Biļete Rīgas sabiedriskajā transportā maksās 40 santīmu 21

 
5.novembris 2007 13:42

Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija ir izvērtējusi Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” iesniegto tarifa aprēķina projektu par tarifa izmaiņām no 2008.gada 1.janvāra un nolēmusi akceptēt vienreizējās biļetes tarifu 40 santīmu apmērā.

Lēmums pieņemts, ņemot vērā Rīgas domes un valsts budžeta projektus un komisijas lēmumu saglabāt visas līdzšinējās atlaides un atvieglojumus dažādām iedzīvotāju grupām.

Nākamajā gadā tiks saglabātas visas Rīgas domes piešķirtās atlaides un atvieglojumi braukšanai Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā. Atgādinām, ka bez maksas sabiedrisko transportu var izmantot:

– pensionāri, kas vecāki par 75 gadiem;
– daudzbērnu ģimenes vecāki, kuriem ir 6 vai vairāk bērni;
– bērni līdz 6 gadu vecumam;
– bērni bāreņi un bez vecāku gādības palikuši bērni, kuri atrodas audžuģimenēs, aizbildniecībā, sociālās aprūpes iestādēs (arī ģimenes bērnu namos) vai mācās vispārējās vai profesionālās izglītības iestādēs;
– visi 1. un 2. grupas invalīdi, bērni invalīdi un persona, kas pavada 1. grupas invalīdu vai bērnu invalīdu;
– vispārizglītojošo skolu 1. – 4. klases skolēni;
– personas, kuru dzīvesvieta ir Rīgas sociālās aprūpes centri;
– Valsts un pašvaldības policijas darbinieki, ja viņi veic dienesta pienākumus un ir formas tērpā.;
– politiski represētās personas.

Pašvaldības sabiedriskajā transportā braukšanas kartes ar 50 procentu atlaidi ir tiesīgi saņemt:

– arodizglītības, profesionālās izglītības, pamatizglītības, profesionālās vidējās izglītības iestāžu dienas nodaļu audzēkņi un augstāko izglītības iestāžu pilna laika nodaļu studenti;
– nestrādājošie vecuma pensionāri līdz 75 gadu vecumam, kuru pensija nepārsniedz 75 procentus no Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes aprēķinātā viena iedzīvotāja pilna iztikas minimuma preču un pakalpojumu groza vērtības vienam mēnesim vidēji par iepriekšējo gadu ( šobrīd Ls 96,15 mēnesī); šie pensionāri arī var iegādāties vienreizējo braukšanas biļeti ar 50 procentu atlaidi;
– viens no vecākiem daudzbērnu ģimenē, kurā ir 3 – 5 bērni.
Pašvaldības sabiedriskajā transportā braukšanas kartes ar 75 procentu atlaidi ir tiesīgi saņemt:
– vispārizglītojošo skolu 5.– 12.klases skolēni;
– 3.grupas redzes un dzirdes invalīdi līdz 75 gadu vecumam;
– Černobiļas AES avārijas seku likvidācijas dalībnieki.

Atbilstoši RP SIA “Rīgas satiksme” datiem braukšanas biļeti par pilnu cenu iegādājas tikai aptuveni 30 procenti pasažieru.

Rīgas dome nākamajā gadā atlaižu kompensēšanai paredzējusi 44,7 miljonus latu, kas ir par trim miljoniem vairāk nekā 2007. gadā  Savukārt valsts budžeta projektā rezervējusi 6,7 miljonus latu likumā paredzēto aptuveni 16,7 miljonu latu vietā.

Komisija ir akceptējusi arī RP SIA “Rīgas satiksme” ierosinājumu sabiedriskā transporta kustības uzlabošanai noteikt diferencētu maksu par braucienu transporta līdzekļos, kuros uzstādīti kompostrētāji, nosakot biļetes cenu par 10 santīmiem augstāku, ja tā tiek pirkta pie transporta līdzekļa vadītāja. Sniedzot iespēju iedzīvotājiem iegādāties biļeti par pamattarifu mazumtirdzniecības vietās, tiek plānots samazināt transporta līdzekļa stāvēšanas ilgumu pieturvietās. Lai motivētu iedzīvotājus biļeti iegādāties savlaicīgi, šāda diferencēta biļetes cena ir plaši izplatīta citviet Eiropā, tostarp Tallinā un Viļņā.

RP SIA “Rīgas satiksme” informē, ka tarifa aprēķina projekts sagatavots, ņemot vērā nepieciešamību modernizēt sabiedriskā transporta materiāli tehnisko bāzi, nodrošināt uzņēmuma konkurētspēju darba tirgū, kā arī turpināt darbu sabiedriskā transporta kvalitātes paaugstināšanas virzienā.
 
Visi komentāri
 
246430. viesis 5.novembris 2007 13:48
0 0 Atbildēt

ja tramvajos makslīgi neuzturētu +25C temperatūru, tad raugi, arī izmaksas būtu zemākas. Kuram normālam cilvēkam gan vajag, lai pilna tramvajā kurinātu ka pirtī, turklāt ja par to pašam arī jāmaksā. Varbūt TTP kāds vēl ir saglabājis spēju argumentēt un atbildētu, var tepat.

246434. viesis 5.novembris 2007 14:14
0 0 Atbildēt

vai par šiem papildus iegūtajiem līdzekļiem konduktorus beidzot sūtīs latviešu valodas kursos? un šoferīšus - uz "anger management" apmācībām? vai arīdzan tikai slauks un slauks, nepaaugstinot sniegtā servisa līmeni ..

246435. viesis 5.novembris 2007 14:16
0 0 Atbildēt

kaut gan - man vienalga kas notiek ar sabtransportu, jo ar mašīnu pārvietoties ir 1-kārt ātrāk, 2-lētāk, 3-patīkamāk :)

246436. viesis 5.novembris 2007 14:26
0 0 Atbildēt

pilnībā piekrītu ibio un preludittai...

man par šito tikai prieks, jo ja tagad man +/- izgāja līdzīgi braukt uz darbu, tagad jau atkal izdevīgāk ir savu transportu... un pie pakaļas tie korķi, ērtā mašīnā ir patīkamāk nosēdēt 1h korķī, nekā visu laiku kustībā, bet kājās stāvot 1,5h braukt ar sabiedrisko... :D :D

246437. viesis 5.novembris 2007 14:36
0 0 Atbildēt

veel leetaak ir iet ar kaajaam vai braukt ar velosipeedu - kapeikpi@#$@#$ taadi :D sabtransports ir eerts tikai tad, ja jaabrauc uz centru un nav kur centraa noparkoties ... visos citos gadiijumos sabtransports var grauzt ledu

246439. viesis 5.novembris 2007 14:38
0 0 Atbildēt

40 santīmi par ko? :O:O:O par šito lūžnu parku? ...

246441. viesis 5.novembris 2007 14:45
0 0 Atbildēt

ibio - izkāp pa ceļam uzpīpēt un sanāks 1.20 uz vienu pusi :) ja katru dienu brauc virpot, turklāt 2 maršrutu attālumā, tad jēdzīgāk nebūs iegādāties mēnešreizi darba dienām ? kādi vēl 1.60/dienā....

246444. viesis 5.novembris 2007 15:03
0 0 Atbildēt

man, tapat ka ibio, kartejais arguments nebraukt ar sabiedrisko. lidz shim bija ta ka nebraucu delj neertiibaam. tagad nebraukshu ari delj izmaksaam.

246446. viesis 5.novembris 2007 15:04
0 0 Atbildēt

āksti, jūs nebraucat ar sabiedrisko, un diez vai brauksiet tuvākajā laikā, tapēc domāju komentāri lieki.

sabtransports paredzēts skolniekiem un pensionāriem. tie kā brauca tā arī brauks. no autovadītājiem jau plēš dažādus nodokļus, tagad mazāknodrošinātos slauks pa skaisto :)

246447. viesis 5.novembris 2007 15:09
0 0 Atbildēt

RT, drīkst uzzināt, ko tik agresīvs ? :O

un derētu uzzināt, kādas tad šogad bīs Ziemassvētku Dāvanas Rīgas Satiksmes sadarbības partneriem...? Arī ar melnajiem Ikriem komplektiņi ? ;)

246448. viesis 5.novembris 2007 15:25
0 0 Atbildēt

RT, sabiedriskajam transportam ir jabut VISIEM, nevis skoleniem un pensionariem. Tiesi tiem, no kuru nodoekliem tas tiek dotets, pienaktos to visvairak izmantot. Sobrid diemzel ir jabrauc ar savu auto piespiedu karta, kas nav normali.

246455. viesis 5.novembris 2007 15:57
0 0 Atbildēt

jaaiet kaajaam

246456. viesis 5.novembris 2007 16:09
0 0 Atbildēt

agresīvs tapēc, ka tiko bans beidzās :D :D

seene, tu laikam aizmirsi kur tu dzīvo, nodokļus maksā tikai ... nu nez, diemžēl es arī vēljoprojām maksāju, tapēc nelietošu banu nesošus vārdus :D

246458. viesis 5.novembris 2007 16:59
0 0 Atbildēt

Jocīgi, bet jāpiekrīt variantam par to šmigu - pats būtībā sbiedrisko izmantoju tikai gadījumos, kad darbā bijis kāds kodiens vai svinības.

246462. viesis 5.novembris 2007 18:22
0 0 Atbildēt

.. i tad ērtāk un patīkamāk ir izsaukt taksi.

246473. viesis 5.novembris 2007 20:56
0 0 Atbildēt

Lietoju sab transportu tad kad zinu ka buus jaakozh vai autinsh servisaa jaanoliek!!!

246487. viesis 6.novembris 2007 1:16
0 0 Atbildēt

Es jau arī te vienreiz parēķināju.. :))

www.iauto.lv/show.php?sid=13125&id=9&str=

--------------------------------------------------------------------------------

245309. viesis 18.10.2007 00:09

246489. viesis 6.novembris 2007 8:09
0 0 Atbildēt

nu lūk, no kurienes sabtransā alkāni - tie ir pilliņi autovadītāji !

246490. viesis 6.novembris 2007 8:23
0 0 Atbildēt

Lai tik ceļ cenas un attīsta tos lūžņus, tad varbūt pēc pāris gadiem varēs apsvērt domu par sevis transportēšanu neizmantojot autp, bet pagaidām, ietaupīt ap Ls1 un zaudēt ap 2h katru dienu neesmu ar mieru.

P.S. Pēdējo reizi kad braucu ar autobusu, tas turku mersis salūza, un vairs nav vēlēšanās pat mēģināt. Ja dzer tad ar taxi vai kādu sarunā.

246493. viesis 6.novembris 2007 9:19
0 0 Atbildēt

Šorīt, lai nebūtu jāgaida 10min. 10.tramvajs, sadomāju uz centru doties ar 25.autobusu, kas jau 7.15 ir tik pilns, ka tikko var ieslānīties pa priekšējām durvīm pie "vadītāja-konduktora". 25.kursē ar 15 min intervālu, kuru laikā no Mārupes puses nepārtrauktā straumē Rīgā iebrauc vieglie autiņi. No RD un RS puses naivi aicināt šos ļautiņus pārsēsties uz sab.transportu, jo nav jau kur, uz jumta vai! Esošās tendences vērstas tik uz cenu celšanu un intervālu palielināšanu>

246611. viesis 6.novembris 2007 21:04
0 0 Atbildēt

Lai cik tas dīvaini arī neizklausītos, visizdevīgākais transporta veids Rīgā ir ...tramvajs. Pēc RSatiksmes aprēķiniem, no 2008.gada 1.janvāra viena pasažiera pārvadāšana tramvajos izmaksās 28 santiki, trolejbusos- 38 santiki, bet autobusos-57 santiki.

Dajoš tramvaj po vsemu gorodu!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti