Daļa autovadītāju nav informēti par drošu braukšanu ziemā 19

 
8.novembris 2007 10:18

Ziemas sezonā nepieciešams būtiski mainīt braukšanas stilu un ātrumu, - uzskata „Drošas Braukšanas Skolas” (DBS) eksperti. Tomēr, kā liecina apdrošināšanas sabiedrības “If Latvia” un pētījumu kompānijas "OMD Snapshot" veiktās aptaujas rezultāti, lielākā daļa autovadītāju uzskata, ka vienīgais, kas garantē drošību uz ceļiem, iestājoties ziemas sezonai, ir kvalitatīvas ziemas riepas vai automašīnas atstāšana garāžā.

26% aptaujāto autovadītāju atzinuši, ka viņu braukšanas stils ziemā nemainās, jo laicīgi parūpējas par kvalitatīvām ziemas riepām. Tik pat - 26% - aptaujāto izvēlas slidenā laikā vispār nebraukt ar automašīnu. Tikai ap 20% aptaujāto atzinuši, ka ziemas sezonā brauc lēnāk, 16% cenšas ieturēt lielāku distanci, 6% maina bremzēšanas paradumus, bremzējot ar ātrumiem. Vēl 6% aptaujas dalībnieku atzinuši, ka vispār nav zinājuši, ka ziemā jābrauc savādāk.

Pētījuma rezultāti liecina - sievietes ir piesardzīgas, jo 33% sieviešu aptaujā atzinušas, ka slidenā laikā ar mašīnu nebrauc. Šādas taktikas piekopēju starp vīriešiem ir tikai 15%. Toties starp vīriešiem lielāks skaits – 25% -, salīdzinot ar 10% sieviešu, ir to autovadītāju, kas ziemas laikā cenšas ieturēt lielāku distanci.

Trīsdesmitgadnieki (30-39) ir tie autovadītāji, kuru lielākais pārsvars – 32% - uzskata, ka ziemā nav jāmaina auto vadīšanas paradumi, jo pietiek tikai ar kvalitatīvām riepām. Savukārt četrdesmitgadnieki (40-49) citu vidū izceļas ar savu nezināšanu, ka ziemā jābrauc savādāk. Kopumā šajā vecuma grupā bijuši 23% „nezinīšu”.

Braukšanas paradumus mazāk maina cilvēki ar minimāliem ienākumiem. 45% cilvēku šajā grupā atzinuši - ir pietiekami nomainīt ziemas riepas.

Piesardzīgi braucēji saskaņā ar aptaujas rezultātiem dzīvo gan Rīgā, gan laukos: Rīgā 40%, bet laukos 34% autovadītāju izvēlas nebraukt ar automašīnu slidenā laikā.

„Mūsu pieredze liecina, ka ziemā, neievērojot piesardzību, pat ar jaunām ziemas riepām aprīkoti automobiļi mēdz izjust sānslīdi un ciest negadījumā. Tādēļ aicinām autovadītājus ievērot speciālistu rekomendācijas, un auto vadīt piesardzīgāk. Tās ir dažas vienkāršas lietas, kas var pasargāt jūs no iespējamas kapitulācijas dabas apstākļu un auto inerces spēka priekšā,” sacīja „If Latvia” valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs.
 
Visi komentāri
 
246735. viesis 8.novembris 2007 10:48
0 0 Atbildēt

Nu izrādās lohi tie cilvēki ir - lohi. Vot iedotu viņiem ar velo izbraukt pa slidenu laiku, tad ātri vien ar savām atdauzītajām galvām un sāniem sāktu domāt un izdarīt secinājumus.

Tāpēc katru reizi iesākoties slidenam redzamas TĀDI brīnumi...

246738. viesis 8.novembris 2007 10:59
0 0 Atbildēt

"... 16% cenšas ieturēt lielāku distanci, 6% maina bremzēšanas paradumus, bremzējot ar ātrumiem..."

TIKAI 6% ziemā bremzējas ar ātrumiem!!! Cilvēki, kas - jūs galīgi nojūgušies??

246744. viesis 8.novembris 2007 11:14
0 0 Atbildēt

Kohinurs, pastāstīsi, kā bremzēt ar ātrumiem automātam?

246745. viesis 8.novembris 2007 11:18
0 0 Atbildēt

mjā, es ar šokā par to, cik daudz ziemā uz ielām ir potenciālu slepkavu. tagad bail no darba braukt mājās :-D

tas tak ezim skaidrs, ka slidenā laikā nevar paļauties TIKAI uz ziemas riepām un visādām tur stabilitātes kontrolēm. Paralēli visām gājēju nenobraukšanas akcijām vajadzētu palaist kaut vai info pa TV, lai cilvji tik daudz bremzes nespaida ..

246746. viesis 8.novembris 2007 11:23
0 0 Atbildēt

vispār ļoti daudzos gadījumos pietiek ar to, ka noņem kāju no gāzes pedāļa. besī ārā, ka priekšā braucošā mašīna taisa diskotēku bremzējot vietās, kur to n@fig nevajag.

246762. viesis 8.novembris 2007 12:19
0 0 Atbildēt

Droša bremzēšana ziemā ir tikai ar roceni. Ja vajag strauji nobremzēt apmet apkārt un viss.

246772. viesis 8.novembris 2007 12:41
0 0 Atbildēt

preluditta [?] 08.11.2007 11:23

vispār ļoti daudzos gadījumos pietiek ar to, ka noņem kāju no gāzes pedāļa. besī ārā, ka priekšā braucošā mašīna taisa diskotēku bremzējot vietās, kur to n@fig nevajag.

Kam pietiek? Ar FWD ar to patiešām var pietikt, lai nokļūtu grāvī, pat nesaprotot kādēļ.

Un par ežiem - tie varbūt zin. Bet lielāka daļa autovadītāju NEZIN. Un tur pie vainas ir sistēma, kas neko vairāk par ziemas riepām, ātruma pārsniegšanu un drošības jostām nevinā kampaņa nepiemin.

246783. viesis 8.novembris 2007 13:45
0 0 Atbildēt

lai nu šodien jaunajās automašinās uzstādītos "automatus" dažada līmeņa specialisti sauc par moderniem, ziemā TOMĒR dodu priekšroku braukt ar auto, kam ir manuālā kārba. Kaut arī automatiem pārāk daudz elektronisko smadzeņu netiek dots, tomēr, automati uz slidena ceļa saglabā tendenci rīkoties pēc sava prāta, kas atsevisķos gadījumos negaidīti var novest pie cracha. Ar to jau zieemās ir saskārušies ļoti daudzi pieredzējuši autovadītāji, īpaši jau daiļā dzimuma pārstāves. Jebkurā gadījumā, ziemā vadot auto ar automatu, pat gadījumā ,ja auto aprīkots ar vislabākajām ziemenēm - JĀBŪT vēl PAPILDUS uzmanīgākiem !

246786. viesis 8.novembris 2007 13:56
0 0 Atbildēt

Latvijā neaktuāli, bet man joprojām nav īsti skaidrs, kā automātu īpašnieki pamanās neuzvārit bremzes braucot lejā no kalna...

246788. viesis 8.novembris 2007 13:58
0 0 Atbildēt

He.. Uzrakstīju un pēkšņi sapratu - laikam jau tad sanāk izmantot tos 2/3 režīmus, nevis D :)

246791. viesis 8.novembris 2007 14:06
0 0 Atbildēt

Ikdienas viesi, nu gan iebrauci auzaas par to automaatu :)

246802. viesis 8.novembris 2007 15:47
0 0 Atbildēt

kaada shkjirba ziema vasara, auto vispaar vajag razhot tikai ar vienu pedaali, ja vajag vienmeer tak var apstaaties pret stabu, maaju vai citu auto...

246805. viesis 8.novembris 2007 16:26
0 0 Atbildēt

nu man mazdas manuaalii bija kautkas mioneets par bremzeeshanu ar aatrumiem automaatam, bet nu buus jaapaprovee kaadaa placii ko dariit ar to automaatu, ziemaa vienmeer iru braucis ar manuaalo un aatrumi ir ideaals bremzeeshanas veids slidenos apstaakljos protams ja to pareizi izmanto, RWD strauji paarmetot robus tikai rokjeness efekts paraadaas :)

ui jadabuu kaada LADA vai Moskaabelis uz ziemu palaust :) :P

246816. viesis 8.novembris 2007 18:42
0 0 Atbildēt

priekš adaptēšanaās uz ziemas sezonu varu piedāvāt metodi - kādu brīvdienu pa mazām ieliņām, citiem netraucējot, pabraukāt vispār neaiztikot bremzes pedāli. Bremzēšana ar ātrumiem, drusku rocene, kā arī laicīga gāzes atmešana, lai pirms krustojumiem nebūtu jābremzē, pie luksafora trāpītu tieši uz zaļo u.t.t. Lai cik tas nebūtu savdabīgi - lai no punkta A nokļūtu punktā B, laika patēriņš nav ipaši lielāks, ka braucot pēc parastās stresainās metodes. Vēl ir novērojama diezgan nopietna degvielas ekonomija. Vienīgais, ka šitais Rīgas korķos nederēs, bet man kā cilvēkam no laukiem šitāda bezsteigas braukšana sāk palikt jau par tādu kā dzīvesveidu.

246828. viesis 9.novembris 2007 7:24
0 0 Atbildēt

tā kā parasti braucu ar 90 km/st ārpus pilsētas, visvairāk man patīk vērot, kā DBS instruktora vadīts auto skaisti lielā ātrumā apdzen manis vadīto auto :D. tas tik ir meistars! un vēl citus apmāca droši braukt! :D

246831. viesis 9.novembris 2007 9:09
0 0 Atbildēt

Viss ir atkarīgs no tā, kur braucat. Manā maršrutā Rīgā reti kad ir tīrs ledus vai pieblietēts sniegs uz ceļiem. Tur īstenībā ir pilnīgi vienalga ar ko bremzē. Domājams tā ir arī visiem Pļavnieku, Purvciema utt. rajonu iedzīvotājiem...

246832. viesis 9.novembris 2007 9:16
0 0 Atbildēt

Starp citu, Skandināvijā mācoties diezgan ir nācies pabraukāt pa tīru ledu un sniegu ar velosipēdu kā te iesaka pirmais komentētājs. Pēc šīs pieredzes nācās taisni konstatēt, ka ka tikai viss tas riepu mainīšanas bizness nav kārtējais rūpnīcu lobijs. Velosipēdam, kā labi saprotat, riepas nebija ne radžotas, ne arī "ziemas", piedevām, neviens tās arī nemaina pēc 1 vai 2 sezonām, bet brauc kamēr riepa pārplīst. Nekādu īpašu problēmu neievēroju, protams, visu laiku jāseko segumam un attiecīgi jāmaina braukšanas stils, taču tas arī viss. Ir man sliktas aizdomas, ka braukšanas stils tiek piemērots izpratnei par drošību, tāpēc taisni tie ar ūberkrutajām riepām parasti iešļūc grāvjos (domājot, ka "nu tik brauks kā vasarā"), līdz ar to, diez vai riepu maiņa kopējo drošību uz ceļiem kaut kā maina, varbūt vienīgi pārvietošanās ātrumu. Un riepu kvalitātes lielāka variācija (kad citi brauc ar krutajām un strauji bremzē, bet citi švakām un velkas) drošību, domājams, tikai pasliktina

246925. viesis 9.novembris 2007 21:12
0 0 Atbildēt

sleepnis [?] 08.11.2007 11:14

Kohinurs, pastāstīsi, kā bremzēt ar ātrumiem automātam?

Nav ko XXI gs. braukāt ar automātiem, kam nav manuāla režima

Kad pārsēdos uz automātu, bija vasara, tad pirmais ko darīju -aizlaidu uz laukiem patrennēties braukt rokas un sporta režīmā pa līkumainu grunteni. Bija dīvaini, bet tieši tāpēc jau jāmēģina pierast pie autiņa reakcijām, kas, pārejot no manuāļa uz automātu, subjektīvi liekas bremzētas.

246955. viesis 11.novembris 2007 1:02
0 0 Atbildēt

246832. viesis 09.11.2007 09:16

Par velosipēda riepām labi nesaprotu, ir tak radzētas velosipēdu riepas, tikai tādā nostūrī kā latvija tādas nepazīst :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti