismas spīd acīs, tu jau tā tajā brīdī esi ar ierobežotu redzamību - BET čalis bez emocijām staigā pa asfalta malu - redz neies jau savas glamurnās kurpes smērēt ar granti. Es viņu pamanu un pēc pussekundes jau esmu pabraucis garām. Paspēju tikai pie sevis nolamāties. Vienalga ar to pašnāvnieku - na*ig man ir jāriskē ar savu naudu un automašīnu tādu idiotu dēļ?

Es vienmēr nopīpinu tos, kuri bez atstarotājiem iet bīstami tuvu ceļa malai. Savukārt cilvēkiem ar mirgojošām lampiņām un atstarotājiem tiešām gribas iedot valsts nozīmes ordeni.

Vistrakākais atgadījums man bija uz šāda veida šosejas. Braucu braucu ar atļauto ātrumu un vienā brīdī saskatu veca krievu divriteni, pēc milisekundes redzu onkuli, kurš skrien pāri šosejai un stumj šo riteni. BEZ ATSTAROTĀJIEM, bez PRĀTIŅA. Bija grūti pagaidīt, kad pabraukšu garām? Loģiski, ka viss ko es redzēju bij - braucu, dažus metrus no kapota paslīd velosipēds garām un auto traucas gar velosipēda pakaļējo riteni garām aptuveni pusmetra attālumā. Es pat noreaģēt nespēju. Tracina tie cilvēki. Sodiem jābūt vismaz 100ls par šito!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti