Jaunās «Mazda2» stratēģija ļauj samazināt degvielas patēriņu 10

9.novembris 2007 9:53

Pilnīgi jaunajā Mazda2 ir realizēts autobūves uzņēmuma Mazda Motor Corporation sen lolotais mērķis samazināt automašīnas svaru, tādējādi ļaujot samazināt degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu, vienlaikus piedāvājot veiklu vadāmību un drošības aprīkojumu.



Jaunā Mazda2 iezīmē pavērsienu šajā aspektā, jo tā ir gandrīz par 100 kg vieglāka nekā iepriekšējā Mazda2 un maina virzību no smagām automašīnām uz aizvien vieglāk, vienlaikus tā ir drošība un sniedz vēl vairāk braukšanas prieka. 60% no šī svara ietaupījuma radījuši inženiertehniskie risinājumi, ieskaitot virsbūves karkasu, kam ir optimizēta uzbūve un kurā izmantotas tērauda detaļas ar augstu un sevišķi augstu izturību, iegūstot mazāku svaru, lielāku stingrību un labāku pretestību sadursmē. 20% tika ietaupīti, koriģējot raksturlielumus, bet vēl 20% ieekonomēja ar automašīnas ārējo izmēru samazināšanu. Mazda2 inženieri samazināja svaru:

•    izmantojot tērauda detaļas ar augstu un sevišķi augstu izturību vieglākai (un stiprākai) virsbūvei un savienojumu pastiprinājumiem;
•    saīsinot aizmugures piekares garensviru un piešķirot priekšas zemākajām svirām atvērtā šķērsgriezuma konstrukciju;
•    padarot dzinēja pārsega bloķēšanas mehānisma bloku mazāku, ar tievākām eņģēm;
•    likvidējot zem kājām novietoto katalizatoru (1,3 litru modelim);
•    pārvietojot svaigā gaisa ievadu uz radiatora pārklāja augšu (likvidējot nepieciešamību pēc rezonatora un trokšņa slāpētāja);
•    saīsinot elektroinstalācijas stiprinājuma saiti;
•    nomainot durvīs uzstādīto skaļruņu magnētus uz neodīma tipu un padarot plastmasas ietvarlīsti par viengabala aprīkojumu;
•    samazinot automašīnas garumu par 40 mm un augstumu par 55 mm.

Pateicoties šiem svara ietaupīšanas pasākumiem, jaunā Mazda2 nosaka jaunu tendenci – degvielas ekonomija un zems CO2 izmešu daudzums. Tā nodrošina vienu no zemākajiem degvielas patēriņiem B segmentā (standarta jaudas 1,3 litru benzīna dzinējs patērē tikai 5,4 litrus uz 100 km kombinētajā ciklā), saražojot tikai 129 g/km CO2.



/attēla tulkojums/

Svara samazināšanas pasākumi jaunajai Mazda2


Virsbūves karkass

Mazāki izmēri paši par sevi būtu samazinājuši virsbūves karkasa svaru par 4 kg līdz 233 kg. Taču pasākumi, lai palielinātu stingrību un pretestību sadursmē, būtu palielinājuši to līdz 244 kg. Pateicoties optimizētai virsbūves uzbūvei, svars tika samazināts līdz 215 kg, kas ir par 22 kg mazāk nekā iepriekšējai Mazda2.

Izplūdes gāzu sistēma

Mazda ir izņēmusi zem kājām esošo katalizatoru, un 1,3 litru benzīna dzinēja modelim līdz šim izmantotais iepriekšējais klusinātājs arī ir noņemts.

Elektrības sistēma

Īsāka elektroinstalācijas stiprinājuma saite ietaupīja 2,86 kg, kas tika panākts ar pārdomātu lielāko mezglu un elektrības padeves detaļu izvietojumu.

Gaisa iesūces un dzesēšanas sistēmas

Iesūces sistēmai Mazda inženieri pārvietoja svaiga gaisa ievadu no tā sākotnējās vietas aiz kreisā priekšējā luktura uz radiatora pārklāja augšdaļu. Šis jaunais novietojums likvidēja nepieciešamību pēc rezonatora un trokšņu slāpētāja.

Dzinēja pārsegs

Ar mazāku bloķēšanas mehānisma bloku un tievākām eņģēm dzinēja pārsegs ietaupa 0,69 kg.

Piekare

Mazda speciālisti svara jautājumos spēja ietaupīt veselus 13 kg, izmantojot svara optimizēšanas pasākumus piekarē. Tajos ietilpa aizmugures ass garensviras saīsināšana, priekšējo zemāko sviru izveidošana ar atvērto šķērsgriezumu. Šāds svara bez atsperojuma samazinājums nozīmē labāku vadāmību un braukšanas komfortu.

Durvīs uzstādītie skaļruņi

Mazda “svara vērotāji” pievērsās arī durvīs uzstādītajiem skaļruņiem. Nomainot magnētus no ferīta tipa uz neodīma tipu un izveidojot plastmasas ietvarlīsti vienā gabalā, kopējais svara ietaupījums bija 0,98 kg.

Tērauds ar augstu stiepes izturību

Tērauda ar augstu un sevišķi augstu stiepes izturību izmantošana ietaupīja 22 kg. 980 MPa šķiras tērauds, ko izmanto B kolonnas zonā, ir sava veida centrālā sija pasažieru telpai. Stingrāki savienojumu pastiprinājumi durvīs un paceļamajās bagāžnieka durvīs ietaupīja 6 kg, bez nepieciešamības lietot biezāku materiālu.
 
Visi komentāri
 
246841. viesis 9.novembris 2007 10:05
0 0 Atbildēt

Nju, beidzot par svara ekonomiju sāk domāt arī autoindustrija. Velosipēdiem pat daži grami ir megapanākums!

246850. viesis 9.novembris 2007 10:45
0 0 Atbildēt

Veidzot kāds samazina svaru, citādi katra nākamā mašīna kļūst lielāku un sāk izskatīties pēc volgas vai pat autobusa (skats uz Audi)

246854. viesis 9.novembris 2007 11:12
0 0 Atbildēt

Es pieprasu vairāk oglekļa šķiedras detaļas!

246895. viesis 9.novembris 2007 14:22
0 0 Atbildēt

Tie dazhi kilogrami izklausaas peec matu skaldiishanas! Tas pats, kas atstaat rezerves riepu garzaazhaa, braucot pa pilseetu :))

246905. viesis 9.novembris 2007 15:58
0 0 Atbildēt

Kur VWfans? Šitas raksts taču tieši priekš viņa.

246918. viesis 9.novembris 2007 19:52
0 0 Atbildēt

It kā nieks ,daži kg! Bet ja sarēķina šos kg ar saražoto auto skaitu,droši vien iznāk iespaidīgs cipars!

246944. viesis 10.novembris 2007 11:41
0 0 Atbildēt

buutu kabaak kanpinaajushi nost lielajaam un smagajaam maashiinaa, respektiivi dzipiem, nevis te siikam perdelim ar jau taa mazu degvielas pateerinju...

246957. viesis 11.novembris 2007 3:10
0 0 Atbildēt

Viens ieteikums autoinženieriem kā samazināt svaru: nelikt mezglus kas ir bezjēdzīgi.

Piem. manis pēc varētu likvidēt elektrisko spoguļu funkciju ar visiem tiem motoriņiem, vadiem un pogām salonā.

Būtu uzreiz gan pāris kg svara ietaupījums gan cena automašīnai lētāka.

Es tā konstatēju, jo jau šo "ekstru" izmantoju 1 x gadā (kad automoikā kāds darbinieks nav spējīgs noslaucīt spoguli neizkustionot to no vietas :) Pārējā laikā pilnīgi bejēdzīgs mezgls.

246958. viesis 11.novembris 2007 11:57
0 0 Atbildēt

Auto ar svaru zem 1,5 tonnām stūres pastiprinātajs nav vajadzīgs,jāiemāca damītes negrozīt stūri stāvit uz vietas.

Arī ABS nav vajadzīgs.

246992. viesis 12.novembris 2007 13:02
0 0 Atbildēt

Katalizatoru jau sen vajadzēja iznīcināt kā šķiru, īstie zēni pie pirmās izdevības to izdauzīja ārā ;))

Interesanti tikai , kā skan tā taisnā truba bez rezonātora un klusinātāja!?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Drošības testiem 20 - jaunas un 20 gadus vecas Ford Fiesta sadursme (+ VIDEO) 2

Global NCAP organizācija publicējusi video, kurā redzama divu Ford Fiesta sadursme – viens no automobiļiem ražots šogad, otrs – 1998.gadā. Lasīt vairāk

 

Piketā pie Rīgas domes vakar pulcējās vairāk nekā simts veloaktīvisti (+ VIDEO) 3

Piketā pie Rīgas domes trešdien pulcējās vairāk nekā simts veloaktīvisti, novēroja aģentūra LETA. Lasīt vairāk

 

322 km/h - ASV izgatavots pasaulē ātrākais apvidnieks (+ VIDEO) 4

Hennessey Performance izgatavojusi pasaulē ātrāko apvidus automobili – uz Jeep Grand Cherokee Trackhawk bāzes radītais spēkrats var sasniegt 322 km/h. Lasīt vairāk

 

Deputāti konceptuāli vienojušies, ka jāparedz kriminālatbildība šoferiem par vairāk nekā 1,5 promilēm alkohola reibumā 77

Saeimas Juridiskā komisija šodien konceptuāli vienojās, ka ir nepieciešams paredzēt kriminālatbildību šoferiem, kuri vada automašīnu, esot vairāk nekā 1,5 promiļu alkohola reibumā, aģentūru LETA informēja parlamenta Preses dienestā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti