Profesionāļa padomi drošai braukšanai ziemā 19

Foto: iAuto.lv

8.novembris 2007 10:20

Ir lietas, kas nemainās un ir aktuālas katru gadieu - no iAuto.lv arhīva. Ziemā ļoti būtiski ir jāmaina braukšanas temps, stils un galvenais – ātrums! Viena no svarīgākajām atšķirībām ziemas sezonā ir bremzēšanas ceļa palielināšanās. Tas ir daudzkārt lielāks nekā vasarā.

Iespēja precīzi manevrēt, apbraucot šķēršļus, ziemā stipri samazinās. Tāpēc nedrīkst bremzēt pēdējā brīdī, kā arī vienmēr jārūpējas, lai starp priekšā braucošo mašīnu un jūsu mašīnu ir pietiekama distance neparedzētiem manevriem.

Pareiza riepu izvēle ir viens no svarīgākajiem rādītājiem, kas būtiski ietekmē automašīnas uzvedību un satiksmes drošību uz ceļa.



Saķeres laukums riepai ar ceļa virsmu ir apmēram plaukstas lielumā, tāpēc sevišķi svarīgi izvēlēties labas kvalitātes un piemērotas riepas. Ja riepas protektora augstums ir zemāks par 4 mm, riepa nespēs nodrošināt pietiekamu saķeri.

Jāseko līdzi arī gaisa spiedienam riepās, jo no tā arī ir atkarīgs cik laba būs riepas saķere ar ceļa segumu.

Pērkot riepas, ieteicams vērsties pie riepu speciālistiem, kas vislabāk palīdzēs orientēties plašajā piedāvājuma klāstā.

Pašlaik, kad pastāv liela izvēle – riepas ar un bez radzēm, ziemas un vissezonas, iesakām autovadītājiem piemērotākās riepas izvēlēties pēc vairākiem kritērijiem:
*    Kvalitāte - riepu kvalitātei ir tieša saistība ar drošību, tāpēc mēģinājumam ietaupīt var būt bēdīgas sekas;
*    Riepas izgatavošanas laiks – gumijai ir tendence ar laiku palikt cietai, un tas neuzlabo saķeres īpašības, tāpēc pirkt vecas riepas ar labu protektoru nav labākais veids kā rūpēties par savu drošību;
*    Lietošanas vajadzība – braukšanas segums pilsētā un uz lauku ceļiem būs stipri atšķirīgs;

Ja braukšana notiek pārsvarā pilsētā, daudzi autovadītāji priekšroku dod riepām bez radzēm, jo radžotām riepām piemīt īpašība būt skaļām, tās ir nedaudz smagākas, un līdz ar to automašīnai jāpatērē vairāk degvielas, radzes mēdz arī izkrist, un tad nepieciešams pārbalansēt riteņus riepu servisā. Pretējā gadījumā tiek bojāta automašīnas piekare, un braukšana ar automašīnu ir nekomfortabla.

Jāatceras, ka, uzliekot jaunas radžotas riepas iesākumā ieteicams pārāk nenoslogot riepas ar strauju uzsākšanu vai bremzēšanu, jo tas ļaus radzēm labāk atrast savu vietu riepā un ilgāk rūpēties par jūsu drošību.

Ja daudz jābrauc pa lauku ceļiem, tad nopietni jāapsver iespēja lietot radžotas riepas, jo vairums lauku ceļu ziemā ir klāti ar ledu vai stipri piebrauktu sniegu, un šādos apstākļos, radzēm ir priekšrocības.

Braucot ar radžotām riepām uz asfalta seguma vai bruģa, jābūt gataviem, ka mašīnas uzvedība būs diezgan savāda, jo radzei nav īsti, kur ieķerties, tādējādi ir grūti nodrošināt pietiekamu saķeri. Uz bruģa ir grūtības ar apstāšanos, savukārt uz asfalta mašīnai būs nedaudz kavēta kustība attiecībā pret stūri.

Jāatceras, ka daudzās Eiropas valstīs pastāv ierobežojumi braukšanai ar radžotām riepām, savukārt Skandināvijā braukt ar šādām riepām ir atļauts.

Autovadītājiem noteikti jāatceras arī vienkārša sakarība- saķeres kvalitāti līdz zināmai robežai var kompensēt ar pareizi izvēlētu ātrumu! Ja ir aizdomas par to, ka riepai ir problēmas ar saķeres nodrošināšanu, noteikti, pirmkārt, jāsamazina ātrums.

Piemērots automašīnas tehniskais nodrošinājums, pareiza ātruma izvēle, autovadītāja teorētiskās un praktiskās zināšanas par reakciju dažādās neparedzētās situācijās ir drošas braukšanas ziemā drošākie nosacījumi.


DBS apmācību direktors Artūrs Priednieks

 
Visi komentāri
 
246731. viesis 8.novembris 2007 10:26
0 0 Atbildēt

Graficiņš parāda, ka riepas ar šipiem nobremzē labāk arī uz slapja asfalta, pretēji tam, ko mums vislaik stāsta avīzes: www.autoreview.ru/archive/2007/...able3_1024.jpg

246732. viesis 8.novembris 2007 10:30
0 0 Atbildēt

nu? pirkt vecas riepas nav labi. nu ja, kurš ta to nezin. Tikai varēja jau pateikt, kad riepa kļūst veca. viens saka jau otrajā sezonā, citiem tie ir 5 gadi .

246733. viesis 8.novembris 2007 10:32
0 0 Atbildēt

Un, pēc tā paša grafika, Barum ir visīsākais bremzēšanas ceļš?

246761. viesis 8.novembris 2007 12:15
0 0 Atbildēt

Kārlis:

Pēc šitādiem rakstiem nav brīnums, ka visa Latvija domā - galvenais ziemā ir riepas, viņas paveiks visu, man neko nav jāzina! Un tikai 3 rindiņās ir kaut kas par zināšanām un zemāku ātrumu.

Statistika rādot, ka tikai 7% no ziemā avarējušajiem esot braukuši ar vasarenēm. Acīmredzot, tie, kas vasarā brauc ar sliktām riepām, zina ko dara.

246767. viesis 8.novembris 2007 12:30
0 0 Atbildēt

Padomi protams vērtīgi! :D

Sekojiet līdzi tam kam jāseko, ievērojiet ievērojamo un būs jums laime. A konkrētāk kaut ko uzrakstīt slabo? Sekojiet līdzi gaisa spiedienma riepās - nu forši, sekojam - ir spiediens kautkāds! A kādam vajadzētu būt spiedienam, tur jau redz ir jāpadomā un jāpastrādā pirms uzrakstīt, nu i nafig tā nopūlēties. Foršāk tak ir uzļerināt kaut kādas vairākas rindkopas ar kaut kādiem aptuveniem minējumiem, par to kā vajadzētu būt. Profesionāļa padomi, mļin... Pareizais raksta nosaukums būtu - kaut kāda džeka pārdomas!

246777. viesis 8.novembris 2007 13:19
0 0 Atbildēt

Interesē vai ar marķējumu M+S uz riepas es izpildu satiksmes noteikumus no 1. decembra par ziemas riepām? Vai varbūt vēl kādam marķējumam ir jābūt klāt?

BF Goodrich M+S bez lamelēm uz protektora.

P.S. Deguna galā ir jauna autiņa piegāde, neredzu jēgu dēļ pāris nedēļām iegādāties vēl lieku riepu komplektu, kurš pēc tam nenoderēs.

246778. viesis 8.novembris 2007 13:22
0 0 Atbildēt

anonimikji, pec saviem noverumiem varu teikt, ka riepas muuzh, ja vinu nenobrauc atrak, ir ap 3 gadiem. Un ari tad, ja vinu glabaa veesaa, mitraa bez saules stariem esoshaa telpaa piedevaam veel pushot virsuu konserveejosho kimiju...

Mocha riepas vispar izskatas, ka tik gadu der. Pec tam sakere jutami pasliktinaas.

246782. viesis 8.novembris 2007 13:40
0 0 Atbildēt

2 Bils

M+S der ziemas sezonai tajaa skaita lai izietu CSDD apskati.

Bet tiesa fakc ir taads, ka parasti taas M+S krietni atpaliek no kartiigaam ziemas riepaam.

246789. viesis 8.novembris 2007 13:59
0 0 Atbildēt

tuncis,katram auto ieteicamo spiedienu riepās nosaka ražotājs,līdz ar to aprakstīt to precīzi visiem te vietas nepietiktu...

246796. viesis 8.novembris 2007 14:59
0 0 Atbildēt

2 BILS - tev ko? Nitro pieriebies jau?

2 WALA M+S der ne tikai apskatei! bet tas jau no blives atkarīgs :D

246799. viesis 8.novembris 2007 15:20
0 0 Atbildēt

Fakts no dzīves par M+S!

Jauna mašīna bija standartā komplektēta ar Michelin M+S. Man pirmajos 2 mēn sāka sāpēt mugura - stumjot... līdz pārliecināju uzņēmumu tomēr iegādāties ziemas riepas. Uzreiz pazuda prblēmas ar pārvietošanos pa sniegu!

Pat personīgās ziemas krutkas, pirktas leišos turās labāk uz ceļapar nosaukumu M+S, kaut arī iet jau piektā sezona.

246801. viesis 8.novembris 2007 15:44
0 0 Atbildēt

M+S der tikai jābūt virs 4mm dziļumam

246804. viesis 8.novembris 2007 15:56
0 0 Atbildēt

2 RHINO - man to NITRO nekādi nevar atpeldināt šurp :( , bet ar solījumiem baro, patreiz braucu ar BMW vasaras M+S '18, bet vecās ziemas '16 ir švakas. Neredzu jēgu dēļ dažām nedēļām iegādāties ziemenes priekš BMW.

246814. viesis 8.novembris 2007 18:31
0 0 Atbildēt

virsraksts par droshu braukshanu ziemaa, bet 80% teksta par ziemas riepaam.

bet vispaar noveerojumi uz shosejaam liecina par to ka biezhaak no celja nosliidz vai nu mosiishi vai vienkapeikas ar globusiem riepu vietaa vai pabiezi autinji, kas laika izteereejushi milzu kaapostu uuberriepaam un meegjina braukt kaa vasaraa.

246829. viesis 9.novembris 2007 8:05
0 0 Atbildēt

Braukāju jau gadiem ar M+S. Nekur nekad sevišķi izslīdējis neesmu. Tiesa, braucu 95% pa Rīgu, tur arī tādas iesaku. Ja nav lauku radu (un ir otrs auto ar ziemenēm :)) M+S ir perfekta izvēle, jo ziema lielākoties Rīgā nav (pat tad, kad ir, lielākās ielas ir notīrītas/izbraukātas (kas ir pilnīgi apmierinošs stāvoklis priekšM+S), pa mazākām vienkārši jāskatās kur brauc. Nav šeit nekādi Somijas ziemeļi, kaut cik respektabla ziema ir tikai februārī.

246830. viesis 9.novembris 2007 9:01
0 0 Atbildēt

ziem braukt ir bistami !

kuri nejutas droshi labak turiet garazha savus auto bus uz celiem mazak jampampinu un visiem parejiem shoperishiem labs prats

246835. viesis 9.novembris 2007 9:21
0 0 Atbildēt

He, he nee nu protams M+S nav nekaadas vainas ziemaa, tikai tas ka ar kartiigaam ziemeneem ( + man ar shipiem) daudz daudz labaak uz celjiem Riiga -Vecpiebalga-Madona-Cesvaine. Tad var arii shortkatus panjemt (papriecaties) pa tiesho no V-piebalgas uz Cesvaini utml. Bet taa ar irpeiksheejo auto 3 gadus no vietas ( arii vasaraa braucu ar M+S) un nekas. iznjemot vienu gadiijumu ar stulbu suni uz ledaina celja- bet taada dziive, no stulbiem lopiem arii ar ziemneem neizvairiiisies.

246847. viesis 9.novembris 2007 10:42
0 0 Atbildēt

Bils rakstīja "....vasaras M+S....."

Ko nozīmē "vasaras M+S"? M+S = Mud + Snow (dubļi un sniegs)!

Nekāda vaina nav tām M+S! Tas ir no tās pašas sērijas, ka nevar pabraukt ar mazlitrāžas auto. Nemākulība, odnako...

246988. viesis 12.novembris 2007 11:59
0 0 Atbildēt

M+S nav ne vainas. 45 grādu kalniņā pa pliku ledu uzbraucu, bez stumšanas. Nebija jau kam stumt - pilna mašīna ar kinderiem. Ne velti saka, ka sliktam baletdejotājam pat p...ti traucē.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Internetā nonāk BMW 8.sērijas kabrioleta attēli (+ FOTO)

Globālajā tīmeklī publicēti BMW 8.sērijas kabrioleta attēli, kas uzņemti jaunā modeļa fotosesijas laikā Skotijā. Lasīt vairāk

 

Ķīnas marka Lynk&Co parāda savu pirmo sērijveida sedanu, ko ražos un tirgos Eiropā 13

Ķīnas marka Lynk&Co, kas pieder koncernam Geely parādījusi savu pirmo sērijveida sedanu 03, ko Eiropas tirgum ražos Volvo rūpnīcā Beļģijas pilsētā Ģentē. Lasīt vairāk

 

Lada Xray Cross debitēs augusta beigās 5

AvtoVAZ atklājis jaunu informāciju par Lada Xray Cross – hečbeka Xray modifikācju, kas atšķirsies ar plastikāta virsbūves aizsargiem un paaugstinātu klīrensu. Lasīt vairāk

 

Konkurences padome: Auto tehniskās apskates funkcijas jāuztic arī autoservisiem, nevis tikai CSDD 14

Valsts nepamatoti liedz privātajiem uzņēmumiem iesaistīties transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa kontroles tirgū, uzraudzībā par transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates jomu secinājusi Konkurences padome (KP). Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti